WinterMad 20.08.2008 22:44:17 | |
---|
Nyt se sitten valkeni itsellekin että otsikon elementeissä todellakin on se ylämiddlepiikki eikä ruuvamalla tunnu lähtevän pois. Eikös Eminencellä ole elementti joka on ikäänkuin V30:sen ja Greenbackin välistä? The Wizard? Vahvistimena on H&K Triamp MKI, joka on sinäänsä aika kirkassoundinen peli. Musatyylinä aikalailla jazzista death metalliin, eniten ehkä 70's rockia ja stoner/doomia tulee nykyään soiteltua. Eli siis 70 -lukuun päin kumartava elementti haussa hitusella modernia otetta. Elementit tulevat siis Framuksen 4x12 kaappiin jota käskyttää 100w putkinuppi. Sellaista vielä, että paljonko Vintage 30 -nelikosta kehtaa pyytää? Ostettu uutena vähän vajaa vuosi sitten. |
ravensoul 20.08.2008 22:56:15 (muokattu 20.08.2008 23:23:15) | |
---|
Väärä informaatio ja paskapuhe pois. |
spacemonkeyevolution 20.08.2008 23:04:01 (muokattu 23.08.2008 09:50:24) | |
---|
Tuosta pohjustuksesta tulee mieleen tosiaan the Wizard. Käytäntö on osoittanut että toimivat hyvin V30:n kanssa yhteen. Toki yksinkin. Melko samanhenkisiä ovat, mutta Wizardissa ei tosiaan sitä V30:lle tyypillistä ylämiddlepiikkiä ole. Ja toki Wizard on lähempänä Greenbackkiä kuin V30, mutta kuitenkin lähempänä V30:stä kuin Greenbackkiä. Epäselvää? öh. Hyviä ne on, osta vaan. Don't worry, be heavy |
opaa 20.08.2008 23:13:51 | |
---|
Mä oon lukemalla sitä ja tätä ymmärtänyt, että Wizard on Greenbackin ja V30:n välimaastossa ja Governor vastaa V30 ja Private Jack vastaa Greenbackia (G12M). Itse meinaan hommata seuraavaan (ensimmäiseen) kaappiini 2x Governor ja 2x Wizard. Kehuttu yhdistelmä, saa nähdä sitten. |
JuSu 20.08.2008 23:14:57 | |
---|
Sellaista vielä, että paljonko Vintage 30 -nelikosta kehtaa pyytää? Ostettu uutena vähän vajaa vuosi sitten. Noita saa Englannista kotiovelle kuljetettuna n. 240 euroa / 4 kpl. Tämä tosin vaatii luottokortin, nettikaupasta kun on kyse. Sanoisin, että Suomessa hyväkuntoisista käytetyistä voisi pyytää 50 euroa / kpl, mutta hintatietoiset kyllä tinkaavat siitäkin. JuSu "Sillin määritelmä: Kala, joka haisee sormelta." |
ravensoul 20.08.2008 23:22:34 | |
---|
Mä oon lukemalla sitä ja tätä ymmärtänyt, että Wizard on Greenbackin ja V30:n välimaastossa ja Governor vastaa V30 ja Private Jack vastaa Greenbackia (G12M). Itse meinaan hommata seuraavaan (ensimmäiseen) kaappiini 2x Governor ja 2x Wizard. Kehuttu yhdistelmä, saa nähdä sitten. Äh, muistin tietenkin sitte väärin. Noinhan se tais mennäki. |
Terry Pantheras 21.08.2008 08:57:43 | |
---|
Noita saa Englannista kotiovelle kuljetettuna n. 240 euroa / 4 kpl. Tämä tosin vaatii luottokortin, nettikaupasta kun on kyse. Mistäs putiikista noita voi tilata Briteistä Suomeen? Kerro ihmeessä lisää! |
JuSu 21.08.2008 09:05:12 | |
---|
Mistäs putiikista noita voi tilata Briteistä Suomeen? http://www.lean-business.co.uk/ Toimii, olen tilannut. Hiukka noilla oli huolimattomuutta lähetyksen kanssa, oli mennyt ohmit sekaisin, mutta korjasivat ja kompensoivat virheensä asiallisesti. JuSu "Sillin määritelmä: Kala, joka haisee sormelta." |
teukka 21.08.2008 09:05:35 | |
---|
There´s only one rule of metal...PLAY IT FUCKING LOUD!!! |
anssopikasso 21.08.2008 09:14:36 | |
---|
Itsellä on kaapissa Wizard + Private Jack kombinaatio ja täytyy sanoa jotta toimii. Ensin oli tarkoitus tulla tuon Alokkaan tilalle V12, mutta niiden loppuessa kesken lyötiin kiinni Privatea ja ite ainaki tykkään. Likinnä soittelen paahtoa jonka keskitempo kulkee +200. "Paskaa voi syödä vain niin paljon ennenkuin alkaa oksettamaan."
-Maelstorm @ M.Net |
WinterMad 21.08.2008 10:58:16 | |
---|
Mistä Eminenceä kannattaa ostaa? Saako esim. Englannista jostain edullisemmin kuin Uraltonelta? Nimittäin vähän hirvittää tuo ~90€ kappalehinta :S |
RekoS 21.08.2008 11:10:02 | |
---|
Eikös Uraltonella ole Eminenceä ihan suht. halpaan hintaan? Itse tilasin sieltä reilu vuosi sitten parit Celestionit mutta ne ei kyllä ollut hirveän halpoja, ainakaan tuohon 240euroon verrattuna. |
opaa 21.08.2008 11:15:18 | |
---|
|
jumara 26.08.2008 15:56:36 | |
---|
Nyt se sitten valkeni itsellekin että otsikon elementeissä todellakin on se ylämiddlepiikki eikä ruuvamalla tunnu lähtevän pois. Eikös Eminencellä ole elementti joka on ikäänkuin V30:sen ja Greenbackin välistä? The Wizard? Vahvistimena on H&K Triamp MKI, joka on sinäänsä aika kirkassoundinen peli. Musatyylinä aikalailla jazzista death metalliin, eniten ehkä 70's rockia ja stoner/doomia tulee nykyään soiteltua. Eli siis 70 -lukuun päin kumartava elementti haussa hitusella modernia otetta. Ennen kuin teet puolihätiköityjä johtopäätöksiä, niin kerro millä kitaralla vedät ja mitä sulla kitaran ja vahvistimen välissä? Millaisilla volyymeillä soitat Triampilla? Lähtökohtaisesti sanoisin, että sulla pitäis kyllä olla aika pitkälti oikea elementti siihen, mitä profiilisi mukaan harrastat ja mitä yllä halajat... Marshall 2203
Marshall 1974X
Marshall 1974CX
Marshall 2061X
Marshall 1922
Koch Studiotone
Boss&Fulltone on the floor.
Fender '72 Tele RI
Fender STD Strat
Washburn LP "lawsuit"
Union Flag Telepartscaster |
WinterMad 26.08.2008 17:26:01 | |
---|
Ennen kuin teet puolihätiköityjä johtopäätöksiä, niin kerro millä kitaralla vedät ja mitä sulla kitaran ja vahvistimen välissä? Millaisilla volyymeillä soitat Triampilla? Lähtökohtaisesti sanoisin, että sulla pitäis kyllä olla aika pitkälti oikea elementti siihen, mitä profiilisi mukaan harrastat ja mitä yllä halajat... Vetelen pääasiassa Gibsonin Les Paul Standardilla ja myöskin Telecasteria käytän aika paljon. Kitaran ja vahvistimen välissä on ekana Dunlopin Cry Baby ja toisena EHX:n Sovtek Big Muff. Pääasiassa soittelen aika kovaa, sen verran että vahvistin ehtii vähän aueta ettei ole aivan sirinää. Ehkä mun pitää vaan ruuvata enemmän ja kuulostella. |
jumara 26.08.2008 21:25:41 | |
---|
Vetelen pääasiassa Gibsonin Les Paul Standardilla ja myöskin Telecasteria käytän aika paljon. Kitaran ja vahvistimen välissä on ekana Dunlopin Cry Baby ja toisena EHX:n Sovtek Big Muff. Pääasiassa soittelen aika kovaa, sen verran että vahvistin ehtii vähän aueta ettei ole aivan sirinää. Ehkä mun pitää vaan ruuvata enemmän ja kuulostella. Ok, ihan asialliselta kuullostaa kamapuolella... ;-) Jotenkin tuli mieleen, että pääte ei pääse laulamaan tarpeeksi. Itellä on ollut ihan samanlaisia ylämiddlemurheita Marsun 2203:n ja V30:illä ladatun 2x12:n kanssa. Kunnes pääsin tarpeeksi isolle venuelle vetämään, laitoin 2203:n masterin kerrankin yli 2,5:n...a vot!!! Sen jälkeen hankinkin pienemmille keikoille 20wattisen nupin, jolla saa aina avata hanaa "sweet spottiin" asti...toimii. Ite soittelen aika pitkälti 70-80 -lukujen classic rockia ja pidän V30:sten soundista oikeinkin paljon. Ehkä sellainen viimeinen hienostuneisuus/kompleksisuus/kolmiulotteisuus ei ole V30:sten heiniä, mutta raa'an kaunis rock-soundi kyllä tulee todella uskottavasti! Nää on tietty aina makuasioita... Kävin tästä kitaravahvistimien tehokysymyksestä just viime viikonloppuna erittäin hyvän keskustelun pitkään alalla olleen miksaajan kanssa. Hänkin oli tullut siihen tulokseen, että 98%:lla suomalaisista stageista ei juurikaan tarvita yli 30wattisia kitaravehkeitä. 100wattisten nuppien ja 4x12:n kanssa tulee kuulemma lähes poikkeuksetta ongelmia - ovat joko liian kovaa, jolloin lavasoundi kärsii tai liian hiljaa, jolloin kitarasoundi kärsii. Pystytkö puolittamaan päätettä, tällöin pystyisit avaamaan 3dB lisää päätettä? Marshall 2203
Marshall 1974X
Marshall 1974CX
Marshall 2061X
Marshall 1922
Koch Studiotone
Boss&Fulltone on the floor.
Fender '72 Tele RI
Fender STD Strat
Tokai Goldstar MIJ
Washburn LP "lawsuit"
Union Jack Telepartscaster |