Aihe: Millasta mikkiä RGhen?
1 2
Yazka
20.08.2008 19:01:18 (muokattu 20.08.2008 19:02:46)
Minkälaista tallamikkiä hevanderit suosittelee Ibanezin malliin RG2550Z GK?
Muuten olen ollut kitaraan tyytyväinen, mutta kovin vaisut ja ohuet on nuo tallamikin särösoundit, vaikka vahvistimessa,VOX AD30VTXL, pitäisi säröä ja jyrää kyllä löytyä riittämiin.Muitten mikkien soundeihin olen (tällähetkellä) ihan tyytyväinen.

Kaverin SZ sarjan Ibanetsi muuten soundaa mielestäni saman vahvarin läpi paljon paremmalta vaikka noita sais melkein kolme mun RGn hinnalla..?
"What do you mean, I aint kind?Im just not your kind."
Mr. Speed
20.08.2008 19:08:20
Muuten olen ollut kitaraan tyytyväinen, mutta kovin vaisut ja ohuet on nuo tallamikin särösoundit, vaikka vahvistimessa,VOX AD30VTXL, pitäisi säröä ja jyrää kyllä löytyä riittämiin.Muitten mikkien soundeihin olen (tällähetkellä) ihan tyytyväinen.

Kaverin SZ sarjan Ibanetsi muuten soundaa mielestäni saman vahvarin läpi paljon paremmalta vaikka noita sais melkein kolme mun RGn hinnalla..?

Osta multa SD Invader. Säröä kyllä irtoaa :) Vaihtoon menee aktiivien tieltä.
Telecaster on ruma kitara.
tommiot
20.08.2008 19:11:41

Meidän bändin toisella kitaristilla on tollanen keppi, ja siinä niiden mikkien huonoin puoli mun mielestä on tunkkaisuus. Laita siihen vaikka Evolution tai Super Distortion tallaan. Tone Zone jos haluut alapäävoittoisemman saundin.

No tähän väliin vois sitten sanoa jotain ylipäätänsä Ibanez RG:n saundista... :) Ohut kaula, lehmusrunko ja floikka ei oo tukevimman saundin lähteet.
McNulty
20.08.2008 19:21:40
Itselläni on Super Distortion RG550:n tallassa. Evolution sitten kaulamikkinä. Ei puutu alakertaa, ei ole liian kirskuva yläkerta ja soundi pysyy hyvin läjässä gainikkaammassakin menossa. Kaiken kaikkiaan tuo DiMarzio DP100 Super Distortion onpi meikäläisen suosikkimikki... tosin, mahonkirunkoisiin en ole sitä laittanut sen alakerran korostuksen takia. Lehmus-runkoisesta RG:stä se tekee kuitenkin balanssissa olevan soittimen.
Laidallinen Mul Mul!
LassiÖ
20.08.2008 20:05:00
Itse laitoin m.netin jb:n ibanezeihin sopimattomuussäännöstä piittaamatta omaan rg:seeni seymour duncanin jb:n tallaan ja täytyy kyllä sanoa että kyseinen mikki toimii siinä erinomaisen hyvin. Soundiin tuli paljon lisää erottelevuutta ja munaa ja jotenkin muutenkin on ehkä hitusen middleboostatumman kuuloinen soundi.
Yazka
20.08.2008 20:11:03
No tähän väliin vois sitten sanoa jotain ylipäätänsä Ibanez RG:n saundista... :) Ohut kaula, lehmusrunko ja floikka ei oo tukevimman saundin lähteet.

Tämä kyllä vahvistaa omia käsityksiäni,varsinkin kun ei nuo SZn vakiomikit liene mitenkään ihmeelliset ja silti pesi RGn soundit!
Pitänee miettiä sitten päivitystä akselilla Tone Zone/Super Distortion jos näistä kerran hyviä kokemuksia.Voishan tuota vaikka tunkea nettiin ääninäytteen ennen/jälkeen jos joku muukin pohtii saman asian parissa.
KUNU
20.08.2008 20:23:06
Jos kiinnostaa saaha paksu ja agressiivinen saundi. Todellinen hevimikki löytyy Bare Knuckle Pickupin osastolta, Warpig. Tuossa on todella ärhäkkä mikki metallimusiikkiin. Mättöä lähtee mielestäni paremmin kuin EMG:n 81stä. DC jossaki 21 paikkeilla((81 taitaa olla siinä 18 seuduilla).

Jos vain rahaa löytyy niin hommappaa semmonen. Aika kovat arvostelut saanut joka suunnalta, esim total guitar: http://www.bareknucklepickups.co.uk/reviews/warpig.pdf

http://www.bareknucklepickups.co.uk/ZH-warpig.html tuossa itse valmistajan sivuilta.
Sensonic
20.08.2008 20:23:55
Pitänee miettiä sitten päivitystä akselilla Tone Zone/Super Distortion jos näistä kerran hyviä kokemuksia.Voishan tuota vaikka tunkea nettiin ääninäytteen ennen/jälkeen jos joku muukin pohtii saman asian parissa.

Mulla on RG-550:ssä molemmat em. mikit ja olen ollut tyytyväinen. Ainoastaan keskimikki on vaihtamatta, mutta vaihdan sen seuraavan kielien vaihdon yhteydessä.
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Ibanez "Jem", Charvel 3, Schecter Omen-7, Wolf KS-70, Wolf KS-70LX, Wolf KP3C, Wolf-SS, Wolf KLP45-FM Aram-701L Landola F6/Cut Bailing BL-05
Werde
20.08.2008 21:32:46 (muokattu 20.08.2008 21:32:56)
DC jossaki 21 paikkeilla((81 taitaa olla siinä 18 seuduilla).

DC ?
Dead men tell no tales.
KUNU
20.08.2008 21:57:30
DC ?

What is DC resistance?
It is the resistance to the flow of Direct Current. In practice it is used as a very general indicator of a pickups power with a higher DC reading yielding more power and a darker sound. However the gauge of the wire also has enormous bearing on the sound and different wire with similar DC readings will not have the same power or sound. As always, let your hands and ears be the judge.

Eli käytännössä DC resistance kertoo kuinka paljon poweria löytyy mikistä/kuinka ärhäkkä se on.
Warpigin luku näytti olevan siinä yli 22, vaihtelee tosin kun kyseessä on käsin käämityt mikit.
Werde
20.08.2008 23:19:58
What is DC resistance?
It is the resistance to the flow of Direct Current. In practice it is used as a very general indicator of a pickups power with a higher DC reading yielding more power and a darker sound. However the gauge of the wire also has enormous bearing on the sound and different wire with similar DC readings will not have the same power or sound. As always, let your hands and ears be the judge.

Eli käytännössä DC resistance kertoo kuinka paljon poweria löytyy mikistä/kuinka ärhäkkä se on.
Warpigin luku näytti olevan siinä yli 22, vaihtelee tosin kun kyseessä on käsin käämityt mikit.

Ei muuten kerro aktiivimikin tapauksessa yhtikäs mitään, ja EMG81:n DC-resistanssia en ole missään edes nähnyt. Epäilisin sen kuitenkin olevan jotain luokkaa ~pari k-ohmia kun se kuumimmilla passiiveilla on 20 tuntumassa.

Kuten tuossa lopussa todetaan niin se on vain puoli totuutta myös passiiveista puhuttaessa, ulostulo ei ole suoraan siihen verrannollinen. Myös käytetty magneetti vaikuttaa paljon etenkin särön luonteeseen harmoonisten yliaaltojen kautta.

Kuumimpienkin passiivien ulostulo on silti vain noin puolet EMG-aktiiveista, jotka ovat ulostuloltaan vielä maltillisia SD:n aktiiveihin verrattuna.
Dead men tell no tales.
pekurides
20.08.2008 23:25:24

What is DC resistance?

Ei tuota pidä kuitenkaan tuijottaa liikaa, Aika pitkälle se tuntuisi kuitenkin kertovan kuinka "kuuma" kyseinen käämi on mutta eq vaikuttaa enempi sen soinnin voimakkuuteen.

Warpig on kyllä raju peli mutta siinä kuitenkin ehkä keskialue ei niin korostunut että se
ei kuitenkaan niin kauhian voimakkaansaundinen ole , mutta runttua ja jytkyä löytyy! Yksi parhaista ehdottomasti.

Joku toinen middlekkäämpi kela taas voipi samassa kepissä kuulostaa paljon voimakkammalta vaikka säröä ei olisikaan niin paljon.... nää on hiukan henkimaailman juttuja ja yksilöllisiä eri komponenttien kanssa.

Floikalliseen kepukkaan kattelisin midlekästä mikkiä kompensoimaan hävikkiä.

Mielestäni EMG81/85 pamauttaa kovemman signaalin mutta Warpig taas brutaalimpi sekä värikkäämpi saundiltaan..... makuasioita nämäkin.
(... ja on ihan käytännön kokemusta :)
Tunteella päin vittua.
KUNU
21.08.2008 06:03:32
Mielestäni EMG81/85 pamauttaa kovemman signaalin mutta Warpig taas brutaalimpi sekä värikkäämpi saundiltaan..... makuasioita nämäkin.
(... ja on ihan käytännön kokemusta :)

Tosiaankin, makuasioita. Itse olen keraamista Warpigiä kokeillut kerran ja omasta mielestäni se runttasi voimaa yli 81:sen, mutta ihmiskorva saattaa kuulla joskus mitä se haluaa kuulla;)
McNulty
21.08.2008 14:04:33
Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Resistanssiin ei pelkästään vaikuta magneetti, vaan myös käämilanka, käämilangan paksuus, kierroslukumäärä kelassa, langan materiaali jne jne. Joku mikkiguru voisi joskus testata mitä tulee kun laitetaan käämiksi 100 kierrosta 1mm lankaa. Lukemat voi näyttää melkein mitä vain vaan miltäpä lopputulos sitten kuulostaisi? Vaikka resistanssiluku antaakin osviittaa mikin luonteesta, ei sitä pidä tuijottaman liikaa.
Laidallinen Mul Mul!
N33m0
21.08.2008 14:27:12

bkp warpig
"Distortion always starts with the amp. Pedals just sit on top of the sound. They don't feel like a full part of it, just some fuzz on top."
- James Hetfield
Yazka
21.08.2008 18:31:50
Jos kiinnostaa saaha paksu ja agressiivinen saundi. Todellinen hevimikki löytyy Bare Knuckle Pickupin osastolta, Warpig. Tuossa on todella ärhäkkä mikki metallimusiikkiin. Mättöä lähtee mielestäni paremmin kuin EMG:n 81stä. DC jossaki 21 paikkeilla((81 taitaa olla siinä 18 seuduilla).

Itselleni uusi tuttavuus tämä sotapossu,mutta arvostelut puhuu puolestaan, sekä tämä treadi http://muusikoiden.net/keskustelu/p … 15&t=162380&o=0&co=360.
Kyllähän tuolla hehkutetaan myös saman tekijän naulapommia..tiedä sitten kumpi noista paremmin kävis omaan käyttöön..ei selvinne kuin kokeilemalla.Noista DC jutuista en viitsi edes kysyä mitään, poistaisin vain loputkin epäilykset..

Mistäs tuota sotapossua kannattais kysellä?(En löytänyt ainakaan Tompan sivuilta)
pekurides
21.08.2008 19:44:35

Itselleni uusi tuttavuus tämä sotapossu,mutta arvostelut puhuu puolestaan, sekä tämä treadi http://muusikoiden.net/keskustelu/p … 15&t=162380&o=0&co=360.
Kyllähän tuolla hehkutetaan myös saman tekijän naulapommia..tiedä sitten kumpi noista paremmin kävis omaan käyttöön..ei selvinne kuin kokeilemalla.Noista DC jutuista en viitsi edes kysyä mitään, poistaisin vain loputkin epäilykset..

Mistäs tuota sotapossua kannattais kysellä?(En löytänyt ainakaan Tompan sivuilta)

nailbomb on monipuolisempi,sivistyneempi ja tiukempi mutta edelleen hyvin agressiivinen , ehkäpä omiaan tarkkaan rässiriffittelyyn ,

kun taas brutaalimpi Warpig puolestaan loistaa todella paksussa ja jyräävässä junttauksessa vaikka onnistuu muutkin ,mutta se opikein tuntuu kerjäävän alavireitä liioitellulla säröllä ja seiniä kaatavalla bassotoistolla:=)!

..... kummatkin vallan mainioita.. loput mielipide...blaablaa.

luottokortilla BKP lontoon tehdas tai oravannahoilla turusta Tubesound.
Tunteella päin vittua.
Yazka
21.08.2008 20:50:50
Tässä löytämiäni Tubesoundin hintoja, saahan tuolla sotapossun hinnalla tosiaan
Tompalta setin Super distortion/evolution..pitää varmaan ootella jos pahin kohtaus menis ohi ja sitten tehdä päätöksiä.

http://www.tubesound.fi/Suomeksi/Kitaramikrofonit

Bare Knuckle mallisto, humbuckerit:

Kaikkien Humbucker mikkien (paitsi Warpig ja signature sarjan mikit) hinnat ovat seuraavat:

Kalibroitu setti kuorilla: 268€

Kalibroitu setti avokelaisena: 237€

Humbucker kuorilla/kpl: 139€

Humbucker avokelaisena/kpl: 126€

Warpig:in sekä signature mallien vastaavat hinnat:

Setti kuorilla:305€

Avokelainen setti: 263€

Humbukkeri kuorilla: 158€

Avokelainen Humbukkeri: 139€
oiva tumpeloinen
21.08.2008 20:54:30
Mun mielestä X2N on aika toimiva RG:ssä, jos mättöä halutaan irti. Se mikki tosin jakaa mielipiteet, mut musta se herätteli sitä kyseistä keppiä todella hyvin. Mä en ole tosin noita putiikkimikkejä kokeillut, kun ei ole jaksanut/on ollut pihi p*ska tai jotain muuta. Mä olen kyllä hyvin tullut toimeen DM:n mikeillä aina.
msormune
21.08.2008 21:07:57 (muokattu 21.08.2008 21:08:49)

Kaikki RG:t ei ole lehmusruhkoisia, vaan osa on mahonkia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)