Generic L 12.07.2008 02:04:10 | |
---|
Eli eli Les Paul pitäs nyt kovasti saada ja nimenomaan tässä hintahaarukassa se mahdollisimman hyvä tai pienellä modauksella potentiaalisesti paras. Näitä vaihtoehtojahan riittää itse olen katsellut Tokai, Epiphone ja Staggin skeboja mutta en kyllä niin paljon ole päässyt kaikkia testaamaan että osaisin sanoa pitemmän päälle mikä olisi paras vaihtoehto. Eli kaikki ehdoitukset otetaan huomioon ja ei se nyt siinä ja siinä ole toi hintakaan mutta jotain sinne päin. Ja mielellään sellasta mallia mitä saa Arctic White tai vastaavana. Onko esim Epiphonen Les Paul Custom minkälainen kepakko? Staggeja en pahemmin ole testannut että en tiedä onko täyttä paskaa. Ja kun näistä Korean Tokaistakin kuule vähän yhtä ja toista.. Että nyt helppiä kiitos! |
Krice 12.07.2008 12:33:23 | |
---|
|
Riffien_Kuningas 12.07.2008 12:39:48 (muokattu 12.07.2008 12:40:28) | |
---|
|
Krice 12.07.2008 12:41:52 | |
---|
Parempia kuin Epiphonet. Agathis-runko on paremmuuden merkki. |
fuzz 12.07.2008 13:54:01 | |
---|
Tokai on takuuvarma peli. Mitä nyt mikit ovat tunkkaiset ja satula jotain ämpärimuovia. Nuo kohdat kun uusii niin hyvä on, tosi hyvä. elämän tarkoitus on 42
www.haistapaska.com |
Generic L 12.07.2008 13:57:49 | |
---|
Agathis-runko on paremmuuden merkki. Onko tuo nyt jotain sarkasmia vai? Ite oon lukenu just agathis puusta ristiriitasia juttuja useimmiten negatiiviseen sävyyn.. Itse en tiedä paljon paskaakaan noista eri puista et miten soi.. |
Krice 12.07.2008 18:50:46 | |
---|
Onko tuo nyt jotain sarkasmia vai? Sitähän se. Vaikka eipä minulla henk. kohtaista kokemusta ole agathis-runkoisesta kitarasta, paljon vaan on kuullut haukkuja. |
FensonGibder 12.07.2008 19:22:59 | |
---|
Sitähän se. Täällä on vaikeaa kirjoittaa sarkastisesti. Vaikee. Tosi vaikee. Omalla luvalla. |
bfoc 12.07.2008 19:26:02 | |
---|
sutiojrikellA |
Generic L 12.07.2008 19:42:01 (muokattu 12.07.2008 19:43:06) | |
---|
Sitähän se. Vaikka eipä minulla henk. kohtaista kokemusta ole agathis-runkoisesta kitarasta, paljon vaan on kuullut haukkuja. Eli meinaat että Epiphone olis parempi tässä tapauksessa sitten? tätä http://www.thomann.de/fi/epiphone_les_paul_custom.htm olen vähän katsellut myös että jos joku osaa tätä epiphonea verrata noihin Tokain ALC-53 skebukoihin niin olisin kiitollinen jos asiantuntemusta saisin asiasta! |
Billsner 12.07.2008 20:01:58 | |
---|
Eli meinaat että Epiphone olis parempi tässä tapauksessa sitten? Ei se sen parempi tai huonompi ole. Erilainen kylläkin. Joidenkin mielestä Les Paulin pitää olla mahonki-runkoinen. Itselle ei ole niin väliä. tätä http://www.thomann.de/fi/epiphone_les_paul_custom.htm olen vähän katsellut myös että jos joku osaa tätä epiphonea verrata noihin Tokain ALC-53 skebukoihin niin olisin kiitollinen jos asiantuntemusta saisin asiasta! Epiphonessa kaula ja otelauta tuntuu jämäkämmältä ja ehkä vähän isommalta kuin Tokaissa. Epiphone soi myös vähän kirkkaammin ainakin omasta mielestäni. Tokai taas on mielestäni helpposoittoisempi ja lapa on nätimpi. Ite päädyin tuohon Tokaihin ohuemman/helpposoittoisen kaulan & ulkonäön takia. Wrapped in plastic |
fuzz 12.07.2008 20:02:18 (muokattu 12.07.2008 20:04:23) | |
---|
Eli meinaat että Epiphone olis parempi tässä tapauksessa sitten? En tiedä että mitä kaveri meinaa, mutta kaverin Epiä ja omaa Tokaita verratessa en ole hyvin suuria eroja löytänyt. Tokaissa on ohuempi, hieman nopeampi kaula, Epissä taas paksumpi ja siten jämäkämmän oloinen. Muuten tatsiltaan ja yleisolemukseltaan hyvin jees ja ähellä toisiaan. Tokain puu ei ehkä ole paras mahdollinen, mutta omasta mielestäni soi ihan hyvin ilman sähköjäkin. Telecasterini soi silti paremmin kuin LP, johtuneeko sitten juuri tuosta Tokain agathis -puusta. E: hidas olin, ja siinähän tuo vastaus tuli Tokain lapahan on samanmuotoinen kuin Gibsonin, Epiphonella taas on omansa. elämän tarkoitus on 42
www.haistapaska.com |
Krice 12.07.2008 20:03:52 | |
---|
Eli meinaat että Epiphone olis parempi tässä tapauksessa sitten? Epihän on aina parempi, sehän on Gibsonin itsensä halpamerkki. Kaikki muut on aina kopioita. |
novo 12.07.2008 20:05:45 | |
---|
Epihän on aina parempi, sehän on Gibsonin itsensä halpamerkki. Kaikki muut on aina kopioita. Taasen sarkasmin huippua? voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii... |
Generic L 12.07.2008 22:52:33 | |
---|
Epihän on aina parempi, sehän on Gibsonin itsensä halpamerkki. Kaikki muut on aina kopioita. Jätetäänpä tällanen piilovittuilu pois ja puhutaan niinku ihmiset eiks joo? |
duc 12.07.2008 23:21:53 | |
---|
Onko toi nanomikki se joka kuvittelee olevansa akustinen kitara? Samaan tyyliin kuin (ymmärtääkseni) se Phishmanin talla (?). Siihen tyyliin, kannattaa katsoa tuolta demovideo: http://www.epiphone.com/ultraII/default.html Erittäin monipuolinen peli on tuo, ja edullisesti saa nuo kaikki ominaisuudet tuon kitaran kanssa... |
Stradlin 12.07.2008 23:22:17 | |
---|
Epiphonen Lessukan lapa ei oikeastaan näytä ihan niin rumalta livenä, kuin noissa kuvissa. En nyt tiedä, onko se muutenkaan fiksua sitä lapaa tuijotella ostopäätöstä tehdessä, eipä sitä tule soittaessa kuitenkaan katseltua. Ihan tyytyväinen olen omaan Epin standardiin, vai mikä std plus tämä nyt sitten onkaan. Aika paljon soittelen ilman sähköjäkin ja hyvältä kuulostaa. "There are many dying children out there whose last wish is to meet me." - David Hasselhoff |
Krice 13.07.2008 00:18:15 | |
---|
Jätetäänpä tällanen piilovittuilu pois ja puhutaan niinku ihmiset eiks joo? Luulitko vitsiksi? Epiphonen etusivulla lukee: "The Epiphone Company, A part of the Gibson family of brands." |
Dirty Hero 13.07.2008 01:37:19 | |
---|
Mulla on toi paljon mielipiteitä jakava halvin Made In Korea-Tokai (ALS-48). Kaksi vuotta ehti olla suht. aktiivisessa käytössä kunnes ostin uuden kitaran ja Tokai jäi ikään kuin kakkoskepiksi. Huonoja puolia olivat virittimet ja satula, muut osat olivat ihan tarpeeksi laadukkaita. Mikrofonitkin ovat melko hyvät. Soitettavuus ja viimeistely olivat todella hyvät. Runko on Leppää, joten se on pirun painava. Minulle tuo ei ollut ongelma, mutta ehkä se oli vähän kömpelö soittaa painonsa takia.. enpä tuota tiedä.. Sanoisin, että ihan kelvollinen budjettiluokan LesPaul. Olen soittanut myös Epiphonen vastaavia, mutta tykkään tuosta enemmän. Tietysti paljon riippuu säädöistä ja kitarat ovat aina yksilöitä. Näissä taitaa olla aika paljon laadunvaihtelua, kun niin paljon haukutaan, mutta ainakin tämä on todella hyvä soitin. Pitäisi mennä nukkumaan, anteeksi sekava teksti :) |
Peku911 13.07.2008 01:47:00 (muokattu 13.07.2008 01:50:53) | |
---|
Luulitko vitsiksi? Epiphonen etusivulla lukee: "The Epiphone Company, A part of the Gibson family of brands." En tiedä, mitä Krice ajaa takaa, mutta suosittelen säästämään rahaa ja ostamaan sitten kunnon lespan joskus, jos hyvä keppi nytkin löytyy ja sitten ostaa myöhemmin se aito Gibsoni.. Kyllähän noissa epeissä sitä työtä riittää, jos niistä haluaa kunnon soittopelin, mutta, jos tuolla rahalla on joku saatava niin miksi et ostaisi käytettynä sitten tuota epiphonea, josta saattaisi olla vaihettu kenties mikit ja virityskoneisto. Näitä pidän ehdottomasti noiden huonoimpana lenkkinä... Mutta, jos noita muuten vertaa aitoon gibsoniin ja olettaen, että nuo "virheet" ovat poistettu niin kyllä epilläkin soittelee, mutta jotenkin tahmaisempaa se vaan on aidon gibsonin rinnalla.. Ja sustaini puuttuu.. E- Sama se kyllä on noiden halvempien gibsonin lespojenkin kohdalla, että se sustaini puuttuu ja ei ole sitä todellista tuntua.. Mutta halvemmissa gibsoneissa muu onkin sitten huomattavasti paremmalla tolalla, kuin epissä.. Toisekseen Epiphonen Lapa on TODELLA ruma!. |