Metallikitaristi 07.09.2008 16:03:30 (muokattu 07.09.2008 16:28:51) | |
---|
Funk/Jimi Hendrix/John Mayer/SRV iskee nyt niin lujaa, että on pakko hankkia hevikamojen rinnalle kevyempään musiikkiin sopivat vehkeet. Budjetti ei kuitenkaan ole kovin iso Kitaraksi olen miettinyt Fenderin roadhouse stratocasteria. Tuossa miellytti etenkin, että kaula ei ole sellainen tahmainen kuin usein stratoissa vaan liukas. Stratossa oltava vaahteraotelauta! On se vaan niin paljon hienompi Vahvistin tulisi kotisoittoon, mutta pitäisi riittää myös mahdollisille keikoille. Olen miettinyt tuota torilla olevaa Matchless Lightning kopioa, koska alkuperäinen laite on käsittääkseni hyvin asiallinen ja jos samaa saundia saa tuohon hintaan kloonista niin pakko hankinta. Tuohon vielä joku boostipedaali säröihin + 2x12 kaappi Ehdotuksia? Käytettynä ostan kaikki kamat Petri-helena:
"Mielestäni jokaisen kitaristin joka on soittanut muutaman vuoden pitäisi pystyä soittamaan improvisaatiosooloa e:stä 10 minuuttia...jos ei pysty, on paska!" |
Metallikitaristi 08.09.2008 19:53:05 | |
---|
Nostoa. Myös joku Fenderin pikkucombo yms.. hyvillä puhtailla varustettu saattaisi tulla kysymykseen, tällä hetkellä kotisoitossa line6 pod xt yhdistettynä stereoihin Petri-helena:
"Mielestäni jokaisen kitaristin joka on soittanut muutaman vuoden pitäisi pystyä soittamaan improvisaatiosooloa e:stä 10 minuuttia...jos ei pysty, on paska!" |
Antti1 08.09.2008 19:56:44 | |
---|
Osta se klooni pois vaan, jos on vielä kaupan. Luottaisin ihan olevan asiapeli. |
kimurantti1 08.09.2008 20:00:07 (muokattu 08.09.2008 20:00:47) | |
---|
Jos kerran SRV ja blues noin muutenkin iskee, niin jonkin sortin Tube Screamerilla ei varmasti mennä metsään. Mä olen muutamien purkkien kautta päätynyt Voodoo Labin Sparkle Driveen, sen saa satasella käytettynä. Jos halvempaa haluaa, niin kyllä se Digitechin Bad Monkeykin ihan asiansa ajaa, vaikkei musta ihan samassa sarjassa Sparkle Driven, Barberin Direct Driven ja vastaavien kanssa painikaan. |
fx 08.09.2008 20:52:50 | |
---|
Funk/Jimi Hendrix/John Mayer/SRV iskee nyt niin lujaa, että on pakko hankkia hevikamojen rinnalle kevyempään musiikkiin sopivat vehkeet. Harvoin kuulee Hendrixiä kutsuttavan kevyeksi, aika rankkaa meininkiä mun mielestäni se on. No, toisaalta minun mielestäni lyttyyn kompressoitu särö ja tasainen äänimaailma napsuvalla basarilla edustaa kevyttä/tasaista musiikkia. Eli tiedä sitten... Starto on hyvä jos siinä on yksikelaiset mikit (en muista onko roadhousessa humppari tallassa). Siihen lisäksi wahwah ja fuzz ja vaikkapa tuo Matchless kopio niin kaikki on ok ja luulisi löytyvän aika rankat saundit ;) "They think we're pussies but what they've got to understand is those bands are all about special effects and pedals. Every scream that comes out of my guitar is because I'm screaming and my fingers are screaming." |
Metallikitaristi 08.09.2008 21:20:12 (muokattu 08.09.2008 21:20:34) | |
---|
Harvoin kuulee Hendrixiä kutsuttavan kevyeksi, aika rankkaa meininkiä mun mielestäni se on. No, toisaalta minun mielestäni lyttyyn kompressoitu särö ja tasainen äänimaailma napsuvalla basarilla edustaa kevyttä/tasaista musiikkia. Eli tiedä sitten... Riippuu toki biisistäkin. Wind cries mary, Bold as love, Angel, Little wing. Kyllähän sieltä noita kevyitäkin juttuja löytyy. Tulee soiteltua aika paljon hevimetelimusiikkia joten onhan tuo siihen verrattuna kevyttä Starto on hyvä jos siinä on yksikelaiset mikit (en muista onko roadhousessa humppari tallassa). Siihen lisäksi wahwah ja fuzz ja vaikkapa tuo Matchless kopio niin kaikki on ok ja luulisi löytyvän aika rankat saundit ;) Roadhousessa on kolme Texas Specialia. Petri-helena: