Aihe: Orange Rockeverb 50/100
1
Marwel
07.09.2008 11:25:27
Voisko joku vahvarin omistaja kertoa millaset high gain väännöt tosta saa aikaiseks.. Cliini/Rock touhuissahan tuo varmasti on ku helmi mutta entä tuo mättöpuoli. Eli kuinka eroaa perus recto/bogner/diesel/ Hi Gain nuppien saundeista. Tuo slipknot/deftones osasto ainaki tota on jossain tilanteissa käyttäny mut ois kiva kuulla mielipiteitä myös täältä. Testi pitäis tiesti jonnekki järjestää. Oma soitto on myös tuon metallin ohella paljo britti rokki/amerikan punkki meininkiä niin tuo saattais olla hyvä kompromissi laidasta laitaan.
Cocksucker!
Esp
07.09.2008 15:30:35

Voisko joku vahvarin omistaja kertoa millaset high gain väännöt tosta saa aikaiseks.. Cliini/Rock touhuissahan tuo varmasti on ku helmi mutta entä tuo mättöpuoli. Eli kuinka eroaa perus recto/bogner/diesel/ Hi Gain nuppien saundeista. Tuo slipknot/deftones osasto ainaki tota on jossain tilanteissa käyttäny mut ois kiva kuulla mielipiteitä myös täältä. Testi pitäis tiesti jonnekki järjestää. Oma soitto on myös tuon metallin ohella paljo britti rokki/amerikan punkki meininkiä niin tuo saattais olla hyvä kompromissi laidasta laitaan.

Mulla on tuollainen RV100 studiolla. Kyllä sillä aika monen mättöbändinkin kitaroita on onnistuneesti nauhoitettu. Eli taipuu kyllä hyvinkin high gain menoon. Kun olin ostamassa nuppia taannoin, päädyin tuohon Orangeen, vaikka sen hetkinen rahatilanne olisi antanut myöden minkä tahansa Englin tai Mesan oston. Tuo vain soundasi omaan korvaani parhaalta, mutta mauthan vaihtelee ihmisittäin ;)
Täh?!?
Marwel
07.09.2008 18:40:36
Mulla on tuollainen RV100 studiolla. Kyllä sillä aika monen mättöbändinkin kitaroita on onnistuneesti nauhoitettu. Eli taipuu kyllä hyvinkin high gain menoon. Kun olin ostamassa nuppia taannoin, päädyin tuohon Orangeen, vaikka sen hetkinen rahatilanne olisi antanut myöden minkä tahansa Englin tai Mesan oston. Tuo vain soundasi omaan korvaani parhaalta, mutta mauthan vaihtelee ihmisittäin ;)

Miten hyvin toi on pedaaleja ottanu vastaan? Ja onko tarvinu buustata tota särö kanavaa noille hevi meteli bändeille? Alkaa vaikuttaan kyllä näin netti tiedon perusteella aivan passelilta peliltä.
Cocksucker!
Esp
08.09.2008 01:26:24

Miten hyvin toi on pedaaleja ottanu vastaan? Ja onko tarvinu buustata tota särö kanavaa noille hevi meteli bändeille? Alkaa vaikuttaan kyllä näin netti tiedon perusteella aivan passelilta peliltä.

Ihan hyvin se on, joskus ollaan buustattu tubescreamerilla joskus pahalla apinalla. Usein myös menty ilman, riippuen hieman kitaroista ja soittajan tatsista.
Täh?!?
Juntunen
08.09.2008 11:17:12

Mullon RV-50 -nuppi. Käytin ensin marsun isolla kaapilla ja nyt vasta vaihdoin onnistuneesti Framukseen, jolla soundi muuttui erottelevammaksi ja "vintagemmaksi", johtuen V30-elementeistä.

Higain-puoli..hmm..tuosta lähtee sellainen brittiläishenkinen murina, joka ei välttämättä parane särön määrää nostamalla. Menee semmoseksi pehmeäksi overdrive-pörinäksi, eikä niinkään jämäkäksi distortioniksi. Jos haluan jämympää turilastusta, ni pidän itse nupin särön jossain klo 11:ssa ja boostin bad monkeyllä volumet tapissa.

Toimii pedaalien kans mielestäni hyvin, mutta itseä on alkanut hiljalleen harmittaa sellaisen über-sparklen fender-cleanin ja kevytruntun puuttuminen. Sellaista kun vielä sais ni ois hyvin pitkälti täydellinen nuppi mulle.
Why don't you just FUNK IT.
Nacher
08.09.2008 15:56:17
Miten tuosta nupista puuttuu kevytrunttu? Jotenkin juuri luulisi tuosta löytyvän, päinvastoin kuin hi-gainereista yleensä?
Numb
08.09.2008 16:59:22

Sitä määkin ihmettelen. Kun rouskutus on vähän niinko sitä ominta Orangea. Pikkuveli Rocker 30 ainakin tuuttaa juuri sitä vähän vähempää säröä oikein maukkaasti pienelläkin volumella, jolloin sitä ei niin voi sälyttää erilaisille päätelampuille.
Epäilen, siis saatan olla
Juntunen
08.09.2008 17:57:22

Äh, tarkoitin sellaista erilaista kevytrunttua. Enemmän fenderimäisen kirkasta. Sori, epätäsmällinen artikulaatio. =)

Kyllähän tämä vekoitin parhaimmillaan on cleanilla ja kevytrosolla. Soundi on vaan sellainen brittiläisen tummanmurea.
Why don't you just FUNK IT.
Numb
08.09.2008 18:55:46

Soundi on vaan sellainen brittiläisen tummanmurea.

O. Siksi se onki nii ihena :D

Twini olis kyllä kiva. Mutta jos minulla olisi Twini, muttei Orangea, niin silloin ajattelisin, että Orange olisi kiva....
Epäilen, siis saatan olla
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)