Aihe: Parhaat cleanit?
1 2
kipson
30.08.2008 19:27:59
mistäs vehkeestä lähtee mielestäsi kliiniyden parhautta?
Tarkoitan täysin puhdasta soundia , jota vois sitten pedaaleilla boostailla oman maun mukkaan.

Ääninäytteitäkin saa heitellä
jo_tu
30.08.2008 19:33:26
mistäs vehkeestä lähtee mielestäsi kliiniyden parhautta?
Tarkoitan täysin puhdasta soundia , jota vois sitten pedaaleilla boostailla oman maun mukkaan.

Ääninäytteitäkin saa heitellä

http://www.youtube.com/watch?v=jXPDpf_jrgU

tuosta, Matchless lightning. 15w putkari.

sattumoisin multa löytyy tollasen nuppiversion klooni, ja se on sattumoisin myynnissäki. osta pois!

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=258738
duc
30.08.2008 19:33:46
Paras kliini ei ole täysin puhdas. Siinä pitää olla lämpöä mukana. Oliskohan Fenderin Twin tai joku muu iso Fenderi tuottanut niistä mitä olen ite testannut parhaan kliinin, ihan hyvät lähtee tosin iteltä löytyvistä modatusta Blues Juniorista ja Voxin AC30:stäkin. Straton tai telen kaulamikki äänen tuotantopäässä sitten on hyvä olla, humppareilla ei yhtä hyvää tulosta saa aikaan.
kipson
30.08.2008 19:44:12
lämpöä toki juu, kompromissiä pukkaa siis aina räyhärokin ja iisin biisin välillä vaikka olis HSS-strato ja samalla keikalla haluais soittaa kumpaakin? ottaako marsu (jossa kohtuu cleanit) vai se klassinen Fender/Vox ja ne spedut?
oiva tumpeloinen
30.08.2008 19:45:51
Jos halvalla haluaa päästä, niin kyttäät torilta Carlsbro Topin ja ammut säröt siihen speduilla.
Janne19691
30.08.2008 20:31:58

Marshall Superbass on paras clean mitä olen kuullut toistaiseksi, Vox AC50 on aika hieno myös.
Rule #1: There are no rules.
Wahi
30.08.2008 20:44:15 (muokattu 30.08.2008 20:45:38)
Kai se on Fender Bassman nuppi.

Edit: ja Custom-Soundissa aikoja sitten testaamani Naylor combo, jonka mallia ne muista, oli kans aika pätevä.
Shine on you crazy diamond
Shock Me
31.08.2008 00:39:43 (muokattu 31.08.2008 00:40:00)
Tähän asti kauneimman puhtaat on lähteny Orangen rocker 30 nupilla:)
"Music is Magic, Magic is life."- JH
kipson
31.08.2008 07:12:34
Hmm.. mielenkiintoista, Marshall Superbass ja Orange Rocker, näitähän olen kuolannut nimenomaan tuon särö-osaston puolesta. Rockeriakin kun dv247 saa 700 rapiat hintaan -HUOM TORILAISET. Fender heleitähän noista ei lähde, mutta so not. Vois toimia loistavastikin mun tarkoituksiin. Minä nyt haluisin suunnilleen kaikki vempeleet yhtä aikaa.

Tässä samaan aikaan kartoitetaan ja kysellään ihmisten mieltymyksiä ihan mielenkiinnosta.
MadMatt
31.08.2008 07:55:47

Fender Twin Reverb, Super Reverb tai Vibrolux.
Noista kaikista irtoaa hienot cleanit ja se fendereille ominainen glangi. Pedaalit toimivat noiden kanssa myös paremmin kuin hyvin.
Nothin' but the blues
baba o riley
31.08.2008 09:43:51
Nyt jos cliinistä puhutaan (joka kans pysyy cliininä) ja syö pedaaleja aamiaiseksi niin löytyy oman kokemuksen mukaan vaan yks ja se on HIWATT. On muitakin hienoilla cliineillä, mutta niistä mitä kokeillut olen cliinin vaan saanut makkarissa. Hiwattissa on se kellomainen lämmin tajuttoman iso cliini. Siihen kun sit pukkaa pedaalia eteen niin mmmmmm...
Dr. Muff
31.08.2008 10:08:42
Nyt jos cliinistä puhutaan (joka kans pysyy cliininä) ja syö pedaaleja aamiaiseksi niin löytyy oman kokemuksen mukaan vaan yks ja se on HIWATT. On muitakin hienoilla cliineillä, mutta niistä mitä kokeillut olen cliinin vaan saanut makkarissa. Hiwattissa on se kellomainen lämmin tajuttoman iso cliini. Siihen kun sit pukkaa pedaalia eteen niin mmmmmm...

Jep. Kyllä se paras itsellekin varmaan on Hiwatt. Toinen kohtuullisen maukas on jo edelläkin mainittu Superbass, mutta kyllä Hiwatt ajaa sen ohitse.
Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas
fox
31.08.2008 10:24:59

Parhaasta en tiedä, mutta ruukaavat jopa "isommatkin nimet" tuolla studioissaan soittelemaan melko paljon kliinejä esim. Rolandin Jazz Choruksilla. Ja muilla vastaavilla. Toki ne ei sitten useimmiten ole niitä suosittuja putkivahvistimia.. ;)
JC:tkin on ihan trankkuja vaan...
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Exhausted
31.08.2008 13:45:14 (muokattu 31.08.2008 13:46:52)

lämpöä toki juu, kompromissiä pukkaa siis aina räyhärokin ja iisin biisin välillä vaikka olis HSS-strato ja samalla keikalla haluais soittaa kumpaakin? ottaako marsu (jossa kohtuu cleanit) vai se klassinen Fender/Vox ja ne spedut?

Täytyy ehkä miettiä, kumpi on se tärkeämpi puoli soitossa, puhdas vai säröinen. Itse kelasin, että se särösointi on kuitenkin tärkeämpi, joten teen puhtaan sitten pienentämällä volumea kitarasta. Se ei ole ihan puhdas, mutta sopii tarkoitukseen mainiosti. Tosin onhan nykyisin monipuolisia monikanavaisia vahvistimia. Esimerkiksi Mesan mallistosta löytyy varmasti monta peliä jolla saa yhdistettyä parhaat puolet Fendermäisistä cleaneista ja hyvästä hi-gain vahvistinsäröstä. Tai sitten aina voi ottaa kaksi vahvistinta ja A/B-boksin :)
Joees
31.08.2008 14:40:53
Kai se on Fender Bassman nuppi.

Joka kunnolla avattuna on yksi parhaista rokkivermeistä ikinä.
Loafers
Grunge-garagerokin räimettä höystettynä powerbluesilla á la Zepukat -fox
baba o riley
31.08.2008 14:51:36 (muokattu 31.08.2008 14:52:38)
Täytyy ehkä miettiä, kumpi on se tärkeämpi puoli soitossa, puhdas vai säröinen. Itse kelasin, että se särösointi on kuitenkin tärkeämpi, joten teen puhtaan sitten pienentämällä volumea kitarasta. Se ei ole ihan puhdas, mutta sopii tarkoitukseen mainiosti. Tosin onhan nykyisin monipuolisia monikanavaisia vahvistimia. Esimerkiksi Mesan mallistosta löytyy varmasti monta peliä jolla saa yhdistettyä parhaat puolet Fendermäisistä cleaneista ja hyvästä hi-gain vahvistinsäröstä. Tai sitten aina voi ottaa kaksi vahvistinta ja A/B-boksin :)

tai sitten hommaa hyvän vahvistimen ja hyvän boosterin ja hyvän särön ja sulla on hyvä clean ja hyvä särö.... Ei tässä tarvii kompromissejä tehä.
Exhausted
31.08.2008 16:13:31

tai sitten hommaa hyvän vahvistimen ja hyvän boosterin ja hyvän särön ja sulla on hyvä clean ja hyvä särö.... Ei tässä tarvii kompromissejä tehä.

Mulle säröpedaalin käyttäminen vahvistinsäröön verrattuna olisi kompromissi.
oiva tumpeloinen
31.08.2008 16:18:05
Mulle säröpedaalin käyttäminen vahvistinsäröön verrattuna olisi kompromissi.

Mä olin ennen tuota mieltä myös. Sitten tiettyjen kuvioiden kautta alkoi tulemaan vähän erilaisia speduja mukaan, ja nykypäivänä mua itseäni huvittaa, miten laput silmillä sitä on voinut kulkea. Ei sillä vahvistimen omalla säröllä sen onnellisemmaksi tule, purkeista saa ihan yhtä kermaisia soundeja. Molempi parempi siis mun mielestä.
Marzi
31.08.2008 17:16:41

Roland JC120 on "the clean sound". Muuhun se ei ookkaan sit kovin hyvä. Mut parasta cleania kun sitä kerran kysyttiin.
No yhyy.
dropD
01.09.2008 09:36:08

Jos halvalla haluaa päästä, niin kyttäät torilta Carlsbro Topin ja ammut säröt siihen speduilla

Tämä on hyvä neuvo, mutta kyttäämiseksi tosiaan menee. Taitaa näissäkin ilmoitukset olla enimmäkseen mallia "ostetaan"...
myy mulle Bossin HM-2
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)