Aihe: "jakorasiaa" efekteille
1
skebab
11.09.2008 13:50:38
Nyt tarvitsisin apua valintaan, kun haen tuollaista "jakorasiaa" perinteisille efektipurkeille. Eli lähinnä kiinnostaa se seikka, että oikeastaan kaikista mistä löysin kirjoituksia HC:n sivuilta, valitettiin tuosta kuuluisasta soundinsyömisestä.

Mistä laitteista teillä kokemuksia ja millaisia ?
Ei muuta kun....lisää paskaa housuun !
JuSu
11.09.2008 13:54:04
Nyt tarvitsisin apua valintaan, kun haen tuollaista "jakorasiaa" perinteisille efektipurkeille.

Määrittele "jakorasia". Esim. tällainen?

http://www.carlmartin.com/product_combinator2.htm

JuSu
skebab
11.09.2008 14:17:46 (muokattu 11.09.2008 14:22:34)
Määrittele "jakorasia". Esim. tällainen?

http://www.carlmartin.com/product_combinator2.htm

JuSu

No juuri tuollaista tarkoitin. Vaihtoehtojahan on kovin monenlaisia, sen vuoksi kirjoitukseni oli ajan puutteen vuoksi vaillinainen. Mm juuri tuo CM sai muuten yllättäen aika tiukkaa kritiikkiä tuolla HC:ssa, vaikka sen kaiketi pitäisi olla "truebypass".

Äh, sorry. Sotkin tuohon octascwitchiin...
oiva tumpeloinen
11.09.2008 14:36:38
No juuri tuollaista tarkoitin. Vaihtoehtojahan on kovin monenlaisia, sen vuoksi kirjoitukseni oli ajan puutteen vuoksi vaillinainen. Mm juuri tuo CM sai muuten yllättäen aika tiukkaa kritiikkiä tuolla HC:ssa, vaikka sen kaiketi pitäisi olla "truebypass".

Äh, sorry. Sotkin tuohon octascwitchiin...

Noissa kovin usein TBP tarkoittaa sitä, että signaali ohittaa tietyn linkin TBP:nä, kun se ei ole päällä. Päällä ollessaan niissä taas saattaa olla hyvinkin bufferi. Mulla on ongelmitta toiminut Voodoo Labin GCX, tosin se kaipaa jonkin ohjaimen kaveriksi. Siksi se ei välttämättä toimi jokaiseen setupiin.
skebab
11.09.2008 14:45:20
Tuo Combinator vaikuttaisi juuri sellaiselta mitä haen. Hinta on kyllä aika messevä, mutta ehkä tuo olisi sopiva vaihtoehto usealle vahvistimelle... Onko kenelläkään kokemuksia ?
HeavyMachinery
11.09.2008 15:38:02

Tuo Combinator vaikuttaisi juuri sellaiselta mitä haen. Hinta on kyllä aika messevä, mutta ehkä tuo olisi sopiva vaihtoehto usealle vahvistimelle... Onko kenelläkään kokemuksia ?

http://www.thomann.de/fi/carl_martin_octa_switch.htm

Halvin ja ihan jees.

HC:n kirjoitukset kannattaa ottaa erittäin skeptisesti, sen taso on ehkä jopa M.nettiä alhaisempi...
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
LesPaul70
11.09.2008 20:18:33
HC:n kirjoitukset kannattaa ottaa erittäin skeptisesti, sen taso on ehkä jopa M.nettiä alhaisempi...

Mun mielestä taso on jotakuinkin sama (älköön kukaan ottako itseensä). Todella kokeneitakin postaajia löytyy, mutta vastapainoksi myös näitä "jos sulla ei ole Bossin Metal Zonee, sä voit soitella vain cleaneilla!" sällejä. Ongelma on, että aloittelijat postaavat usein muka asiantuntijoina ja väittävät soittaneensa jotain 20 tai 30 vuotta. Usein aloittelijuus kuitenkin paljastuu arvostelun sisällöstä. Toinen ongelma ovat laitevalmistajien omien työntekijöiden/agenttien postaamat arvostelut. (Joku firmahan jäi kiinni itse teosta ja sai kenkää saitilta?) Mutta on siellä silti muusikoiden.net-postaajien eliittiin verrattavissa olevien hemmojenkin kirjoittamia arvosteluja, mm. erään John Petruccin postaama vahvistinarvostelu - kyllä, juuri sen John Petruccin. Kyseessä tosin oli endorsement deal, johon ilmeisesti sisältyi, että pitää postata arvostelu HC:hen. Eikä voinut tietysti hirveästi haukkuakaan sitä...

Parhaimmillaan HC on kuitenkin viihdelukemistona, kun sitä ei ota liian vakavasti. Esim. Metal Zonen arvostelut ovat hupiarvoltaan aivan loistavia, mistä näyte yllä.
"Why are you smiling?" "Why? 'Cos I'm trigger-happy, that's why!" (Sledge Hammer)
skebab
11.09.2008 21:38:45
http://www.thomann.de/fi/carl_martin_octa_switch.htm

Halvin ja ihan jees.

Tuo "ihan jees" ei valitettavasti mulle riitä. Onko tuo "octa" siis oikeasti hyvä, vai syökö soundia (tuo "syömättömyys" on oikeasti mulle tärkein kriteeri kun valitsen efektejä tai muita härpättimiä, ei siis mitään "pilkunviilaushifistelyä")
masterhat
11.09.2008 22:24:21
Tuo "ihan jees" ei valitettavasti mulle riitä. Onko tuo "octa" siis oikeasti hyvä, vai syökö soundia (tuo "syömättömyys" on oikeasti mulle tärkein kriteeri kun valitsen efektejä tai muita härpättimiä, ei siis mitään "pilkunviilaushifistelyä")

no me testaamaan hyvä mies. tilaa sakemannilta ja laita takas jos ei miellytä, ei se sen kummempaa ole. miten sä sitten sokeasti luotat tän palstan postauksiin? Kuka vaanhan voi kirjoittaa mitä vaan nimimerkin takaa.
http://www.mikseri.net/artists/fouraces.69258.php
HeavyMachinery
11.09.2008 23:48:55

No jos verrataan Esim GCX:ään niin on se aika samaa tasoa. Bufferin saa päälle tai pois. Tuo on ihan hyvä soundinen muttei niin monipuolinen kuin esim GigrRig tai MusicomLab. G-labsin switcheri on kanssa ihan hyvä mutta siinnä on vain 5 looppia.
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
skebab
12.09.2008 07:37:07
no me testaamaan hyvä mies. tilaa sakemannilta ja laita takas jos ei miellytä, ei se sen kummempaa ole. miten sä sitten sokeasti luotat tän palstan postauksiin? Kuka vaanhan voi kirjoittaa mitä vaan nimimerkin takaa.

No pakko vastata tähän: Sen verran kauan on tullut seurattua tätä palstaa, että muistaa aika hyvin "luotettavat" nimimerkit ja sitä myöten voi rekisteröidä varteenotettavat mielipiteet. Ja en mä sentään niin tyhymä ole, että rupean sokkona tilailemaan ja lähettelemään sitten takaisin jos ei laite miellytäkkään... On nimittäin vähän muutakin tekemistä, kuin rampata kodin ja postin väliä.

Kiitoksia asiallisista vastauksista. T: P
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)