Aihe: Epi Les Paul + Engl Screamer = Rokkisoundi?
1
Heiskanen
05.07.2008 21:21:47
Elikkä olen tekemässä putkiremppaa Screameriini ja vaihdattamassa tallamikin Les Pauliini. Mitä Putkia + mikkiä suosittelisitte kun hakusessa olisi Ac/Dc - Motörhead tyylinen soundi. Soittelen musaa rokkenrollista kevyeen heviin.
Ärgärlärhgäblägrgähähbärä!!
Antti1
05.07.2008 21:36:37 (muokattu 05.07.2008 21:37:34)
Elikkä olen tekemässä putkiremppaa Screameriini ja vaihdattamassa tallamikin Les Pauliini. Mitä Putkia + mikkiä suosittelisitte kun hakusessa olisi Ac/Dc - Motörhead tyylinen soundi. Soittelen musaa rokkenrollista kevyeen heviin.

Kannattaa kokeilla ensimmäiseksi putkeksi JJ:n ECC81:aa ja toiseksi Tungsol ECC83:aa. Kolmosputki ei enää pahemmin muuta sitä soundia. Päättärit vois myös vaihtaa johonkin järkevämpään. EL34 tekis varmaankin mukavansorttista muutosta noita soundeja varten, mut sit pääsee tekemään muutaman komponentin rempan konehuoneeseen.

EDIT: Tietty jotkut telefunkenin putket etuseenkin olis onnenomiaan, jos on varaa laittaa ja löydät jostain.
"If life seems jolly rotten there's something you've forgotten and that's to laugh and smile and dance and sing."
kimurantti1
05.07.2008 23:46:39 (muokattu 05.07.2008 23:47:24)
Mä en haluaisi kuulostaa eräältä toiselta foorumilaiselta, mutta AC/DC, Motörhead ja Engl Screamer ei vaan musta sovi samaan yhtälöön. Ei sillä, toki ihan millä vahvistimella tahansa voi vetää mitä vaan jos tosiaan haluaa, mutta jos ihan oikeasti halutaan noiden bändien soundimaailmaa kutitella, niin vahvistinvalmistaja alkaa M:llä. Tosin jos soundissa itsessään ei aloittajan mielestä ole mitään radikaalia vikaa, niin mikä ettei putkia vaihtelemalla sitä voisi etsiä.
pekurides
05.07.2008 23:49:04

Eikös sillä ankuksella olu joku signature gibbonin käämi?

Sillä varmaan irtois ,tosin hintakin varmaan löytyy signaturen verran.

Räkänen sen mikin mun mielestä pitäisi olla ja kun kaverin sg:tä misä oli G:n Dirty fingers kiinni niin saundasi aika pirun maukkaalta ja härskiltä.

Ei ainakaan mitään aktiivia.

Joku PAF tyylinen varmaan aja asian.. eiköhjän ne ole kaikki alnico keloilla?

Valikoimaa löytyy kymmeniä ellei satoja.

Mulla oli lespassa SD seth lover kiinni ja siittä lähti aika authenttiset highway to hellit sekä master of puppetsit myös!

ps. JJ ja t.a.d sekä jos löydät svetlanan C-logoisia putkia ja myös uudet Mullard reissue putket ainakin etusessa tuntuvat futaavan myös hyvin.

Päätteeseen suosin nykyään KT66 rööriä-...... kalliimpia....... vain..
Tunteella päin vittua.
oamkbonor
06.07.2008 15:30:44 (muokattu 06.07.2008 16:22:20)
Itsellä epi lespa alkup. mikeillä ja screamer+4x12. Bass/mid/treb kaikki klo12, leadgain klo 11, leadvol klo 11 ja master klo 10. Mielstäni kohtuu hyvä rähinärokki-soundi ala Mötorhead, Zakk Wylde etc.

Niin ja putket on alkuperäiset.
Vainhaalee
06.07.2008 20:26:10
EL34 tekis varmaankin mukavansorttista muutosta noita soundeja varten, mut sit pääsee tekemään muutaman komponentin rempan konehuoneeseen.

Löytyykö jostain oikein hyviä ohjeita moisen modin tekemiseen?

Mulla on Screamerissä el84:set päätteessä ja niillä olen saanut perinteikkäämpää soundia tähän laitokseen. Suosittelen kokeilemaan noita THD:n Yellow Jacketseja...
Ass Traffic
FensonGibder
06.07.2008 23:40:18
tekemässä putkiremppaa...Les Pauliini.

Paulin tukkoinen tallamikki voi aueta Kodinputkimiehellä.

Muuten +hyvä+ kitara.
Omalla luvalla.
Nacher
07.07.2008 23:15:29
Gibsonin 498T tallaan? Voisi löytyä toriltakin kohtuullisen usein? 500T voi olla liian hevi kyllä, mutta Dirty Fingersiä voisi myös kokeilla. Kalliita vaan nuo G:n mikit uutena.
Jucciz
07.07.2008 23:45:13
Joku (olikohan Askomiko) testasi EL34:iä Screamerissa ja soundimuutos oli kuulemma tosi vähäinen. Screamerin oma ominaissoundi on niin vahva, ettei se putkityyppiäkään vaihtamalla olennaisesti muutu. Soundiin kun vaikuttaa putkien lisäksi myös koko vahvistimen kytkentä, yleensä merkittävässä määrin.

Screamer ei kyllä lähtökohtaisesti kireäsoundisena liene paras mahdollinen kone perinteikkäämmän rockmusiikin soittamiseen. Jos kuitenkin haluat vanhaa hyvää rokkisoundia, tai tahdot edes ruuvata Screamerisi soundia vähän siihen suuntaan, osta multa pari-kolme Telefunkenin etuasteputkea. Arvokkaita, mutta et tarvitse muita etuasteputkia välttämättä enää elinikänäsi. :)
Icy-Sun
08.07.2008 17:50:31
Gibsonin 498T tallaan?

Totesin tänään hyväksi. Kokeilin omaa Gibsoniani (les paul studio) screamerillä. Kyllä voipi ainakin Motörheadia veivailla.
There ain't noway out tonight
riimu
26.09.2008 01:12:33 (muokattu 26.09.2008 01:16:06)
Itse Les Paulilla soittelen myös ja kyseinen metelitoosa ois ehkä hankintalistassa. Irtoaako tuosta Engl-sydeemistä ihan soundia rokin lisäks raskaampaan musaan luonnostaan? Ei siis mistään überdoomista ole kyse, vaan lähinnä miten tuo toimii raskaamman rokin kanssa jne. Itse kovasti pidän menosta ettei tarttisi mitään jumalattomia pedaalivirityksiä säädellä yms.
Don't ask me about Grim Fandango.
Jucciz
26.09.2008 01:17:09
Itse Les Paulilla soittelen myös ja kyseinen metelitoosa ois hankintalistassa. Irtoaako tuosta Engl-sydeemistä ihan soundia rokin lisäks raskaampaan musaan luonnostaan?

Näkisin, että raskaammassa osastossa tuo Screamer enempi onkin omiaan. Perinteikkäämpi rock ei häävisti omien kokemuksieni mukaan sillä puolestaan onnistu: soundi tuntuu olevan aina vähän liian kireä tai lopulta munaton.
riimu
26.09.2008 01:30:31
Näkisin, että raskaammassa osastossa tuo Screamer enempi onkin omiaan. Perinteikkäämpi rock ei häävisti omien kokemuksieni mukaan sillä puolestaan onnistu: soundi tuntuu olevan aina vähän liian kireä tai lopulta munaton.

Kiitos infosta. Noilla eväillä tuo voisi olla jopa juuri se, mikä on hakusassa. Bändin kanssa kun raskasta vaihtoehtorokkia väännetään ja enemmän nuo omat perinteiset rokkailut on sitten omassa kotisoitossa. :) Tyyliin voisi kotio hankkia jonkun Orangen pikkusydeemin ja tuon bändipuuhiin.
Don't ask me about Grim Fandango.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)