Aihe: ORANGE AD30 vs. ROCKERVERB 50
1
Flashboy
09.04.2008 23:51:30

Onko kenelläkään kokemusta molemmista?

Mulla on AD30. Mitä saisin lisää jos vaihtaisin Rockerverb 50?

Efektilenkin ja reverbin lisäksi. Soundimaailma siis lähinnä kiinnostaa.
jussimus
09.04.2008 23:54:22

No säröä tietty.
biibob
10.04.2008 00:48:51

Kannattaa ensin kysyä, että kaipaatko nimenomaan jotain uutta vahvistimestasi? Ja mitä mahtaa olla tämä kaivattu asia? Se, että rockerverb sattuu olemaan hinnakkaampi vahvistin ei tarkoita sitä, että se välttämättä tarjoaisi jossain määrin parempaa tai enemmän verrattuna ad30:iin. Hyvin erilaisista vahvistimista on loppupeleissä kysymys. Mutta ihan näin suoraan heitettynä rockerverb tarjoaa juurikin hivenen laajempaa soundimaailmaa säröjensä suhteen. Venyy perus orange-rosoista aina soiviin leadeihin. Ad30 on taas täysin perinnehenkinen vahvistin ( mitäpä tässä enempää kertomaan, kun varmasti omistajana tiedät :) ). Rockerverb tarjoaa todella upean cleanin, crunchin ja leadit. Kuitenkin soundaa erilaiselta ad30:iin verrattuna. Mutta ei voi sanoa suoraan, että toinen olisi parempi, kun ovat kuitenkin sen verran erilaiset vahvistimet.

Melko turha postaus tämä omani, koska en nyt valtavasti eroja lähtenyt erittelemään. Kuitenkin se, mitä pyrin sanomaan kirjoituksessa on se, että mieti ensin, että onko nykyisessä vahvistimessasi joku tietty puute. Ja vasta, jos tulet tulokseen, että sinulta puuttuu jotain, ala miettiä ratkaisuvaihtoehtoja.
"You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same."
Tomtom
10.04.2008 09:35:28 (muokattu 10.04.2008 09:36:53)
Mää päädyin noista AD:hen cleanipuolen ja myös sellasen hienon reunasärön takia. Mulle AD on enemmän "classic rockia" ja Rocker ehkä modernimpiin hommiin, pikaisen vertailutestin perusteella. Itse tykkäsin AD:sta niin paljon enemmän, että esim. reverbin puute ei haittaa. Jokainen tietty tyylillään. AD:ssa on sitä sparklea enemmän. Tai jotain.

E: elä siis vaiha, osta rahoilla vaikka hieno kaikulaite tai käytetty kitara.
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
Kivijalka
10.04.2008 10:45:08
Tuossa Rockerverb 50:ssähän on 6V6-pääteputket toisin kuin Rocker 30 ja Rockerverb 100-malleissa (joissa siis EL34:t). Miten vaikuttanee saundiin moinen ominaisuus?
I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy.
KooAa
10.04.2008 16:31:34
Vaihdoin Rocherverbin AD:hen äskettäin siks että en tarvi puhdasta kanavaa, looppia enkä juuri kaikuakaan. Lisäksi kaipasin toista särökanavaa. RV:ssä on hieman särkevämpi särö mutta AD:ssä on 2 rokkisäröä. Tietyillä säädöillä AD:n soundit saa aika lailla RV:n särökanavaa vastaaviksi.
Kalju juntti #1 KooAalla ei ole merkitystä sukupuoliyhteyden onnistumiseen.
kojones
10.04.2008 16:45:37
Vaihdoin Rocherverbin AD:hen äskettäin siks että en tarvi puhdasta kanavaa, looppia enkä juuri kaikuakaan. Lisäksi kaipasin toista särökanavaa. RV:ssä on hieman särkevämpi särö mutta AD:ssä on 2 rokkisäröä. Tietyillä säädöillä AD:n soundit saa aika lailla RV:n särökanavaa vastaaviksi.

Ja näitä kuulleena voisin väittää AD:tä rouheammaksi, RV sirisee enempi.

Mutta soundithan on soittajan korvassa, ite ne on testattava.
Jucciz
10.04.2008 17:41:14 (muokattu 10.04.2008 17:42:53)
Ehkä nimenomaan rokkia mä noista kahdesta soittaisin ennemmin AD30:llä. Vähän reippaampaan säröön Rockerverb voi olla parempi valinta, mutta samalla menetetään just osa AD30:n rouheudesta. Perinteikkäämpi valinta on AD30, modernimpi puolestaan Rockerverb.

Ja AD30:n etu on se, että siihen voi tehdä tosiaan kaksi sellaista kanavaa kuin haluaa: kaksi cleania, kaksi säröä tai yhden kumpaakin. Molemmille etuasteen kanaville on erilliset etuasteputket (2 kpl), joten kanavien soundia voi muokatakin aika kivasti. Kumpikaan kanava ei varsinaisesti ole pakotettu olemaan puhdas tai säröinen, vaan molemmat saa ruuvata niinkuin itse haluaa.

Kiitostakin saanut etuasteputkivertailuni on tehty sattumalta juuri AD30HTC-nupilla, joten jos kiinnostaa tietää, miten eri putket vaikuttavat juuri AD30:n soundiin, kurkatkaapa tänne:
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=118575#p4585603
Tomtom
10.04.2008 23:24:13
Tuosta AD(HD):n ykköskanavasta saa aikas mukavan särön oikein isoilla volumeilla ja gaineilla, stratolla ja EMG85:sella.. Ei tartte nimittäin Rockereita, pedaaleista puhumattakaan..
VFK
10.04.2008 23:36:51
AD30 toimii ihan jees, jos soitellaan vaan sitä klassisempaa rockia, mutta jos modernimmat sävytkin miellyttävät, niin Rockerverb toimittaa sitäkin. Lisäksi se reverb on todella hyvä ja jos efektiluupille on käyttöä, niin sekin toimi loistavasti. Siitä saa niitä perinteisimpiä Orange-soundeja tarvittaessa ja puhdas kanava on erittäin hyvä. Toistaiseksi ainoa vahvistin, jolla olen soitellut cleanejä melkein yhtä paljon kun säröpuoltakin. Sopivasti sitä reverbiä ja ilo on ylimmillään.

Rockerverb on monipuolisempi, mutta onko niillä ominaisuuksilla sulle merkitystä, sitä ei muut oikein pysty sanomaan.

Itse valitsin Rockerverbin ja Thunderverbin välillä. AD:t jäivät suoraan pois kisasta, edellämainituista syistä.

6V6:ia on kuvailtu 6L6:sien pikkuveljiksi ja mielestäni kuvaus on osuva. 6L6-tyyppistä soundia pienemmällä ulostulolla ja botnella.
So many assholes... So few bullets.
Tomtom
11.04.2008 23:12:52 (muokattu 11.04.2008 23:13:37)
Mää oon ehkä lievästi eri mieltä, osittain taas samaa. Rocker on modernimpi kyllä, mutta ainakin mun (alkeellisessa) toiminnassa kyllä AD vie selkeesti voiton tuolla puhtaalla puolella. Tosin tietty reverb auttaa tässä. Se mitä yritin sanoa tuossa aiemmin tuosta säröstä oli että ainakin Strato+EMG- setillä puhutaan jo suhteellisen särökkäästä menosta, se on kovin totta etä eipä se moderni kyllä ole. Satanen OD on varmasti aika nussakka laatikko.
Imper
13.04.2008 19:47:49

Itse molemmat 2x12 comboina omistaneena pidän Rockerverbiä ehdottomasti monipuolisempana:

Särökanavalla soittaa mitä vaan ilman säröpurkkeja.
Efektilooppi
Kaiku (jolle itellä ei oo kyllä käyttöä)

AD-30TC on sitten taas perinnehenkisempi mutta itseäni siinä vaivasi suunnattomasti efektilenkin puute joten vaihtoon meni.

Soundit on yleisesti ottaen molemmissa timanttia!

Tällä hetkellä mulla siis Rockerverb, mutta mennee vaihtoon kesän aikana johonkin kevyempään. Hajoo selkä tota roudatessa!:)
Everyone is a per-son
Flashboy
17.04.2008 21:07:30

Tuli sitten hankittua se RV-50. Komia peli.
PekKampela
17.04.2008 21:28:12

Tuli sitten hankittua se RV-50. Komia peli.

Voin ostaa sulta AD:n poes ellei mennyt vaihossa?! :)
Yksinkertaistan soittokamat.
Imper
17.04.2008 21:42:10

Mullakin vois olla kohta Rockerverb 50 combo myynnissä. Ottakaa yhteyttä jos kiinnostaa! Vaihdan johonkin über-simppeliin ja kevyeen putkicomboon.
Everyone is a per-son
Dominaattori
29.09.2008 16:28:42
Hyppään omasta ketjusta suoraan tänne vaikka röyhkeä nosto onkin. Onko tuosta ad30:stä mitään mieltä haaveilla saavansa polkimilla ihan kovaakin säröä aikaiseksi koska muuten tuo vahvistin kuulostaa juurikin sellaiselta mitä olen tässä kyttäillyt. Hakusessa on siis simppeli 1- tai 2-kanavainen vahvistin joka loistaisi juurikin perinteisillä rocksäröillä mutta tarvittaessa taipuisi pedaalien kanssa hivenen rujompaankin menoon. Mistään bläkkisrölölöösäröistä nyt ei kuitenkaan ole kysymys:)
"A few things you should know about Michael Angelo: 1) He can play faster than you. 2) He can do it with both hands at once."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)