Aihe: Hyvä wah-spedu?
1 2 3
ejhfi
28.02.2008 18:04:28

On jo pidemmän aikaa kutkuttanut mieltä löytää hyvä funkysoundinen wah-wah polkusin. Joitain on ollut ja mennyt, mutta sitä 'oikeaa' en ole onnistunut löytämään. Nykyisessä Cry Babyn D-sarjan (GCB-95) on tuntuma kohtuullinen, niin kuin Dunlopin pedaaleissa yleensäkin, mutta soundi ei ole sitä mikä miellyttäisi. Ensinnäkin ratio on ehkä aavistuksen liian suppea ja toinen miinus on tietysti se, että efektin ollessa päällä volume laskee ja soundi ohenee huomattavasti. Pitäisi siis boostata samaan aikaan kun efektiä käyttää, mikä tekee käytöstä tietysti hankalaa. Joskus tuota ennen käytössäni oli vanha Colorsoundin wahi, mutta mielikuvani siitä oli paitsi ohut niin myös kovasti kohiseva. Tulisiko jollakulla jotain mieleen mitä suositella?
En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan
Mr_Odo
28.02.2008 18:14:16
Itse en erityisemmin waheista tiedä, mutta itse pidän Voxin V847 wahista (siitä klassisesta). Siinä on omasta mielestäni jotenkin voimakkaampi saundi kuin crybabyssa, pikku miinus on pieni ''hyppy'' keskivaiheilla. Se ei tosin kuulu juurikaan cleanilla.
"It's little more tricky..." - Yngwie Malmsteen
Maiden01
29.02.2008 00:09:01
Ootko kokeillut vaihtaa wahin paikkaa signaaliketjussa? Itsellä se ei ainakaan toimi parhaiten ensimmäisenä, niin kuin usein näkyy olevan yleinen käytäntö. Tietysti saundi ongelmiin tämä ei auta, mutta voi hyvinkin vaikuttaa siihen, miten vaikuttaa saundiin pois päältä ollessaan.
Elänkö soittaakseni vai soitanko elääkseni?
jamu
29.02.2008 01:02:19 (muokattu 29.02.2008 01:08:30)
Itse en erityisemmin waheista tiedä, mutta itse pidän Voxin V847 wahista (siitä klassisesta). Siinä on omasta mielestäni jotenkin voimakkaampi saundi kuin crybabyssa, pikku miinus on pieni ''hyppy'' keskivaiheilla. Se ei tosin kuulu juurikaan cleanilla.

Asian vierestä, mutta meikä vaihto Voxiin punasen faselin, niin hyppy katos. Aikasemmin melkein ärsytti tuo ominaisuus.

Ja asiaan. Jos osaa vähänki modata, niin CryBabystakin saa halvalla ihan hyvät funkit. Alkuun pääsee konkalla ja vastuksella.
Snarling dog pitäis olla kait aika funky. Kait aika hintava. 200€???
Jucciz
29.02.2008 02:00:53
Mun wah-etsintä päättyi luultavasti pitkäksi aikaa hankittuani RMC Picture Wah:in:
http://mp3.jucciz.com/rmc_picture_wah/lp_test.mp3
http://mp3.jucciz.com/rmc_picture_wah/telecaster_test.mp3

Toimii niin funk-vatkauksessa kuin rokin räimeessäkin. Ihana.
ejhfi
29.02.2008 07:23:17

Ootko kokeillut vaihtaa wahin paikkaa signaaliketjussa?

Olen joo, yleensä sen paikka on ekojen särö-/boostispedujen jälkeen.
ejhfi
29.02.2008 07:25:15

Mun wah-etsintä päättyi luultavasti pitkäksi aikaa hankittuani RMC Picture Wah:in:

Mistä noita voi tiedustella?

Onko Buddan wahista kenelläkään mitään kokemuksia?
Mr_Odo
29.02.2008 08:41:54 (muokattu 29.02.2008 08:42:14)
Asian vierestä, mutta meikä vaihto Voxiin punasen faselin, niin hyppy katos. Aikasemmin melkein ärsytti tuo ominaisuus.

Hauskaa, pysyikö saundi voxi maisena vai tuliko siitä cry baby? Tämäkin asian vierestä.
HeavyMachinery
29.02.2008 10:09:05

Taitaapa löytyä vaan EvilBaysta....

Itsellä on kanssa Vox847 ja pidän siitä paljon, crybaby jättää minut ainakin kylmäksi.

Paras Wahi omasta mielestäni on SilverMachine automagic
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Dr. Muff
29.02.2008 10:16:34

realmccoycustom.com -> dealers, Suomessa Custom Shop. Tässä tapauksessa ei kannata lähteä merta edemmäksi kalaan. Custom Shopista saa edullisimmin.

Budda on hyvä sekin, mutta kyllä Teese vie voiton. Vielä kun uusissa on ikuisuuden kestävät rutisemattomat potikat ja Foxroxin ulostulobufferi futseja varten, niin ero vain kasvaa Teesen hyväksi.
Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas
Qitarile
29.02.2008 10:50:52 (muokattu 29.02.2008 10:53:56)

Mulla on ollu budwah ja oon ollu tyytyväinen. Maksaa tosin aikalailla mutta käytettynä saa alle parinsadan. Kannattaa testata jos mahdollista.

On jo pidemmän aikaa kutkuttanut mieltä löytää hyvä funkysoundinen wah-wah polkusin.

Tähän takoitukseen minusta BudWah hyvinkin sopiva...tietysti funkyys on kuulijan korvassa ja mielipideasia minkälaisesta tykkää.
No Job, No Money, No Car, But I'm in the Band :)
M Hossa
29.02.2008 11:14:42
Jep, toi Budda on varsin loistava, vaikka sen hönössä myinkin. Rupes ottaan pattiin kun joka soolossa tuppas olemaan jotain Turhapuro-efektiä. Se on niin hyvä ettei voi olla polkematta. Eli mäkin oon siis päässy polkasemaan. Mutta siinä tarvii ensin painaa, basistilla on sellanen Dunlopin malli missä pääsee suoraan polkemaan painamatta...
veneficus
29.02.2008 15:00:29

Kannattaa ehkä vilkaista myös Ibanezin WD7 Weeping Demonia. Siinä saa sweepin aluetta, tonea sekä volumea säädettyä mieleisekseen. Lisäksi on valittavissa meneekö efekti päälle ja pois lootan kyljessä sijaitsevasta polkunamiskasta vai toimiiko homma automaagisesti pedaalia liikuteltaessa. Mielestäni kumpikin tyyli toimii itselle paremmin kuin tämä perinteinen ala-asennossa kytkimen naksauttelu.
"I'm sorry if any of you are catholic. I'm not sorry if you're offended, I'm actually just sorry by the fact that you're catholic." - Bill Hicks
Sam Hotman
29.02.2008 15:27:27
Kannattaa ehkä vilkaista myös Ibanezin WD7 Weeping Demonia. Siinä saa sweepin aluetta, tonea sekä volumea säädettyä mieleisekseen. Lisäksi on valittavissa meneekö efekti päälle ja pois lootan kyljessä sijaitsevasta polkunamiskasta vai toimiiko homma automaagisesti pedaalia liikuteltaessa. Mielestäni kumpikin tyyli toimii itselle paremmin kuin tämä perinteinen ala-asennossa kytkimen naksauttelu.

Kokeilin tuota Weeping Demonia lvytukussa. Olihan se ihan hyvä, mutta en saanut siitä itselleni tarpeeksi ''riipivää'' soundia. En minä kyllä paljoa niitä namistkoita väännellyt. Ehkä pitää ostaa crybaby...
"Siis Se ei ole pakollista mutta nopeutta ennen tulee puhtaus... muuten soitosta tulee täysin huonoa... Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." - Ushimir
oiva tumpeloinen
29.02.2008 15:41:00
Jos perusitkupilli toimii pieniä ongelmia lukuunottamatta, niin miten olisi vähän kehittyneempi itkupilli? 535Q:ssa on kohtuullisesti jo säätövaraa lähtien boostista. Ja hintakin on käytettynä kohtuullinen.
jamu
29.02.2008 16:29:36
Hauskaa, pysyikö saundi voxi maisena vai tuliko siitä cry baby? Tämäkin asian vierestä.

Olisko soundi muuttunu hieman luonnollisemmaksi. Ei paljoa. Eikä ainakaan crybabyn suuntaan. Ja tuo nyppy katos. Oli kyllä yllätys, kun ei ole ollu missään mainintaa, että pitäis siihenki vaikuttaa.
Jucciz
29.02.2008 16:49:48
Olen joo, yleensä sen paikka on ekojen särö-/boostispedujen jälkeen.

Kokeilepa laittaa ihan ekaksi ennen kaikkia säröjä. Ainakin omaan makuuni wahi toimii parhaiten ekana efektipedaalina ennen kaikkea muuta.
baba o riley
29.02.2008 18:39:04
On jo pidemmän aikaa kutkuttanut mieltä löytää hyvä funkysoundinen wah-wah polkusin. Joitain on ollut ja mennyt, mutta sitä 'oikeaa' en ole onnistunut löytämään. Nykyisessä Cry Babyn D-sarjan (GCB-95) on tuntuma kohtuullinen, niin kuin Dunlopin pedaaleissa yleensäkin, mutta soundi ei ole sitä mikä miellyttäisi. Ensinnäkin ratio on ehkä aavistuksen liian suppea ja toinen miinus on tietysti se, että efektin ollessa päällä volume laskee ja soundi ohenee huomattavasti. Pitäisi siis boostata samaan aikaan kun efektiä käyttää, mikä tekee käytöstä tietysti hankalaa. Joskus tuota ennen käytössäni oli vanha Colorsoundin wahi, mutta mielikuvani siitä oli paitsi ohut niin myös kovasti kohiseva. Tulisiko jollakulla jotain mieleen mitä suositella?

Mul on colorsoundin organ wahi 70-luvun alusta, se on niin fätti ja jyrkkä funky, sly and the family stone sweeppi, että cry babyt ym. uudet vähän naurattaa siinä rinnalla ohuine soundeineen. Se tuottaa sen jyrkän väännön ihan miltä oktaavilta vaan. Jos jostain ebaystä tollaisen bongaat niin ota pois. Se on täydellinen funk wahi.
ejhfi
29.02.2008 19:00:52

Kokeilepa laittaa ihan ekaksi ennen kaikkia säröjä. Ainakin omaan makuuni wahi toimii parhaiten ekana efektipedaalina ennen kaikkea muuta.

Tämän jälkeen tulee toinen satsi säröjä, mutta yhtä tyhmältä se kuulostaa sekä ennen että jälkeen :)
Mr_Odo
29.02.2008 21:05:15 (muokattu 29.02.2008 21:05:40)
Olisko soundi muuttunu hieman luonnollisemmaksi. Ei paljoa. Eikä ainakaan crybabyn suuntaan. Ja tuo nyppy katos. Oli kyllä yllätys, kun ei ole ollu missään mainintaa, että pitäis siihenki vaikuttaa.

Nohh, taidanpa tehdä kaupat tuollaisesta faselista. (ja taas asian vierestä) :D
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)