Juutas 18.06.2020 21:02:10 | |
---|
Moro, tarvitsisin otsikon laitetta kahteen eri käyttötarkoitukseen ja olisin kiitollinen pätevistä kommenteista kumpi (tai jokin muu vastaava IR-simulaattori tms.) palvelisi paremmin käyttötarkoituksiin. Yhden laitteen pitää siis suoriutua tarvittaessa molemmista tehtävistä saman illan aikana ilman tolkutonta kikkailua. 1) Tarvitsen backup-ratkaisun keikoille siltä varalta, että vahvistin kärähtää tms. Laudassa on jo yksi sopiva preamp, jonka kytkemällä sopivaan kaappisimulaatioon, saan tarvittaessa kitarat pihalle PA:n kautta. 2) Rakastan akustisen kitarani akustista sointia, mutta inhoan sitä piezo-quackia mitä tulee PA:n kautta.. Haluaisin helpon/kätevän ja hyväsoundisen IR-ratkaisun, jolla saisin livesoundia parannettua. Extra: olenko ymmärtänyt oikein, että kumpikaan näistä ei toimi minkään sortin päätevahvistimena eli ei voi kytkeä suoraan esim. vahvistimen kaiuttimeen tai irtokaappiin ja vaatii aina joko PA:n tai aktiivimonitorin? Olen aina oikeassa - paitsi silloin kun olen väärässä... |
MustaKissa 19.06.2020 10:43:00 | |
---|
Juutas: Moro, tarvitsisin otsikon laitetta kahteen eri käyttötarkoitukseen ja olisin kiitollinen pätevistä kommenteista kumpi (tai jokin muu vastaava IR-simulaattori tms.) palvelisi paremmin käyttötarkoituksiin. Yhden laitteen pitää siis suoriutua tarvittaessa molemmista tehtävistä saman illan aikana ilman tolkutonta kikkailua. 1) Tarvitsen backup-ratkaisun keikoille siltä varalta, että vahvistin kärähtää tms. Laudassa on jo yksi sopiva preamp, jonka kytkemällä sopivaan kaappisimulaatioon, saan tarvittaessa kitarat pihalle PA:n kautta. 2) Rakastan akustisen kitarani akustista sointia, mutta inhoan sitä piezo-quackia mitä tulee PA:n kautta.. Haluaisin helpon/kätevän ja hyväsoundisen IR-ratkaisun, jolla saisin livesoundia parannettua. Extra: olenko ymmärtänyt oikein, että kumpikaan näistä ei toimi minkään sortin päätevahvistimena eli ei voi kytkeä suoraan esim. vahvistimen kaiuttimeen tai irtokaappiin ja vaatii aina joko PA:n tai aktiivimonitorin? Noi molemmat toimii 1) ja 2) tarkoitukseen mutta eivät tosiaan toimi päätteenä vaan siihen tarkoitukseen tarvitsee erillisen päätteen. Jos kerta laudasta löytyy jo backup preamp, lautaan voi lisätä Electro Harmonixin 44 Magnum-pedaalipäätteen ja siitä piuha kaiuttimeen niin on sit käytännössä täysi vahvistin pedaalimuotoisena. Olipa kerran kissa, kaappi ja kitara. Ilmainen IR-paketti kitaralle: https://blackcatstechno.blogspot.com/ |
aristoteles666 19.06.2020 16:50:42 (muokattu 19.06.2020 16:53:37) | |
---|
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
Juutas 20.06.2020 13:05:56 | |
---|
aristoteles666: mooer toimii paremmin koska voit ladata akustisten kitaroiden Ir iä jolloin saat piezosi kuulostamaan Martiniltä tms https://www.youtube.com/watch?v=ZXMz06S5OS0 Jostain jäin käsitykseen, ettå myös Nux taipuisi samaan, mutta muistankohan väärin? Olen aina oikeassa - paitsi silloin kun olen väärässä... |
aristoteles666 20.06.2020 17:48:59 (muokattu 20.06.2020 17:55:49) | |
---|
Juutas: Jostain jäin käsitykseen, ettå myös Nux taipuisi samaan, mutta muistankohan väärin? sinällään kyllä kun eihän se laite tiedä vaikka lataisit sinne sähkövatkaimen IR n, mutta mooerin hyvä puoli on enemmän tyhjiä paikkoja joita voi täyttää kummallisilla äänillä. ja helpompi käyttö lavalla " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
Juutas 21.06.2020 09:09:31 | |
---|
aristoteles666: sinällään kyllä kun eihän se laite tiedä vaikka lataisit sinne sähkövatkaimen IR n, mutta mooerin hyvä puoli on enemmän tyhjiä paikkoja joita voi täyttää kummallisilla äänillä. ja helpompi käyttö lavalla Hyvä - kiitos selvennyksestä - Radariin alkaa tutka kääntyä! :) Olen aina oikeassa - paitsi silloin kun olen väärässä... |
tommiot 21.06.2020 10:15:39 | |
---|
Juutas: Hyvä - kiitos selvennyksestä - Radariin alkaa tutka kääntyä! :) Meidän firmalta on myös tulossa kilpaileva laite lähiaikoina. |
Juutas 21.06.2020 17:53:38 | |
---|
tommiot: Meidän firmalta on myös tulossa kilpaileva laite lähiaikoina. Jos promoamaan aletaan, niin vähän tarkempaa infoa kiitos. ;) Eli alustavaa hintatietoa, ominaisuuksia yms. kaivataan, jotta tietää kannattaako alkaa odottelemaan. :D Olen aina oikeassa - paitsi silloin kun olen väärässä... |
tommiot 21.06.2020 18:18:14 | |
---|
Juutas: Jos promoamaan aletaan, niin vähän tarkempaa infoa kiitos. ;) Eli alustavaa hintatietoa, ominaisuuksia yms. kaivataan, jotta tietää kannattaako alkaa odottelemaan. :D Ikävä kyllä ei pysty oikein kertoo enempää, muutaman viikon päästä ehkä pystyy. |
Entropia666 22.06.2020 12:12:58 | |
---|
Mulla on ollu molemmat, mun mielestä NUX on parempi livenä. Syystä että: - Siinä on XLR out - Siinä on Thru jos haluaa jatkaa signaalin eteenpäin - Se toimii normi 9V-virralla - Useampi potikka mitä pyörittää Radarissa on parempi näyttö ja sisäinen EQ, mutta käytän kolmannen osapuolen impulsseja, niin niillä sisäisillä toiminnoilla ei oo mitään väliä muutenkaan. |
Juutas 24.06.2020 13:21:50 | |
---|
Entropia666: Mulla on ollu molemmat, mun mielestä NUX on parempi livenä. Syystä että: - Siinä on XLR out - Siinä on Thru jos haluaa jatkaa signaalin eteenpäin - Se toimii normi 9V-virralla - Useampi potikka mitä pyörittää Radarissa on parempi näyttö ja sisäinen EQ, mutta käytän kolmannen osapuolen impulsseja, niin niillä sisäisillä toiminnoilla ei oo mitään väliä muutenkaan. Hyviä perusteluja! Miten Nuxissa on ratkaistu tuo impulssien lataaminen/tallentaminen? Ilmeisesti korvaavat jonkin oletus(kaappi)vaihtoehdoista ja jää muistin varaan mikä on missäkin (kun ei ole näyttöä) vai ymmärsinkö väärin? Huonomuistiselle näyttö olis kyllä kiva olemassa... :D Sinällään tuo mahdollisuus sekä plugi- että XLR-ulostuloon on kyllä iso plussa kun välillä keikkapaikkojen mikserit on mitä sattuu. Nyt hoksasin, että Nuxilla on vielä minikokoinen budjettiratkaisukin olemassa eli Mini Studio... Vaikeita valintoja. Olen aina oikeassa - paitsi silloin kun olen väärässä... |
aristoteles666 25.06.2020 00:38:20 | |
---|
jep, korvaa sen mihin paikkaan sen laitat " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
Entropia666 25.06.2020 09:47:57 | |
---|
Juutas: Hyviä perusteluja! Miten Nuxissa on ratkaistu tuo impulssien lataaminen/tallentaminen? Ilmeisesti korvaavat jonkin oletus(kaappi)vaihtoehdoista ja jää muistin varaan mikä on missäkin (kun ei ole näyttöä) vai ymmärsinkö väärin? Huonomuistiselle näyttö olis kyllä kiva olemassa... :D Sinällään tuo mahdollisuus sekä plugi- että XLR-ulostuloon on kyllä iso plussa kun välillä keikkapaikkojen mikserit on mitä sattuu. Nyt hoksasin, että Nuxilla on vielä minikokoinen budjettiratkaisukin olemassa eli Mini Studio... Vaikeita valintoja. Korvaa sen minkä tilalle laitat. Eli esim. V412 -slottiin voi laittaa eri impulssin jokaiselle cent/mid/edge ja mikki -kytkimen asennolle. Pankkeja on siis aika paljon hyödynnettävänä. Mä hommasin ton nimenomaan liitäntöjen takia, Radarissa se plugiulostulo on kyllä TRS, mutta splittiähän siitä ei saa. |
tommiot 02.07.2020 17:50:35 (muokattu 02.07.2020 17:50:45) | |
---|
Juutas: Jos promoamaan aletaan, niin vähän tarkempaa infoa kiitos. ;) Eli alustavaa hintatietoa, ominaisuuksia yms. kaivataan, jotta tietää kannattaako alkaa odottelemaan. :D https://www.premierguitar.com/artic … s-electronics-announces-the-element Tuossa tuo suunnittelemani purkki, jos kotimainen vaihtoehto kiinnostaa. Premier Guitar oli näköjään vuotanut julkaisun viikon etukäteen. |