Kasperi Tervonen 07.10.2008 03:44:36 (muokattu 07.10.2008 03:48:22) | |
---|
Moro! Juttu on näin, että haluaisin ihan kotikonstein päästä vääntämään sellaista musiikkia, jota joku kestäisi edes soundien puolesta kuunnella - nuo guitar pron soundit kun eivät ainakaan mun korvien akselistoja ihan hirveästi miellytä. Kykenen tällä hetkellä itse nauhottamaan Line6 Toneportin avulla kitara ja -bassoraitoja, mutta ikävä kyllä minulla ei ole käytössäni nauhottamiseen kykeneviä/jaksavia rumpaleita tai synistejä. Kaipaisin siis jotain softaa (tai vaihtoehtoisesti useampia softia), josta saisi ilman hirveän suurta vaivannäköä tai asialle vihkiytymistä loihdittua edes siedettävät rumpu ja synasoundit. Olen toki tietoinen näiden cubasien, drumkit from hellien, reasoneiden yms. kumppaneiden olemassaolosta, mutta pohdin tässä että mikä olisi se paras/helpoin vaihtoehto tällaiselle musiikkiohjelmista ymmärtämättömälle juntille. Ehdotuksia siis otettaisiin vastaan. :) Ps. Olen tietoinen myös haun olemassaolosta, mutta päätin siitä huolimatta avata aiheelle uuden ketjun, sillä olisi mukavaa saada vähän lisää infoa aiheesta. E: Tuo otsikko menee nyt kyllä väsymyksen piikkiin. ^^ Odotan innolla tulevia kuitteja... "the MG sounds totally SLAMMING-the overdrive is CRUSHING" -Zakk Wylde |
Marzi 07.10.2008 04:05:19 (muokattu 07.10.2008 04:07:04) | |
---|
Siitä en jaksa edes kuittailla, enkä siitä että aihe on väärässä paikassa, mutta tuolla tietokoneet ja musaohjelmat -puolella on aiheesta asiaa puolin ja toisin huru mykke. :D Niin ja vastauksena kysymykseen: Garageband. :D Liikaa on tarpeeksi. |
Punisher 07.10.2008 04:22:00 | |
---|
Itse siirryin EzDrummerin DFH-laajennuksesta heittämällä Superior Drummer 2.0 -upgradepaketin avulla. Enkä palaa koskaan vanhaan :) Jos Guitar Prolla on rumpuraidat väkerretty (niinkuin itse teen omille projekteilleni) niin pienellä vaivalla ne saa siirrettyä sen SD:n soitettavaksi. Tracker-ohjelma minulla on Abletonin Live 7, ei parhaimmasta eikä todellakaan monipuolisimmasta päästä, mutta toimii omassa käytössäni enemmän kuin mainiosti. SD:n saa nopeasti säädettyä hyvältä soundaavaksi, tosin omat viilaukset joutuu tekemään eri instrumenteille jos haluaa todellista priimaa. |
Metalliac 07.10.2008 13:00:58 (muokattu 07.10.2008 13:05:41) | |
---|
Ei kai se estä auttamasta, että topikki on väärällä alueella. Steinberg on julkaissut ilmeisesti ihan pätevän "kopion" garagebandista, PC:lle. Ohjelman nimi on sequel, joka on ilmeisesti edennyt jo kakkososaansa, ja sieltä ainakin käsittääkseni löytyy noita syna-vst-instrumenttejä ja miksei rumpusämplejäkin. Paljon helppokäyttöisempi kuin isoveljensä cubase, mutta sitten taas toisaalta rajoitetumpi. http://www.steinberg.net/en/products/musicproduction/sequel_2.htmlhttp://www.sequel-music.net/index.php?L=1 Ihan rumpuja alkaisin katselemaan omina VST-instrumentteinä. Itelläni on EZDrummer, sekä Addictive Drums, ja täytyy sanoo, että Addictive Drums on paljon säädettävämpi ja sämplejä on paljon enemmän. |
Jucciz 07.10.2008 13:09:11 | |
---|
Jos tarvitsee pelkkää raituria, löytyy ainakin softa nimeltä Kristal. Ilmainen 16-raitainen audiosekvensseri. Ei mitään turhia kikkailuja, mutta helppokäyttöinen ja selkeä softa. |
Ze Kink 07.10.2008 13:26:21 | |
---|
Reaper. Sitten haeskelet netistä jotain ilmaisia VST:itä. Esim. syntikoita löytyy vaikka millä mitalla. Rumpujen kanssa on kyllä vähän hankalampaa löytää hyvää, Ezdrummer ei ole kovin kallis ja on kuitenkin varsin jees. Addictive Drumsia monet kehuvat myös, mutta mulla ei ole siitä kokemuksia. "If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular |
tommiot 07.10.2008 13:40:57 | |
---|
Oliks noita rumpusoftia olemassa mitään ilmaisia, jotka osais soittaa Guitar Pro:sta exportatut midit? Eihän toi Addictive Drums mitenkään älyttömän hintainen oo, mutta ei tota nyt viitti ihan kotikäyttöön ostaa. Jos olis studiolla tarvetta niin sit... |
Johann Onn 07.10.2008 14:53:00 | |
---|
|
WinterMad 07.10.2008 15:02:52 | |
---|
Jos tarvitsee pelkkää raituria, löytyy ainakin softa nimeltä Kristal. Ilmainen 16-raitainen audiosekvensseri. Ei mitään turhia kikkailuja, mutta helppokäyttöinen ja selkeä softa. Tämä. Itse olen käyttänyt tätä noin kahden vuoden ajan ja olen ollut tyytyväinen. Aika kakat pluginit vakiona, mutta lisäähän noita voi hankkia. |
Kasperi Tervonen 07.10.2008 15:18:22 | |
---|
Siitä en jaksa edes kuittailla, enkä siitä että aihe on väärässä paikassa, mutta tuolla tietokoneet ja musaohjelmat -puolella on aiheesta asiaa puolin ja toisin huru mykke. :D Nojoo, ehkä tää olis kuulunu sinne kun kerran softista pyydän infoa. :D Toisaalta, täällä kitarakama-palstallakin näyttäis luonnollisestikin pyörivän näitä heppuja joilla on aiheesta jotain tietoa. :) Kiitoksia siis vastauksista kaikille. Kokeilen tässä nyt jotain koheltaa, ja kyselen lisää sitten kun tulee se tilanne, että ihmettelen H. Moilasena kun mikään ei v*ttu toimi. "the MG sounds totally SLAMMING-the overdrive is CRUSHING" -Zakk Wylde |
edgehill 08.10.2008 14:06:30 (muokattu 08.10.2008 14:10:47) | |
---|
Sekvensseriksi Reaper. Kilpailee samalla viivalla Cubasen , Sonarin yms. kanssa. Lisenssi 50 taalaa. http://reaper.fm/ Rumpaliksi Jamstix ("virtuaalinen rumpali") Rumpusetit eivät aivan huippuja mutta erittäin ok kuitenkin. Varsinkin Metal Pak ja Bonzo Pak ovat hintansa väärttejä. Paketti juossa mukana kaikki maksaa 199 taalaa. http://www.rayzoon.com/ t. edgehill |