Aihe: Peavey Classic 30 - Pääte mykkänä
1
Hutte
06.10.2008 19:56:12

Kävipä nyt sitten niin että kesken bändiharjoitusten muutaman vuoden vanha Classic 30 hyytyi yhtäkkiä kesken soiton. Hyytyminen oli melko nopea, muutaman sekunnin volumen väheneminen, jonka jälkeen vahvistimesta ei enää mitään kuulunut. Kurkkasin putkiin ja huomasin että pääteasteputket eivät hehku lainkaan. Putkien vaihto tietenkin ensimmäisenä mieleen tuli, sillä Classicissa on putket sarjassa. Vaihtamisesta ei kuitenkaan ollut apua.

Perjantaina olisi keikka jonne vahvistin olisi enemmän kuin tervetullut. Jos joku osaa sanoa näkemättä mikä tuossa olisi vikana tai mistäpäin näin lyhyellä varoitusajalla pystyisi lähteä Hyvinkää - Riihimäki - Järvenpää - Tuusula akselilta apua etsimään niin olisin kyllä kiitollinen!
naavanka_
06.10.2008 21:00:48
mulla käyny melkein vastaavasti, tosin mulla paloi elementti ja päätteestä putket samalla.
toisella kerralla oli vastaava oire mutta tälläkertaa olikin pääteasteen putkenkannan juotoksissa jotain mätää.
nyt on pelannu mainiosti vaikka ei kyllä enää peaveyltä kuulostakkaan
vanha parta
07.10.2008 13:17:06
En tiedä voiko Classikis olla sama juttu ku meikällä aikanaan. Itellä oli peavey brava täysputkikombo ja homma meni samal tapaa pimeeks, vaihdoin putket, ei auttanut. Sit tsekkailin sulakkeet ym.ym ja kaikki oli olevinaan OK, mutta ammattijäppinen tutki ja totesi sulakevian. Meikä ymmällään vaikken toki mikään sähköexpertti olekkaan mut osaan sentään sulakkeen tarkistaa yleismittarilla. Mutta sulake poistettava mitattaessa kuulemma ettei mittari mittaa koko päätteen läpi.(isolla mitta-alueella yleismittari näyttää liki nollaa) Et tämmönen tapaus meikällä mut en tiedä onko tästä sulle apua
dbv
07.10.2008 14:43:57
Sulakkeet kannattaa ensin tarkastaa. Ne löytyvät laitteen sisältä. Kerran olen vaihtanut verkkomuuntajan kyseiseen peliin. Vian voi aiheuttaa myös muuntajan sisältä löytyvä lämpövastus. Homma lähtee purkaantumaan sillä, että mittaat jännitteet muuntajan toision päästä. Jos jännitteet puuttuvat sieltä, vika on muuntajassa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)