Aihe: Bigsby Les Paul Studioon?
1 2
lehtiju2
05.10.2008 23:19:55
Kiinnostaisi asennuttaa Bigsby-talla vuosimallin 2007 LP Studioon. Osaisiko kukaan sanoa, minkä mallinen pitäisi olla ja kuka Tampereella tai lähistöllä voisi asentaa (Fox?). Värin pitäisi olla kulta, koska skitan muukin hardware on kullanvärinen.
McNulty
05.10.2008 23:24:52 (muokattu 05.10.2008 23:25:27)
Vaihda samalla tune-o-maticin tilalle rullilla varustettu t-o-m. Parantaa vireenpitävyyttä merkittävästi jos Bigsbyä meinasit käytellä...

Esim. Bigsby B7 käy Les Pauleihin nätisti.

edith: eli Bigsby B7G = kullattu B7
Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you.
black-dog
05.10.2008 23:26:57
http://www.bigsbyguitars.com/products_vibratos.html sieltä valittet minkämoine kitara ja vaihtoehdot tulee sen mukaan. Sitte vaa tilausta esim. t-kauppaan. Asennuksen hoitavasta en sano mitään kun en paikkakuntalaisia ole.
Watch my back sano kyttyräselkä
koponen
06.10.2008 09:24:28
Bigsby laitetaan kolmella ruuvilla kiinni kitaran perään. Tarvitsee tsekata keskikohta, merkata ruuvinpaikat, porata pienet reijät ja kiertää talla kiinni. Onnistuu ihan jokaiselta.
I'm endorsed by Marshall
darrell
06.10.2008 09:28:55 (muokattu 06.10.2008 09:30:39)
Bigsby laitetaan kolmella ruuvilla kiinni kitaran perään. Tarvitsee tsekata keskikohta, merkata ruuvinpaikat, porata pienet reijät ja kiertää talla kiinni. Onnistuu ihan jokaiselta.

Bigsbyn mallista riippuen tulee kiinni kitaran kanteen yhdellä ruuvilla. Kannattaa porata hieman pienempi reikä ruuvia varten, eli älä väännä ruuvia suoraan puuhun. Kanteen jää sitten reiät stop barin kohdalle.

Tuossa on samassa paketissa kampi ja rullatalla.
http://www.stewmac.com/shop/Bridges … Bridge_with_Bigsby_B70_Vibrato.html
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
lehtiju2
06.10.2008 11:14:48
Kaunis kiitos neuvoista! Kannattaako noita Suomesta mistään ostaa/tilata? Esim. Millbrookin hinnat näyttävät aika hirveiltä ja lisäksi heidän nettisivunsa on päivitetty viimeksi suunnilleen 3 v. sitten... Soittamalla tietysti asia selviää.
darrell
06.10.2008 11:29:11
Kaunis kiitos neuvoista! Kannattaako noita Suomesta mistään ostaa/tilata? Esim. Millbrookin hinnat näyttävät aika hirveiltä ja lisäksi heidän nettisivunsa on päivitetty viimeksi suunnilleen 3 v. sitten... Soittamalla tietysti asia selviää.

Itse tilasin tuolta StewMacista. Toimitus tuli nopeasti ilman tulleja.
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
McNulty
06.10.2008 15:36:07

Toki kannattaa soittaa ja tiedustella "tarjousta". Jollei Millbrook tarjoa sopivasti, niin sitten StewMacilta tosiaan, kuten tuossa yllä onpi kerrottu.
Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you.
Dog Breath
06.10.2008 17:21:34

Näin. Tästä vielä rohkaisua ja vinkkiä omakätiseen asennukseen:

http://www.youtube.com/watch?v=-4VhGSC-egQ

http://www.youtube.com/watch?v=23DH-uFn6A8
In the Year of the Plague
epi2
06.10.2008 18:03:17
oon aatellu itsekkin joskus laitattaa bigsyn omaan epiphoneeni, mutta jääkö tuosta rumat jäljet vanhan stop barin kohdalle (niinkuin tuo video antoi ymmärtää) vai onko tätä ongelmaa pienempi runkoisessa LP:ssä?
Dog Breath
06.10.2008 18:12:37
oon aatellu itsekkin joskus laitattaa bigsyn omaan epiphoneeni, mutta jääkö tuosta rumat jäljet vanhan stop barin kohdalle (niinkuin tuo video antoi ymmärtää) vai onko tätä ongelmaa pienempi runkoisessa LP:ssä?

Mulla on omakuvassa olevassa Epissä Bigsby; siitä näkee millaiselta näyttää kun stopbar on poistettu mutta kiinnikkeet jätetty paikoilleen. Eivätpä nuo ole itseä häirinneet.

Vintage-Gibsoneissa tavattiin laittaa reikien päälle plakaatti jossa lukee "custom made". Tiedä sitten senkään käytännön esteettisyydestä...

http://www.gruhn.com/features/335chbigsby/EH5830bigsby.jpg
epi2
06.10.2008 18:20:24
No eipä tuo nyt nähtävästi pahemmalta näytä jos nuo ruuvit tohon jättää
Kiinankeisari
06.10.2008 20:56:58 (muokattu 06.10.2008 20:57:43)
Mulla on omakuvassa olevassa Epissä Bigsby; siitä näkee millaiselta näyttää kun stopbar on poistettu mutta kiinnikkeet jätetty paikoilleen. Eivätpä nuo ole itseä häirinneet.

hyvin samaan tapaan rakenneltu tuo sun epiphone kun mitä mun ibanez-puoliakkari, mulla ei vaan oo bigsbyä (eli lähinnä nuo mikit kiinnitti huomiota, onko GFS?).

PS. oot muuten meikäläisen entisen bändin kaima :)
"soita silleen makeesti" -Albert Järvinen
Dog Breath
06.10.2008 21:24:25
hyvin samaan tapaan rakenneltu tuo sun epiphone kun mitä mun ibanez-puoliakkari, mulla ei vaan oo bigsbyä (eli lähinnä nuo mikit kiinnitti huomiota, onko GFS?).

GFS on, tarkemmin sanoen Dreamtron 180. Kovin olen noihin ollut tyytyväinen, ero orkkismikkeihin oli... huomattava.

PS. oot muuten meikäläisen entisen bändin kaima :)

Hyvä nimi bändillä ;)
lehtiju2
06.10.2008 21:43:40
Vintage-Gibsoneissa tavattiin laittaa reikien päälle plakaatti jossa lukee "custom made".

Siihenhän voisi teettää vaikka kullanvärisen laatan, jossa on oma nimikirjoitus... Missähän sellaisen saisi teetetyksi? Jossain kultasepänliikkeessä varmaan kovaan hintaan...
McNulty
06.10.2008 21:47:02
Siihenhän voisi teettää vaikka kullanvärisen laatan, jossa on oma nimikirjoitus... Missähän sellaisen saisi teetetyksi? Jossain kultasepänliikkeessä varmaan kovaan hintaan...

Johonkin peruspleksiin, jossa on useampi kerros kuin yksi, voi kaiverruttaa lähes missä nyrkkipajassa tahansa oman nimmarin tms. Jollei tosiaan tarvitse olla kultainen laatta.
lehtiju2
06.10.2008 22:12:48
Johonkin peruspleksiin, jossa on useampi kerros kuin yksi, voi kaiverruttaa lähes missä nyrkkipajassa tahansa oman nimmarin tms. Jollei tosiaan tarvitse olla kultainen laatta.

Ei kultainen, mutta kullanvärinen, muovilevykin siis käy. Tosin kullitettu metallilaatta toisi tiettyä arvokkuutta: siinä oma nimmari vaikka mustalla voisi olla aika tyylikäs! No joo...

Millaisia nyrkkipajoja tarkoitit? Itse asun Tampereella eikä mieleen tule nyt mitään sopivaa.
McNulty
06.10.2008 22:43:12
Ei kultainen, mutta kullanvärinen, muovilevykin siis käy. Tosin kullitettu metallilaatta toisi tiettyä arvokkuutta: siinä oma nimmari vaikka mustalla voisi olla aika tyylikäs! No joo...

Millaisia nyrkkipajoja tarkoitit? Itse asun Tampereella eikä mieleen tule nyt mitään sopivaa.

Esim. 3-kerros pleksiin voi kaivertaa vaikkapa dremelillä. Musta/valkoinen/musta-pleksiin kun tekee yhden kerroksen syvän vekin vempaimella tai toisella, niin saa melkein mitä vaan... vähän kuin nuissa Fenkun SRV-malleissa oli pleksissä.
Kiinankeisari
06.10.2008 23:01:18
GFS on, tarkemmin sanoen Dreamtron 180. Kovin olen noihin ollut tyytyväinen, ero orkkismikkeihin oli... huomattava.

juu, mulla on retrotron liverpoolit ja aika paljon selkeämmät on kun ne alkuperäiset kurakikkareet. semmosta fender-miehelle sopivaa heleyttä on kyllä noissa mikeissä, ei mitään highgain-juttuja varten ole ehkä nuo kuitenkaan.

Hyvä nimi bändillä ;)

juu, ruotsissakin on tuon niminen orkesteri.
"soita silleen makeesti" -Albert Järvinen
fox
06.10.2008 23:25:00

kuka Tampereella tai lähistöllä voisi asentaa (Fox?).

Ehänminä oo vuosiin tehny oikeen mitään tuommoisia hommia , vaan Kitarafaktori (eiks se oo Klingenthaalilla) tai Nevalais-Matti.. Tosin ei tuo niin suuri "rojekti" ole etteikö siitä selviä kuka tahansa...
Nuo bar-tailpiecen holkit siihen jää, tai holkin reiät, mutta - niinkuin tuossa jo todettiin, perinteisesti siihen on tuollanen "Custom Made" laatta Gibsonillakin laitettu, tai sitten myös kyseisessä firmassa on käytetty kahta helmiäis-pyörylää niihin reikiin..
Nimikilpilaatta toki vois olla hieno, ja kyllä, kultaseppähän sulle sellasen kaivertaa, eikä se vallan hirveitä maksa, vaikka kullattunakin. Eri juttu sitten, jos haluut ihan umpikultaisen..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)