Aihe: ESP M-II. Kokemuksia?
1
föödel
03.10.2008 16:08:38 (muokattu 03.10.2008 16:08:59)
Terveppä terve hyvät ihmiset!

Tulin tässä eräänä ahdistuksen hetkenä pohtineeksi, että pitäisikö laittaa stratokaasteri myyntiin ja ostaa tilalle uusi kitara. Musiikkimakukin hieman muutaman vuoden sisällä vakiintunut tietynlaiseksi, ja mietin että pitäisikö nyt suosiolla ostaa se "hevikeppi".

Nyt on sellaset 1,5v ollut käytössä jenkki deluxe strato, johon tallahumpparin ja kaulasinglen olen vaihtanut (tallassa JB, kaulassa Air Norton) ja olen huollattanut kitaran asiansa osaavalla tekijällä (nauhat hiottiin, kielen korkeudet säädettiin, tallaa kikkailtiin jne)

Nyt alkoi kuitenkin tuntua että perkele, 24-nauhanen tuplahumppari floikalla minulle heti äkkiä. Aloin sitten pohtimaan että mitäs pitäisi tehdä. Jo kauan mielessä on pyörinyt tuo ESP:n M-II, mutta testaamaan en moista ole koskaan päässyt (ei taida kampin musamaailmastakaan moista löytyä, muistaakseni). Hintansa puolesta se olisi oikein mukava, sillä stratosta saisi varmaan semisamanarvoiset rahat käteen sen myytyäni.

Kysynkin nyt teiltä kanssamuusikoilta omista mahdollisista kokemuksistanne M-II:sen parissa! Esimerkiksi nämä peruskysymykset: floikka+ pulttikaula = katoaako sustain? Onko tuo vielä ns. "halpis esp", vaikkei ltd olekaan?

Hieman tuuliajolla tässä olen, joten valaiskaa minua!
pekurides
03.10.2008 16:16:32 (muokattu 03.10.2008 16:17:35)

makuasioita mutta kyllä aika monen mielestä läpirungon rakenne tuottaa huomattavasti paksumman soinnin ja kyllähän se floikka keskitaajuuksiin tuntuisi vaikuttavan sano kuka tahansa mitä... mutta sitä taas voi hiukan kompensoida mikityksellä.

Kaveri teetti customin M-2 spekseihin läpirungolla ja kiinteällä tallalla ja kyllä siinä ainakin pirunmoinen sustain ja voimakas sointi ja Hyväksi kehunut kaikin puolin.

Kokeileppa vielä mahonkista peliä tuon leppä/vaahtera lisäksi, niissä on eroja ja toiset tykkää toisista enempi :)
Tunteella päin vittua.
zkelez
03.10.2008 16:19:19
Torilla olisi runsaasti myynnissä Horizon FRII keppejä mikä ei ole hirveesti eriasia. Itse myisin kiinteätallaista Horizon NT2.
föödel
03.10.2008 16:21:03
Horizonia olen myös toki miettinyt, se olisi enemmän vielä mieleeni! kunhan SD:n mikit ja floikka löytyy! floikkaa varsinkin olen vähän niinkun etsimässä:D ja horizonissa olis juuri se necktrough joka sopisi minulle.
Karahvi
03.10.2008 17:30:18
Tuotahan löytyy myös neck thru versiona.

Muutaman vuoden sellainen nurkissa pyörinyt. Perushyvä keppi, ei voi valittaa. Sustainissa löytyy, mutta ei se kuitenkaan mikään kuuraketti ole. Floikka toimii kuin junan vessa ja kaula varsin miellyttävä. Olo on kuin hammetilla ;)
Daelos
03.10.2008 18:08:29
Kaveri osti ton käytettynä ja täytyy sanoa että ainakin omaan handuun istuu kuin unelma! Kaikinpuolin hieno ja hyväsoundinen kitara mitänyt oon vähän hipelöinyt, tosi hyvä kitara soittaa, mutta senyt on makuasia :p
Shredator
03.10.2008 19:03:33

Kaverin ESP:tä olen usean kerran soitellut. Varsin hyvä hevikeppi, joskaan ei sitten muuhun musaan taivukkaan. Tämä siis oli neck-thruu ja Emg:n aktiiveilla varustettu. Kaula on hieman paksumpi kuin Ibanezeissa, pitäisi käydä helposti strato-miehen kouraan. Talla toimii niinkuin pitääkin ja viimeistely oli ihan pätevää. Kyllähän se melkonen "huijarikitara" on...Tosi miehet vetää aina pulttikaulalla ja passiivimikeillä ;)
Ohmit on vaan numeroita...
föödel
03.10.2008 22:11:33
Löytyyköhän tuota duncanin mikeillä varustettua neck-thruna?:o esp:n sivuilla näytti vain emg täytteinen neck-thru löytyvän!
Detox
04.10.2008 11:22:47

Löytyyköhän tuota duncanin mikeillä varustettua neck-thruna?:o esp:n sivuilla näytti vain emg täytteinen neck-thru löytyvän!

Kyllä ESPiä saa kaikilla mikkivaihtoehdoilla, niitä joutuu vaan hieman odottelemaan, vaikkei siis customia ottaisikaan. Niin ja voin toki suositella tuota M sarjaa (samoin Eclipseä)
-AK-
04.10.2008 12:56:38
Mulla oli tollanen pari vuotta. Hirveän helpposoittonen peli ja floikka toimi kuin unelma. Juuri ns. peruskeppi ja kenties juuri sikäli hieman mitäänsanomaton.
Parta on, vielä kun saisi Hiwattin.
munkero
04.10.2008 13:10:15

Mulla on torilla myynnissä :) Osta pois.
Musiikkihan on hienoimmillaan suorittamista...
pekurides
04.10.2008 13:14:44

Horizonia olen myös toki miettinyt, se olisi enemmän vielä mieleeni! kunhan SD:n mikit ja floikka löytyy! floikkaa varsinkin olen vähän niinkun etsimässä:D ja horizonissa olis juuri se necktrough joka sopisi minulle.

....eräässä paikallisessa puljussa olis itseasiassa seethruumustana vaahterakannella vissiinkin (hiano ku mikä) tällänen horizooni alennuksessa.... lähes huomaamaton pikkunaarmu oli kannessa ja hinta samaa tasoa kun noiden torilla olevien.....

meinsin itte jo napata mutta eionneksi mahtunu prätkän kyytiin niin törsäsin raht johonkin laskuihin ja muuhun typrään :)

nii ja mielestäni tuo leppä/vaahtera tekee siitä ehkä sellasen peruskitaran oloisen kun tuntuu tuo leppä jotenkin harmaalta saundaavan..... tykkää enempi mahonkin syvyydestä?

Yhtä mahonkista horizonia tyyppäsin ja se saundasi melkein yhtä jyrkältä kuin lespa, mutta paljon helpompi ja nopiampi soitella!
Tunteella päin vittua.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)