Aihe: Voodoo Lab Pedal Power 2 ja Suomen pistokkeet?
1
opaa
09.10.2008 18:53:04
Elikkä kun Voodoo Labin virtalähteestä pitäisi vissiin löytyä ulostulo, johon voi lykätä jonkin muuntajan kiinni, niin onko se nyt sitten tuossa kuvassa?

http://www.stompin-ground.com/pics/ … oodoo/VoodooPedalPower2-08webtn.JPG

Eihän tuohon mitään "normaaleja" muuntajia kiinni saa, vai onko tuosta jokin eurooppalainen versio tms?

Laitteen omistajat tai muuten vain tietäjät auttakaas.
Jungleman
09.10.2008 19:18:46
Tuo kuva on jenkkimallista. Euroopassa myytävästä mallista löytyy euroliitin.
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
Perza
09.10.2008 20:03:37
Mut eihän siihen eorokaapelin ulostuloon mitään muuntajaa tai ainakaan mitä tahansa muuntajaa kiinni saa, ei se mikään töpseli oo vaan euro kaapelin lähtö?
Eroottinen asia mistä vaimo ei tykkää=KAMARUNKKAUS!!!
Jungleman
09.10.2008 20:09:46
Mut eihän siihen eorokaapelin ulostuloon mitään muuntajaa tai ainakaan mitä tahansa muuntajaa kiinni saa, ei se mikään töpseli oo vaan euro kaapelin lähtö?

Juuri näin. Siihen saa kiinni europiuhalla esimerkiksi toisen Pedal Powerin, noita piuhoja ei vain joka kaupan hyllyltä löydy. Tietokonekaupoista varmaankin, en tiedä. Mutta siis ko. ulostulo ei ole kauhean käyttökelpoinen, jollei itse ryhdy tuunaamaan vaikkapa tavallisesta jakorasiasta tuohon liittimeen sopivaa versiota...
Romantikkoitkijät #1
Perza
09.10.2008 20:58:43
Juuri näin. Siihen saa kiinni europiuhalla esimerkiksi toisen Pedal Powerin, noita piuhoja ei vain joka kaupan hyllyltä löydy. Tietokonekaupoista varmaankin, en tiedä. Mutta siis ko. ulostulo ei ole kauhean käyttökelpoinen, jollei itse ryhdy tuunaamaan vaikkapa tavallisesta jakorasiasta tuohon liittimeen sopivaa versiota...

Paitsi jos tietenki on sellainen muuntaja joka ottaa tavaraa sisään eurokaapelilla, mutta en ole kyllä ikinä nähny! Todellakin tämä taitaa olla tarkoitettu juurikin kahden Pedal Powerin ketjuttamiseen!!!
opaa
09.10.2008 21:35:53
Vai että silleen, enpä ollutkaan tajunnut yhtään oikein homman nimeä..

Mutta siis ko. ulostulo ei ole kauhean käyttökelpoinen, jollei itse ryhdy tuunaamaan vaikkapa tavallisesta jakorasiasta tuohon liittimeen sopivaa versiota...

Tää vaihtoehto kiinnostaa kyllä mua. Käsistäni en mikään kauhean näppärä ole, mutta olisikohan tuo vaikeaa? Jos sellaisen eurokaapelin jostain saisi käsiinsä ja tavalliseen jakorasiaan kiinnittäisi sen liittimen juottaisi töpselin tilalle? Voiskohan mennä pahasti pieleen.. :) En haluisi nähä sitäkään, että jonkun huonon juotoksen tai suojauksen takia pedaalilauta syttyy keikalla tuleen.
Jungleman
09.10.2008 21:47:25
Tää vaihtoehto kiinnostaa kyllä mua. Käsistäni en mikään kauhean näppärä ole, mutta olisikohan tuo vaikeaa? Jos sellaisen eurokaapelin jostain saisi käsiinsä ja tavalliseen jakorasiaan kiinnittäisi sen liittimen juottaisi töpselin tilalle? Voiskohan mennä pahasti pieleen.. :) En haluisi nähä sitäkään, että jonkun huonon juotoksen tai suojauksen takia pedaalilauta syttyy keikalla tuleen.

Noita piuhoja saattaa löytyä vaikkapa tietokonepaketeista, joissain koteloissa kun on lähtö monitorin virtaa varten. Minulle on noita piuhoja osunut käsiin muutama kappale, juuri tänäänkin niitä hetken aikaa kääntelin käsissäni ja mietin, pitäisiköhän repäistä...

Mutta en ryhdy neuvomaan, miten. Minä en ole mikään asiantuntija verkkovirtapuuhissa enkä tahdo ottaa vastuulleni kuvailemasi kaltaista skenaariota - tai vaikkapa jonkun hengenmenetystä. Homma ei ole vaikea, mutta jos et tiedä, miten se tehdään, älä tee sitä.

Ugh.
Romantikkoitkijät #1
opaa
09.10.2008 23:23:18
Minkähän näköinen piuha muuten on kyseessä?

Homma ei ole vaikea, mutta jos et tiedä, miten se tehdään, älä tee sitä.

Sitten hommaan apuja tai pistän vaikka ammattilaisen asialle, eiköhän tuo jotenkin järjesty. Ehkä suurempi ongelma on löytää kyseinen liitin?
Jucciz
09.10.2008 23:31:03
Ilmeisesti haetaan tämmöistä piuhaa:
http://ecx.images-amazon.com/images/I/41D9BAMKNDL._SL500_AA280_.jpg

Noita oli vanhoissa PC:issä, joissa näytölle tavattiin haaroittaa virta suoraan koneen virtalähteestä. Nuo toimivat oikein kätevinä yhden laitteen jatkojohtoina keikalla: jos esimerkiksi vahvistimen saakin suht lähelle pistorasiaa, voi pedaalilaudan muuntajaa varten joutua ottamaan joissain tilanteissa jatkoroikan - silloin tämmöinen piuha hoitaa homman kätevästi.
opaa
10.10.2008 00:05:35
Onko noille jokin virallinen nimitys tms? "Europiuhaa" googlettamalla kun ei vielä kuuhun asti mennä. Itse asiassa Googlen mukaan Scartit sun muut on niitä euroliittimiä.

Nuo toimivat oikein kätevinä yhden laitteen jatkojohtoina keikalla: jos esimerkiksi vahvistimen saakin suht lähelle pistorasiaa, voi pedaalilaudan muuntajaa varten joutua ottamaan joissain tilanteissa jatkoroikan - silloin tämmöinen piuha hoitaa homman kätevästi.

Ei ymmärrä.. Siis mistä tuollaiselle virtaa otetaan ja mitä pedaalit muuntajineen siitä hyötyy? Voi olla tää yömyöhä tietysti, kun en tolkkua saanut.
Jucciz
10.10.2008 01:23:01
Onko noille jokin virallinen nimitys tms? "Europiuhaa" googlettamalla kun ei vielä kuuhun asti mennä. Itse asiassa Googlen mukaan Scartit sun muut on niitä euroliittimiä.

Oisko tuo sitten vaan "eurojohdon jatkojohto", kun siinä on tavallaan naaras- ja urospuoliset euroliittimet.

Ei ymmärrä.. Siis mistä tuollaiselle virtaa otetaan ja mitä pedaalit muuntajineen siitä hyötyy? Voi olla tää yömyöhä tietysti, kun en tolkkua saanut.

Tuollahan voi siis jatkaa minkä tahansa sellaisen sähkölaitteen omaa virtapiuhaa, joka on tavallinen "eurojohto".

Äkkiseltään Thomannilta löytyi tällaiset hakusanalla "netzkabel" (virtajohto tms.):
http://www.thomann.de/fi/the_sssnake_kgs_kabel.htm
http://www.thomann.de/fi/apart_mbac.htm

Minusta nuo molemmat näyttävät äkkiseltään oikeanlaisilta. Kannattaa ehkä varmistaa silti ennen tilausta.
Jungleman
10.10.2008 08:46:26
Oisko tuo sitten vaan "eurojohdon jatkojohto", kun siinä on tavallaan naaras- ja urospuoliset euroliittimet.

Oivallinen konstruktio, enpä ole kai koskaan kuullut tuolle piuhalle mitään nimeä. Tai oikeastaan, joskus muistaakseni puhuttiin "monitorin virtapiuhasta", mutta eipä kai tuo ilmaisu yleistynyt missään.

Äkkiseltään Thomannilta löytyi tällaiset hakusanalla "netzkabel" (virtajohto tms.):
http://www.thomann.de/fi/the_sssnake_kgs_kabel.htm
http://www.thomann.de/fi/apart_mbac.htm

Minusta nuo molemmat näyttävät äkkiseltään oikeanlaisilta. Kannattaa ehkä varmistaa silti ennen tilausta.

Juuri noitahan ne ovat. Sitten vain pätkäisee piuhan poikki ja liittää päähän vaikka kytkimellisen jakorasian.
Romantikkoitkijät #1
Keefster
10.10.2008 08:54:28

Valmistajan kotisivuiltä www.voodoolab.com/pedalpower_2.htm löydät laitteen manuaalin, jossa on lisätietoa asiasta.
No sehän sopii kuin satula lehmälle.
opaa
10.10.2008 16:36:21
Oolrait, kiitokset avusta ja linkeistä. Sellainen vielä, että jos tuollaisen viritelmän tekisi, missä "euroliitin" on kytketty jakorasiaan, niin pitäisikö jakorasian olla maadoitettu vai maadoittamaton vai onko sillä väliä?
Perza
10.10.2008 16:42:52
Käsittääkseni maadoitettu koska eikö lähtö ole kuitenki kolme napainen. Korjatkaa jos olen väärässä!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)