Roggari 09.10.2008 16:56:10 | |
---|
Onko semmosia vahvistimia mistä soitto kuuluis vain kuulokkeisiin? Ei häirittis muita ja voipi rokkailla rauhassa? Valaiskaa idioottia.. =) Tattis! |
Rimpitzki 09.10.2008 16:57:13 | |
---|
Melkein kaikissa vahvareissa on tälläinen ominaisuus, mitä nyt ite tiiän... Living Twice.
-Rock On!!-
H e v i
o n
p a r a s t a ! |
bfoc 09.10.2008 16:59:13 | |
---|
On. Laajemmin: Yleensä kitaravahvistin soimii siten että kun laittaa phones-lähtöön kuulokkeet, kaiutin mykistyy. Poikkeuksiakin saattaa olla, mutta yleensä näin. Multiefektistä saat usein myös kuulokelähdön ulos, joten sekin voisi olla vaihtoehto. sutiojrikellA |
Dog Breath 09.10.2008 17:21:14 | |
---|
In the Year of the Plague |
Rimpitzki 09.10.2008 17:26:03 | |
---|
Ja kannattaa ostaa hyvät kuulokkeet koska ääni voi vähän muuttua hiukan huonommissa... Sitten siihen kuulokkeiden johdon päähän pitää hankkia (ellei tule ostaessa mukana) sellanen adapteri(ko sen nimi on??). En oo sit ihan varma, että onko sellasia kuulokkeita jossa on se niinku kiinteesti. (kertokaa tietäväiset)N. 3€ (?) se kai maksaa, siis jos se täytyy ostaa. Living Twice.
-Rock On!!-
H e v i
O n
P a r a s t a ! |
jra 09.10.2008 17:28:10 (muokattu 09.10.2008 17:37:16) | |
---|
Lisäksi, onhan niitä nykyään tällaisiakin: http://www.dv247.com/invt/47609/ Kannattaa käydä kirjastossa lukaisemassa Riffin amPlug -artikkeli ja tietysti liikkeessä testaamassa. Noitahan on kolme (?) erilaista, joten saattaa olla juuri se mitä etsit. E: dv247:n sivujen klippien perusteella vain AC30-versiota jaksaisi itse kuunnella, mutta ehkä todellisuudessa ovat parempia. Ovat saaneet kuitenkin aika positiivisia arvioita. Jos kuitenkin haluat välillä kaiuttimenkin kautta ääntä, niin sitten vaikka Voxin DA5, siinä on myös kaappisimuloinnilla varustettu kuulokeliitäntä. - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
juikkipuikki 09.10.2008 17:31:23 | |
---|
Ja kannattaa ostaa hyvät kuulokkeet koska ääni voi vähän muuttua hiukan huonommissa... Sitten siihen kuulokkeiden johdon päähän pitää hankkia (ellei tule ostaessa mukana) sellanen adapteri(ko sen nimi on??). En oo sit ihan varma, että onko sellasia kuulokkeita jossa on se niinku kiinteesti. (kertokaa tietäväiset)N. 3€ (?) se kai maksaa, siis jos se täytyy ostaa. Tarkotakko semmosta pikkuplugi/isoplugi -adapteria? Vissiin. Lesbo-ul on kaiken A ja O, joiden välissä L ja K. |
Rimpitzki 09.10.2008 17:32:51 | |
---|
Lisäksi, onhan niitä nykyään tällaisiakin: http://www.dv247.com/invt/47609/ Aika hyvä saundi muuten noi pienes vekottimes! Etenkin tuo "Metal" vaikuttaa hyvältä. Pitäsköhän hankkia? :) Living Twice.
-Rock On!!-
H e v i
O n
P a r a s t a ! |
Rimpitzki 09.10.2008 17:33:12 | |
---|
Tarkotakko semmosta pikkuplugi/isoplugi -adapteria? Vissiin. Juu...kai... Living Twice.
-Rock On!!-
H e v i
O n
P a r a s t a ! |
Rimpitzki 09.10.2008 17:34:56 | |
---|
Noitahan on kolme (?) erilaista, joten saattaa olla juuri se mitä etsit. Ei vaan 5: Lead, Bass, Metal, AC30 ja Classic Rock. Living Twice.
-Rock On!!-
H e v i
O n
P a r a s t a ! |
Ziggy Bubba 09.10.2008 17:44:38 (muokattu 09.10.2008 17:45:35) | |
---|
Ja kannattaa ostaa hyvät kuulokkeet koska ääni voi vähän muuttua hiukan huonommissa... Ite asiassa hyvillä luureilla kaikenlaiset ritinät ja rutinat voi kuulua liiankin hyvin kun ne lykkää suoraan esim. vahvariin. Esimerkiksi oman vahvarin (Koch Studiotone) ohjekirjassa muistaakseni suositeltiin juurikin "ei niin hyviä" luureja tuohon käyttöön - ihan syystä. Sitä paitti noiden vahvarien ja mallintajien kuulokelähdöt ei aina ole hirveän laadukkaita... Perusluurit siis, ei mitään hifiä tai referenssikamaa tuohon käyttöön. |
jra 09.10.2008 17:52:06 (muokattu 09.10.2008 17:52:25) | |
---|
Ite asiassa hyvillä luureilla kaikenlaiset ritinät ja rutinat voi kuulua liiankin hyvin kun ne lykkää suoraan esim. vahvariin. Esimerkiksi oman vahvarin (Koch Studiotone) ohjekirjassa muistaakseni suositeltiin juurikin "ei niin hyviä" luureja tuohon käyttöön - ihan syystä. Sitä paitti noiden vahvarien ja mallintajien kuulokelähdöt ei aina ole hirveän laadukkaita... Perusluurit siis, ei mitään hifiä tai referenssikamaa tuohon käyttöön. Esim. Koss Sporta-/PortaProt toimii hyvin kitaran kanssa jos ei tarvitse vaimennusta. Ovat sen verran alakeskialuavoittoiset, että soundiin tulee botnea eivätkä päästä läpi kaikkein pahimpia digikihinöitä (jos siis mallintavilla esim. soittelee). Liian huonotkaan eivät toimi, vaan syövät soundista tilan ja kuulauden, jos sellaista siinä on tarkoitus olla. - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
Roki 09.10.2008 20:01:47 | |
---|
Ite asiassa hyvillä luureilla kaikenlaiset ritinät ja rutinat voi kuulua liiankin hyvin kun ne lykkää suoraan esim. vahvariin. Esimerkiksi oman vahvarin (Koch Studiotone) ohjekirjassa muistaakseni suositeltiin juurikin "ei niin hyviä" luureja tuohon käyttöön - ihan syystä. Sitä paitti noiden vahvarien ja mallintajien kuulokelähdöt ei aina ole hirveän laadukkaita... Perusluurit siis, ei mitään hifiä tai referenssikamaa tuohon käyttöön. Ei mulla ainakaan ole ollut soundissa valittamista vaikka olen AKG K271 luurit MicroCuben perässä rämpytellyt. Been there - done that - don't ask. |
Ziggy Bubba 09.10.2008 20:54:14 | |
---|
Ei mulla ainakaan ole ollut soundissa valittamista vaikka olen AKG K271 luurit MicroCuben perässä rämpytellyt. Mikäs siinä jos setti toimii - luurit on muuten selkeästi tyyriimmät kuin vaffari :) Ite oon huomannut juuri mallintavien kanssa semmosen ilkeän sirinän luureihin soitellessa, erityisesti kun säröä on reilummin. Tuon korkean sirityksen toistossa hyvät luurit ovat usein vaan erityisen hyvät, siksi vähän "tumpummat" luurit ovat usein paremmat. |
Billsner 09.10.2008 20:57:29 | |
---|
Ite asiassa hyvillä luureilla kaikenlaiset ritinät ja rutinat voi kuulua liiankin hyvin kun ne lykkää suoraan esim. vahvariin. Esimerkiksi oman vahvarin (Koch Studiotone) ohjekirjassa muistaakseni suositeltiin juurikin "ei niin hyviä" luureja tuohon käyttöön - ihan syystä. Mites muuten toimii Studiotonen kans kuulokeet? Olen varmaan jossain vaiheessa tuota vahvaria ostamassa kotisoittoon ja siksi utelen. Wrapped in plastic |
Ziggy Bubba 09.10.2008 21:03:16 | |
---|
Mites muuten toimii Studiotonen kans kuulokeet? Olen varmaan jossain vaiheessa tuota vahvaria ostamassa kotisoittoon ja siksi utelen. Ihan siinä missä monien muidenkin vahvarien kanssa; oikein passelilta, mutta säröt ei soundaa ihan yhtä "smootheilta" kuin kaiutinelementin kautta. Studiotonen analogiset kaappi- ja mikkimallinnukset ovat kyllä ihan hyvää tasoa. |
Billsner 10.10.2008 13:41:40 | |
---|
Ihan siinä missä monien muidenkin vahvarien kanssa; oikein passelilta, mutta säröt ei soundaa ihan yhtä "smootheilta" kuin kaiutinelementin kautta. Itellä on joskus ollut noita pienempiä trankkucomboja (frontmania, H&K:N edition blueta, peavey envoytä), niin niissä on ollu säröt melkoista sirinää korvakuulokkeiden kauttta. Studiotonen analogiset kaappi- ja mikkimallinnukset ovat kyllä ihan hyvää tasoa. Oulun S&T:n myyjä sanoi kans samaa. Wrapped in plastic |
Jucciz 10.10.2008 14:06:49 | |
---|
Melkein kaikissa vahvareissa on tälläinen ominaisuus, mitä nyt ite tiiän... No on mulla sit paskat vehkeet kun viidestä vahvistimesta yhdessäkään ei tuo onnistu. ;) |
JohnnyLee 10.10.2008 16:34:36 (muokattu 10.10.2008 16:36:17) | |
---|
Taitaa löytyä monissa nykypäivän pikku-trankuissa Headphones-liitäntä. Ja näissä varsinkin jos on digitaali-efektejä, niin kuulokkeista soitto kuulostaakin huomattavasti miellyttävämmältä, kuin siitä pienestä kajarista. Edit. En lupaa mitään soiton miellyttävyydestä, vaan korjaan soundien miellyttävyydestä. Melodista kitara-heviä: www.mikseri.net/johnnymichael |
bfoc 10.10.2008 22:17:55 | |
---|
No on mulla sit paskat vehkeet kun viidestä vahvistimesta yhdessäkään ei tuo onnistu. ;) Eihän sun kitaroitakaan saa alavireeseen, ihme rimpuloita. Putketkin männävuosituhannelta :-) sutiojrikellA |