Aihe: Kielen korkeudensäätöruuvin vaihto?
1
Porris
15.10.2008 21:32:11
Minullapa on pieni ongelma. Olen aloitteleva kitaristi ja kielet kitarassa rämisevät ja ystäväni neuvoi nostamaan kieliä.. Noh. Nyt siis nostin niitä ja kävi niin, että tuo nostoruuvi veti pyöreeksi ja itse ruuvi on nyt sitten "jumissa" koska sitä ei pääse enää kuusiokololla kiertämään pyöreyden takia.. Mikä neuvoksi? Marssiminen musiikkiliikkeeseen?

Mitähän operaatioita tuo aiheuttaa ja millaisista kustannuksista puhutaan? Lisäksi kuulin neuvon että veisi kielenvaihtoon niin samalla säätäisivät sellaiseksi ettei rämisisi nuo..

Kitara on siis juuri ostettu internetistä uutena. Malli Ibanez RG-321. En haluaisi lähettää tuota postissa ostopaikkaan, vaan Tampereen seudulla veisin mielelläni liikkeeseen vaikka siitä hieman kustannuksia tulisikin..
Muusikonrenttu
16.10.2008 01:57:57 (muokattu 16.10.2008 02:03:54)

Mä tein oman Fenderini kohdalla niin että marssin musaliikkeeseen kitaran kanssa ja kyselin siihen sopivia ruuveja. Niitähän oli melkoinen määrä eri mittoja ja kierteitä.
Kun oikeat ruuvit oli löydetty, kielet pois jottei tuu ruuvin vääntöön turhaa vastusta ja alapuolelta pyöräytti muutaman kierroksen sormin/pihdein ja loput lähti sormin yläpuolelta ruuvaamalla.
Toinen vaihtoehto on kuusiokoloavain silleen tilttiin että se nappaa ruuviin kiinni, siis kielien löysäämisen jälkeen.

Tuossa Ibanezissa näyttää kuvan perusteella olevan kiinteä talla, joten eiköhän se tolla samalla kaavalla onnistune.

Hintaa ruuveille ja parille kuusiokoloavaimelle taisi tulla kymmenisen euroa (tyhmä kun olin ja ostin Fenderin varaosa-avaimia. :P)

Ja kannattaa myös lukaista tämä http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=28886
Aika vintage..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)