Niin eiköhän se hiomisen määrä ole kiinni eniten kielten paksuudesta. Eli noi satulat on varmaan tehty standardina 009-kielille, luulis?
No, jos kitara ei oikein pidä virettä niin hienovireen tsekkaus lienee paras ensilääke. Hienovire ei liity varsinaisesti vireen pitämiseen, vaan siihen saako kitaraa yleensäkään vireeseen ja miten vireisesti se soi eri kohdista kaulaa.
Noista satuloista sen verran, että noiden pitäisi kyllä sopia Squieriin, mutta ovat aina aihioita, eli joudut hiomaan korkeutta matalammaksi, ja mahdollisesti myös leveyttä ja paksuutta hieman säätämään. Kielten uran saattavat sopia sellaisenaan myös paksummille kuin .09-setille. Korkeussäädön yhteydessä joudut niitä luultavasti kuitenkin viilaamaan.
Satulan korkeuden hienosäätö vaikuttaa erityisesti soitettavuuteen ensimmäisillä nauhoilla, mutta myös siihen miten vireisesti kitara soi alanauhoilta soitettaessa.
Täällä on hyviä ohjeita aiheesta:
http://www.stewmac.com/freeinfo/Nuts,_saddles.html Itse olen tele-/stratotyypppisiin tehnyt sen verran tiukasti istuvat satulat että mitään liimaa niiden pysymiseksi ei ole tarvinnut käyttää.
Olen samaa mieltä, että uusia virityskoneistoja ei yleensä kannata vaihtaa, vaan vireessä pysyminen on enemmän kiinni satulasta, varsinkin kiinteä tallaisessa (tai jos blokattu tremolo).