Mulla on tuolla kaapissa ollut jo jonkin aikaa valmiina se uraltonen JR vahvistin JJ 6V6 ja Svetlanan 6L6 C-logo pääteputkilla. Vanha mullardin etuputki. Meinasin rakentaa sille kaapin ja hyllystä löytyy elementtejä seuraavat: Celestion vintage 10" 8 ohmia -uusi Celestion Greenback 12" 8 ohmia -uusi Eminence legend 125 Fenderin originaali 8ohm -vähän ajettu Ja sit mulla on tuossa fenderin hotrod deluxessa se vintage 30 12" elementti 8 ohmia. Niin, että meinasin pitäsko ruuvata se vintage 30 irti siitä fenderistä ja laittaa sinne se Greenpäkki. Sit tekis kaapin vintage 10" ja 12" elementeillä. (Gibson goldtone tyyliin) Vai mitä ihmettä mä tossa tilanteessa nyt teen. Tähän asti oon soitellut uralilla sen vintage 30 sen kautta sen ollessa siinä fenderissä paikallaan. Olisikohan se greenpäk ja se 10 tuuman vintage ihan mahdoton paketti. En tajua siitäkään mitään et miten se kanttis kytkee siihen uraliin. Sarjaan 16 ohmisena vai rinnan 4 ohmisena. Siihen taisi vaikuttaa nuo pääteputket että mikä on optimi. Jos noiden elementiien kuvauksia lukee sieltä valmistajan mainoksista niin toinen toistaan täyteläisemmän lämpimiä ja sitä rataa. Sit vielä se, että kun uusia ovat, niin se sisäänajo ennen kun alkaa saundata. voi V. Vai pitäskö myydä nuo irtoelementit ja ostaa kerralla se celestionin blue? Saundimaailmana olisi vanha 50 luvun saundi ja joskus säröllä. Rockabilly tyyliin. Kitarat onttokoppasia, lindyfralin p-90 ja tv jones classic mikityksillä. Niin, siis ehdotuksia, mielipiteitä, tietoa, linkkejä, ym. Kaikki kiinnostaa. Go Billy Go and drink some jarruneste. |
En tiiä onko väliä, ku kuulemma nuo Celestionit kestää runtua, mutta eiks sulla lopu greenbackistä tehonkesto aika pahasti kesken jos laitat sen hot rodiin? Ei kannattane ainakaan urku auki ajella enää sen kanssa. "All the stuff I need is here. I just have to invent how to use them" -MacGyver |