Jankku 14.10.2008 00:14:57 | |
---|
Elikkäs, kiinostaisi erityisesti mallit : Pittbull ja Deliverance. Myykö mikään suomalainen soitinliike VHT:tä? eli pääsekö näitä testaamaan missään. Ei ole ainakaan valitettavasti tullut missään vielä vastaan (paitti torilla). Noilla saundiklipeillä joita juutuupasta kävin kuuntelemas ei oikein päässy siihen "sielun elämään" niin kiinni.. Hell is where the heart is! |
Hannu H. 14.10.2008 00:57:28 | |
---|
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. |
Jankku 14.10.2008 01:11:28 | |
---|
Mutta ylläri-pylläri yhtään ei ollut liikkeessä :( Hell is where the heart is! |
Antti1 14.10.2008 01:53:48 | |
---|
Mikäs Pittbull sua kiinnostaa? Niitä meinaan on sen sata erilaista ja ihan eri soundisiakin ovat. Deliverance lienee noista uusimmista malleista se kaikkein kesyimmän kuuloinen laitos perussoundiltaan. Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775 |
DZN 14.10.2008 02:17:54 | |
---|
Taitaa cl50 ja sig x olla sitä pehmeämpää linjaa VHT:n tuotannossa. Deliverance on aika tymäkkä peli. Sekin on aika kilttii verrattuna Ultra Leadiin. Mulla on ultra lead ja voin sanoa, että siinä on kunnon vahvistin. Mulla loppu se soundin etsintä siihen. Soundi tuossa on hyvin "transparentti"(kitaran ominaisuudet/puutteet tulee esiin). Vahvari on äärimmäisen tiukka ja anteeksiantamaton, vastaa soittoon just eikä melkein. Soundi on myös todella valtavan kokoinen. Muuta vahvarit kuullostaa lähinnä pihinältä tuon jälkeen. Keskitaajuuksia tuo generoi aivan hulluna. Bändisoitossa ja miksauksessa kuuluu hyvin läpi. Suosittelen varauksetta Ultra Leadia ja CLX:ää! Aka. Dino and 6077dino |
Antti1 14.10.2008 11:07:25 | |
---|
Taitaa cl50 ja sig x olla sitä pehmeämpää linjaa VHT:n tuotannossa. Deliverance on aika tymäkkä peli. Meinaakkonää näin? No, saattaa olla ja riippuu varmaan paljon säädöistä. Siis tosta Deliverancesta höpisen edelleen. Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775 |
Nacher 14.10.2008 11:38:08 | |
---|
Mitä tuosta VHT Ultra Leadista joutuu Suomessa pulittamaan, ja voiko sitä testata missään? Niin kovasti laitosta kehuttu, että joskus tekisi mieli kokeilla. |
DZN 14.10.2008 11:58:55 | |
---|
Sig x:ään tuntuu olevan tyytyväisempiä vanhemmat soittaja, kun uudempi polvi valittaa, ettei se ole tarpeeksi tiukka mättöön. Sig X:stä irtoaa kyllä "kermaiset" leadit sun muut mutta se tiukin puristus puuttuu. Deliverance on kuin turboahdettu jcm800. Unearthilla noi huutaa levyillä ja keikoilla ja on niillä aika kiperää se soundi. Deliverancesta irtoaa myös muita sävyjä mutta on se ankara peli. Suomessa Ultra Lead maksaa 3200€, eli tarpeeksi. CLX on taas 3500€. Mä voin tarjota ekan kokeilukerran. Seuraava kerta yleensä tuleekin jo kalliiks!i =) Aka. Dino and 6077dino |
spacemonkeyevolution 14.10.2008 13:38:26 (muokattu 14.10.2008 13:41:07) | |
---|
Tähän keskusteluun on varmaan sopiva laittaa tämmönen linkki: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=770 Noista VHT:sta ei kyllä juutuubissa ole paljoa soundinäytteitä. Jonkun verran soundinäytteitä löytyy lisää tuolta foorumilta: http://www.vhtusers.com/forums/index.php? Noista iso osa on kyllä melko ponnettomia näytteitä. Suositeltavinta on että ajan kanssa käy testaamassa itse, niin saa varmasti parhaan kuvan. Jotta pakkaa saataisiin sekaisin vielä enemmän, niin omien kokemuksien perusteella sig-x ja deliverance ovat melkosta samalla linjalla, deliverancen ollessa kuitenkin se noista kahdesta hiukan enemmän hevimedalin suuntaan kumartava, cl-50+fifty/st:n edustaessa ominaissoundiltaan hiukan enemmän perinteisempää meininkiä ja Ultraleadin ollessa noista se ultimate tappomättökone. Jottei väärinkäsityksiä tulisi, niin on sanottava että nuo cl, fifty/st ja sig-x taipuvat kyllä pääosittain mielestäni varsin hyvin myös rankempaankin menoon (etenkin sitten boostereiden kanssa), mutta niiden parhaimmat vahvuudet ovat ehkä muualla kuin mättösoundeissa. Ultralead on se meikäläisen unelma, jossain tuolla kaukana. EDIT: kirjoitusvirheet VHT -huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=770 |
Detox 14.10.2008 20:03:11 (muokattu 14.10.2008 20:04:21) | |
---|
Sig x:ään tuntuu olevan tyytyväisempiä vanhemmat soittaja, kun uudempi polvi valittaa, ettei se ole tarpeeksi tiukka mättöön. Sig X:stä irtoaa kyllä "kermaiset" leadit sun muut mutta se tiukin puristus puuttuu. Täältä lähtee komppia! Tulni itse kokeilleeksi Viime helmikuussa FME:ssä VHT Sig X:n JENKKI versiota (110V, oisko ollut joku protokin, tiedä häntä...) ja se saundasi erinomaiselta. Kävin pariin otteeseen testaamassa sitä n kuukausi sitten, enkä millään onnistunut saamaan siitä euroversiosta millään samanlaista saundia. Molemmilla kerroilla sama Fat Bottom kaappi. Kyseinen vahvistin olikin suuri pettymys. Jos kiinnostaa niin kannattaa käydä vilkaisemassa EVH 5150 III (by Fender). Löytyy erim. DLX musiikista. Mesa 4 Life!
Check this Shit out!!! |
nikander 14.10.2008 20:10:48 | |
---|
Jottei väärinkäsityksiä tulisi, niin on sanottava että nuo cl, fifty/st ja sig-x taipuvat kyllä pääosittain mielestäni varsin hyvin myös rankempaankin menoon Fifty/ST on oman käsitykseni mukaan aikalailla rokkikone, josta ei ihan sellaista metallijöötiä irtoa niinkuin CL50:stä tai SigX:stä. Tietenkin aikalailla subjektiivisia juttuja nämä ovat. Mites onko porukalla tietoa miksi SigX on niin "halpa" kuin se on? Speksien perusteella pitäisi olla huomattavasti kalliimpi kuin CL50 ja Deliverance 120, mut näin ei vaan ole. Jos jollain on joku arvaus tai gnoosis niin kertokaa.... miksi opetella bendaamaan kun voi käyttää kampea? |
Jankku 14.10.2008 20:10:50 | |
---|
Täältä lähtee komppia! Tulni itse kokeilleeksi Viime helmikuussa FME:ssä VHT Sig X:n JENKKI versiota (110V, oisko ollut joku protokin, tiedä häntä...) ja se saundasi erinomaiselta. Kävin pariin otteeseen testaamassa sitä n kuukausi sitten, enkä millään onnistunut saamaan siitä euroversiosta millään samanlaista saundia. Molemmilla kerroilla sama Fat Bottom kaappi. Kyseinen vahvistin olikin suuri pettymys. Jos kiinnostaa niin kannattaa käydä vilkaisemassa EVH 5150 III (by Fender). Löytyy erim. DLX musiikista. Olenkin miettinyt mitä eroa sillä EVHlla ja peaveyn 5150 sarjalla on? Koska en niin erityisemmin pidä siitä Peaveyn 5150 sarjasta... Hell is where the heart is! |
mhaarala 14.10.2008 21:40:59 | |
---|
Sig-X oli minullakin pikatestissä kun hain vahvistinta Screamerin tilalle. 6505 ei oikein toiminut mulle, mutta VHT:ssa tuntui olevan ihan terve lähtösoundi. Lämmin ja kuulas, joskin ehkä pikatestin perusteella tuntui ehkä vähän kliiniseltä. Saattoi johtua kitarastakin (japsi-Jackson DiMarzion mikeillä). Säätöjä siinä oli enemmän kuin tarpeeksi, nupikkaa ja potikkaa on etulevy täynnä. Tuli myös vaikutelma työläästä säätämisestä. Ajan kanssa olisi varmaan saanut aikaan vielä paljon rähisevämmän soundin. Hinta vain oli enemmän kuin olin valmis maksamaan, joten päädyin ostamaan torilta Savagen. Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen |
Hanok 14.10.2008 22:20:46 | |
---|
Fifty/ST on oman käsitykseni mukaan aikalailla rokkikone, josta ei ihan sellaista metallijöötiä irtoa niinkuin CL50:stä tai SigX:stä. Tietenkin aikalailla subjektiivisia juttuja nämä ovat. Minulla on Fifty/ST-nuppi vuodelta 1995. Se eroaa rakenteellisesti nykymalleista, mutta ilmeisesti perusmeininki on edelleen sama: kyseessä ei ole varsinaisesti higain-vahvistin nykymittapuun mukaan. Särökanavasta irtoaa vahvistimen oma boosti päällä gainit täysillä sangen asialliset säröt raskaampaan rokkitouhuun ja metalliinkin, mutta en tällä kuitenkaan tarkoita hirvittävän suuria gaineja. Modernimpiin mättösoundeihin pääsee kyllä sitten käsiksi OD/boosterispedun avulla. Nupissa on kaksi kanavaa omilla eq-säädöillään. Viime aikoina olen kuitenkin käyttänyt lähes yksinomaan särökanavaa, koska siitä saa irti ehkä jopa paremmat puhtaat soundit kuin puhtaasta kanavasta kun rullailee kitaran volapotikkaa tarpeen mukaan. Puhtaassa kanavassa ei ole master volumea ja kanava on todellakin puhdas, ellei luukuttele todella lujaa. Juuri nyt tosin odottelen keinokuormaa tulevaksi, josko sillä saisi tähänkin kanavaan vähän enemmän särmää, itse kun en täysin puhdasta soundia juuri tarvitse. |
Focke Wulf 15.10.2008 23:55:43 | |
---|
Mulla on toi deliverance 60w ja se ku tymäkkä jcm800 tai jotain. Aika turha peli kotona ilman keinokuormaa..Saundi on todella läpikuultava ja DYNAAMIKAS. Life is hard, then u die |