Aihe: Huriseva Peavey classic 30 1 | |
---|---|
![]() 13.10.2008 23:06:55 | |
Sain just käsiini tod. näk. useamman vuoden vanhan classic 30 tweed-combon, joka humisee. Vaikka ei ole piuhoja kiinni tai volaa/gainia lainkaan. Kun napsautan virrat pois, kuuluu poksuvaa ääntä. Muuten pelaa hyvin. Pitäisiköhän olla huolissaan? Ja mitä asialle tehdä? Mulla pysyy kyllä yleismittari ja kolvi kourassa.. | |
![]() 14.10.2008 11:42:24 (muokattu 14.10.2008 14:24:16) | |
Meidän treeniksellä on yksi kappale tuollaista vahvistinta, joka kärsii täysin samoista "ominaisuuksista". Eli hurisee aika lailla ja sammutettaessa päästää poksahdukset ulos. Aikaisemmin reverbin nostaminen lisäsi tuntuvasti hurinaa, mutta viime aikoina reverb on alkanut toimimaan ihan normaalisti (...). Se on tehnyt samaa nyt ainakin 3 vuotta, ja hyvin sillä on voinut kuitenkin soittaa, jopa pari keikkaakin. Ts. ei ole räjähtänyt tai levinnyt käsiin. Vaikea sanoa kuinka vakavasti vahvistimessa on jotain pielessä.. Vahvistimen omistaja ei kuitenkaan ole katsonut aiheelliseksi huoltaa sitä. Itse lähtisin ehkä putkien vaihdolla ja biasoinnilla liikkeelle. Osaava voisi rakentaa myös esim. standby-kytkimen, jos ei hurinaan niin ainakin putkien säästämiseksi. Tästä ei nyt varmaan ollut mitään apua hurinan poistamisen kannalta, mutta ajattelin vain todeta että tuo hurina ja poksuminen ei taida olla mitenkään poikkeuksellista Classic 30:n tapauksessa. (edit: kirjoitusvirheet pois..) | |
![]() 14.10.2008 13:31:10 (muokattu 14.10.2008 13:38:53) | |
Komppaan edellistä kirjoittajaa, poksunat ja hurinat on tuttuja. Ei kuitenkaan järin häiritseviä. Uutena ostettuna bias-trimmerin asennus ja ihan vaan kunnon putket auttoivat moneen vaivaan. Sen jälkeen en ole kuin kaiuttimen vaihtanut, sillä nyt mitään merkitystä, kait.. Stand-by-kytkin ei varmaan tässä tai tämän kaltaisissa vahvistimissa mitään eroa tekisi, silti sitä itekin olen siihen harkinnut, varmuuden vuoksi tms.. On se vähän ihme vekotin välillä, liekö liian pieneen tilaan rakennettu. Eipä tainnut tästä erityisesti apua olla, mutta kyseisen laitteen yleisistä ongelmista on tosiaan kyse. edit: niinjoo, en mä ainakaan enää ole noista huolissani, on pelittänyt hyvin, eli tuskin ihan fataalisti on basanderina vaik vähän hurisee. | |
![]() 14.10.2008 22:40:20 | |
Toi hurina vaan häiritsee jos hakee vähän cleanimpaa/rautalanka tms. saundia, ei oikein istu kuvaan. Hardrocksäröillä ei edes huomaa,tietenkään. Olen muualtakin kuullut et hurinaa esiintyy, kiinnostaisi laittaa kondaan. Eikös nää jossain vaiheessa olleet "kielletty" tai jotain suomen markkinoilla, jonkun sähköturvallisuusjutun takia? Voisko jotenkin liittyä tähän? | |
![]() 15.10.2008 14:53:47 | |
Oli myyntikiellossa joo, mutta muistaakseeni pääsivät markkinoille kun taakse lisättiin suojagrilli putkien eteen. Ainakin minult semmonen löytyy. Tuskin siis siihen liittyy, vai oliks siinä muutakin, en sitten tiedä. Ei sen kyllä niin paljoa pitäs hurista että cleanisaundit bändivolymeillä oikeasti häiriintyisi. Joku maadotushomma, ei? Voishan siihen toisia putkia kokeilla?Oma vaffari reeniksellä niin ei pääse kattelemaan et tulis mieleen mitään.. Eikä se paljoa maksa käyttää ammattilaisella joka vilkasis.. | |
![]() 15.10.2008 16:08:11 | |
Olen ihan täs kotosalla kokeillut hiljaisella volalla. Voi toki olla joku maadoitushärö,ei vaan oikein pysty täs 23 neliön luukussa kovin hyvin testailee. Pääsen treenikselle vasta viikon päästä ihmettelemään. Isosta asiastahan ei varmaan ole kyse. Mistäs nuo kohinat ja hurinat yleensä kumpuaa? Mulla on kämpillä jcm800 2210 ja laney gh50l, laney pitää koko ajan vitullista hurinaa (toki särön määrän mukaan), ja marsu pysyy hissukseen. Lanikka on kohissut ihan uudesta lähtien. Miksi suurinpiirtein sama särö aiheuttaa toiseen kaveriin meteliä ja toiseen ei? Mystistä. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)