Aihe: DR kielet katkoo.
1 2
pekurides
11.10.2008 19:23:59

Ihmetyksen aihetta pukkaa kiperä ja visainen onkelma..

Nimittäin: Ruvennut Reeneissä viimeaikoina katkeilemaan DR kielet ja tarkemmin 11-60 kaapelit vielä aika tasaseen tahtiin sitä a,d,g ja b ainaskin ja floikan juuresta.

Kitarassa ei pitäisi yllättäen mitään vikaa olla (jenkki dean original floiderilla)

Soittotatsi on kyllä hyvinkin raskas kun välillä jurrissakin heviä paiskotaan oikein tositarkoituksella ja plekuakin vaihdoin hopeisesta nailoniin eikä auttanut..

Pointtina siis että muilla merkeillä ei ongelmia ollut ja aikaisemmin DR myöskin kestänyt hyvin että olisiko viimeaikoina ollut mahd. jotain laatuongelmia?

.. kokemuksia? ..faktaa..?

Harmillinen homma kun DR mielestäni ehkä parassointinen eikä elixiriltäkään löydy kokoja.. Vai pitääkö se reeneissäkin ruveta soittelemaan istualtaan?
Tunteella päin vittua.
mattim
11.10.2008 20:05:02 (muokattu 11.10.2008 20:07:55)

Ihmetyksen aihetta pukkaa kiperä ja visainen onkelma..

Nimittäin: Ruvennut Reeneissä viimeaikoina katkeilemaan DR kielet ja tarkemmin 11-60 kaapelit vielä aika tasaseen tahtiin sitä a,d,g ja b ainaskin ja floikan juuresta.

Kitarassa ei pitäisi yllättäen mitään vikaa olla (jenkki dean original floiderilla)

Soittotatsi on kyllä hyvinkin raskas kun välillä jurrissakin heviä paiskotaan oikein tositarkoituksella ja plekuakin vaihdoin hopeisesta nailoniin eikä auttanut..

Pointtina siis että muilla merkeillä ei ongelmia ollut ja aikaisemmin DR myöskin kestänyt hyvin että olisiko viimeaikoina ollut mahd. jotain laatuongelmia?

.. kokemuksia? ..faktaa..?

Harmillinen homma kun DR mielestäni ehkä parassointinen eikä elixiriltäkään löydy kokoja.. Vai pitääkö se reeneissäkin ruveta soittelemaan istualtaan?

Salilla tullut käytyä tavallista enemmän, ongelmia tyttö/poikaystävän kanssa, vituttaako soittaminen ? Hymiö ; - )

Oli pakko vastata röloölöö.

Matti
J_Mantyla
11.10.2008 21:27:14
Katos tallaa tarkemmalla silmällä
Ellei tänään niin sitten huomenna
Sam Hotman
11.10.2008 21:56:01
Eikös DR:llä ole juuri ollut näitä laadunvalvonta ongelmia paljon?
Löytyykö kiinostusta mnetin junnumiittiin? Lähetäppä huoneanomusta jäsen Hohhoijaa:lle http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=766
Humanoid
11.10.2008 22:12:27
Hankala sanoa. Itsellä on kuuden vuoden aikana katkennut ainostaan kaksi kertaa kieli - molemmat taisivat olla Daddarrioita ja kitarana silloin oli Epiphonen Les Paul. Viimeisen vuoden olen käyttänyt pelkästään DR:n kieliä, eivätkä ole nekään kertaakaan katkenneet :) Olisiko syy osittain myös kitarassa?

Muistaakseni DR:n paketeissa neuvotaan taivuttamaan katkaistua kielenpäätä ennen kuin se laitetaan floikkaan kestävyyden parantamiseksi. Oletko tehnyt näin?
Sami / Ääniportti
ravensoul
11.10.2008 22:41:15
Muistaakseni DR:n paketeissa neuvotaan taivuttamaan katkaistua kielenpäätä ennen kuin se laitetaan floikkaan kestävyyden parantamiseksi. Oletko tehnyt näin?

Tää ei käsittääkseni vaikuta tohon asiaan. Tuo taivutusjuttu on sillon jos kieli katkastaan ennalta mittaan tai jotenki silleen. Jos se laitetaan normaalisti ni tuolla oo mitään merkitystä.

DR:llä on kyllä laatuheittoja, siksi niistä luovuinkin vaikka pirun hyväsoundisia ja -soittoisia ovatkin. Liian monessa setissä oli jokin kieli, jota ei saanut intonoitumaan millään.
Detox
11.10.2008 22:57:23 (muokattu 11.10.2008 23:00:34)

Tää ei käsittääkseni vaikuta tohon asiaan. Tuo taivutusjuttu on sillon jos kieli katkastaan ennalta mittaan tai jotenki silleen. Jos se laitetaan normaalisti ni tuolla oo mitään merkitystä.

Niin siis jos kieli laitetaan OFR tallaan niin se pitää vain mielellään katkaista taitoksen kohdalta jottei se lähde purkautumaan, eli ettei kielen keskiosa (core) lipsahda lukkotallasta pois.

DR:llä on kyllä laatuheittoja, siksi niistä luovuinkin vaikka pirun hyväsoundisia ja -soittoisia ovatkin. Liian monessa setissä oli jokin kieli, jota ei saanut intonoitumaan millään.

Itselle kävi samoin DRn kanssa. Aina on katkeillut kieliä (punomattomia) tasaisen tappavaa tahtia, mutta kyseessä onkin ollut lähinnä "oma vika" suurien bendauksien takia kuten asiaa voi tsekata tän klipin lopusta:

http://www.youtube.com/watch?v=8aRqIlatupc
Mesa 4 Life!
Check this Shit out!!!
mos6581
11.10.2008 23:02:08
Mulla meni usko DR:ään, liian monessa satsissa oli jo valmiiks kuolleita kieliä, intonaatio-ongelmia ja mun tumput tappo deeärrät hetkessä muutenkin. Taitaa olla jotain laadunvalvontahäikkää joo.
Icy-Sun
11.10.2008 23:25:15
Itselläni on ollut myös DR-kielien kanssa ongelmia, vaikken floikkakitaraa omistakaan pari heikkolaatuista settiä olen ostanut aika vasta.
Twilight Zone - Hard Rockia Oulusta
pekurides
12.10.2008 00:47:17

Katos tallaa tarkemmalla silmällä

Kyllä sitä on silmäilty, suht tuore orkkisfloikka siis kyseessä eikä juurikaan edes kulumaa ettei siinä mitään kulumisista johtuvia "teräviä" kulmia voi edes olla.

Muutenkin floikka sen tyyppinen että ei siin oikein voi ollakkaan mitään "terävää"

Tunematicit toinen juttu....

Voiha sekin tietty olla kun katkeamiset tapahtunut reeniksellä ja seisten soittaessa että siinä ei tatsia välttämättä oikein hallitse jokakohdassa kun kuitenkin enimmäkseen tulee rämpyteltyä kotosalla istualtaan.... tosin mielestäni katkenneet aivan yllätäen ilmaan mitään tuulimylly iskuja:=)

No viime reenissä ei katkennut .... tarttee vissiin laittaa nupit niin kovalle ettei tarvi nii kovasti repiä sitä saundia kepukasta :)

Entäs mitäs jos mä kiristänkin ne lukkopalat liian tiukkaan?

jotain semmosia juttuja joskus kuullut.... ja niin tiukkaanhan minä laitan kuin uskallan ennekuin jengat korkkaa!
Tunteella päin vittua.
Detox
12.10.2008 01:04:17

Entäs mitäs jos mä kiristänkin ne lukkopalat liian tiukkaan?

jotain semmosia juttuja joskus kuullut.... ja niin tiukkaanhan minä laitan kuin uskallan ennekuin jengat korkkaa!

Itseasiassa tuossa on perää! Kyllähän se kuluttaa/väsyttää kieltä sitä enemmän mitä kireämmälle ne lukot ruuvataan. Itse en ihan pohjaan viitsi ruuvata koska se painaa jo tallapalaan ja kiristyspalaan urat, varsinkin heikompitasoisissa floikkareissa (kuten ibanezit). OFR ekä Schaller eivät kyllä ole tuottanut moisia ongelmia...
Mesa 4 Life!
Check this Shit out!!!
Socialite
12.10.2008 09:01:59
Minullekin on nyt sattunut muutama setti joissa on ollut intonaatio-ongelmia.
En kuitenkaan ihan vielä vaihda merkkiä kun saundi ja tuntuma miellyttää. Lähettäkää joku jotain palautetta niille...
Antroid
12.10.2008 12:51:13
DR:t ainakin mulla katkeilee huomattavasti enemmän kun muut merkit. Siksipä siirryin pois niistä. Rotosoundit on toistaiseksi olleet todella hyviä. Fasulta sai jossain vaiheessa todella edukkaasti settejä, joissa oli vielä ylimääräinen ylä-e messissä. Taisi olla 10€/2 settiä tms.
Krice
12.10.2008 16:23:38

Luultavasti kyse ei ole laatuongelmasta vaan kielten materiaaleissa on eroa.
Detox
12.10.2008 21:16:31

DR:t ainakin mulla katkeilee huomattavasti enemmän kun muut merkit. Siksipä siirryin pois niistä. Rotosoundit on toistaiseksi olleet todella hyviä. Fasulta sai jossain vaiheessa todella edukkaasti settejä, joissa oli vielä ylimääräinen ylä-e messissä. Taisi olla 10€/2 settiä tms.

Ei ne mun mielestä kyllä katkeillut enemmän kuin muut... Sen osaston muuten hoiti D'Addario. Ne vasta katkeilivatkin. DRiä ei vaan aina saanut vireeseen...

Tuo ylimääräinen E -kieli on muuten pirun hyvä idea!!! Rotosoundeja en kyllä ole testannut.
Mesa 4 Life!
Check this Shit out!!!
PuNkKi
12.10.2008 21:19:21
Itse en ole daddarioita tainut saada ikinä poikki.
parhaimillaan yksi D-setti on ollut kitarassa 2v.

DR:iä on mennyt sitten senkin edestä.
Se mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti.
Krice
12.10.2008 22:18:44

Minä en ole saanut mitään kieliä poikki 15 vuoteen soittamalla. Myös DR:ää ollut käytössä. Kaipa se hieman on siitäkin kiinni kuinka rankasti soittaa.
Yrms
13.10.2008 07:21:34
Koulussa saan vaihdella jatkuvasti muiden katkomia kieliä kun olen kitaravastaava. DR:ää löytyy kaapeista settikaupalla :|
www.mikseri.net/blindways
McNulty
13.10.2008 10:14:08
Itse käytin pitkään DR:n kieliä. Niistä valikoitui viimeisinä vuosina Hi-Voltaget/Hi-Beamit parhaimmiksi ja tasalaatuisimmiksi. Tite-Fit sarjoissa oli minullakin muutamissa vikaa... nimenomaan intonaation kanssa, mutta oli muutama kuollutkin kieli.

Nykyään käytän melkeinpä kaikissa kitaroissani Elixirin kieliä, jotka ovat tietääkseni LaBellan valmistamia. Ainoastaan LP Standardissa on GHS Eric Johnson Nickel Rockersit (niiden vintage-soundin ja tuntuman takia).

Loppupeleissä on aika jännää että sadoista eri kielimerkeistä löytyy näin paljon variaatioita ja eroja, kun käytännössä valmistajia on 3 suurta, eli: D'Addario, LaBella ja GHS. Tämän lisäksi Ernie Ballilla taitaa olla omat tuotantovermeet kielilleen. Eli suurella todennäköisyydellä kaikki käyttämämme kielet ovat joidenkin näiden valmistajien valmistamia.
Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you.
Antroid
13.10.2008 14:21:05 (muokattu 13.10.2008 14:21:20)
Tuo ylimääräinen E -kieli on muuten pirun hyvä idea!!!

Joo, sillä kuten empiirisesti on huomattu, niin kyllä se on 2/3 kielen katkeamisista kun se on ylä-e joka paukkuu...:P
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)