Aihe: Mitä maksaisitte tästä mikistä?
1
g1player
11.10.2008 17:00:41

Eräs tuttuni on kaupitellut seymour duncanin humpparia malliltaan PEARLY GATES "PLUS" (valkoinen) Boxin kannessa lukee myös fender. en löydä vastaavaa uutta enää sillä kyseinen mikki on ostettu 2001 ja se on silloin maksanut 900mk..
Mikki on lähes käyttämätön. Osaako joku sanoa mitä kannattaa maksaa?
"kyllä olen ollut täällä koko ajan, olin äsken vain eri paikassa"
esprit de corps
11.10.2008 17:03:53 (muokattu 11.10.2008 17:05:28)
Jos Duncanin sivuja on uskominen, niin tuota mikkiä ei ole koskaan myyty erikseen, vaan se on tullut Lone Star-Stratocasterin mukana.

E: Tämä siis vain Duncanin sivuilta poimittua infoa, tarkempaa tietoa minulla ei ole.
loner
11.10.2008 17:10:01
50-60 euroa on käypä hinta.noita liikkuu ihan kivasti käytettynä kuitenkin.aika maltillinen PAF tyylinen mikki.kelpo mikki
mvirta
11.10.2008 18:13:43
Aattelin ensin että hä 900 markkaa humpparimikistä !?! Ei voi olla todellista!

Mutta sitten tuli mieleen että eihän se ole kuin sataviiskymppiä näitä uusia yksiköitä.

Kaippa hyvästä mikistä sen voisi kaupassa maksaa.

Kyllä me ollaan pöljiä.
Shut Up 'n Play Yer Guitar
pekurides
11.10.2008 18:56:20

Aattelin ensin että hä 900 markkaa humpparimikistä !?! Ei voi olla todellista!

Mutta sitten tuli mieleen että eihän se ole kuin sataviiskymppiä näitä uusia yksiköitä.

Kyllä me ollaan pöljiä.

kyllä näin on :)
Tunteella päin vittua.
Vemmy
11.10.2008 23:58:12
Toi on ihan hyvä hot rodattu paf-tyylinen mikki, viidenkympin päälle hinnat varmaan menee, ja tosiaan on (tai oli ainakin aikoinaan) ainoastaan Fenkun stratoihin valmistettu malli. ei heviin, rock-painotteinen all around-mikki, Pearly Gates vähän purevampana.
Ketä kiinnostaa.
Ziggy Bubba
12.10.2008 00:21:06

...ei heviin, rock-painotteinen all around-mikki, Pearly Gates vähän purevampana.

Omaan makuun taas nuo vähän pienempi tehoiset mikit on omiaan heviin, varsinkin jos vahvari on kunnon "tuuttausosastoa". Perus-PAF ja Mesan Recto on yllättävän hyvä kombo - tsekkaa vaikkapa KoRn :)
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
Sensonic
12.10.2008 11:36:57

Kyllä me ollaan pöljiä.

Kyllä se on silti aika kallista. DiMarzion ja SD:n mikkejä kun saa kaupasta 70-100 euron pintaan.

Nyt varmaan sitten joku kirjoittaa tähän, että DiMarziot ja SD:t eivät ole HYVIÄ mikkejä ;-)
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Ibanez "Jem", Charvel 3, Schecter Omen-7, Wolf KS-70, Wolf KS-70LX, Wolf KP3C, Wolf-SS, Wolf KLP45-FM Aram-701L Landola F6/Cut Bailing BL-05
Freewheeler
12.10.2008 12:19:11
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
fox
12.10.2008 15:03:29

Maksaisitteko mikistä tällaista summaa?

Oletetaan, että on omistuksessa 50-51 vuoden Broadcaster, josta on mikki pimeenä, niin siinä tapauksessa ei ollenkaan ole mitään ostoa vastaan, ja noissa vintagehommissa yleensä ei mikään oo kallista, jos sen rahalla saa... ;)
Muussa tapauksessa, ja ihan ns. normikäyttöön ei tuossa olis mitään järkeä..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Bookkeeper
12.10.2008 18:53:08
Nyt varmaan sitten joku kirjoittaa tähän, että DiMarziot ja SD:t eivät ole HYVIÄ mikkejä ;-)

Totta. Missään tapauksessa 90-100 euroa parin euron osista kasatusta härvelistä ei ole riittävä hinta. Vasta 150-200e alkaa olemaan kunnon hintaluokassa. Ero on kuin yöllä ja päivällä, niin kuin taannoiset "sokkotestit" osoittivat; m.netin kultakorvat erottivat helposti oikean PAFin, putiikkimikit ja halpis varaosat (Duncan, DiMarzio) toisistaan. Sattuivat kylläkin olemaan "matkoilla" siihen asti kun tulokset julkistettiin ;-)
"I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp
Henkka370
12.10.2008 20:03:45
http://cgi.ebay.com/1950-51-Fender- … 240%3A1318&_trksid=p3286.c0.m14

Maksaisitteko mikistä tällaista summaa?

Hyi vittu minkä näkönen :D Eikö toi jätkä olis voinu pyyhkästä tota paskakerrosta vähän pienemmäks?
LesPaul70
12.10.2008 20:33:58

Kyllä ne ihan hyviä mikkejä ovat. Ei tuon kokoluokan bisnestä tehdä noinkin kauan pelkkää käärmeöljyä myymällä. Ihan päteviä ja ammattikäyttöönkin riittäviä mikkejä, mistä osoituksena se, että niitä kuulee useilla tunnetuilla levyillä. Onhan noita Duncaneita ja joku Dimarziokin itselläkin edelleen varaston projekti- ja varakitaroissa kiinni.

Omaan korvaan kuitenkin hieman tyyriimmät BKP:t kuulostavat vielä paremmalta tai ainakin vastaavat paremmin sellaista soundia, jota hain. Samoissa kitaroissa aiemmin olleet Duncanit ja Gibsonin omat mikit kuulostivat noihin verrattuna jonkin verran latteilta ja persoonattomilta. Mutta olisi niillä edellisilläkin pärjännyt ihan hyvin. Enemmän se loppupeleissä ratkaisee, millaisessa kitarassa mikit ovat kiinni ja millaiset sormet kitaraa soittavat.

(Sitten on tietysti se psykoakustiikka, mitä ei pidä aliarvioida. Jos soittajan omaan korvaan jokin vintage-Fenkkumikki kuulostaa niin jumalaiselta, että se inspiroi aivan huippusoitantaan, kannattaa sellaisesta maksaakin "jonkin verran".)
"Why are you smiling?" "Why? 'Cos I'm trigger-happy, that's why!" (Sledge Hammer)
zepeteus
12.10.2008 20:48:57 (muokattu 12.10.2008 21:42:35)
Samaa mieltä, psykoakustiikka mukaanlukien.

Mitä tulee tuohon aiemmin mainittuun raaka-aineiden hintaeroon lopulliseen tuotteeseen verrattuna, sehän on melkeinpä yhdentekevä pointti. Siitä vain ostamaan käämilankaa, magneetteja ja kelarunkoja jos se aspekti kiinnostaa enemmänkin. Muutaman ostomikin hinnalla saattaa olla jo se ensimmäinen samansoundinen valmiina, tuntitaksat toki unohtaen. Hinkuvintialaisia saisi tosin niitäkin jo halvemmalla, vaan liekö jokin ihan oikea syykin etteivät ne vain menesty, vapailla markkinoillakaan?

edit: tarkennetaan sen verran, että niillä samansoundisilla tarkoitin laatumikkejä kuten DiMarziot ja Seymour Duncanit. Putiikkimikkeihin tuskin kannattaa tähdätäkään, jollei niissä mitään eroa kuulekaan. Saattaisi mennä onnenkantamoinenkin hukkaan.
sepisti
12.10.2008 23:39:36
m.netin kultakorvat erottivat helposti oikean PAFin, putiikkimikit ja halpis varaosat (Duncan, DiMarzio) toisistaan.

Ilman minkäänlaista vittuilua, mun täytyy sanoa, että en ole tiennyt, että SD:n mikkejä toiset pitävät halpoina varaosamikkeinä.
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
Swan
13.10.2008 00:18:01
Ilman minkäänlaista vittuilua, mun täytyy sanoa, että en ole tiennyt, että SD:n mikkejä toiset pitävät halpoina varaosamikkeinä.

Kyllä niitä vaan löytyy, valitettavasti.
"Jazzissa lauletaan harvemmin vs. rockissa on hyvät sanat -> Jazz voitti 4 - 3, koska en voi pitää rocki-laulajista, koska niillä on meiki silimisä" -jazzmies
>-)))> #26
S.M.A.K.
Kivijalka
13.10.2008 09:13:37
Kyllä niitä vaan löytyy, valitettavasti.

Itsehän olen aivan mielipuolinen pahis koska juuri tilasin GFS:n mikkejä reilun parinkymmenen dollarin kappalehintaan. Siihen rahaan niitä käyttää vaikkapa ovistoppareina jos saundi jostain syystä on aivan mahdotonta shaibaa.
I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy.
Kiinankeisari
13.10.2008 11:20:06
Itsehän olen aivan mielipuolinen pahis koska juuri tilasin GFS:n mikkejä reilun parinkymmenen dollarin kappalehintaan. Siihen rahaan niitä käyttää vaikkapa ovistoppareina jos saundi jostain syystä on aivan mahdotonta shaibaa.

mulla on noita muutama, ei kyllä ovistoppareiksi tarvi laittaa, ihan laatukamaa. retrotronit oli kyllä mun makuun parempia kuin se keraaminen normihumppari jonka kans ostin.
"soita silleen makeesti" -Albert Järvinen
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)