Aihe: Epiphone Les Paul ?
1
Anouk
10.10.2008 16:58:45
Moi,

ajattelinpa tästä aiheesta väsätä, kun on mietintämyssyssä. Tarkoituksena olisi siis hommata joku Epiphonen Les Paul -mallinen kitara. Ajattelin sitten kysellä, että olisko suosituksia mallista. Onko positiivisia/negatiivisia kokemuksia joistakin Epiphonen Les Pauleista ja mimmoisia? Jotenkin itse olen päätynyt Epiphone Les Paul Standardiin, mutta tuo päätyminen nyt on lähinnä vain fiilispohjalta, koska tietoa ja kokemuksia kyseisistä kitaroista ei kummemmin ole. Kaikenmoiset mielipiteet ja jutut luetaan mielenkiinnolla. Kokemuksia Customista, Studiosta tai Black Beautysta?
Harris
10.10.2008 17:13:13
Itselläni pelkästään hyvää sanottavaa tästä mallista

http://www.thomann.de/fi/epiphone_lp_custom_emg_eb_ltd.htm

Kaulalle vaihdoin mikiksi EMG 60:sen, ja mulle se toimii paremmin kuin 81. Kaula ei ole liian "halko" ja muutenkin soittotuntuma on hyvä. Jos pitää kaivamalla kaivaa jotakin vikaa, on viimeistelyssä pari pientä mokaa sattunut lakkauksen tekijälle kaulan ja rungon liitoskohdassa.

Monet on puhunut Epiphonen epätasaisesta laadusta, siitä en tiedä mitään. Ilmeisesti mulle on sattunut kohdalle hyvä Korealainen yksilö. Suosittelen.
Icy-Sun
10.10.2008 18:03:15 (muokattu 10.10.2008 18:13:10)
Itsellänikin on hyviä kokemuksia edellämainitusta, mutta ilman EMG:itä. Hyvä tuntuma ja kaula istuu käteen oikein mukavasti. Se nyt on tietysti makuasia, sillä itse tykkään noista paksummista kauloista. Mikkejä vaihtamalla soundipuoli paranee selvästi. Vähän ohut ja nasaali soundi epin omalla mikityksellä.
Twilight Zone - Hard Rockia Oulusta
Anouk
10.10.2008 19:26:39 (muokattu 10.10.2008 19:28:10)
Okei, kiitoksia. Siis paksuhko kaula Customissa...? Onko tietoa muista, oisko jossain ohuempi? Kun tämmöinen pienikätinen tyttö olen. Soinnuttelussa paksumpikaulainen menee hyvin, mutta vinguttelussa ohuempi on helpompi.
Icy-Sun
10.10.2008 20:09:06
Ei se pienikätisyys tarkoita, ettei paksu kaula sopisi sinulle. Ennemmin turhan leveä kaula voi olla ongelma pienikätiselle. Paksu kaula tuppaa olemaan Les Paulille yleinen ominaisuus.
fox
10.10.2008 20:53:59

Ei se pienikätisyys tarkoita, ettei paksu kaula sopisi sinulle. Ennemmin turhan leveä kaula voi olla ongelma pienikätiselle. Paksu kaula tuppaa olemaan Les Paulille yleinen ominaisuus.

Noh noh, onhan niit ohutkaulasiakin, jotka on 60's profiililla. Eikä tuo Epiphöönin kaula sentään mikään kovin paksu ole, ainakaan mun Standardissa. Vallan käypäsiä kitaroita, mielestäni, toki, niinkuin aina, kannattaa kokeilla ihan ite miltä se tuntuu omaan käteen..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Icy-Sun
11.10.2008 02:45:14
onhan niit ohutkaulasiakin, jotka on 60's profiililla.

Näin. Lähinnä pyrin viestilläni rohkaisemaan niiden paksujenkin koklaamista. Ei niitä paksumpia kannata säikkyä, vaikka olisi lyhytsorminen ;)
Louhimo
11.10.2008 10:18:10

Voisin tähän samaan syssyyn heittää kysymyksen jotta kumpaa suosittelisitte:
http://www.thomann.de/fi/epiphone_lp_custom_emg_eb_ltd.htm
http://www.thomann.de/fi/epiphone_les_paul_custom_ex_me.htm

Ominaisuuksiltaanhan nuo ovat melkein samanlaiset, prophecystä iskee mukavasti silmään tuo loimuvaahterakansi mutta eipä mattamustassa mitään vikaakaan ole!

Toinen noista pistetään mitä todennäköisemmin tilaukseen mutta nyt on vaikea valita kumpi :) Molemmat näyttäisivät kuitenkin suht. laadukkailta mättökitaroilta! Prophecystä ei vain tiedä koska tulee uusi erä tilattavaksi...
Vauhti korjaa virheet!
Harris
11.10.2008 13:47:55
Ominaisuuksiltaanhan nuo ovat melkein samanlaiset, prophecystä iskee mukavasti silmään tuo loimuvaahterakansi mutta eipä mattamustassa mitään vikaakaan ole!

Eip oo mattamusta. Huono kuva tuolla tompan sivulla. Ihan on kiiltävä lakka mustan maalin päällä.
Ziggy Bubba
11.10.2008 13:55:12

Toinen noista pistetään mitä todennäköisemmin tilaukseen mutta nyt on vaikea valita kumpi :) Molemmat näyttäisivät kuitenkin suht. laadukkailta mättökitaroilta! Prophecystä ei vain tiedä koska tulee uusi erä tilattavaksi...

Tuo Custom näyttäisi hiukan "perinteisemmältä" Lespalta, potikoita on ne tutut neljä kipaletta ynnä muuta. Ja jos tuolla on mitään tekemistä Gibsonin LP Customien kanssa, niin tuo on aika tuhtia tekoa - kunnon paksu body siis :)
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
s8na
11.10.2008 16:28:01 (muokattu 11.10.2008 16:29:09)

Semmonen huomio tosta epin custom lespasta että kokeilemani kappale oli erittäin painava umpijööti. Painavampi kuin oma kolotettu studio gibsoni. Kannattaa vähän tunnustella alkaako se painaa niskassa, jos hentonen lady olet.

Edit: Toistolla tehoa edelliseen kirjoitukseen :)
"All the stuff I need is here. I just have to invent how to use them" -MacGyver
Louhimo
11.10.2008 18:16:01

Joo katos perkele, eipäs olekaan mattamusta, mutta ei haittaa tahtia :)
Ja intin täyspakkauksen kun kestää niin eiköhän yhden lespankin jaksa kantaa :D Saakeli kun voi olla vaikea valinta, tuo perinteinen kiehtoisi juurikin perinteisemmän olomuodon takia... Mutta prophecy näyttää kyllä mukavammalta!
Vauhti korjaa virheet!
Ziggy Bubba
11.10.2008 19:14:06 (muokattu 11.10.2008 19:14:27)

Joo katos perkele, eipäs olekaan mattamusta, mutta ei haittaa tahtia :)
Ja intin täyspakkauksen kun kestää niin eiköhän yhden lespankin jaksa kantaa :D Saakeli kun voi olla vaikea valinta, tuo perinteinen kiehtoisi juurikin perinteisemmän olomuodon takia... Mutta prophecy näyttää kyllä mukavammalta!

Kyllä tuo Custom on vaan ajattomampi - kun vielä lisenssillä saa Epi tehdä "oikeita" Lepakkoja... Tuo Prophecy tuo enemmän mieleen LTD:n EC-sarjan, joka ei sinällään ole ihan niin mojokas. Eli täältä ääni sille klassisemmalle kapulalle :)
Louhimo
11.10.2008 19:58:48

Juuri tuo minulla on itsellänikin mielessä :)
Kiinnostaisi vaan 81/85 setti enemmän kuin 81/81 ja itse tykkään kyllä enemmän loimuvaahterakannesta. Toisaalta nuo prophecyn tribaalit vai mikä kuviointi kaulassa nyt onkaan ovat aivan helkkarin rumia.... Saakeli kun ei osaa valita!
Vauhti korjaa virheet!
Ziggy Bubba
11.10.2008 20:11:01 (muokattu 11.10.2008 20:11:25)

Toista 81:stä voi yrittää vaikkapa torilla vaihtaa 85:seen, toiset tykkää ensin mainituista enemmän... Itelle myös tippuu 85 paremmin, mutta Lespan jykevän alapään kanssa myös 81 on yllättävän jykevä tallamikki. Lespan kaulaan 85 on omien kokemusten mukaan todella kehno, alapäätä ja tehoa on aivan liikaa...
Aloittelijatuke
11.10.2008 22:06:16
Kaveri oli käyny kokeilemassa tuota lessua ja sano että oli jotenki raskas.
Ziggy Bubba
11.10.2008 22:10:32 (muokattu 11.10.2008 22:10:43)

Kaveri oli käyny kokeilemassa tuota lessua ja sano että oli jotenki raskas.

Les Paulit ovat usein keskimääräistä painavampia kitaroita, se toki näkyy (ja eteenkin kuuluu) myös kitaran soundissa. Monasti täytyy valita tämän tietyn soundin ja kevyen painon välillä - se sustain ei tule ilmaiseksi :) Jos siis selkä ei Lespasta tykkää, niin vaikkapa SG voi olla passelimpi vaihtoehto, nuo kun ei paina oikeastaan mitään.
ruukki
14.10.2008 07:09:37
Itse tulin hankkineeksi standard mallin joku 5v sitten ja jostakin syystä se alkoi miellyttämään kun ruuvasin siihen SEYMOUR DUNCAN SSH-JB HOT RODDED HUMBUCKER mikki setin, sitä ennen minun makuuni piti vähän eq:lla hakea jotakin, mutta mikkien vaihdon jälkeen heitin eq härpättimen välistä pois, jotenkin vaan oli kaikki kohdallaan. Takana on vaihtelevalla innostuksella 30v muka kitaran soittelua, nykyään tanssimusiikki puolelle menee kun siitä joku hullu vielä jotakin maksaa. Mielestäni jos budjetti ei anna myötä laittaa gibsonin vertaa niin siitä saa ihan kelvollisen soittimen varsinkin mikkien vaihtamisella, toki muistaen että helmiä ja susia ja kaikkea siltä väliltä mahtuu puusta valmistettuihin instrumentteihin.
tbnoer
14.10.2008 08:32:48
Itellä on Epiphone Les Paul Custom Silverburst ja olen ollut siihen ihan tyytyväinen. Vaihdoin myös mikit Seymour Duncan SSH JB settiin ja hyvin murisee. Kaula on omaan käteen aika miellyttävän tuntuinen. Ei mielestäni erityisen paksu, mutta ei hirveän ohutkaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)