Timesby 17.10.2006 18:31:48 (muokattu 17.10.2006 18:32:45) | |
---|
Nyt armeijassa vietetyn ja kitaroinnin suhteen hiljaiselon täyttämän vuoden jälkeen olen taas herätellyt kitarointiani henkiin. Ensi kesän kesätyörahoilla pakko hankkia uusi kitara. Toki sen kitaran voi ostaa aikaisemminkin ja sitten täyttää sen aukon kesätyörahoilla :p Sen verran on kuitenkin säästöjä. Pääsisi jo keväällä kitaran makuun. Hakusessa on kitara, joka taipuisi hard rockia ja raskaampaa musaa varten sekä laulaviin liideihin, jatsin pehmeyteen ja pitkään sointiin. Eli siis melko monipuolista vermettä. Raskaampaa soittelen talla- ja kevyempää kaulamikillä Kammellinen talla semmoiseen pieneen venkuiluun tyyliin Thomas Blug, Santana ja mitä näitä nyt on. Ei mitään floikkahirvitystä. Menisi vain leikkimiseksi. Enkä näe sitä tarpeellisena. Mutta semmoinen talla, jolla saa vähän alas- ja ylöspäin. Ja siis tottakai hyvä tatsi, hyvät nauhat, hyvän näköinen :) Vire pysyy ja intonaation sun muut saa kohdilleen. Nykyisessä halpalaisessa intonaatio on ihan persiillään koko ajan :s. Ja kielet rätisee, vaikka kaulaa oon ruuvaillu niin paljon, että enempää en uskalla. Antakaa ehdotuksia, että tietää mitä testailla. Eikä ehdotusten täydy täyttää kaikkia yllä olevia kriteerejä. Olen avoin vaihtoehdoille. Ja mielellään myös infoa missä pääsee testailemaan Kuopiossa/Helsingissä. Niin ja tappiniki ja eritoten tapharmonikit pitäis irrota kevyesti. Ne on niin makeita! Tähän mennessä ainoa varteenotettava kitara olisi Fenderin american deluxe stratocaster hss. Ongelma on se, että vasta käytettynä se menisi hintahaitariin. Mites PRS Santana SE? Edit: Euromerkit eivät tuossa otsikossa oieken näyttäneet toimivan. Jos joku mode korjaisi ne tai sitten ei vain välitetä niistä. "Mr Rusk, You're not wearing your tie." |
Ze Kink 17.10.2006 19:04:14 | |
---|
-keksikää mulle uus allekirjotus m.nettiin!
-Mie haluun keksiä!
-"Haluun yhden rasian jonka sisällä ois ötiäisiä. Ehkä."
-Toi! |
saastara 17.10.2006 19:12:46 (muokattu 17.10.2006 19:13:23) | |
---|
Ostat jonkin omaan käteen istuvan hyvän straton ja lyöt siihen kiinni EMG:n SA:t.. Parhautta. E: Ja erittäin all-around. Lisää middleä ja vähemmän volumea. |
Jucciz 17.10.2006 19:24:29 | |
---|
Ostat jonkin omaan käteen istuvan hyvän straton ja lyöt siihen kiinni Lindy Fralinit. |
Twistyh 17.10.2006 19:25:47 | |
---|
Lindy Fralinit. Alnico Pro 2:set.
No okei on noi Fralinit laatua. |
saastara 17.10.2006 19:26:35 (muokattu 17.10.2006 19:27:31) | |
---|
Lindy Fralinit. Onpi noissa oiva soundi, mutta eipä noilla kissoja tapeta.. SA lähinnä siksi, että niillä maksimoidaan aikalailla tuo all-around-meininki. E: Yksi vaihtoehto olisi toki myös DiMarzion Virtual Vintaget. Lisää middleä ja vähemmän volumea. |
LamaAjanElvis 17.10.2006 19:27:37 | |
---|
Ostat jonkin omaan käteen istuvan hyvän straton ja lyöt sen vahvariin kiinni. Sormet lähtee soundista. VAROITUS: Patukointi vaarantaa impeytesi. |
saastara 17.10.2006 19:29:21 (muokattu 17.10.2006 19:31:51) | |
---|
sen vahvariin Tämä oli kyllä todella hyvä pointti.. Näitä lisää. Enää tarvitaan piuha ja saamme kenties ääntä aikaan. E: Mutta siis tosiaan, jos nimenomaan all-around-keppiä haetaan, on etsinnät hyvä aloittaa Lepoista, Teleistä ja Stratoista.. Toki on kaiken maailman ruokankaista ja prssejä, mutta nuo ovat hieman budjetin ulkopuolella. Puolustan edelleen ideaa strato + SA. Lisää middleä ja vähemmän volumea. |
LamaAjanElvis 17.10.2006 19:30:48 (muokattu 17.10.2006 19:31:56) | |
---|
American Deluxe Stratot ei ole Thompalla ja Musik Produktivella pahasti päälle tonnin. Sitä saa myös paksulla kaulalla, jos tykkää. Sormet lähtee soundista. VAROITUS: Patukointi vaarantaa impeytesi. |
oiva tumpeloinen 17.10.2006 19:34:00 | |
---|
E: Mutta siis tosiaan, jos nimenomaan all-around-keppiä haetaan, on etsinnät hyvä aloittaa Lepoista, Teleistä ja Stratoista.. Sait ainakin valinnanvaikeuteen helppoutta. =) |
Timesby 17.10.2006 19:34:29 (muokattu 17.10.2006 19:36:37) | |
---|
Jos kuitenkin ihan jazziakin tarvitsee vetää No en mie tyypilliseen jatsikitarasoundiin ole niin innostunut. Enenmmän fuusiojatsia. Täydellinen kliinisoundi olisi mun mielestä Thomas Blugilla. Ja stratollahan se vetelee. http://www.youtube.com/watch?v=V4A5GdBTj7I loistavuutta http://www.youtube.com/watch?v=Yf1OYmP7rA8 parhautta :) Ostat jonkin omaan käteen istuvan hyvän straton ja lyöt siihen kiinni EMG:n SA:t Toi vois olla kyllä aika rokkenroll vaihtoehto. Sais tota potkua rankempaankin kamaan. Mites noi stratojen tallat? Suapko kammella myös ylöspäin? "Mr Rusk, You're not wearing your tie." |
Novac 17.10.2006 19:46:36 | |
---|
Toi vois olla kyllä aika rokkenroll vaihtoehto. Sais tota potkua rankempaankin kamaan. Mites noi stratojen tallat? Suapko kammella myös ylöspäin? Ei oikeastaan saa. Mutta voihan siihen vaihtaa eri tallan. mikä on olutta on nyt mennyttä... |
oiva tumpeloinen 17.10.2006 19:47:33 | |
---|
Ei oikeastaan saa. Mutta voihan siihen vaihtaa eri tallan. Miten niin? Saahan vintagetallankin kellutettua. |
LamaAjanElvis 17.10.2006 20:16:54 | |
---|
Miten niin? Saahan vintagetallankin kellutettua. Saa saa. Mitä nämä häröilee... Sormet lähtee soundista. VAROITUS: Patukointi vaarantaa impeytesi. |
Rypsolisti 17.10.2006 20:37:50 (muokattu 17.10.2006 20:39:47) | |
---|
Suosittelen tuota Strato+EMG SA ehdotusta, itse en pettynyt ja varsin moneen musiikkityyliin nuo mikit taittuu. Fenkun American Deluxe HSS Stratocaster olisi myös mun valinta tai jos haluaa pari sataa säästää niin ostaa vaikka sitten American Series HSS Stratocasterin. Edit. tai sitten teet niin kuin minä eli metsästät itsellesi jostain hyvän käytetyn USA Lonestar Stratocasterin HSS mikityksellä tietenkin. |
tommi_899 17.10.2006 21:46:20 | |
---|
Tokain lespauleja vaan kattomaan! :) |
Aki 17.10.2006 21:58:25 | |
---|
SA lähinnä siksi, että niillä maksimoidaan aikalailla tuo all-around-meininki. En pitäisi EMG:n satsia yleiskäyttöisimpänä. Kurjasti vähenee yksikelaisista tavallisesti irtoava mojo. Mutta SSH-mikitetty strato on monipuolisuudessaan kärkipäässä. Se onko mikit sitten Fralinia, EMG:tä vai Samickia, on enemmänkin soittajasta kiinni. "Every being in the universe knows right from wrong."
-Prot, 2001 |
Jucciz 17.10.2006 21:58:37 | |
---|
|
saastara 17.10.2006 22:04:32 | |
---|
Todistusaineistoa sanojeni, siis Fralinien, tueksi: http://mp3.jucciz.com/mystique/strat_fralin.mp3 Ainakaan nuo eivät vie Stratocasterista pois sille ominaista soundia. :) Ja kuten todettua: Hiton kivaltahan tuo kuulostaa, mutta en tiedä onko noista jokapaikanhöyliksi.. Tai ainakin minä käsitän sanan all-around niin, että taipuu ongelmitta popin, jazzin, bluesin ja rockin lisäksi myös kaikki psykeambientin kautta turskaheviin. Lisää middleä ja vähemmän volumea. |
kimurantti1 17.10.2006 22:11:15 | |
---|
Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin... |