Aihe: Hyvä reverb-pedaali?
1 2
aon
18.11.2002 14:35:07
Onko mitään, mitä voisitte suositella? Kun ei toi vahvarin oma reverbi ole käyttökelpoinen, niin voisin hommata jonkun korvaavan.
Knopfler79
18.11.2002 14:41:29
Mulla on itelläni Ibanezin DE-7... ihan hyvä ja suht edullinen peruskaiku. Siitä löytyy sekä Delay ja Echo.
Itse maksoin siitä jotain 120erkkiä, hintaan nähden hyvä peli.
aon
18.11.2002 14:49:58
Mulla on itelläni Ibanezin DE-7... ihan hyvä ja suht edullinen peruskaiku. Siitä löytyy sekä Delay ja Echo.
Itse maksoin siitä jotain 120erkkiä, hintaan nähden hyvä peli.

Onkos tuo sellainen Tone-Lok-pedaali?
Knopfler79
18.11.2002 15:05:59 (muokattu 18.11.2002 15:07:57)
Onkos tuo sellainen Tone-Lok-pedaali?

Jep semmonenhan se... ihan hyvä sarja. mulla on samasta sarjasta TS-7... musta ko. sarjassa on hintalaatu suhde kohdallaan.

Tietysti riippuu paljon minkälaista musaa soitat? millaista soundia haet?
touhis
18.11.2002 15:17:46
Nythän haetaan siis reverb-kaikua, tuo ibanez on ymmärtääkseni kuitenkin viivekaiku. Ei siis sama asia.
Sopiva purkki voisi olla vaikka danelectron spring king, josta oli taannoin guitarplayerissa arviointikin. Taitaapa niissä danin pikkupedaaleissakin olla reverb-vaihtoehto?
Hyviä? En osaa sanoa...
Knopfler79
18.11.2002 15:34:07
Nythän haetaan siis reverb-kaikua, tuo ibanez on ymmärtääkseni kuitenkin viivekaiku. Ei siis sama asia.
Sopiva purkki voisi olla vaikka danelectron spring king, josta oli taannoin guitarplayerissa arviointikin. Taitaapa niissä danin pikkupedaaleissakin olla reverb-vaihtoehto?
Hyviä? En osaa sanoa...

No tosta ibanezista kyllä löytyy sekä delay että echo... en sitten tiedä onko REVERB eri asia kuin ECHO... kertokaa viisaammat. Itse olen ymmärtänyt että samaa asiaa ne tarkoittavat.
Amppi
18.11.2002 15:45:07
Mitens olis Electro-Harmonix Holygrail
touhis
18.11.2002 16:24:49
No tosta ibanezista kyllä löytyy sekä delay että echo... en sitten tiedä onko REVERB eri asia kuin ECHO... kertokaa viisaammat. Itse olen ymmärtänyt että samaa asiaa ne tarkoittavat.

Tuskinpa tästä nyt tarvitsee mitään suurta riitaa kuiteskaan kehitellä :)

Testailin joskus hetkosen verran tuota ibanezia ja omasta mielestäni juuri tuossa echo-tilassa siitä sai ihan mukavan viivekaiun. Siis semmoisen läklätyksen, mutta jos jotain jäi itseltäni kuitenkin huomaamatta, niin ei mulle sitten taida jäädä muuta vaihtoehtoa kuin naama punaisena väittää parempaa tietouttakin vastaan ettei siitä ole jousikaiun korvaajaksi... :)
MrGuitarist
18.11.2002 16:48:36

Sitä danelectron pikkukaikua en voi suositella kuin soundin huonontajaksi. Oikea reverbin irvikuva, mutta toimii lo-fi jutuissa, muttei "oikeana reverbinä" IMO. Mutta Holy Grail pesee kuulemma monet oikeat jousikaiutkin, sen ainakin itse ostaisin. Thomannilla 111e, ei paha.
Imper
18.11.2002 20:47:10

Mutta Holy Grail pesee kuulemma monet oikeat jousikaiutkin, sen ainakin itse ostaisin. Thomannilla 111e, ei paha.

Mitenkäs, onkos tuo Holy Grail tarkoitettu efektilenkkiin, vaiko ihan kitaran ja vahvaimen väliin? Tai siis yleensäkin että toimiiko se "hyvin" ennen vahvistinta? PS. Tuon DE-7:n "Echo" -mode matkii nauhakaikua eikä mitään reverbiä, joten periaatteessa delay sekin on. Echo -modessa tosin jokainen toisto kuuluu hieman sumeesti, toisin kun delay-modessa, jossa toistot ovat kirkkaita. Mutta joo..
everyone is a per-son
MrGuitarist
18.11.2002 20:52:31
Mitenkäs, onkos tuo Holy Grail tarkoitettu efektilenkkiin, vaiko ihan kitaran ja vahvaimen väliin?

Eiköhän se toimi molemmissa. Itse laittaisin varmaan ihan kitaran ja vahvistimen väliin. Toki kokeilisin lenkissäkin :)

Jossain riffissä taisi olla testi siitä? Tai sitten se oli soundissa... muisti pätkii.
vjvesa
18.11.2002 21:35:59
Suosittelen kans holy grailia, toimii hyvin skitan ja vahvistimen välis.
T
19.11.2002 08:52:55
Onko mitään, mitä voisitte suositella?

Alesis Microverb2 80 luvulta, okei ne ei ole pedaaleita vaan kolmasosa räkinlevyisiä pikkupurkkeja.

http://www.oaktreeent.com/web_photos/audio_lighting/Microverb_web.jpg

Itse käytän flextone2:en efektilenkissä sitä, myös esim hot rod deluxen kaiun se hakkaa mennen tullen.

Siihen saa on/off kytkimen/plugin kiinni.

Noi on kohta vintagekamaa, esim. paikallisen kitarakaupan äijällä on kaksi mutta se ei suostunut myymään mulle
aikoinaan kun se käyttää itse yhtä ja pitää toisen varalla.

Olen kokeillut "isompiakin" räkkikaikuja mutta tää on kitarakäyttöön just hyvä kaikessa yksinkertaisuudessaan.

Kepöstä maksaa jotain 70 euroo
HB
19.11.2002 13:33:40
Entäs toi Bossin RV-3? Siitä löytyy sekä reverb että delay. Itteäni saattais kiinnostaa kyseinen pedaali, joten löytyykö kokemuksia?
aon
19.11.2002 22:07:52
Kai se sitten on toi Holy Grail. Kattellaan...
tumppi
20.11.2002 07:59:26

Alesis Microverb2 80 luvulta, okei ne ei ole pedaaleita vaan kolmasosa räkinlevyisiä pikkupurkkeja.

Mitenkäs on, toimiiko noi Alesikset ollenkaan kitaran ja vahvistimen välissä? Omassa pikkukoneessa kun ei ole efektilenkkiä...
T
20.11.2002 10:03:01

Mitenkäs on, toimiiko noi Alesikset ollenkaan kitaran ja vahvistimen välissä? Omassa pikkukoneessa kun ei ole efektilenkkiä...

toiminee koska siinä on säädettävät tulo- ja lähtötasot, tulosäädön laajuus -10dBV - +20dBV
Xiauoko
01.08.2005 23:28:51

http://www.oaktreeent.com/web_photos/audio_lighting/Microverb_web.jpg

Osaako joku sanoa että minkälaista kaikua tuosta laitteesta saa?
Onko spring, hall vai plate -tyyppistä?

Hakusessa olisi sellainen kaikuefekti (miel. pedaali) josta saisi ison hallikaiun myös. Paras vaihtoehto on tähän asti kokeilluista Digitechin digiverb. Kokeiltu on myös EH:n holy grail, sekä bossin rv-5:sta, kumpikaan niistä ei miellyttänyt.

Onko yleensäkään olemassa muita kaikupedaaleita? Tarkoitan siis nimeenomaan reverb tyyppisiä en missään tapauksessa delayta. Tiedän ainakin vielä EBS:n Dynaverbin, onko jollain käyttökokemuksia siitä (minkätyyppinen se on)?
www.dinomansik.tk
SirElwood
01.08.2005 23:48:26
Hakusessa olisi sellainen kaikuefekti (miel. pedaali) josta saisi ison hallikaiun myös. Paras vaihtoehto on tähän asti kokeilluista Digitechin digiverb. Kokeiltu on myös EH:n holy grail, sekä bossin rv-5:sta, kumpikaan niistä ei miellyttänyt.

Pieni mainos:

Minä tein itse SC reverb:n, eli jousikaiusta on kyse. Ja täytyy sanoa, että melkoinen halli saa olla, jos niin paljon kaikuu kun tuo. Mix potikka asennossa 2 on jo liikaa. Eli noin 8/10 jää potikan säätövarasta käyttämättä. Ellei valtaisan kaikutankin sijoitus ole ongelma, niin tuo voisi olla yksi vaihtoehto (oma loota tankille ja elektroniikalle, ja nappi pedalboardiin). Ja taatusti parempi kun mikään vahvistimeen integroitu kaiku.

Yksi vaihtoehto voisi olla myös uraltone putkikaiku. Siitä kannattanee Mikko Kankaanpäältä kysellä enemmän.

SC Reverb: http://www.generalguitargadgets.com … task=view&id=124&Itemid=142
Lord of the strings
02.08.2005 12:27:58
Digitech Digiverb. DE-7 on myös hyvä, mutta jos kysyjä ei hae viivekaikua niin sitä on turha hankkia.
"Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith." Pastilli?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)