Aihe: Charvel Model 4 huolto
1 2
-Lassi-
15.10.2008 20:50:41
Elikkäs ostin tommosen Charvel Model nelosen (vm.1987?), ja nyt se pitäisi huoltaa. Voisiko joku kertoa, että missä tämmöinen perushuolto olisi mahdollista tehdä?
"Hei kattokaa mua, mä riehun!!"
Dunga
15.10.2008 20:51:40
Elikkäs ostin tommosen Charvel Model nelosen (vm.1987?), ja nyt se pitäisi huoltaa. Voisiko joku kertoa, että missä tämmöinen perushuolto olisi mahdollista tehdä?

Paikallisessa/ lähimmässä soitinliikkeessä tai -pajalla.
Interstellar overdrive.
darkus
15.10.2008 20:52:49 (muokattu 15.10.2008 20:53:38)
Lähimmässä soitinliikkeessä on varmaankin halvin perushuoltaa tollanen. Voishan sen kitaran myös jonnekkin amfisoundille postittaa mutta tulee vaan perushuollot vähän kalliiksi.

EDIT: Perkele void ku olit nopeempi ;(
Be the devils own, Lucifer`s my name!
-Lassi-
15.10.2008 21:13:09
Ouukei. Mitkä liikkeet vaikka Tampereella tai Turussa huoltavat kitaroita?
Painajaismainen
15.10.2008 21:18:59

1987? Onko siinä pisteet otelaudassa ja JT-6?
"Palkkapäivä iskee kuin miljoona GASia" - Kivijalka
Thule
15.10.2008 21:23:50

Mä olen käyttänyt Rocktorissa Tampereella. Hyvää palvelua ja järkevät hinnat. Oli ennen siinä Sokoksen takana, nyt kait muutto käynnissä. Uusi paikka kuulemma alarannassa tai tai, no toista en muista, kun oli juttua. Eiköhän se soittamalla selviä. Tai voi olla jo kotisivullakin tietoa.
Señorita mas fina, who's that girl?
-Lassi-
15.10.2008 21:28:50 (muokattu 15.10.2008 21:29:46)
1987? Onko siinä pisteet otelaudassa ja JT-6?

Pisteet löytyvät, mutta talla on Kahler.

Rocktori

Jep, Rocktoria itsekin käytin, mutta kysyessäni he sanoivat etteivät juuri nyt pysty muuton takia huoltamaan kitaroita.
Wespa
15.10.2008 21:32:33
Nevalainen ainakin huoltaa Tampereella, mutta hinta ei välttämättä ole halvimmasta päästä..
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
J_Mantyla
15.10.2008 22:09:36
Olisiko -86 jos on Kahlerilla ?
Kitarafaktori Harri Kauppila on varmasti osaava kaveri.
Ellei tänään niin sitten huomenna
McNulty
15.10.2008 22:21:39
Olisiko -86 jos on Kahlerilla ?

Jep. Model 4 Kahlerilla kuulostaisi kovasti vuoden '86 yksilöltä. Itsellänikin oli moinen, mutta luovuin siitä muiden hankintojen takia.
Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you.
ReBeat
16.10.2008 01:25:36

Mitä huoltoa se kitara vaatii?
mhaarala
16.10.2008 09:50:25

Minä olen Turussa käyttänyt soittimieni huoltamiseen vain Tapani Kärnän palveluja. Paja löytyy Nahkurinkadulta ja työ on erinomaista. Jonoa tosin voi olla pari kolme viikkoa...
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
p130
16.10.2008 11:09:55

Voisiko joku kertoa, että missä tämmöinen perushuolto olisi mahdollista tehdä?

Kotona? http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=28886

Kitaran perushuolto kannattaa ilman muuta opetella tekemään itse. Kahlerin kanssa on hyvä pitää huolta siitä, että rullat tulee öljyttyä hyvin ja että ne pyörivät ongelmitta.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
-Lassi-
16.10.2008 16:05:04
Mitä huoltoa se kitara vaatii?

Elektroniikan putsaus, tallan säätö ymsyms. perussettiä. Kampi tarvisi myös saada uusi. On vuosien varrella päässyt katoamaan.
Thule
16.10.2008 18:27:28
Kampi tarvisi myös saada uusi. On vuosien varrella päässyt katoamaan.

http://www.fretsonthenet.com/ImCharv.htm

Tuolta saat uuden originaalin, myös vaikkapa eBaystä voi tärpätä. Mulla oli omassa nelosessa Ibanezin Lo-Pro Edgen kampi, eli ainakin sellainen sopii. Eikös noissa muissakin Ibanezin "pop-in"-mekanismilla kiinnitettävissä kammissa ole samanlainen tsydeemi...?
Señorita mas fina, who's that girl?
narmo
16.10.2008 20:09:48 (muokattu 16.10.2008 20:10:05)
Suosittelen Harri Kauppilaa Tampereella
pekurides
16.10.2008 21:23:29

Elektroniikan putsaus, tallan säätö ymsyms. perussettiä. Kampi tarvisi myös saada uusi. On vuosien varrella päässyt katoamaan.

hmm. mitähän elektroniikkaa sinne on oikein asenneltu kun ainakin potikat ja JOHDOT toimivat vuosikymmeniä ilman mitään toimenpiteitä :)

Juu, kyllä tuo on aivan turhaa rahanhaaskausta kun voit tehdä samat asiat itse ja oppia samalla huoltamaan omat soittimesi.

Näiltäkin sivuilta löytyy seikkaperäiset ohjeistukset joita seuraten apinakin pystyy siihen.

ps. Nauhatyöt kyllä kannatta teettää ammattilaisella kun on niin aikaavievää ja työlästä puuhaa ilman oikeita(ja kalliita) työkaluja.
Tunteella päin vittua.
Gary the pine
16.10.2008 22:50:33
hmm. mitähän elektroniikkaa sinne on oikein asenneltu kun ainakin potikat ja JOHDOT toimivat vuosikymmeniä ilman mitään toimenpiteitä :)

Noo, olisko JE-1200 mitään?

Ja nuo Charvelin potikat on aika herkkiä alkamaan rutisemaan, jotta jos ei ole tuttua puuhaa niin onhan ne hyvä antaa jonkun fiksailla. Ei kaikkea ole pakko itse tehdä.

Minä osaan kyllä säätää kepukkani ja jopa vaihtaa kieletkin :-) mutta silti käytän ammattilaista jokaisen kitaran kanssa heti aluksi. Eli sellanen perushuolto sisältäen kaiken mahdollisen mitä harjaantunut silmä näkee. Jos siihen muutama kymppi uppoaa kun soitinrakentaja säätää ja tsekkaa kepukan, niin se ei mielestäni ole kohtuuttomasti. Voipi sitten ite keskittyä siihen soittelemiseen.

Saahan kukin toki tahollaan opetella nauhojen hionnan ja kaiken mahdollisen jos kokee sen tarpeelliseksi.
Unista nallea ei tökitä, se sanoo mur! ------>
johanssen
17.10.2008 02:32:14

OFFTOPIC
Minä osaan kyllä säätää kepukkani ja jopa vaihtaa kieletkin :-) mutta silti käytän ammattilaista jokaisen kitaran kanssa heti aluksi. Eli sellanen perushuolto sisältäen kaiken mahdollisen mitä harjaantunut silmä näkee. Jos siihen muutama kymppi uppoaa kun soitinrakentaja säätää ja tsekkaa kepukan, niin se ei mielestäni ole kohtuuttomasti. Voipi sitten ite keskittyä siihen soittelemiseen.

Saahan kukin toki tahollaan opetella nauhojen hionnan ja kaiken mahdollisen jos kokee sen tarpeelliseksi.

Eipä ole aina kaikilla aikaa siihen säätämiseen vaikka taitoja olisikin. Miksei sitä sitten kannattaisi antaa näiden ammatti-ihmisten tehdä työtään ja pitää samalla huolta siitä, että tämä tärkeä käsityöläisammatti säilyy? Eli teettämällä heillä säätöjä, kitaroita, bassoja ym...
asialliset hommat hoidetaan, mutta muuten ollaan kuin ellun kanat
mhaarala
17.10.2008 09:11:57
Vähän sama täällä. Kyllähän minä soittimeni pystyisin säätämään ja huoltamaan, mutta aika on nykyään liian rajallinen luonnonvara jotta viitsisin tehdä juuri mitään kieten vaihtoa suurempaa remonttia/huoltoa. Viime huollossa tehtiin perushuollon lisäksi nauhojen hionta ja sen reissun jäljiltä Charvel muuttui soitettavuudeltaan parhaaksi mitä olen tähän mennessä päässyt soittamaan (ehkä poislukien yksi SL2H Soloist mutta sitä ei lasketa kun vain kaupassa lyhyesti näpelöin...). Ensi kerralla teetän vielä vähän elektroniikkatöitä (uusi volume-potikka ja puolitus tallamikkiin) - nämäkin pystyisin ajan kanssa tekemään itse, mutta ei yksinkertaisesti riitä aika ja mielenkiinto alkaa värkkäämään kolvin kanssa - varsinkin kun kitaran elektroniikkapuoli rakennettiin käytännössä uudelleen silloin kun soitin remontoitiin murtomiesten jäljiltä kuntoon. Sama kaveri tehnyt kaiken, joten hän tietää miten homma tämän yksilön kanssa toimii ja saa tehtyä homman varmasti siistimmin/laadukkaammin kuin minä. Rahallinen säästö (joitain kymppejä/vuosi nykyisellä huoltosyklillä) on niin pieni etten näe tarkoituksenmukaiseksi säästää siinä. Joku muu voi tietysti arvottaa asian eri tavalla.
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)