Aihe: Shiro SE 500, kenelläkään mitään tietoa? 1 | |
---|---|
![]() 13.10.2008 21:46:07 | |
Terse! Isäni osti joskus kultaisella 80-luvulla (puolenvälin tienoilla) otsikon mukaisen kitaran. Ainakin kuitissa luki tuollainen malli. Kuvan voisin jossain vaiheessa yrittää viritellä vaikka profiiliin, mutta sanallinen kuvaus on: Vaaleampaa puuta oleva kaula, kaula rungon läpi. Runko tummempaa puuta. Vähän stratomaisen muotoinen runko mutta ei suora kopio. Kaksi humbuckeria. Mikkivalitsin, tonet ja volumet molemille, lisäksi kolme ylimääräistä numiskaa, joita en ole tarkemmin selvittänyt. Ei mitään mallimerkintää tai sarjanumeroa. Lukee ainoastaan made in Japan. Lavassa lukee SHIRO. Ihan hyvä keppi mielestäni, joskaan en ole asiantuntija. Netistä ei löydy mitään tuolla mallilla, ja shiro-nimelläkin vähän. Onko täällä joku hiton viisas, joka pystyisi hieman salaisuuden verhoa raottamaan? Olis kiva tietää historiaa. -Joni | |
![]() 13.10.2008 21:47:55 (muokattu 13.10.2008 21:49:19) | |
Foxin kanssa jotain joskus ihmeteltiin. Ne lienee erään tehtaan linjalta poimittuja valioyksilöitä vähän jokaisesta eri firmoille tehdyistä mallista ja sitten ne on lyöty omistajan oman nimen alle. Mitään omia malleja niillä ei siis varsinaisesti koskaan ole ollutkaan, satunnaisia poimintoja vaan sieltätäältä. Ihan hyviä kepakoita kaiketi, yhtä vain olen päässyt testailemaan. Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775 | |
![]() 13.10.2008 22:34:51 | |
Heh..mulla on tollainen kuvaukseen sopiva keppi,ostin käytettynä noin vuonna 1980 SoitinLaineelta.Silloin myyjä (Pekka Lempinen) sanoi sen olevan noin parivuotias,nyt siis kait tarttis roudata 30v synttärikakku pöytään... | |
![]() 14.10.2008 00:24:08 | |
Foxin kanssa jotain joskus ihmeteltiin. Ne lienee erään tehtaan linjalta poimittuja valioyksilöitä vähän jokaisesta eri firmoille tehdyistä mallista ja sitten ne on lyöty omistajan oman nimen alle. Mitään omia malleja niillä ei siis varsinaisesti koskaan ole ollutkaan, satunnaisia poimintoja vaan sieltätäältä. Ihan hyviä kepakoita kaiketi, yhtä vain olen päässyt testailemaan. Juu, eikä lisätietoa ole tullut.. Shiro tarkoittaa yksinkertasesti vaan "Linna".. Jossain vaiheessa meikäläinen epäili, että tuolla olis ollut jotain tekoa Arian "perustajan" Shiro Arain kanssa, mutta ilmeisimmin näin ei ole. Minun kirjoissani tuo brändi on edelleen näitä "isännättömiä" joista ei ole juur mitään tietämystä missään. Kuitenkin vaikuttais, että nuo ovat vähintäänkin paremman tason soittimia, toisin kuin monet muut näistä "isännättömistä", niinkuin joku DIA. Tuohon listaan sopii sitten toki paljon näitä "brändejä" jotka nimesi sitten joku maahantuoja Euroopassa.. CSL (Summerhill), Marchis, Marina,C.S.Anderson, jopa Columbus. Itekin oottelen, jos jollakulla olis jotain infoa.. Mutta siis, Arian kanssa ei tuolla olis mitään tekoa, taas toisaalta nuo saattaa hyvinkin olla jossain Matsumokullekin kitaroita tehneessä tehtaassa valmistettuja..parhaaseen itämaan tyyliin.. Tuosta vois löytyä vaikka tehdas: Terada, Cho Shin, FujiGen, Iida...
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1 | |
![]() 14.10.2008 09:12:18 | |
Jakrgus, lisäsin kitarasta kuvan profiillini. Tsekkaapa jos on samalainen, tietäis ettei tuo sentään ihan uniikkikappale ole :D Lisää tietoa tai arvailuja voi heittää. Ei noita kyllä kamalasti ole tullut vastaan. Lisäksi muuten isälläni on samanmerkkinen nylonkielinen akustinen, joka on kyllä ottanut iskua vuosien varrella (kaikukopasta kulma murtunut auki). | |
![]() 19.10.2008 22:05:54 | |
Jakrgus, lisäsin kitarasta kuvan profiillini. Tsekkaapa jos on samalainen, tietäis ettei tuo sentään ihan uniikkikappale ole :D Lisää tietoa tai arvailuja voi heittää. Ei noita kyllä kamalasti ole tullut vastaan. Lisäksi muuten isälläni on samanmerkkinen nylonkielinen akustinen, joka on kyllä ottanut iskua vuosien varrella (kaikukopasta kulma murtunut auki). Jeps,ei ihan sama mutta kovasti samanoloinen peli.Torillakin taitaa just ny olla yks tollainen myynnissä. | |
![]() 19.10.2008 23:25:32 | |
Jakrgus, lisäsin kitarasta kuvan profiillini. Tsekkaapa jos on samalainen, tietäis ettei tuo sentään ihan uniikkikappale ole :D Mä ostin pari viikkoa sitten turkulaisesta panttilainaamosta juurikin samanlaisen kitaran, näytti niin hienolta että oli pakko kun halvalla sai. Siinä on säädöt pielessä ja pientä häiriötä sähköjen kanssa, joten annan tuomion vasta, kun olen saanut sen laitettua soittokuntoon. Kuitenkin selvästi huomaa, että puutyön laatu on kitarassa ensiluokkaista, eikä viimeistelyvirheitä löydä hakemallakaan. Kaula tuntuu myöskin vallan mainiosti käteen sopivalta. Everything you believed is a lie. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)