Aihe: Kliini vahvistin, jossa toimii pedaalit hyvin 1 2 | |
---|---|
![]() 04.10.2008 19:46:57 (muokattu 04.10.2008 19:48:10) | |
Etsisin vahvistinta jossa olisi hyvät kliinit, jota pystyy työstämään eteen päin laittamalla erilaisia efektejä, joten luultavasti tarvitsee olla efektilooppikin, koska esim. delay ei taida toimia vahvistimen eteen laitettuna (?) Pitää toimia kerrostalovoluumeilla, eli on tulossa himaan. Hinta olisi hyvä jos pysyisi kolmi numeroisissa luvuissa.. Mieluiten kombo -mallinen vahvistin, eikä myöskään väliä onko trankku vai putki peli, kunhan täyttää nuo vaatimukset. Musiikki tyylini on laidasta laitaan, joten sen takia haluaisin hyvän kliinin jota pystyisi työstämään eteenpäin.. jos nyt jotain bändien saundeja pitäisi antaa niin soittelen Jukka Tolosesta, SRV:stä ja Pink Floydista - Opethiin ja Porcupine Treehen ja välillä tulee soitettua myös jotain todella rauhallista, mutta ne nytten ei ole pääosassa.. | |
![]() 04.10.2008 19:51:34 | |
Kyllä mulla ainakin delay toimii vahvarin eessä ilman efektilenkkiä. | |
![]() 04.10.2008 20:18:54 (muokattu 04.10.2008 20:19:55) | |
Kyllä mulla ainakin delay toimii vahvarin eessä ilman efektilenkkiä. Ja mulla. Ja loistavasti toimiikin. Looppeja on ollut muutamissa koneissa vuosien varrella, mutta yhdessäkään en ole käyttänyt sitä. :) Mutta vastaus kysyjälle: Hiwattilla tuskin voi mennä pieleen. Myöskään vähän tehokkaammat Fenderit eivät ihan hevillä säröydy, jos kerran kliiniä haetaan. | |
![]() 04.10.2008 20:28:01 | |
Ja mulla. Ja loistavasti toimiikin. Looppeja on ollut muutamissa koneissa vuosien varrella, mutta yhdessäkään en ole käyttänyt sitä. :) Mutta vastaus kysyjälle: Hiwattilla tuskin voi mennä pieleen. Myöskään vähän tehokkaammat Fenderit eivät ihan hevillä säröydy, jos kerran kliiniä haetaan. Ok hyvä tietää.. eli jos hankkisin tämän http://www.dv247.com/invt/43580/ tai combo mallin tuosta, niin se voisi olla hyvä ratkaisu.. muutenkin kun olen menossa Lontooseen, niin sieltä luultavasti toisin tuon. Sitten tähän samaan vielä, että mites noi verot/tullit on jos tuon briteistä suomeen jonkin vahvistimen? | |
![]() 04.10.2008 20:30:02 (muokattu 04.10.2008 20:31:31) | |
Ok hyvä tietää.. eli jos hankkisin tämän http://www.dv247.com/invt/43580/ tai combo mallin tuosta, niin se voisi olla hyvä ratkaisu.. muutenkin kun olen menossa Lontooseen, niin sieltä luultavasti toisin tuon. Sitten tähän samaan vielä, että mites noi verot/tullit on jos tuon briteistä suomeen jonkin vahvistimen? Ei tule veroja eikä tulleja. Postimaksut on vain ~20€ tuolta, joten lienee helpompaa lähetyttää, kuin tuoda koneessa. E. Vaikuttaa aika kivalta tuo hiwatti, joten kerrohan sitten kokemuksia, jos tuon hommaat. ringmodulator piristää kummasti | |
![]() 04.10.2008 20:50:10 | |
Sitä paitsi Hiwatt on tosi tyylikäs, noista uutuuspainoksista en heti osaa muuta sanoa. Ainakin 60/70-luvulla monenkin rokkibändin vakiokalustoon kuului Hiwatt-pinot, eli ainakin "vanhat kunnon" Hiwattit ovat oivia työkaluja ja tehtyjä kestämään kovaakin käyttöä. | |
![]() 04.10.2008 21:26:46 | |
Monster La Mesera, torilta 900e täyttää kaikki hakemasi ehdot - hyvät kliinit ja varmasti pedaalejakin imee - looppi - 2 / 5w, joten sopii himasoittoonkin - combo - putkipeli - kolminumeroinen hinta http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=267344 Interstellar overdrive. | |
![]() 04.10.2008 22:15:00 (muokattu 04.10.2008 22:17:16) | |
Kyllä delay toimii vahvistimen edessä kunhan se on särön jälkeen. http://www.dividedby13.com/cj11.html tollanen hommaa jostain niin alkaa hymyilyttämään ihan joka päivä I'm endorsed by Marshall | |
![]() 04.10.2008 22:34:09 (muokattu 04.10.2008 22:40:50) | |
Mites esim. Orangen tiny terror? Itselläni ei ole kyseisestä pelistä kokemuksia, mutta kyllä sitä on kehuttu. (Muut voi kertoa kokemuksiaan.) 15 wattia puolitettavissa 7 wattiin. http://www.dv247.com/invt/50831/ | |
![]() 04.10.2008 23:46:09 | |
Ja mulla. Ja loistavasti toimiikin. Looppeja on ollut muutamissa koneissa vuosien varrella, mutta yhdessäkään en ole käyttänyt sitä. :) Toimii loistavasti esim kun halutaan tempodelayta ja tollasia U2 juttuja. Mut sit kun reippaammalla säröllä pitäis saada avaruutta siihen saundiin niin ei enää toimi. Mutta sit toisaalta noissa rytmidelaykikkailuissa ei saundaa niin hyvältä jos delay on loopissa. | |
![]() 05.10.2008 00:12:53 | |
Mites esim. Orangen tiny terror? Itselläni ei ole kyseisestä pelistä kokemuksia, mutta kyllä sitä on kehuttu. (Muut voi kertoa kokemuksiaan.) 15 wattia puolitettavissa 7 wattiin. http://www.dv247.com/invt/50831/ Omistin tuollasen jonkun aikaa, melko one trick pony oli se. Nättiä cleania ei oikein saanut bändivolumeilla irtoomaan, särö oli ihan normi rokkisärö. Pedaalit toimi sen kanssa ihan jees. Jotenkin mitäänsanomaton kuva jäi itselle tuosta vahvarista. "Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz | |
![]() 05.10.2008 01:00:44 (muokattu 05.10.2008 01:01:14) | |
Luulin, että tässä haettiin riittävän tehokasta ja pitkään puhtaana pysyvää vahvistinta. Nuo 2/5-wattiset ja jopa Tiny Terror menevät kuitenkin melko aikaisin särölle, joten jos säröt nimenomaan halutaan ottaa pedaaleista eikä vahvistimista, katsastaisin (vanhojen) Hiwattien suuntaan, sillä ne tunnetusti eivät tahdo säröytyä millään. Sama pätee joihinkin tehokkaisiin vanhoihin Fendereihin. Ylipäätään: mitä enemmän tehoa, sitä lujempaa (putki)vahvistimella pystyy soittamaan, ennenkö se menee väkisin särölle. | |
![]() 05.10.2008 01:13:03 (muokattu 05.10.2008 01:13:40) | |
Aloitusviestissä kuitenkin mainitaan selkeästi, että vehje on tulossa kerrostaloon. Itselläni on suuritehoisista (niin putki- kuin transistori-) - vahvistimista huonoja kokemuksia, kun tarkoitus olisi soittaa erittäin hiljaa. Ketjun aloittaja kelpuuttaa niin putki- kuin transistoripelitkin, joten suosittelen katsastamaan Tech21:n komboja. "It's been a long time since I rock'n'rolled" | |
![]() 05.10.2008 01:31:54 | |
..kun tarkoitus olisi soittaa erittäin hiljaa.. Siinä tapauksessa toi vintagehiwatti on kyllä pois kuvioista. Ei sillä voi soittaa hiljaa. :P Aika vintage.. | |
![]() 05.10.2008 02:18:57 | |
Siinä tapauksessa toi vintagehiwatti on kyllä pois kuvioista. Ei sillä voi soittaa hiljaa. :P Näin on nänninpäät. Mut miehekäs kone se kyllä on. ;) | |
![]() 05.10.2008 10:03:13 | |
Mites muuten toi Rolandin Jazz Chorus, Siinähän on hyvä kliini, toimiikohan sen kanssa sitten pedaalit hyvin.. ja sillä luultavasti pystyy soittamaan hiljaa, kun sehän on trankku. | |
![]() 05.10.2008 10:46:39 | |
Luulin, että tässä haettiin riittävän tehokasta ja pitkään puhtaana pysyvää vahvistinta. Nuo 2/5-wattiset ja jopa Tiny Terror menevät kuitenkin melko aikaisin särölle, joten jos säröt nimenomaan halutaan ottaa pedaaleista eikä vahvistimista, katsastaisin (vanhojen) Hiwattien suuntaan, sillä ne tunnetusti eivät tahdo säröytyä millään. Sama pätee joihinkin tehokkaisiin vanhoihin Fendereihin. Ylipäätään: mitä enemmän tehoa, sitä lujempaa (putki)vahvistimella pystyy soittamaan, ennenkö se menee väkisin särölle. Kyllä minusta hyvän putkivahvistimen särö hakkaa kaikki pedaalit, vaikka särö olisikin vain etuvahvistimesta ja pienellä volyymilla. Varmaan on makuasia, mutta itse olen tullut tähän päätökseen. Sen takia itse hommaisin kerrostaloon putkivehkeen, jossa olisi toimiva master volume ja pari kanavaa eli clean ja särö (jos cleania tarvitsee). Tai no itse en hommannut, vaan rakensin :) Tuo Tiny Terror on kehuttu, mutta varmaan kannattaa kokeilla eri vaihtoehtoja. Jos itselläni volyymi ei olisi esteenä, kyllä nuo Hiwatit olisi mullakin korkealla listalla :) On ne vaan sen verran miehekkäitä pelejä. | |
![]() 05.10.2008 12:21:04 | |
Itse ostin tuon Laneyn Lionheart-sarjasen L5T-112. Siinä oli soundi ja ominaisuudet kohdillaan meikäläiselle: - 5W putkicombo - 12" Celestion Heritage elementti - FX-loop - 2 kanavaa joita voi vaihdella jalkakytkimellä - Reverb - Tilttijalka jolla combon saa sopivaan kulmaan lattialle yms. Täältä lisää infoa: http://www.laney.co.uk/show_prod.php?prod=l5t-112 Tykkäsin ko. laitteen perinteikkäästä single ended brittisoundista. Kyseisen laitteen kanssa toimi pedaali kuin pedaali, etenkin kun nyt sai vaikkapa sen delayn fx-looppiin ja od/boosterin linjassa sisään. Tätä comboa voin ainakin lämpimästi suositella. *plop plop* Eli plussaa Laneyn kivasta ulkonäöstä. Ei kaiken tarvitse aina olla mustaa mustalla etukankaalla. Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you. | |
![]() 05.10.2008 12:58:38 | |
Mites muuten nuo keinokuormat toimii? Nehän hiljentävät vahvistinta, mutta muuttavatko ne samalla vahvistimen saundia jotenkin. Kun noista pienitehoisista vahvistimista ei ole kovinkaan montaa mallia saatavilla, niin oisi enemmän valinnan varaa jos ostaisi vähän isompitehoisemman vahvistimen ja keinokuorman. | |
![]() 05.10.2008 13:00:30 | |
Meikäläinen on kasaillu nimenomaan kotikäyttöön putkisettiä ja jos (etuaste)putkisäröä haluaa niin kannattanee ostaa putkisäröpedaali. Blackstar taitaa olla tän hetken ainoita valmistajia. Niillä on mallistossa moneen tarpeeseen. Itse saan ihan maittavaa eläväistä säröä tuon pikkuputkarin kanssa Blackstarin HT-DISTX:llä. Ja toimii nuo trankkupedaalitkin mielestäni elävämmin putkipelin kanssa. http://www.blackstaramps.co.uk/ Tuo Lionheart on kyllä himoittava sisustuselementti. Ite olen kuolannu sitä nuppikaappi-yhdistelmää. Näyttääkin niin hyvältä ettei soittamatta varmaan voisi olla :D. Just. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)