Aihe: Uusi _tukeva_ 2x12" vai Framukseen uudet elementit?
1
JuSu
08.05.2007 07:21:10
Moe!

Tuossa hiukan olen tuskaillut tuon räkkipinon kera.. Tuntuisi ongelma ainakin osittain olevan, että Greenbackit eivät jostain syystä oikein mallaa tuohon Framuksen komeroon. Tietenkään Greenback ei elementtinä ole jyhkeästä alapäätoistostaan kuuluisia, mutta esim. Marshallin 2x12" -loota samoilla elementeillä kuulosti huomattavasti tukevammalta. Onhan toki litratilavuuskin Marshallissa suurempi, mutta eron ei silti luulisi olevan niin huomattava.

Vaihtoehtoja on nyt oikeastaan kaksi: Joko hankin hinnasta välittämättä (no joku roti kuitenkin..) jonkun tukevasoundisen 2x12" komeron noiden Framuksien tilalle, tai laitan Greenbackit vaihtoon ainakin toisesta Framuksesta. Jälkimmäinen vaihtoehto oli ensiksi tapetilla, mutta miksei uusi kaappikin kävisi.

Utelisinkin, jotta mitä elementtejä olette Framuksiinne tuupanneet ja millaisin tuloksin? V30 ei ole mun juttu.

Lisäksi voisin kysellä kokemuksia laadukkaista 2x12" kaapeista, mitä noita nyt on.. Genz Benz, Bogner jne jne.

JuSu
"Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia."
Ze Kink
08.05.2007 12:36:43
Olet kai kokeillut avata ja sulkea sitä?

Eminencet minä laittaisin, jollen diggaisi nykyisestä rapeasta V30-saundista.
"If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular
pekurides
08.05.2007 13:21:24

Kyllä se litratilavuus vaikuttaa paljon. (sen takia itse suosin 4x12)
Ei kai nuissa (marshall/framus)kaapin rakenteissa kummosia eroja muuten ole...

Tuppaa vaan ne bogner ym. 2x12 kaapit maksaa saman verran kuin peruslaatu 4x12...

...nii että varmaan kauppaan vaan vaffari kainalossa.... taas kerran:)
Tunteella päin vittua.
JuSu
08.05.2007 13:37:37
...nii että varmaan kauppaan vaan vaffari kainalossa.... taas kerran:)

Tähänhän se jossain vaiheessa aina menee, mutta tarjonnan ylittäessä ymmärryksen täytyy ensin rajata testikohteet jotenkin... =)

Ihan ekaksi pitää kokeilla avata toinen tai molemmat Framukset, kuten Ze Kink ohjeisti... Jotenkin tuntuu, että tuo ei ole ratkaisu, vaan eipä sitä teidä ennenkuin kokeilee.

Hirveästi kiinnostaa tuo Genz Benz G-Flex 212 -kaappi. Onko kellään kokemusta tuosta? Säilyykö alapään toisto tuhtina, vaikka tuon nostaa korokkeelle, kuten Intter Netistä luin?

JuSu
"Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia."
J_Mantyla
08.05.2007 16:56:39
Mulla on Überschallin perässä tuo Genz Benz G-Flex 212, ja omaan korvaan alapää riittää mainiosti. Tuota kun tossa styrkkarissa muutenkin riittää veikkaisin että jonkun muun nupin kanssa riittää myös ...
... jaanytvai ?
kunnasja
08.05.2007 22:45:30
Joko kaapeissa on keskituki? Jos ei, ruuvaa 2"x2" patikka etu- ja takaseinän väliin tukevasti kiinni, niin pitäis hävitä ainakin ylimääräiset bassomuhjut, ja tilalle tarkempaa toistoa.
JuSu
09.05.2007 10:03:36
Joko kaapeissa on keskituki? Jos ei, ruuvaa 2"x2" patikka etu- ja takaseinän väliin tukevasti kiinni, niin pitäis hävitä ainakin ylimääräiset bassomuhjut, ja tilalle tarkempaa toistoa.

On noissa keskituet...

Kokeilin eilen kaappeja puoliavoimina, mutta ero ei ollut suuren suuri, ja erityisesti alapäätoistossa oli häviötä. Kuitenkin eilen oli taas hyvä päivä, kamppeet kuulosti kivalta. On tää yhtä psykoakustiikka tää elämä.

Mutta silti, Genz Benz pitää kyädä testaamassa, se mitä siitä olen lukenut antaa ymmärtää, että voisi olla mun juttu. Perkuleen kallis vaan.

Kiitos kaikille!

JuSu
pekurides
09.05.2007 20:34:15

hmm. tuo V30 ja greenbäkki yhdistelmä aika suosittu ja niitä v30:siä aika paljon torilla liikkuu niin ehkä kannattaisi kokeilla kerran vielä ennenkuin kokonaan dumaa.

Perustelu: Minulla myös oli jäänyt huono mieli V30:stä kun niitä enimmäkseen ENGLin kaapeissa kuunnellut ja aina kylmäksi jättäneet (tosin niskakarvat pystyyn).

Päätin sitten kuitenkin kerran vielä kokeilla niitä laittaen omaan Krankin kaappiin 2kpl ristiin Krankin omien Eminence V12 legendien sekaan... ja perkule ei ole enää tietoakaan siitä V30 honottavasta ylämiddlepiikistä!!!
en pysty selittämään miksi mutta, tuntuvat sopivan mukavasti saundipalettiin hiukan pehmeämpien ja tummempien eminencien kanssa! ( oversized komero).
Tunteella päin vittua.
SH1THEAD
09.05.2007 20:50:48
Kannattaa se Mesankin 2x12" Roadking myös koeajaa, ainakin kokonsa puolesta, vaikka V30 onkin sisällä C90:n kanssa. Itselläni tuohon mittoihin tehty kaappi kahdella Tonkerilla ja basso tulee suuresti ja tarkasti, vaikka elementti ei muuten vahvaria pahemmin väritä.
äsh :/
J_Mantyla
09.05.2007 22:01:17
Mutta silti, Genz Benz pitää kyädä testaamassa, se mitä siitä olen lukenut antaa ymmärtää, että voisi olla mun juttu. Perkuleen kallis vaan.

Ostin omani Tampereen DLX:stä 630 eunukilla
... jaanytvai ?
kunnasja
10.05.2007 01:53:50 (muokattu 10.05.2007 01:54:57)
Eminence Tonkerit löytyy myös Tech21:n 2x12" kaapista:

http://tech21nyc.com/accessories.html

Oma 4x12" Techini (vaikkei Tonkereilla olekaan) on ääneksiltään melko tasapainoinen, olen kyllä tykännyt. Luulisi että 2x12" toimii myös jotenkin.
Ze Kink
10.05.2007 01:57:16
Miten olisi Diezelin komero? Ainakin ovat hiton tyylikkäitä.
"If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular
Jaqqi1991
18.10.2008 00:19:47

Huom! Olet kirjoittamassa yli 526 päivää vanhaan ketjuun!

Lainaan ketjua vähän: Itsellä on tällä hetkellä Carvin V3 nuppi ja Englin standard 4x12 kaappi V60 elementeillä. Hakusessa olisi 2x12 kaappi lähinnä paremman roudattavuutensa vuoksi. Henkilöautolla roudaan ja 4x12 kaappi on liian iso, aina tulee naarmuja.

Mitä hyviä 2x12 kaappeja markkinoilta löytyy omaan tarkoitukeeni? Heviä veivataan tämän bändin kanssa ja budjetti on se mitä tuosta Englin kaapista saan ja jos löytyy jotain hyvin mielenkiintoista niin ehkä n.100-150€ päälle, mutta mielellään tuon kaapin verran. Ostan kaapin käytettynä!
We may be humans, but we're still animals
svilo
18.10.2008 08:43:55
Mitä hyviä 2x12 kaappeja markkinoilta löytyy omaan tarkoitukeeni? Heviä veivataan tämän bändin kanssa ja budjetti on se mitä tuosta Englin kaapista saan ja jos löytyy jotain hyvin mielenkiintoista niin ehkä n.100-150€ päälle, mutta mielellään tuon kaapin verran. Ostan kaapin käytettynä!

Bogner Shiva 2*12 tai Bogner OS 2*12 open / closed back, suosittelen.

/sv
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
JuSu
18.10.2008 09:25:32
Bogner Shiva 2*12 tai Bogner OS 2*12 open / closed back, suosittelen.

/sv

Hauska katsoa näitä vanhoja ketjuja... Omat kamatkin on heittänyt häränpyllyä ihan totaalisesti tuosta.

Mutta komppaan Sviloa. Itse painiskelin pitkään erilaisten komeroiden kanssa, ja loppujen lopuksi päädyin ostamaan Bogner Shiva 2x12" -kaapin. Kallis, juu, mutta ei kyllä harmita yhtään.

JuSu
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)