Aihe: VHT 2902, JMP-1 + ? (kaappi)
1 2
Velemu
18.10.2008 15:32:27
Moro,

Nyt pitäisi saada sitten lopulta se kaappi tuon VHT 2x90w ja jmp-1:en kaveriksi. Mesan kaappihan se olis jees? Suhteellisen raskaita ohjelmistoa tulee soiteltua.

4x12 Mesa Rectifier ei varmaan huono ratkaisu olisi? Ja straight versio on sitten ehkä toimivampi jos sitä saa vähäsen ylös nostettua.

Sit, miten se tuo tehohomma nyt meneekään. Kun on tavallaan se 90w putkivahvistin ja kaappi on 240w niin homma toimii?

Sitten vielä saa kyllä ehdottaa tuohon kokoonpanoon muitakin vaihtoehtoja kaappipuolelta. Esim jos tässä nyt joku menee mettään :--) Aika paljon hyvää olen kyllä tuosta Rectifieristä lukenut täältä foorumeiltakin.

Kiitos!
Perza
18.10.2008 16:36:54
Niin tai tuohan on 2x90w! Kaapeissa on tehon kestot ja tässä tapauksessa tuolla Mesalla 240w monona ja 120w stereona jos sen stereoksi saa?

Ei kait tuossa muuta huomioonottamista ole, ku että kaapin tehonkesto on isompi ku vahvistimen antama wattimäärä ja sitte tietty se, että onko kaappi mono vair stereo. Tässä tapaukses varmaan pitää olla stereo mahdollisuus, ku pääte on stereo!
Eroottinen asia mistä vaimo ei tykkää=KAMARUNKKAUS!!!
Antti1
18.10.2008 17:12:59
Kurkkases myös Riveran tarjonta kaapeista läpi. Mä liputan näiden puolesta nykyään, kun menin moisen ostamaan.

Moni hevimies tykkää nykyään noista Vaderin kaapeista, ovat edukkaitakin. Kannattaa sekin selvittää.
Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775
Detox
18.10.2008 17:16:35 (muokattu 18.10.2008 17:19:20)

Tässä tapaukses varmaan pitää olla stereo mahdollisuus, ku pääte on stereo!

Mesassa on vakiona mahdollisuus käyttää stereona - Suosittelen! ;)
Mesa 4 Life!
Check this Shit out!!!
Perza
18.10.2008 18:28:07
Mesassa on vakiona mahdollisuus käyttää stereona - Suosittelen! ;)

Ei ainakaa 2x12 mallissa ollu stereo mahdollisuutta
Eroottinen asia mistä vaimo ei tykkää=KAMARUNKKAUS!!!
pekurides
18.10.2008 19:02:15

Ei ainakaa 2x12 mallissa ollu stereo mahdollisuutta

nii, 2x12 kaappia harvemmin ajellaan 2x100W pääteellä:)

No eihän tuo mitään tarkoita mutta mä tykkään tuuppaa 200wattia mieluiten fullstakkiin! ..meneehän tuo 4x12 stereokaappikin mainiosti.

Mesat tuntuu olevan aika hintavia kyllä, voipi ollla että tyydyttävän saundin voisi löytää eri valmistajalta edukkaamminkin.

Mä voisin suositella vaikka orangen 4x12 ja alakaappi tietenkin että mahtuu räkki nätisti piälle ja muutenkin saundien puolesta ehkäpä hiukan "isompi".

täältä kotimaan liikkeistä tarjottiin hintaan 850€ v30 tötösillä ja mustana.
Tunteella päin vittua.
tommiot
18.10.2008 19:46:00
Jos kerran stereo setuppi niin ota se Mesan Roadking-komero. Toinen puoli on takaa avoin C90-elementeillä ja toisella puolella suljettuna V30:t. Tai kokeile ainakin sitä.
Velemu
19.10.2008 01:32:14
Kiitos hyvistä vastauksista!

Yks kysymys kyllä vielä heräsi, mitä se, että käytän vht:ta stereona hyödyttää? Koska tässä vht:ssahan on tämä ominaisuus: "Mono to stereo input allows you to plug in one cable and use both sides" joten onko sitten väliä onko kaappi stereo vai mono? Ja mitä hyötyä edes siitä stereoinnista on? Eli voiko esim efektejä härpätä jotenki?
Antti1
19.10.2008 01:37:47
Imo ei kitaralla tarvii mitään stereovätkätyksiä about ikinä. Jos sä kytket yhden monosignaalin molempiin inputteihin, niin sulla on dual mono käytössä. Sama signaali siis kahdella erikseen säädettävällä päätteellä.

Stereosta on iloa ainoastaan efektien kanssa ja sekin kyseenalaista. Mä käyttäisin ainoastaan toista puolta monona kerrallaan, mikäli tolla laitteella mahdollista (muistaakseni on). Ei tarvii putkiakaan aina uusia, kun ajaa ensin toisen puolen putket loppuun ja siirtyy sit toiseen. :)
Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775
pekurides
19.10.2008 13:26:37

Stereosta on iloa ainoastaan efektien kanssa ja sekin kyseenalaista. Mä käyttäisin ainoastaan toista puolta monona kerrallaan, mikäli tolla laitteella mahdollista (muistaakseni on). Ei tarvii putkiakaan aina uusia, kun ajaa ensin toisen puolen putket loppuun ja siirtyy sit toiseen. :)

Se on pikkasen hankala ja kyseenalaista käytännössä vain toista puolta käyttää, mä tein niin että nappasin sulakkeen pois toiselta puolen mutta siltikin putket hehkuivat ja lopuksi otin toisen puolen pääteputketkin pois :)

mutta TÄLLÖIN KOKO PÄÄTTEEN HANKINTA TURHA!

Itse tehtyjen havaintojen mukaan kuitenkin "stereona" kumpaakin puolta käytettynä stereokaappiin saundi on paljon tukevampi,läskimpi ja yksinkertaisesti rikkaampi/parempi.
Suosittelen varauksetta päätteen koko kapasiteetin käyttöä.

Kahdella kaapilla vielä parempi kun pystyt säätää volaTASOT ERIKSEEN YLÄ JA ALAAKAAPILLE sekä tonet ja alapäät kapeille sopiviksi.

Mun 2150 päätteeseen vielä heitin toiselle puolen KT88 kaveriksi 6550 putket saundia rikastuttamaan.

VHT rules.
Tunteella päin vittua.
Swan
19.10.2008 13:53:08
mutta TÄLLÖIN KOKO PÄÄTTEEN HANKINTA TURHA!

Ihan mielenkiinnosta, onko monopäätteitä olemassakaan? Kaikki markkinoiden isoimmat nimet ainakin tuntuvat stereona vaan noita valmistavan, joten tokkopa se hankinta turhaa on. Kukin tyylillään, vaikka stereosysteemeistä ei rahvaan livetilanteissa ole kuin haittaa.
"Jazzissa lauletaan harvemmin vs. rockissa on hyvät sanat -> Jazz voitti 4 - 3, koska en voi pitää rocki-laulajista, koska niillä on meiki silimisä" -jazzmies
>-)))> #26
S.M.A.K.
ReBeat
19.10.2008 14:04:12

Ihan mielenkiinnosta, onko monopäätteitä olemassakaan?

Tuollainen olisi aika nätti nököttämään räkin pohjalle:
http://i201.photobucket.com/albums/ … beguitaramps/Soldano/sm100front.jpg
Swan
19.10.2008 14:07:17
Tuollainen olisi aika nätti nököttämään räkin pohjalle:
http://i201.photobucket.com/albums/ … beguitaramps/Soldano/sm100front.jpg

On muuten nätin värinen. Painavan näkönen myös. :D
"Jazzissa lauletaan harvemmin vs. rockissa on hyvät sanat -> Jazz voitti 4 - 3, koska en voi pitää rocki-laulajista, koska niillä on meiki silimisä" -jazzmies
>-)))> #26
S.M.A.K.
Dropped C
19.10.2008 14:18:37
Ihan mielenkiinnosta, onko monopäätteitä olemassakaan?

Tommonen on kans:

http://www.electricamp.com/ea-power-unit.html

Hinta tosin ei välttämättä kasuaalisoittelijaa inspiroi.
"El Coyote cut a deep hole into giants heart and lava flowed"
tommiot
19.10.2008 16:51:36
Kiitos hyvistä vastauksista!

Yks kysymys kyllä vielä heräsi, mitä se, että käytän vht:ta stereona hyödyttää? Koska tässä vht:ssahan on tämä ominaisuus: "Mono to stereo input allows you to plug in one cable and use both sides" joten onko sitten väliä onko kaappi stereo vai mono? Ja mitä hyötyä edes siitä stereoinnista on? Eli voiko esim efektejä härpätä jotenki?

No ainakin tolla Roadking-kaapilla vois ajaa puhtaat saundit sinne avoimelle puolelle ja säröt suljetulle.
Jormaz
19.10.2008 19:12:42
Peaveyn joku vanha Classic 60-pääte oli kans mono.
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
oiva tumpeloinen
19.10.2008 19:51:21
Ihan mielenkiinnosta, onko monopäätteitä olemassakaan? Kaikki markkinoiden isoimmat nimet ainakin tuntuvat stereona vaan noita valmistavan, joten tokkopa se hankinta turhaa on. Kukin tyylillään, vaikka stereosysteemeistä ei rahvaan livetilanteissa ole kuin haittaa.

Miten niin ei ole muuta kuin haittaa? Sen mä ymmärrän, ettei siitä aina välttämättä ole iloa, jos sitä ei käytä kunnolla. Mutta jo stereokaappiin ajettuna sitä voi käyttää ihan hyvin kanavat erilaisiksi säädettynä. Sillä saa ihan hyviä vaihteluita vaikkapa panaroimalla toisen soundin toiseen kanavaan ja toisen toiseen. Puhumattakaan siitä, että sillä on helppo hoitaa oma monitorointi jne.....
Swan
19.10.2008 20:00:27
Miten niin ei ole muuta kuin haittaa? Sen mä ymmärrän, ettei siitä aina välttämättä ole iloa, jos sitä ei käytä kunnolla. Mutta jo stereokaappiin ajettuna sitä voi käyttää ihan hyvin kanavat erilaisiksi säädettynä. Sillä saa ihan hyviä vaihteluita vaikkapa panaroimalla toisen soundin toiseen kanavaan ja toisen toiseen. Puhumattakaan siitä, että sillä on helppo hoitaa oma monitorointi jne.....

Tarkoitan korkeintaan nuorisotalon kokoluokkaa olevia keikkatilanteita, joissa on turha odottaakaan äänipöydästä heruvan yhtä kanavaa useampaa kitaristille. Silloin kaikki stereohässäkät on vaan haittana, paitsi tietty tuossa monitorointihommassa.
>-)))> #26
S.M.A.K.
Tinippa84
19.10.2008 22:00:01

Marshallin 1960 on hyvä ja suhteellisen edullinen kaappi. Stereo mahdollisuus ja tehonkestoa 300w.
pekurides
19.10.2008 22:55:13

Marsulla oli kanssa joku vanha monopääte, ja iso ku mikä myös !

Mutta hei! Oikeasti tuo 2x100W kuulostaa paperilla paljon pahemmalta mitä se oikeasti onkaan ,ainakaan jos ei sitä päätesäröä tarvita.

Ainakin tässä mun 2150 on lo input kytkin mikä tiputtaa sisääntulosignaalin jotain -20db tai sinnepäin ja se oikeasti vaikuttaa ihan vitusti volaan, mökä putoaa yli puolella varmaankin.

Sitten näiden master on säädetävissä aika kivasti ettei se nyt tarkoita samaa kuin 2kpl 100w vehjettä huutaisi täysillä. Olen pärjännyt himassakin helposti.

..ja se tuplasaundi on jotain ihan muuta kuin ohkanen valveking henkihieverissä rääkyy:)
Tunteella päin vittua.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)