Aihe: Fender deluxe reverb RI - elementin vaihto 1 | |
---|---|
![]() 16.10.2008 15:13:35 | |
DRRI tuli taloon, mutta edellisen omistajan comboon vaihtama Red Fang ei oikein korvaa miellytä. Onko joku vaihdellut näihin elementtejä ja mikä on toiminut? Mitenkähän joku jensenin P12Q tai P12R toimis? C12Q? Mitäs muilta valmistajilta löytyis? Watteja laitteesta löytyy se 22 ja ohmeja tarttis olla 8. Loppuun vielä kysyttänköön, että mitä tommosesta red fangista kehtaa pyytää käytettynä hintaa? Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. | |
![]() 16.10.2008 18:43:46 | |
![]() 16.10.2008 20:07:21 | |
Elementtejä tuli kesällä testailtua urakalla Deluxe Reverbiin (Eminencejä, Celestioneja, Tone Tubby, EV, Jensen..). Itseäni on ainakin mielyttänyt 69 DR:ssä Eminence Texas Heat ja sitten Weber 12F150, joka on heidän versionsa alkuperäisestä Jensenin C12N:stä. Uusista Jenseneistä ehkä paras olisi C12K. Muita uusia Jenseneitä en itse ainakaan miettisi. Niissä kun tuppaa yläkerta todella pistävä Deluxe Reverbin kanssa. | |
![]() 16.10.2008 20:34:43 | |
Olen myös pohtinut tätä samaa kysymystä - minulla vielä alkuperäinen jälkituotanto "Jensen" C12K paikoillaan. Yläpää hieman pistelee ja vahvistimen säröytyminen tapahtuu turhan riipivästi. Täytyy tässä päivänä muutamana kokeilla kotoa jo löytyvää Greenbackia DRRI:n laatikkoon. Se ainakin Madampin yhteydessä on varsin mieto yläpäästään G10 Vintageihin verrattuna. Weber on kaiken hehkutuksen ansiosta alkanut myöskin kiinnostamaan. Voisitko sound of blues hieman luonnehtia 12F150:sen soundia? Luulin olleeni väärässä, mutta erehdyin. | |
![]() 16.10.2008 21:55:52 | |
Olen myös pohtinut tätä samaa kysymystä - minulla vielä alkuperäinen jälkituotanto "Jensen" C12K paikoillaan. Yläpää hieman pistelee ja vahvistimen säröytyminen tapahtuu turhan riipivästi. Täytyy tässä päivänä muutamana kokeilla kotoa jo löytyvää Greenbackia DRRI:n laatikkoon. Se ainakin Madampin yhteydessä on varsin mieto yläpäästään G10 Vintageihin verrattuna. Weber on kaiken hehkutuksen ansiosta alkanut myöskin kiinnostamaan. Voisitko sound of blues hieman luonnehtia 12F150:sen soundia? Siinä on hyvin perinteinen Blackface soundi.. Mitenköhän muuten sitä luonnehtisi... Olen pitkälti samaa mietä, mitä joku kirjoitti Fender forumilla: "Try the Weber 12F150; it's their version of the old Jensen C12N. Tames the harsh treble, fattens the bottom, but still sounds like a Fender Deluxe Reverb. The Celestions "British-ize" the Deluxe, IMO. A lot of people have said when they installed the 12F150 in the DRRI, they didn't feel like they had to resort to the bright cap mod. But the amp is still very clear, bright and presence, just not ice-picky anymore." Silti mielestäni hinta/laatu on Eminenceissä todellakin kohdallaa.. Amerikkalaista soundia hakiessa hyviä vaihtoehtoja voisi olla Swamp Thang, RedWhite&Blues ja Texas Heat.. Asiaan liittyviä linkkejä: http://www.legendarytones.com/fenderdeluxereverb.html http://myfavoritevideoclips.com/soundclips.html | |
![]() 17.10.2008 10:34:10 | |
Mulla on DRRI:ssä kiinni Eminencen C-Rex. Tasoitti sopivasti vanhan elementin reunasärön hyökkäävää / pistävää luonnetta. Emin hinnatkaan ei pahoja Uraltonella... d'oh | |
![]() 17.10.2008 11:35:29 | |
Tuo weber vaikuttais aika mielenkiintoiselta. Täytyypi custom-soundsilta kysellä notta milloin löytyy taas varastosta weberiä. Kiitokset vastanneille! Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. | |
![]() 17.10.2008 12:06:46 | |
Tuo weber vaikuttais aika mielenkiintoiselta. Täytyypi custom-soundsilta kysellä notta milloin löytyy taas varastosta weberiä. Kiitokset vastanneille! Weberillä näyttäisi olevan 15 % alennus kaikista elementeistä, harkitsisin suoraan tilaamista. http://www.tedweber.com/ Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen | |
![]() 17.10.2008 12:38:21 | |
Meinasin just kysellä ihan samasta aiheesta mutta täällähän oli jo otettu ennakkoa. Tuon Weberin voisi tilata. Suoraan tilattaessa hinta on alennuksella siis 85 taalaa + rahti + tulli + alv. Jos rahti olis 50 taalaa, tulli noin 4% ja alv 22% sekä kurssi 1,34 niin Hinta+rahti euroissa olisi about 100e. tulli = 100 * 0,04 = 4 euroa (ei peritä + ei lisää alv:tä) alv = 100 * 0,22 = 22 euroa (peritään) Loppuhinta siis noin 122 euroa. Tulis siis halvemmaksi kuin customshop ellen laskenut ihan pp. t. edgehill | |
![]() 18.10.2008 12:39:48 | |
The Celestions "British-ize" the Deluxe, IMO. Soittelin eilen illalla pitkän aikaa Deluxella vuoroin alkuperäisen Jensenin läpi ja vuoroin Greenbackin kautta. Jensen oli Deluxen kuorissa ja Greenback mäntyisessä takaa avoimessa kutakuinkin Deluxen kokoisessa kotelossa. Kotelot siis suht vertailukelpoiset. Hämmästyksekseni huomasin, että GB oli keskialueelta ja yläpäästään melkoisesti erottelevampi! Oikeastaan koko alueelta erottelukyky oli parempi, mutta varsinkin straton helinät tulivat GB:llä jotenkin paremmin esiin. Deluxe ei muuttunut tällä kuitenkaan Marshalliksi, vaan pysyi Fenderinä. Pientä britti-sävyä on kyllä havaittavissa. Greenback oli pikkuisen Jenseniä nuhaisempi, honottavampi tai puisevampi. Miten sitä nyt sitten kuvailisi...? Jääpiikit tylsyivät niin hyvin, että ruuvasin Greenbackin Deluxen kuoriin. Aika näyttää miltä se brittisävy alkaa maistua. Pidin ensivaikutelmasta, mutta jos alan kaipaamaan enemmän jenkkien suuntaan, hankin sen Weberin. Luulin olleeni väärässä, mutta erehdyin. | |
![]() 24.10.2008 10:32:08 | |
Minulla on deluxe juuri originaali Jensenillä ja soundaa tosi hyvin. Jensen elementtinä sopii juuri Fenkkuihin erinomaisesti. En usko, että näillä britti-elementeillä olevan järkeä Fenkuissa. Jos kaipaa britti-soundia niin sitten Vox ja siihen celestion blue. Toi Red Fanghan on juuri samanlainen kuin celestion (blue parempi kuitenkin). Fenkku on fenkku ja siihen jensen on erinomainen valinta. Mutta nämä mielipiteitä. En muutenkaan ymmärrä tätä ainaista uusien osien päivittämistä vahvistimissa tai kitaroissa. Sitten jos jotain leviää, niin sitten asia erikseen. Orggis on aina orggis. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)