Aihe: Jekyll&Hyde?
1 2
riff
20.06.2005 00:20:35
Nyt äijät kommenttia visual sound jekyll&hydestä! Mä tarttisin tuommoisen kahden eri särön ja niiden sekotus suristimen ja nähdessäni tuon, ajattelin että se on siinä! Ja eiku testaamaan: Musakaupassa hieroin vajaan tunnin ja pyörittelin nappuloita ym. mutta jotenkin ei vaan kolahtanut. Myöhemmin ajattelin olleeni jossain mielenhäiriössä ja menin uudestaan testaamaan, asenteella:"pakko sen on hyvä olla!" Mutta kun ei! Yhtä huonoilta soundasivat touuden nimissä molemmat kanavat. ELI! Kysymykseni onkin, toimiiko keikkaolosuhteissa täysin toisella tapaa kun melua on enemmän?
Älkää olko pojat huolissanne, kyllä tää tästä vielä huononee!
Nazareth
20.06.2005 01:21:06
Jos se ei kolahtanut vaikka testailitkin, niin suosittelen että koitat muita vaihtoehtoja(jos on). Itse en ainakaan semmoista ostaisi joka ei kolahda vaikka testaisi parikin kertaa.
No päh! IMIK #27
ollisal
20.06.2005 01:33:56
No öh, kannattaa eka miettiä, että millasia ne muut kamat siellä kaupassa testatessa oikein oli? Kitara/vahvistin...
Antti1
20.06.2005 04:46:53
Kummaa, sangen kummaa. Mulle kolahti heti kympillä. Mä tykkään käyttää yleensä molempia kanavia yhdessä. Pitää vaan sekotella molempien volaa sopivassa suhteessa. Yleensä od lujemmalla ja siitä vähän säröä. Distortionilta sitten enempi säröä ja vähempi volaa.

Jos ei luonnista, niin ei kannata väkisin kallista laitetta ostella. Koita muita ja mieluusti vielä kunnon oheislaitteilla. Pienellä ja paskalla vahvistimella harvat säröpolkimet kuulostavat kovin hyvältä.
"What kind of world do we live in when a dying teenager can no longer get his cock sucked by a celebrity?" -Josh Mortens father
Tomtom
20.06.2005 09:24:40
Minulla oli tuommoinen ennekuin siirryin pelkästään vahvistinsärön käyttöön. Toimi kyllä hienosti. Useimmiten setupilla PRS McCarty- J&H- Fender Twinin puhdas kanava. Mä ainakin sain siitä kaivettua kaikki tarvitsemani säröjutut pienestä surinasta kasariin ja isoon murinaan. Noilla vermeillä se toimi kyllä.
"Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson
Jäärä
20.06.2005 09:26:58
Nyt äijät kommenttia visual sound jekyll&hydestä! Mä tarttisin tuommoisen kahden eri särön ja niiden sekotus suristimen ja nähdessäni tuon, ajattelin että se on siinä! Ja eiku testaamaan: Musakaupassa hieroin vajaan tunnin ja pyörittelin nappuloita ym. mutta jotenkin ei vaan kolahtanut. Myöhemmin ajattelin olleeni jossain mielenhäiriössä ja menin uudestaan testaamaan, asenteella:"pakko sen on hyvä olla!" Mutta kun ei! Yhtä huonoilta soundasivat touuden nimissä molemmat kanavat. ELI! Kysymykseni onkin, toimiiko keikkaolosuhteissa täysin toisella tapaa kun melua on enemmän?

Mulla on se vanhempi hopeanvärinen versio. Käytän sitä siinä "blunt"-moodissa pelkästään. Kyllä mä sen soundista pidän, hyvä se on, muttei ehkä mikään loistava. Mitään kovin huonoa en ole saanut siitä irki, paitsi siinä "Sharp"-moodissa. Suhisee jonkun verran molemmat säröt päällä (sitä miedompaa säröä käytän lähinnä boostina, gainia en ole siihen vääntänyt kovinkaan paljoa, jos ollenkaan).

Siinä oli semmoinen outo juttu, mitä ei esiintynyt kun oli ProCo Rat kiinni laudassa: Mulla meni signaali suunnilleen näin:

kitara -> wah ->MXR Dynacomp -> Rat -> jne.

Kaikki toimi hyvin siihenasti kun rykäsin J&H:n ton Ratin tilalle. Se alko poksumaan erittäin kovaäänisesti heti kun painoi Dynacompin päälle (vaikkei J&H ollut edes kytkettynä päälle), Ratin kanssa riitti, että polkaisi muutaman kerran sitä Dynacompin nappulaa niin poksuminen vaimeni kerta kerran jälkeen yhä enemmän, kunnes katosi kokonaan. CustomSoundsin sivuilta bongattu kuvaus tohon ongelmaan:

http://www.custom-sounds.com/epages … 5bc2741d94dcd010687/UserTemplate/44

"Second, the switching is not always noiseless, these switches sometimes make small "clicking" sound when kicked on or off. This happen mostly on few first time you switch after connecting the pedal between your guitar and amp. You can switch the pedal on and off few times before the gig and often get rid of the noise. You can connect a resistor between switch and ground and help with the noise or you can just live with the "vintage" problem."

Toi ei vaan toiminut J&H:n kanssa vaan jouduin siirtämään wahin ja kompuran paikkaa ja poksuminen loppui.
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
Ze Kink
20.06.2005 21:01:13 (muokattu 20.06.2005 21:01:48)
Itse juuri tuon ostin Kanadassa lomaillessani, Suomessa jo aiemmin testasin ja diggasin, ja Kanadassa tyyppasin uusiksi ja mukaanhan se lähti. Tuossa juuri taas soittelin sillä, ja hyvältä kuulosti.
Rölö
Da Make
20.06.2005 21:02:58
MXR Double Shot distortion (tai Dime Distortion) ovat varmasti kokeilemisen arvoisia.
"Tärkeintä on se että me emme tee elämässä virheitä." Katso omat plussasi täältä!
Tompsi
21.06.2005 08:47:18 (muokattu 21.06.2005 08:47:56)
Itse ostin kyseisen pedaalin edellisellä viikolla ja alkuun olin hieman pettynyt. Hyde-kanavan massiivinen alapää sekä väkinäinen middlekuoppa olivat pilata täysin uuden polkimen, mutta pitkällisten säätösessioiden jälkeen Hydekin alkoi tuottaa järjellisiä ääniä. Kyseessä on siis palikka jonka saundiskaala on todella laaja ja säätämiseltä ei voi välttyä.

Kannattaa varata aikaa muutama tunti kun tuota lähtee testaamaan, jotta ehtii ruuvata laatikon mieleisekseen.
rosberg
21.06.2005 10:30:49
ostoslistalla on!
soitin jenkkistratolla englin kombon läpi. mulla toimi kympillä.

sillä sai hallitun kierron aikaiseksi kerrostalovolyymeillä. ei se mikään hurinaton peli kyllä ole, mutta voisin kuvitella esim. 1-kanavaiselle vahvarille aikamoiseksi perä- tai piristysruiskeeksi.
keep on truckin!
MrGuitarist
21.06.2005 12:32:00
Mulle pedaali oli pienoinen pettymys. Musakaupassa testatessa tuntui että purkista löytyy mitä vain, mutta oman setin kanssa ei pelannut oikein millään. Overdrivepuoli ei vetänyt vertoja oikealle tubescreamerille vaan se oli jotenkin tumma ja mutainen. Bright-kytkin oli mielestäni huono vitsi. Hyde-kanava taas ei tehnyt minusta sitä mitä se lupasi kovasti, "bluesista heviin". Heviä kyllä irtosi muttei bluesia. Liika mutaisuus vaivasi myös rankempaa kanavaa, tonea lisäämällä taas koko soundi oheni.

Varmaan toimii paremmin vähän erilaisella setupilla ja erilaisilla soundimieltymyksillä. Omani oli se vanhempi harmaa malli ja kiertoon lähti se aika piakkoin. Ehkä se kuullosti yksinään paremmalta kun bändin seassa. Henkimaailman juttuja nämä.
"kicking is hard"
jami87
21.06.2005 15:30:27
Ite kans testailin Jekyll&Hydea joskus viime vuoden puolella Fenkun straton kanssa Classic kolmekymppiseen (jos oikein muistan.) En tykänny yhtään. En edes tykänny valmistajan kotisivuilla olleista ääninäytteistä vaikka ääninäytteet on yleensä väännetty väkisin kuulostamaan hyvältä.
Straton osia hakusessa. Pastilli?
Twinkle
21.06.2005 16:24:25
En edes tykänny valmistajan kotisivuilla olleista ääninäytteistä vaikka ääninäytteet on yleensä väännetty väkisin kuulostamaan hyvältä.

Huvittavaa sinänsä, koska minä en itse ole koskaan kuullut minkään valmistajan sivulla minkäänlaista näytettä joka olisi edes kuulostanut etäisesti hyvältä. Aina jotenkin tuntunut että miten perkeleessä ne aina onnistuukin valitsemaan paskimmat klipit mitä laitteella saa aikaan. Ehkäpä minulla on sitten vain huono maku.
jami87
21.06.2005 16:38:53
Huvittavaa sinänsä, koska minä en itse ole koskaan kuullut minkään valmistajan sivulla minkäänlaista näytettä joka olisi edes kuulostanut etäisesti hyvältä. Aina jotenkin tuntunut että miten perkeleessä ne aina onnistuukin valitsemaan paskimmat klipit mitä laitteella saa aikaan. Ehkäpä minulla on sitten vain huono maku.

Mulla on yleensä just toiste päin. Esim. Techin sivuilla clipit kuulosti omaan korvaan niin maan perusteellisen hyviltä. Todellisuudessa vahvari ei kuulosta siltä. Hyvältä kyllä silti.
Straton osia hakusessa. Pastilli?
Asmi
05.08.2005 11:18:48
Mites noitten visual soundin stomppien kans toi virtapuoli. Syökö se ihan perus ibanezin muuntajan tarjoamaa virtaa?
King Tut's wah wah club
opaa
05.08.2005 16:49:54

Sitten mulla on lähes yhtä huono maku, oon nimittäin kokenut samantapaista.

Mutta asiaan, siitä että millä laitteilla musakaupassa testasit niin siihen kannattaa kiinnittää huomiota. Ite joskus kokeilin jossain syrjäisessä liikkeessä Tonebonen Hot British putkisäröä ja vaikka liikkeen kitarat ja vahvistimet olivat aika lailla heikkoa kaliiperia niin ajattelin että kyllä siitä nyt jonkunlaisen kuvan saa. Saundi oli kyllä suorastaan hirveä eikä sille ollut paljoa tehtävíssä. Myöhemmin menin eri liikkeeseen jossa oli Techin TM10 vahvistinta joka on minulla myös kotona ja toin oman keppini sinne mukaan ja siellä soittelin kyseisellä pedaalilla niin johan oli mehukas saundi. Nyt oon tätä pedaalia hankkimassa just kotiini. Mutta kannattaa tosiaan ottaa huomioon millä kamoilla niitä pedaaleita siellä kaupassa testailee.
N33m0
05.08.2005 22:48:13

Mites noitten visual soundin stomppien kans toi virtapuoli. Syökö se ihan perus ibanezin muuntajan tarjoamaa virtaa?

jeespox, tavallinen 9V käy
( 'o')-d[||] More Beer!
gator
06.08.2005 00:50:48
Mulla pelaa hienosti toi Laneyn lh50r-nupin kaa. Lähinnä buustaamiseen käytän tota purkkia. Toisen bändin treeneissä olen ton distortionpuolta käyttänyt vanhan soundcityn läpi ja hyvää murinaa on vintagesta lähteny. Styrkasta se on tietty kii ja omista korvista.
Tota kokeilin vaan hupimielessä Musamaailmassa ja se oli pakko ostaa välittömästi. Procon Rattia olin alunperin sinne menossa kokeilemaan(Ei sillä et Rat olis huono).
TheLepponen
18.02.2006 09:24:13
Eilen ostin musamaailmasta alennuksella. Omalla marsun ämgee 30 combon ja epiphonen SG:n kanssa toimii hemmetin hyvin rock-musaa soitellessa! Jos jotain bluesia haluais, ni vois ehkä ostaa tuon sisar-malli route 66:n
Aki
18.02.2006 10:59:42

Oon itsekin todennut että mitään pedaalia ei ole syytä ostaa ennen testiä oman setin kanssa, ne erot on hämmentäviä sekä hämmentävän suuria. Mutta jos omalla setupillakaan ei toimi, turha sitä on itkeä, jättää ostamatta. Tolle löytyy hyviä vaihtoehtojakin, kuten mun korvaan ihan törkeän hyväsoundinen Vox Cooltron Bulldog. Hintaa jotain 220€ tms.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)