Heiskanen 26.10.2008 15:19:00 | |
---|
Hakusessa ois joku suht halpa ja hyvä lattiavirintin keikkailuun kun pitäähän se kitarakin olla aina välillä vireessä. Ja virittimessä voisi olla joku semmonen true bypass että se ei söisi linjaa. Antaa tulla ehdotuksia. Ärgärlärhgäblägrgähähbärä!! |
tommiot 26.10.2008 15:24:08 | |
---|
Korg Pitchblack tai Boss TU-2 |
laroma 26.10.2008 15:25:32 | |
---|
"Hui. Oot kyllä hurja kaveri.Laitatko tämänkin tonne julkiselle puolelle?" -juki68 |
laroma 26.10.2008 15:26:36 | |
---|
Korg Pitchblack tai Boss TU-2 Ehdit eka, kele :) TU-2 ei ole true bypass, mutta se onkin pedaalina ns. industry standard ;) "Hui. Oot kyllä hurja kaveri.Laitatko tämänkin tonne julkiselle puolelle?" -juki68 |
Henkka370 26.10.2008 15:31:23 | |
---|
Korg Pitchblack Tää olis itelläki hankinnassa. Ostakaa ny näitä paljon ni torilta sitte löydän joskus! |
tommiot 26.10.2008 15:35:14 | |
---|
Ehdit eka, kele :) TU-2 ei ole true bypass, mutta se onkin pedaalina ns. industry standard ;) Ei ookaan mutta pedaaliketjun ekana on hyvä olla bufferoitu pedaali, varsinkin jos on paljon purkkeja käytössä. |
laroma 26.10.2008 15:37:27 | |
---|
Ei ookaan mutta pedaaliketjun ekana on hyvä olla bufferoitu pedaali, varsinkin jos on paljon purkkeja käytössä. Jeps se on totta, niin pysyy signaali vahvana. "Hui. Oot kyllä hurja kaveri.Laitatko tämänkin tonne julkiselle puolelle?" -juki68 |
Artist 26.10.2008 15:38:32 | |
---|
Ei ookaan mutta pedaaliketjun ekana on hyvä olla bufferoitu pedaali, varsinkin jos on paljon purkkeja käytössä. Riippuu ihan siitä, mitä sen ekan pedaalin jälkeen tulevat tykkäävät bufferista. "Don't say you're happy, out there without me, I know you can't be
'cause it's no good" |
Vicious 26.10.2008 20:11:01 | |
---|
TU-2 on kyllä näppärä vehjes. Toiminu mulla ainaki moitteetta. Reeniksellä ja keikoilla tulee jatkuvasti polettua moista. In Grind We Crust |
Kunnallisjäte 26.10.2008 20:59:38 | |
---|
Ei ookaan mutta pedaaliketjun ekana on hyvä olla bufferoitu pedaali, varsinkin jos on paljon purkkeja käytössä. Mulla TU-2 on signaaliketjun vikana, koska en haluu, että se vaikuttaa mihinkään muuhun pedaaliin. Oonkos nyt ajatellut tän homman oikein? Sen tiedän että esim. delay tai phaseri kannattaa kytkeä pois ennen kuin virittelee, onkos tolla tu-2:n sijainnilla muuta väliä? |
Antti1 26.10.2008 21:02:47 | |
---|
Mulla TU-2 on signaaliketjun vikana, koska en haluu, että se vaikuttaa mihinkään muuhun pedaaliin. Oonkos nyt ajatellut tän homman oikein? Et, koska se poljin edelleen siellä ketjussa mukana ja sun kytkentätavalla menetetään se bufferoinnin hyöty lähes kokonaan. Olettaen, että muut on jotain muuta kuin bufferoituja. Sen tiedän että esim. delay tai phaseri kannattaa kytkeä pois ennen kuin virittelee, onkos tolla tu-2:n sijainnilla muuta väliä? Kaikki kannattaa kytkeä pois ennen virittämistä, tai sitten vain yksinkertaisesti vaihdat virittimen paikkaa, tai hommaat jonkun kytkimen, joka tarvittaessa ohittaa sen. Sillon ei vaikuta soundiin. Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775 |
JeeVes 26.10.2008 21:12:58 | |
---|
"Its time for love revolution" |
Kunnallisjäte 26.10.2008 21:24:57 | |
---|
Et, koska se poljin edelleen siellä ketjussa mukana ja sun kytkentätavalla menetetään se bufferoinnin hyöty lähes kokonaan. Olettaen, että muut on jotain muuta kuin bufferoituja. Ok, kerrotko vielä mikä ton bufferoinnin hyöty siis on? Tai sii mitä se nyt ylipäätään on? Käsittääkseni mun muut spedut ei ole bufferoituja (aika metkaa että tiedän tän vaikka en tiedä mitä se bufferointi nyt olikaan). Kyllähän tota TU-2:n paikkaa pystyn helposti vaihtamaan. Mites sitten bufferoitu pedaali ja wahi tai fuzzi. Onko näiden suhteen väliä? Jotkut gurut on käskenyt laittamaan kitaran suoraan wahiin, et kuulostaa silleen parhaimmalta. Ja sama neuvoo fuzzeillekin on esitetty. |
Antti1 26.10.2008 21:26:48 | |
---|
Ok, kerrotko vielä mikä ton bufferoinnin hyöty siis on? Se muuttaa kitaran signaalin matalaimpedanssisemmaksi ja sen takia se ei ole yhtä häiriöaltis. Ei häiriköi waheja, eikä fuzzeja. Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775 |
Kunnallisjäte 26.10.2008 21:30:58 | |
---|
Se muuttaa kitaran signaalin matalaimpedanssisemmaksi ja sen takia se ei ole yhtä häiriöaltis. Ei häiriköi waheja, eikä fuzzeja. Ok, kiitos vastauksesta. Kokeilen vaihtaa sen ketjun eteen ja katson mitä tapahtuu. |
Antti1 26.10.2008 21:31:26 | |
---|
Ok, kiitos vastauksesta. Kokeilen vaihtaa sen ketjun eteen ja katson mitä tapahtuu. Tuskin juuri mitään korvinkuultavaa, ellei sulla oo pitkää letkua ja paljon purkkeja. Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775 |
Guitarfreak 26.10.2008 21:41:41 | |
---|
http://en.allexperts.com/q/Electric … 9/proper-sequence-effect-pedals.htm OT: Tietenkin on aina vaikeaa sanoa "se-oikea" järjestys :) Se on mistä diggaa eniten. Meikällä phaser on aina ennen säröä ja tuneri viimeisenä. Johtuen phaserin mageesta zoundista kevytrosolla delaylla maustettuna. Myös tuneri loopin viimeisenä saa biisien välissä katkeamaan kohinat ja pöhinät. Johtuen että käytin boosteria valtavia määriä -> kohina oli valtameren luokkaa. Ja joskus wah särön jälkeen voi toimia hyvänä tehokeinona. Kokeilkaapa itse mistä diggaa... Topic: Meikällä ollu toi KORGin viritin, ja olen kyllä ollut hyvin tyytyväinen laitteen toimintaan :) Hommattiin sama purkki basistille myös (ja nyt sillä menee iänkaiken kun se vaan virittelee sitä soitinta biisien välissä :S). Eli valintojen maailma :D valitse mikä tuntuu itsestä parhaalle :) Lisää volaa. |
fx 26.10.2008 21:52:53 | |
---|
Suurin osa fuzzeista ei pidä bufferoiduista pedaaleista. Itse ihmettelin pitkään kun fuzz kuulosti jollain tapaa oudolta, ihan lysyssä olevalta ja elottomalta, lopulta älysin kokeilla bossin viritintä vasta ketjun viimeiseksi, ja muutos oli selvä. TU-2 on minulla toiminut keikoilla tosi hyvin... "They think we're pussies but what they've got to understand is those bands are all about special effects and pedals. Every scream that comes out of my guitar is because I'm screaming and my fingers are screaming." |
masterhat 27.10.2008 00:46:12 | |
---|
ellei sulla oo pitkää letkua... jaahas. jaahas... 'On moraalitonta antaa tyhmien ihmisten pitää rahansa' |
Rallakka 27.10.2008 09:02:20 | |
---|
"I'm only wearing black until they invent something darker" |