Aihe: Efektilautaa uusiksi 1 2 | |
---|---|
![]() 24.10.2008 12:04:30 | |
Hei, Olen tässä jo vähän aikaa katsellut mitä tuohon efektilautaan voisi päivittää. Soittelen todella monipuolista musiikkia ja sen takia myös nämä efektit pitäisivät olla monipuolisia. Tarkotuksena olisi ainakin uusi Chorus, Distortion, Delay ja Wah Wah ostaa. Tässä muutamia mitä olen katsellut. Chorus: Boss CH-1 Särö: Boss DS-1 Proco Rat II Delay: Joku Bossin DD sarjalaisista Ibanez DE-7 Wah: Ei mitään hajua millaista tarvitsisin. Eli saa ehdotella aivan vapaasti kaikenlaisia ja kaiken merkkisiä. Budjettia on noin 400e edestä (tietysti kun hyvän torilta löytää niin säästyy) | |
![]() 24.10.2008 12:14:57 | |
MAINOS: Mullahan olis DS-1 myynnissä. Luuletko osaavasi soittee kitaraa? http://www.youtube.com/watch?v=uNw9YaXemlM&feature=related | |
![]() 24.10.2008 12:50:10 | |
Liian paksu ja fuzimainen mielestäni. Kiitos mutta ei kiitos. | |
![]() 24.10.2008 13:02:18 | |
Noi Bossin DD sarjalaiset on musta ihan ok, mutta chorukseksi en voi tuota bossia suositella (saa toki olla erimieltä). Hyviä vaihtoehtoja chorukseksi on todella paljon ja aika edullisestikin. Ei muuta kun....lisää paskaa housuun ! | |
![]() 24.10.2008 13:03:50 (muokattu 24.10.2008 13:04:36) | |
Suosittelen noita Visual Soundin tuotteita. Mulla on itselläni kotilaudassa Jekyll&Hyde, siinä on tube screamer -klooni ja distortion samassa lootassa, ne vo kytkeä myös yht'aikaa päälle. Sen perässä H2O, eli delay ja chorus, jälleen samassa lootassa. Käytettynä noi voi hyvinkin saada vähän reiluun pariin satkuun yhteensä. Jos wahille ei ole kummoisia vaatumuksia, niin mun mielestä perus Cry Baby on hyvä budjettiwah. Sen voi sitten modailla true bypassiksi, jos siltä alkaa tuntua. JuSu | |
![]() 24.10.2008 13:55:27 | |
Suosittelen noita Visual Soundin tuotteita. Mulla on itselläni kotilaudassa Jekyll&Hyde, siinä on tube screamer -klooni ja distortion samassa lootassa, ne vo kytkeä myös yht'aikaa päälle. Sen perässä H2O, eli delay ja chorus, jälleen samassa lootassa. Käytettynä noi voi hyvinkin saada vähän reiluun pariin satkuun yhteensä. Jos wahille ei ole kummoisia vaatumuksia, niin mun mielestä perus Cry Baby on hyvä budjettiwah. Sen voi sitten modailla true bypassiksi, jos siltä alkaa tuntua. JuSu Mäkin meinasin edellisessä ehdottaa tuota H2O:ta; chorus on kerrassaan loistava ja echo/delaykin ihan hyvä, varsinkin särön kanssa antaa sooloihin mukavasti lisäväriä. Ei muuta kun....lisää paskaa housuun ! | |
![]() 24.10.2008 15:51:17 | |
Moro! Chorukseksi suosittelen Danelectro Cool Cat Chorusta. Oikein pätevät saundit ja vieläpä halvalla. Tykkään tosta enemmän kuin Electro Harmonix Small Clonesta tai Boss CE-5:sta. Jos tarttet monipuolista distortionia, suosittelen Fulltone Distortion Prota. Uutena ei enää saa, mutta käytettynä noita pyörii jonkin verran. Delayksi hankin Ibanez DE-7:n, koska käytän delayta aika harvoin ja tuo ei maksanut kovin paljon. Se on ok perusdelay, mutta tap tempoa ja monipuolisempia saundeja ei ole. Wahia on vaikee suositella kun ittekkin oon niin kriittinen sen suhteen. Hyviä waheja on monia, suosittelen kokeilemaan useita erilaisia. t. Ville | |
![]() 24.10.2008 16:43:00 | |
Olen tässä jo vähän aikaa katsellut mitä tuohon efektilautaan voisi päivittää. Soittelen todella monipuolista musiikkia ja sen takia myös nämä efektit pitäisivät olla monipuolisia. Saako kysyä, että mitä efektejä sulla on laudassa nyt? Ja millä vahvistimella vedät? Tämä ihan vain sen takia, koska kuulostaa siltä, että olet päivittämässä päivittämisen vuoksi. Ehdottamasi budjetti on kuitenkin aika pieni siihen nähden, mitä kaikkea olet hakemassa. Tietysti eriasia jos käytettynä hankkii. Vahvistin on myös äärimmäisen tärkeä, minkä varmasti tiedätkin. Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! | |
![]() 24.10.2008 19:23:58 | |
-Danelectro Cool Cat chorusta suosittelen -DS-1:stä pysyisin kaukana. minkäänlaista kunnon soundia en saanut tuosta. En suosittele kelleen. -Cry-Baby 535Q Wah. kallis mutteipähän tarvii mitään modauksia tehä että soundaa hyvältä. | |
![]() 24.10.2008 21:33:17 | |
MAINOS: Olis morleyn wahi myytävänä | |
![]() 24.10.2008 21:52:34 | |
![]() 25.10.2008 11:28:09 | |
-Danelectro Cool Cat chorusta suosittelen -DS-1:stä pysyisin kaukana. minkäänlaista kunnon soundia en saanut tuosta. En suosittele kelleen. -Cry-Baby 535Q Wah. kallis mutteipähän tarvii mitään modauksia tehä että soundaa hyvältä. dillestä en osaa sanoo mitään kun en käytä. bossin spedut on kaikki kaatopaikkakamaa jos multa kysytään | |
![]() 25.10.2008 17:08:27 | |
dillestä en osaa sanoo mitään kun en käytä. bossin spedut on kaikki kaatopaikkakamaa jos multa kysytään Kiinnostaa kovin, millaisia perusteluja tällaiseen eeppiseen mielipiteeseen löytyy? Bossillahan on , kuten monilla muillakin valmistajilla, osa pedaaleista aivan helvetin hyviä ja osa varsin mitäänsanomattomia, edellisten kuitenkin voittaen määrässä jälkimmäiset. | |
![]() 25.10.2008 17:22:28 | |
Moro! Chorukseksi suosittelen Danelectro Cool Cat Chorusta. Komppia tälle. Heh, kuinkakohan monta tuhatta kertaa oon tällä palstalla puoltanut Cool Catin hommaamista :) | |
![]() 25.10.2008 17:42:21 | |
Tuo Visualsoundin H2O vaikutti ihan hyvältä (testasin musaliikkeessä). Kaipaisin vielä mielipiteitä siitä ja myös Jekyll&Hydestä. (Musanäytteiden perusteella sekin varteenotettava vaihtoehto) | |
![]() 25.10.2008 17:46:55 | |
Tuo Visualsoundin H2O vaikutti ihan hyvältä (testasin musaliikkeessä). Kaipaisin vielä mielipiteitä siitä ja myös Jekyll&Hydestä. (Musanäytteiden perusteella sekin varteenotettava vaihtoehto) H2O:sta en tiedä, mutta J&H:ta on aika vaikea lyödä ominaisuuksissa/soundissa satkun budjetilla. Sen oikeastaan ainoa huono puoli on, ettei niiden puolien järjestystä voi vaihtaa. Molemmat puolet on mun mielestä toimivia, ja siitä haukutummastakin saa oikein kivoja juttuja, jos sitä käyttää pienenä "nosteena" sille 808-puolelle. Eli jälkimmäisestä puoliskosta drivet alas ja ulostulot ylösm niin tulee kivan ilmavaa jälkeä. Jos siis ei pidä siitä kovempana säristimenä. Mun mielestä aika loistava vehje koko loota. | |
![]() 25.10.2008 17:54:48 | |
Mä suosittelen Ibanezin Weeping Demon wahia, vaikka sen kaikkia ominaisuuksia ei käyttäisikään. Mielestäni siinä on selvästi parempi tatsi kuin Crybabyssa ja päälle/pois kytkeminen on näppärämpää. Haittapuolena on, että se on aika isokokoinen. | |
![]() 25.10.2008 18:51:16 | |
dillestä en osaa sanoo mitään kun en käytä. bossin spedut on kaikki kaatopaikkakamaa jos multa kysytään Ja vitut on! Esim. CE-1 ja Ce-2, on kaikkea muuta, kuin tuota. Chorukseksi jompi kumpi noista. Ai niin ongelmana vaan se, ettei noita tahdo mistään löytää, ja hintaa taitaa olla aika kivasti. Ite oon tuota CE-2:sta koulannut jo aika pitkää, treenikaverin vempainta testasin, ja oli aika perkeleen hyvä. Saa tarjota, jos on viemässä kaatopaikalle;-) | |
![]() 25.10.2008 19:09:04 | |
Ja vitut on! Esim. CE-1 ja Ce-2, on kaikkea muuta, kuin tuota. Chorukseksi jompi kumpi noista. Ai niin ongelmana vaan se, ettei noita tahdo mistään löytää, ja hintaa taitaa olla aika kivasti. Ite oon tuota CE-2:sta koulannut jo aika pitkää, treenikaverin vempainta testasin, ja oli aika perkeleen hyvä. Saa tarjota, jos on viemässä kaatopaikalle;-) Juu, ja CH-1 on hyvä peli myös. | |
![]() 25.10.2008 19:47:47 | |
Ja vitut on! Esim. CE-1 ja Ce-2, on kaikkea muuta, kuin tuota. Chorukseksi jompi kumpi noista. Ai niin ongelmana vaan se, ettei noita tahdo mistään löytää, ja hintaa taitaa olla aika kivasti. Ite oon tuota CE-2:sta koulannut jo aika pitkää, treenikaverin vempainta testasin, ja oli aika perkeleen hyvä. Saa tarjota, jos on viemässä kaatopaikalle;-) Bossin ongelma on se, että semmoinen on joka pojalla ja siksi se ei ole mitenkään erityisen hyvää. Erityisen hyvää on vain se tavara, mitä ei joka pojalla ole. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)