tommium 22.10.2008 10:26:38 | |
---|
Löytyisikö joltain vinkkiä mikä säröpedaali toimisi hyvin/kuulostaisi hyvältä tuon pikkuisen VOX DA5:n kanssa. Olen kyllä melkoisen tyytyväinen sen omiinkin mallinnoksiin mutta haluaisin vähän lisää valikoimaa säröpuolelle ja lisäksi sen option että cleanin/särön saa vaihdettua kytkimestä eikä mallinnosta kääntämällä Voxista. Musamaku metallinen mallia Opeth, Metallica, Pantera, Swallow the Sun jne. Mitä olen vaihtoehtoja katsellut niin EHX Metal Muff kiinnostaisi ehkä eniten. Aikaisemmin mulla oli Ibanez SM7 mutta se ei oikein vakuuttanut. Vinkkejä otetaan vastaan, kiitos. |
Krice 22.10.2008 14:39:02 | |
---|
EHX Metal Muff on varma valinta. Todella loistava säröpedaali. |
dropD 22.10.2008 15:05:40 | |
---|
EHX Metal Muff on varma valinta. Todella loistava säröpedaali. Pedaalihan on hyvä, mutta miten toimii pikku-voxin kanssa. Ainakin microcuben edessä kuulostaa paremmalta kuin kuution omat säröt. Tuskimpa siis isompaa ongelmaa voxinkaan kanssa. myy mulle Bossin HM-2 |
Ekku01 22.10.2008 15:13:40 | |
---|
Löytyisikö joltain vinkkiä mikä säröpedaali toimisi hyvin/kuulostaisi hyvältä tuon pikkuisen VOX DA5:n kanssa. Olen kyllä melkoisen tyytyväinen sen omiinkin mallinnoksiin mutta haluaisin vähän lisää valikoimaa säröpuolelle ja lisäksi sen option että cleanin/särön saa vaihdettua kytkimestä eikä mallinnosta kääntämällä Voxista. Musamaku metallinen mallia Opeth, Metallica, Pantera, Swallow the Sun jne. DA5 on onneksi niin helppo kuljettaa (esim. repussa) mukana, että sinuna lähtisin sen kanssa kierroksella musakauppoihin. Toisen puolesta kun on hirveän vaikea sanoa mikä kuulostaa hyvältä. Itselleni riittää mainiosti pelkkä DA5 ilman erillisiä pedaalejakin. Bad Monkeyllä saa kivasti pienemmän särön päälle sellaisen laulavan lead-saundin, mutta ei se oikein yksinään toimi - ei ainakaan paremmin kuin Voxin omat pikkusäröt. Sanottakoon vielä, että itse soittelen vähän kevyämpää tavaraa kuin nuo mainitsemasi bändit. Enempi sellaista bluesia, bluesrockia ja hardrockia. "Around the next bend, take the highway to the sun..." |
tommium 23.10.2008 14:05:13 | |
---|
Tuo Bad Monkey tuntuu olevan myös kehuttu pedaali. Sillä ei tosiaan taida mitään raakoja metallisäröjä puhtaaseen kanavaan saa mutta voisi tietysti toimia boostaamaan esim. Voxin omia Higain mallinnuksia ja tietysti muitakin mallinnuksia. Ja se on kyllä totta että parasta jälkeä saa aikaan kun ottaa vahvarin mukaan ja lähtee testailemaan. |
tommium 26.10.2008 20:36:39 | |
---|
Muutaman testailun jälkeen tuli hommattua lauantaina Boss MT-2 torilta ja toimii kyllä helvatan hyvin tuon Voxin kanssa. Monipuolista säröä saa ulos tuosta laatikosta. Ihmettelen kyllä suuresti miksi tätä on haukuttu sirkkelisäröksi?! Yhtä Behringeriäkin tuli testattua mutta oli todella surkea esitys. |
jra 26.10.2008 21:04:14 | |
---|
Muutaman testailun jälkeen tuli hommattua lauantaina Boss MT-2 torilta ja toimii kyllä helvatan hyvin tuon Voxin kanssa. Monipuolista säröä saa ulos tuosta laatikosta. Ihmettelen kyllä suuresti miksi tätä on haukuttu sirkkelisäröksi?! Yhtä Behringeriäkin tuli testattua mutta oli todella surkea esitys. Mielenkiintoista että mullakin Behringerin V-Tone GDI 21 kuulostaa DA 5:n edessä aivan kauhealta, kun taas Epiphone Valve Specialin edessä toimii hyvin. Bad Monkey toimii kohtuullisesti molempien kanssa. - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
Wespa 26.10.2008 21:25:31 | |
---|
Ihmettelen kyllä suuresti miksi tätä on haukuttu sirkkelisäröksi?! Sen säätäminen vaatii vähän enemmän kuin "normaalin" säröpedaalin. Metal Zone on kyllä aliarvostettu kautta linjan, huolella säädettynä se on ihan asiallinen putkivahvarin buustaamiseen tai trankkuvahvarin säröttämiseen. Toimii hienosti myös sähköurkujen kanssa, kuten jokainen Eläkeläisten keikalla käynyt on voinut huomata. :D "Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!"
- Joe Lynn Turner |