Aihe: alvit hakusessa?
1
helinä
30.10.2008 20:31:49 (muokattu 30.10.2008 20:33:13)
Moi!

Kun en näistä asioista itse mitään tiedä niin aattelinpa kysästä: Miten ne alvit menee jos tilaa kitaraa jostain eu:n ulkopuolelta esim. japanista? tuleeko siihen automaattisesti se 22% ja mitä muita tulleja siitä saatta joutua maksamaan? entä jos tilaa jonkun oman firman tai musaliikkeen kautta?? joutuuko sillon siihen hintaan maksamaan sen 22% ylimäärästä? onko kellään kokemuksia liittyen?

kiitos!
space truckin'!
oiva tumpeloinen
30.10.2008 20:34:24
Moi!

Kun en näistä asioista itse mitään tiedä niin aattelinpa kysästä: Miten ne alvit menee jos tilaa kitaraa jostain eu:n ulkopuolelta esim. japanista? tuleeko siihen automaattisesti se 22% ja mitä muita tulleja siitä saatta joutua maksamaan? entä jos tilaa jonkun oman firman tai musaliikkeen kautta?? joutuuko sillon siihen hintaan maksamaan sen 22% ylimäärästä? onko kellään kokemuksia liittyen?

kiitos!

Ei firmakaan saa mitä vain automaattiisesti vähentää. Mutta jos oletetaan, että musiikkitavara menee mukisematta läpi, niin saahan sen firmalle ostettaessa vähentää.
tommiot
30.10.2008 20:56:55
Jos duunaa musahommia ammatikseen niin musakamat saa vähentää yksityisenä verotuksessa myös. Olis pitäny itekin ottaa vähän kuitteja talteen vissiin. Tosin ei oo tullu uutta tavaraa niin hirveesti ostettua.
sepisti
30.10.2008 22:08:06
Ei firmakaan saa mitä vain automaattiisesti vähentää. Mutta jos oletetaan, että musiikkitavara menee mukisematta läpi, niin saahan sen firmalle ostettaessa vähentää.

Alv. -jutut ja jonkin hankinnan vähentäminen verotuksessa, ovat eri asioita. Tämä kannatta aloittajankin pitää mielessä.
Yritykset perivät alv:tä valtion puolesta. Alv:tä yritys voi vähentää hankinnoista vain sen verran mitä itse on sitä omilta asiakkailtaan perinyt.
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)