jiekep 28.10.2008 22:31:46 | |
---|
Hei! Soittelemme poikain kanssa vhän semmoista Black Lips-tyyppistä häröilygaragea, ja nyt ajattelin hommata itselleni jonkunlaisen multiefektin josta pitäisi irroa kaikenlaista kummaa ääntä, vinkunaa, kaikua, väpätystä ja vipatusta. Eli hakusessa ei nyt ole mikään kallein ja paras vaan ihan "hupailu"-käyttöön tuleva laite. Paljon haukuttuja Zoomeja esimerkiksi ainakin näkee paljon ja edullisesti, kestävätkö ne polkemista kun vaikuttavat niin muovisilta? |
masterhat 28.10.2008 22:45:52 (muokattu 28.10.2008 22:46:21) | |
---|
no aikanaan mul oli legendaarinen zoomin505, kylhän se kesti varmaan ihan yhtä hyvin kun nuo muutkin muovilootat. älä hypi sen päällä ettei halkea. parikybää taisin maksaa, vai oisko se ollu viel markka-aikaa. anyway, hubailuun edukas laitos. Jos soundit ei tarvi olla vimosen päälle, niin varmasti passaa. Kuhan et sit 505:n säröihin koske 'On moraalitonta antaa tyhmien ihmisten pitää rahansa' |
Nazareth 29.10.2008 04:51:09 | |
---|
no aikanaan mul oli legendaarinen zoomin505, kylhän se kesti varmaan ihan yhtä hyvin kun nuo muutkin muovilootat. älä hypi sen päällä ettei halkea. parikybää taisin maksaa, vai oisko se ollu viel markka-aikaa. anyway, hubailuun edukas laitos. Jos soundit ei tarvi olla vimosen päälle, niin varmasti passaa. Kuhan et sit 505:n säröihin koske Hyviä fuzz-soundeja oon tosta saanu kyllä ulos. Lisää pituutta heti, muuten ei aukene naisen peti. |
Jaava 29.10.2008 12:07:20 | |
---|
no aikanaan mul oli legendaarinen zoomin505, kylhän se kesti varmaan ihan yhtä hyvin kun nuo muutkin muovilootat. älä hypi sen päällä ettei halkea. parikybää taisin maksaa, vai oisko se ollu viel markka-aikaa. anyway, hubailuun edukas laitos. Jos soundit ei tarvi olla vimosen päälle, niin varmasti passaa. Kuhan et sit 505:n säröihin koske Ne säröt oli ton parasta antia. Oikeesti erilaisia. Ja ei sitä keikalla huomaa, mistä ne säröt tulee. Monta keikkaa olen kuunellut, missä käytettiin 505:ta kaikkiin soundeihin. Ihan hyvältä se soundaa. Studiossa en käyttäisi. ''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?'' |
LesPaul70 29.10.2008 12:25:52 | |
---|
Soittelemme poikain kanssa vhän semmoista Black Lips-tyyppistä häröilygaragea, ja nyt ajattelin hommata itselleni jonkunlaisen multiefektin josta pitäisi irroa kaikenlaista kummaa ääntä, vinkunaa, kaikua, väpätystä ja vipatusta. Eli hakusessa ei nyt ole mikään kallein ja paras vaan ihan "hupailu"-käyttöön tuleva laite. En tunne Black Lipsiä, mutta tuosta määritelmästä kyllä tuli heti mieleen Korg AX-1500G. Siitä löytyy koko nippu sen verran överiksi vedettyjä efektejä, että niillä saa helposti soittajakaverien leuat lokasahtamaan auki ja bändikaverit kieriskelemään naurusta lattialla. Todettu käytännössä! :) Tässä lisätietoja laitteesta: http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=351 Torilla näkyy olevan nytkin 2 myynnissä: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=270380http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=260300Tosin noista kummastakin on hukattu muuntaja ja hintakin on hieman yläkanttiin. En itse maksaisi satasta enempää, etenkin kun muuntajakin puuttuu. Tinkaa, tinkaa! Kotelohan Korgissa on metallia, eli suhteellisen kestävä laite. Itse ottaisin mieluummin kuin Zoomin, joka on minusta aina vaikuttanut vähän lelulta. Mutta tykkäähän jotkut siitä Zoomistakin... "Why are you smiling?"
"Why? 'Cos I'm trigger-happy, that's why!"
(Sledge Hammer) |
Zakk 29.10.2008 12:35:35 | |
---|
Mäki voin tota Korgin AX1500:sta suositella, ihan hyvä laite hintaisekseen, itse omistanut sellaisen vuosikausia, tosin ihan himassa vaan käytän, en bändin kanssa. |
aleinone 29.10.2008 12:37:25 | |
---|
Minulla oli aikoinaan Zoomin 505, vaihdoin sen sitten Zoom 707:aan. Viitisen vuotta oli Zoom 707 minulla käytössä, lahjoitin sen sitten pari vuotta sitten tyttärelleni. Hyvässä kunnossa on edelleen. Vaikka muovikuoret siinä ovat, niin ei minua ainakaan koskaan pelottanut poljeksia sitä rikkoontumisen pelossa, vaikka allekirjoittaneella elopainoa > 90 kg onkin.. |
Rev600sdix 29.10.2008 14:31:24 | |
---|
Boss ME-20 ois varmaan passeli peli ! Metalli kuoret ,tanakan oloinen peli joka ei ole varmasti hinnallakaan pilattu ja ominaisuuksia löytyy sekä yllättävän helppo käyttöinen laite Suosittelen......! |