Aihe: ESP Horizon FR II Emppu/GHG
1
Swarmp
27.10.2008 13:22:17
Moi kaille, olen harrastanut kitaran soittoa noin puoli vuotta.
Mitä nyt laitteisiin tulee kitaran minulla on Ibanez:in Srg WH, vahvarina toimii 65w Fenderin vahvistin, ja nyt pitäisi lähiaikoina hankkia säröpedaali.
Mutta nyt asiaan eli olen suunitellut hankkivani uuden kitaran viimesitään ennen ensivuoden joulukuuta, ja otin harkintaan ESP Horizon FR II Emppu/GHG.
En sitten tiedä onko tämä keppi hintansa väärti kun hintaa sattuu löytymään n. 2000€.
Jos jollain on kokemusta Esp kitaroista, tai juuri tästä mallista niin olisi mukava saada viestiä että onko tämä hyvä kitara vai pitäisikö harkita jotain muuta.

Laitan linkin tähän jotta saatte osviitta että minkälainen se on:

http://www.musamaailma.fi/epages/mu … tPath=/Shops/musa/Products/10701289
Decadetroll
27.10.2008 13:46:43
Tuo on kuitenki oikea esp eikä mikään ltd "sigu", mitä halvalla myydään, eli tuskin nyt aivan metsään voi tuolla mennä. Mutta jos budjetti on 2000 euroa, niin itse ainakin katselisin mahdollisimman monta erilaista vaihtoehtoa. Tuossa kuitenkin eroa normaaliin horizoniin taitaa olla vaan tuo keskimmäinen (hot rails?) mikki ja tuo maalipinta. Jos tuo kitara sinua ehdottomasti kiinnostaa niin mikäs siinä, mutta kannattaneeko tuosta maalipinnasta, yhdestä ylimääräisestä mikistä sekä vuorisen nimestä pulittaa yli 300 euroa ylimääräistä? Itse varmaan ostaisin, jos ehdottomasti horizonin haluaisin siis, jonkun ihan perus esp horizonin ja vaihtaisin siihen mieleiset mikit noiden alkuperäisten tilalle, vaikka sitten ne emppu vuorisen käyttämät (kai se jotain duncaneita käyttää, en tiedä) ja olisin hyvin hyvin tyytyväinen ostokseeni.

No, tämähän nyt oli ihan omaa mielipidettäni asiaan. Whatever floats your boat, dude :D
I'm a shooting star leaping through the skies,Like a tiger defying the laws of gravity!
ibnz
27.10.2008 13:52:11
Itsellä on standard-sarjan ESP M-II neck-through, ja se on ihan kelpo peli. Ei mitenkään kauhean erikoinen (ja tosiaan "honottaa", kuten täälläkin todettu..).
Olettaisin tuon Emppu-mallin olevan parin tonnin hintalapulla Signature-sarjaa, joten uskonpa laadun olevan samaa tasoa. Eli ei Custom-shopin viimeistelyä tms.

En kahta tonnia laittaisi standard-tason ESPiin kylläkään, vaan viipymättä tilaisin jenkeistä Select-sarjan Jacksonin Soloistin. Olen huomannut hinta-laatusuhteen huomattavasti paremmaksi, ja mitä heikommin taalalla menee, aina vaan paranee. Miinuksena on tietysti se, ettei noita voi kokeilla oikein missään Suomessa, joten ellei kavereilta löydy, se olisi tilattava sokkona.
Tinippa84
27.10.2008 14:40:41

Kävin testaamassa ko. kitaran; ihan hyvä peli. Kitara on ESP:n standart sarjaa. Normaaliin Horizoniin taitaa erota sillä, että tuossa Emppu sig. mallissa on mahonkirunko, kun normaalissa on leppä. Tokihan hinnassa on ekstraa 500€ kun kyseessä on signature.
Diego
27.10.2008 15:31:31 (muokattu 27.10.2008 15:56:06)
Onhan tuossa myös edellämainittujen eroavaisuuksien lisäksi hiukan paksumpi body. Ainakin siinä edellisessa Vuoris-siggessä oli näin.
"Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." - Ushimir @ Suomi24.fi
trih
27.10.2008 16:22:29
Kävin testaamassa ko. kitaran; ihan hyvä peli. Kitara on ESP:n standart sarjaa. Normaaliin Horizoniin taitaa erota sillä, että tuossa Emppu sig. mallissa on mahonkirunko, kun normaalissa on leppä. Tokihan hinnassa on ekstraa 500€ kun kyseessä on signature.

Espin sivuilla leppärunko.
http://espguitars.co.jp/artist/emppu_vuorinen/index.html
Mitäs ihmettä?
Just.
Tinippa84
27.10.2008 17:39:29

Kappas, on livahtanut ristiriitasta tietoa;

http://www.espguitars.co.jp/oversea/sig/empuu2.html
Detox
27.10.2008 23:47:25 (muokattu 27.10.2008 23:48:01)

Espin sivuilla leppärunko.
http://espguitars.co.jp/artist/emppu_vuorinen/index.html
Mitäs ihmettä?

Ainakin katalogiin on painettu materiaaliksi leppä. Samoin näyttäisi että loimuvaahterakantiset (flame maple) ja floikalliset horizonit olisi rungoiltaan leppää.

Quiled maple top (mites tuo muuten suomennetaan???) kitaroissa on runko mahonkia ja harvemin niissä näyttäis olevan floikkaa lainkaan.
Mesa 4 Life!
Check this Shit out!!!
Estranged
28.10.2008 08:50:14 (muokattu 28.10.2008 08:52:37)
Quiled maple top (mites tuo muuten suomennetaan???)

Loimuvaahterakansi. Onhan se yhdyssana? Quilted- ja flame-versioille ei kai ole varsinaisia suomennoksia. Joissakin katalogeissa olen nähnyt käytettävän sanoja "liekehtivä kansi" flamesta ja eikös joku sana quiltedillekin täällä m.netissä ole lanseerattu?
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris
ReBeat
28.10.2008 09:38:32

eikös joku sana quiltedillekin täällä m.netissä ole lanseerattu?

Mylpyräloimu...
Swarmp
28.10.2008 11:40:23
Juu, kiitos vastauksista, pitäne viellä harkita kyseistä kitaraa. :D
trih
28.10.2008 16:50:39
Kappas, on livahtanut ristiriitasta tietoa;

http://www.espguitars.co.jp/oversea/sig/empuu2.html

Joo. Itsekin olen käsittänyt että tuo olisi vähän niinku lespaul superstratona. Siksi siinä olisi siis se paksumpi runkokin. Luulen että on väärä info tuolla japanin sivustolla. Tuo oversea varmaankin se oikea.
Just.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)