Aihe: Emppu Vuorisen kitarakamat
1 2
Harr
01.01.2008 20:25:13
Mitä vahvareita ja kaappeja kyseinen herra käyttää ja miten saisi järkevään hintaan samantyylistä soundia aikaan?
Antti1
01.01.2008 20:29:19
Oisko recto ja marshallin kaapit käytössä tällä hetkellä. Halvalla jos pitää päästä, niin käytä microcuben rectifier-mallinnusta. ;)
"Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg
hullu_ukko
01.01.2008 20:38:28
Mallintavilla lähtisin hakemaan, jos halpaa pitää saada. Roland Cube 60 tai 30x riippuen vähän budjetista ja vahvistimen käyttötarkoituksesta riippuen. Line 6 X3:ssa on IMO kyllä hyvin toimiva Dual Recto-mallinnus, mutta hintaa sillä onkin jo sitten 400€ ja se tarvitsee sitten ainakin kaiuttimet (pääteasteesta en ole varma), jos sillä haluaa soittaa muutenkin kuin kuulokkeet päässä tai tietokoneen kautta.
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Välillä mullekki huudellaa että "Leikkaa lettis!"...Ja minähän vastaan asiallisesti että: "Nussi sikaa!". -Ushimir
Antti1
01.01.2008 20:40:57
Kyllä se pod päättärinkin vaatii, jos kaiuttimista meinaa jotain kuunnella. Aktiivikaiuttimilla tietty menee ilmankin, mutta niissähän on pääte sisäänrakennettuna.
"Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg
koponen
01.01.2008 20:56:26
Ainakin levyillä empun soundi on raiskattu kaiken muun tieltä niin käsittämättömäksi ettei sellaista kenenkään kannata tavoitella. Jos kuitenkin päädytä äänittelemään/miksailemaan kyseisellä soundilla, pidä huoli ettet ainakaan tee samanlaisia punchaus-mokia kuin Amaranthilla :)
http://nationalpriorities.org/index.php?option=com_wrapper&Itemid=182
timppa67
01.01.2008 21:58:26 (muokattu 01.01.2008 21:58:47)
ÖÖ.. mitä tarkoitat punchaus mokilla, vai mitä ne oli... Empun soitosta aina kumminkin diggaillut olen...
Ei se sormista lähde vaan haara-asennosta..
Icy-Sun
01.01.2008 22:04:18 (muokattu 01.01.2008 22:05:14)
Ainakin levyillä empun soundi on raiskattu kaiken muun tieltä niin käsittämättömäksi ettei sellaista kenenkään kannata tavoitella.

Totta :) Oceanbornin kitarat kuulostavat minun korvaani kuitenkin varsin komealta. Ja ne debyytinkin vaikka onkin pienellä budjetilla tehty. Varmaan ainoat nuo kaksi ensimmäistä Nightwish-levyä joilla kitara on oikeuksissaan. Over the hillssin veteli vielä Washburnin kepillä.
There ain't noway out tonight
koponen
01.01.2008 22:12:16
ÖÖ.. mitä tarkoitat punchaus mokilla, vai mitä ne oli... Empun soitosta aina kumminkin diggaillut olen...

No kun emppu on itse äänitellyt niitä kitaroita keravalla niin kitararaidoissa kuuluu mistä kohdasta alkaa eri otto jne. Soittajanahan Emppu on ihan mahtava.
http://nationalpriorities.org/index.php?option=com_wrapper&Itemid=182
zeme
01.01.2008 22:26:44 (muokattu 01.01.2008 22:28:36)
Oisko recto ja marshallin kaapit käytössä tällä hetkellä. Halvalla jos pitää päästä, niin käytä microcuben rectifier-mallinnusta. ;)

Bognerin Überschall-nuppi ja sit muistaakseni mesan triple rectifier, ainakin viimesimmillä levyillä käytetty.. Eli kahen nupin soundia ja yleensä kyllä empulla on nähty marshallin kaappia, en ole vielä onnistunut näkemään mesan kaappia.
Viime kiertueella, eli tolla nemo kiertueellahan toi emppu oli tehny niin, että kolmesta eri lähteestä on tullu live soundi, triple rectifier mesan omalla kaapilla on huutanut lavan takana täysiä, sit lavalla on ollut sen oma räkki missä etusena on rocktronin piranha ja päätteenä muistaakseni joku marshallin stereo pääte ja jotain räkki efektejä ajettuna marshallin kaappiin ja sitten vielä tietokone softa läppäristä, muistaakseni guitar rig..

Että näin..
No problem. http://www.mikseri.net/haulu/ http://koti.mbnet.fi/haulu/
Werihukka
02.01.2008 01:04:12

Mesa Boogie Triple Rectifier Marshallin kaappiin ja Bogner Uberschall Englin kaappiin.
Mikäpäs siinä riippuessa Hiidenkurkihirsipuussa Wolfhorde@mikseri.net
Swan
02.01.2008 14:24:32
Muistaakseni ennen Century Childia oli Laney VH100R kera Marsun kaapin käytössä.
Once Lady Yuna fixes her hair, we leave.
>-)))> #26
S.M.A.K.
HeavyMachinery
02.01.2008 16:33:44

Tällä rundilla on verhontakana Sans amp PSA-1 & VHT päättäri kaappina marshall.
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
-J.-
02.01.2008 16:37:20
Jossain olin kuulevinani että oli uudelle levyllä Engliäkin vetäny...

Nightwish palstalla enemmän juttua oli jossain vaiheessa....

tai no enemmän ja enemmän....
-Tilutuksen harjoittaminen vaatii vikkeliä sormia ja aivan kuten muukin kitaran käyttäminen, pitkiä hiuksia. Suuresta egosta, nahkahousuista ja lavakarismasta on myös etua tilutuksessa
Hipelius
02.01.2008 16:43:32
VH100R:stä olen ainakin saanut DDP-soundin pihalle vahingossa.
http://www.sacrecy.com | kalamies#54 >-)))>
Tervesin foorumi polisi
KUNU
02.01.2008 19:36:55
Ainakin levyillä empun soundi on raiskattu kaiken muun tieltä niin käsittämättömäksi ettei sellaista kenenkään kannata tavoitella. Jos kuitenkin päädytä äänittelemään/miksailemaan kyseisellä soundilla, pidä huoli ettet ainakaan tee samanlaisia punchaus-mokia kuin Amaranthilla :)

Empulla on mielestäni ehkä paras komppisaundi metallisoittajista. Itse tykkään kovasti, munakas riittää kuvaamaan hyvin.
Dark Chest of Wonders biisi alku on todella tyylikäs näyte tuosta.

Ehkä tässä joku päivä armeijan jälkeen tulee tilattua Mesan Dual Recto, vähän saman tyylistä saundia tarkoituksena hankkia kuin Emppu.
Werihukka
02.01.2008 20:45:25

Jossain olin kuulevinani että oli uudelle levyllä Engliäkin vetäny..

Englin kaapin läpi Bogneria. Englin vahvaria ei missään välissä tietääkseni.
Mikäpäs siinä riippuessa Hiidenkurkihirsipuussa Wolfhorde@mikseri.net
Harr
02.01.2008 21:40:18
Kiitos vastauksista. Tuolla "järkevällä hinnalla" tarkoitin n.1000 euroo.
-J.-
03.01.2008 09:32:12
Englin kaapin läpi Bogneria. Englin vahvaria ei missään välissä tietääkseni.

ookkei... voi olla näinkin.. jotain engliä olin vaan jossain kuulevani... siis englistä puhuttavan
-Tilutuksen harjoittaminen vaatii vikkeliä sormia ja aivan kuten muukin kitaran käyttäminen, pitkiä hiuksia. Suuresta egosta, nahkahousuista ja lavakarismasta on myös etua tilutuksessa
villeh
03.01.2008 12:04:12

mennä vuosina on myös livesetissä ollu sansampin ps 2 etunen josta on soundia loihdittu
www.hautaluoma.com
music-man
31.10.2008 15:19:18
Onko jollain tietoa puuroutuuko Roland cube 30x:n soundi kovemmilla äänen kovuuksilla?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)