Vladi 06.11.2008 17:23:11 | |
---|
Löytyykö täältä mistään mikkienvaihtoFAQ-tyyppistä artikkelia? Olis tarkoitus kitaraan vaihtaa mikit ja tehdä se itse, neuvot ovat tarpeen. Kitara on esp/ltd:n ec1000VB jossa tällä hetkellä emg 81b/60n-aktiivimikitys. uudet mikit ovat dimarzion tone zone ja air norton, eli passiivit. Jos joku asiantunteva voisi auttaa, mitä seikkoja pitää vaihdossa ottaa huomioon. Kiitos kovasti etukäteen! |
SlantSix 06.11.2008 18:11:35 | |
---|
Se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys... |
Vladi 06.11.2008 18:47:18 | |
---|
|
Mikaelo 06.11.2008 19:00:54 (muokattu 06.11.2008 19:02:29) | |
---|
Tuo on tullut luettua läpi jo aikoja sitten. Eipä se itse vaihtoa koskevaa infoa paljoa sisällä... Menipäs googlen kautta melkein kymmenen sekuntia... http://www.dimarzio.com/media/diagrams/4Conductor.pdf Eli luonnollisesti joudut sen patterin piuhoineen sieltä ulos repimään, kun siellä nyt aktiivit sisällä oli. Hyvä vaihdos, ei siinä mitään. Sä oot pelottavan näkönen - Rocco Longfella ,Romantikkoitkijät #41 |
McNulty 06.11.2008 19:16:21 | |
---|
Aktiivien vaihtaminen passiivisiksi on hieman isompi rumba kuin "pariston irtiottaminen". Nimittäin: a) Aktiivit yleensä toimivat 25-50k potikoilla, siinä missä passiivit toimivat 250-1000k potikoilla. Eli, kaikki potikat menevät uusiksi! b) Aktiivimikkien kanssa onpi yleensä stereojakki, passiiveille riittää monojakki. Vaihtaminen ei ole pakollista, mutta kytkennän kanssa kannattaa silloin pitää silmät auki. Monojakkiin vaihtaminen ei ole lainkaan huono idea. Eli periaatteessa koko elektroniikka kannattaa repiä mäjelle ja kolvata kokonaan uudestaan. Pari kertaa tuon konversion olen tehnyt ja kokemuksesta voin sanoa että se onpi helpompaa kun tekee uusiksi koko elektroniikan alusta loppuun. Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you. |
ibnz 06.11.2008 22:02:08 | |
---|
Omasta mielestä Duncanin piuhoituskaaviot ovat vailla vertaa selkeyden osalta. http://www.seymourduncan.com/support/wiring-diagrams/Ja sieltä se oma konfiguraatio. Tietysti DiMarziolla ja Duncaneilla on eriväriset johtimet (SD:llä musta on hot ja DiMarziolla ilmeisesti punainen jne), mutta juottelu ja maadoittaminen on itsestä kätevämpää tuollaisen kunnon kuvan avulla. Edellä linkitetty DiMarzion ohje pitää tietysti lukea myös. |
pekurides 06.11.2008 23:00:40 | |
---|
niin, ja sitten vielä monissa tehdasvalmiissa aktiiviasennuksissa ei ole valmiiksi routattu rautojen maadoituskarvaa. Muistelisin olleen puhetta tästä eritisesti LTD/esp keppien osalta... .. eiköhän senkin karvan tarkoitus selviä tässäkin ketjussa :) Tunteella päin vittua. |
Korggari 07.11.2008 10:27:18 | |
---|
Löytyykö täältä mistään mikkienvaihtoFAQ-tyyppistä artikkelia? Olis tarkoitus kitaraan vaihtaa mikit ja tehdä se itse, neuvot ovat tarpeen. http://www.thomann.de/fi/onlineexpert_131.html tuolta löytyy jotain juttua mikkienvaihdosta |
marko.m 07.11.2008 12:27:17 (muokattu 07.11.2008 12:29:00) | |
---|
|