pekk@ 03.11.2008 12:31:11 | |
---|
Tervehdys! Omistan Mesa Boogie Studio 22+ -combon ja olen pohtinut vakio Black Shadow -elementin vaihtamista vanhaan Mark -combojen optioon EV:hen (esim. EVM 12L). Musatyylinä on pääasiassa 60's/70's vintage-rock Onko jollakin kokemusta tälläisen elementtivaihdon eduista? Pienenä miinuksena on luonnollisesti ainakin lisähinta ja pieni painonlisäys, mutta tuleeko mieleen muita miinuksia? Onko EV mahdollisesti vähemmän herkkä pienillä volumeilla? Mesa -uteluin PQ |
j4kk1 03.11.2008 12:56:41 | |
---|
Tervehdys! Omistan Mesa Boogie Studio 22+ -combon ja olen pohtinut vakio Black Shadow -elementin vaihtamista vanhaan Mark -combojen optioon EV:hen (esim. EVM 12L). Musatyylinä on pääasiassa 60's/70's vintage-rock Onko jollakin kokemusta tälläisen elementtivaihdon eduista? Pienenä miinuksena on luonnollisesti ainakin lisähinta ja pieni painonlisäys, mutta tuleeko mieleen muita miinuksia? Onko EV mahdollisesti vähemmän herkkä pienillä volumeilla? Mesa -uteluin PQ Mun käsittääkseni toi EV on hiton herkkä, voi tuottaa jopa enemmän ääntä kuin Celestion. Soundiltaan se on tosi puhdas, selkeä ja jytky. Tuota ei saa ainakaan säröytymään 22:n tehoilla. |
duc 03.11.2008 13:20:14 | |
---|
Se vakiokajari tais olla Eminencen Vintage 50. Ihan ok on se, ei kovin herkkä. |
Antti1 03.11.2008 13:25:41 | |
---|
EVM 12L ainakin vaatii aika paljon mölyä, että kuulostaa yhtään miltään. Ne uudemmat versio kuulopuheiden mukaan vieläkin pistävämpiä yläpäästään ja soundi aukeaa entistä lujemmalla. Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775 |
pekk@ 03.11.2008 13:47:25 | |
---|
Kiitos kommenteista! :-) Itse muistelisin, että alkuperäinen Black Shadow -elementti on Celestionin valmistama (vaikkei siinä valmistajaa olekaan merkittynä), ja että tehonkesto olisi 90 wattia!? Ainakin Mark -sarjan vahvistimissa on aivan samannäköiset elementit ja tietääkseni speksit on just noi edellämainitut?! pekk@ |
Antti1 03.11.2008 13:49:20 | |
---|
Itse muistelisin, että alkuperäinen Black Shadow -elementti on Celestionin valmistama (vaikkei siinä valmistajaa olekaan merkittynä), ja että tehonkesto olisi 90 wattia!? Black Shadow -tarra lyödään Mesalla vähän joka elementtiin, eli ei ole olemassa mitään yhtä oikeaa BS-elementtiä. Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775 |
duc 03.11.2008 13:50:19 (muokattu 03.11.2008 13:52:09) | |
---|
Kiitos kommenteista! :-) Itse muistelisin, että alkuperäinen Black Shadow -elementti on Celestionin valmistama (vaikkei siinä valmistajaa olekaan merkittynä), ja että tehonkesto olisi 90 wattia!? Ainakin Mark -sarjan vahvistimissa on aivan samannäköiset elementit ja tietääkseni speksit on just noi edellämainitut?! Omassa .22+:ssa oli tuo Eminence, onhan sen elementin valmistaja saattanut tosiaankin vaihtua eri vuosina. Eminencen nimeä ei siinä tainnut olla, Black Shadow Vintage 50 luki isolla. Mulla on iteasiassa nykyään tuo Blues Juniorissa kiinni, kun olin vaihtanut Cannabis Rexin Studioon ennen kuin myin sen, ja en jaksanut vaihtaa takaisin :) |
pekk@ 03.11.2008 14:09:24 | |
---|
Mikäli EV ei ole oikea/sopiva/kannattava "tuunauselementti" orkkis Black Shadow:n korvikkeeksi Mesan Studio 22+:aan, niin mikä sitten olisi?! Haen ennemminkin jo pienillä volumeilla aukeavaa lämmintä blues-rock -soundia, kuin valtavaa tehonkestoa... Jos tilannetta yhtään selventää, niin soittelen lähes yksinomaan humbucker-kitaroilla (Gibson Les Paul Standard 1974, Gibson ES-335 2003, PRS CE-24 2001, Peavey T-60 1979, Ibanez Artist AR300 1980). pekk@ |
McNulty 03.11.2008 14:19:27 | |
---|
Minä antaisin ääneni tuolle Eminencen Private Jackille. Se on varsin hyvä elementti rootsimmalle osastolle, Greenback-hengessä. Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you. |
StrongMan 03.11.2008 15:16:25 | |
---|
Tuo EV on kyllä mainio vähänkin vanhempaan tavaraan. Tai no, kaikkeen muuhun kuin heviin. :D Kuulas soundi löytyy, ja rankasti middlepainotteinen särösoundi. Se on kyllä todella herkkä elementti, mutta soundi muuttuu mukavasti avattaessa hanaa. Tuollaisessa nimenomaisessa pienessä kombokotelossa soi myös nätisti pienillä voluumeilla. Painoa tosin löytyy, kuten mainitsitkin. |
pekk@ 04.11.2008 17:01:42 | |
---|
Kiitos kommenteista! :-) palaillaan... pekk@ |