Aihe: apuja kaivataan.. Rivera K-TRE vs. ENGL e570&VHT2150 ? 1 | |
---|---|
![]() 01.11.2008 20:50:13 | |
Niin se taas nämä vahvistimen vaihtoviikot päällä ja silleen.. VHT valmiiksi jo löytyypi ja kumpaa jengi enemmän suosittelisi hevanderiin engliä vai Riveraa ? Niin ja kun kumpaakaan ei oikein tahto löytyä testattavaksi niin samplejen ja klippien armoilla pitää yrittää arvoita.. jos joku olisi nyt oikeasti näitä testinyt niin arviot olisivat tervetulleita! Riveraa puoltaa roudaamisen jne. helppous, kompakti paketti (head). Sekä hieno sample sen latinotyypin vetämänä riveran sivuilla! VHT taas KT88 putkineen aivan mahotonta telaketjuosastoa ihan sama mikä etunen edessä:) mutta yhtä tuskaa roudata ja vaihtella putkia! ENGL SE e570 kyllä gasitaa aikas paljon.. mutta miten se leikkaa läpi bändisoitossa kun tuntuu hiukan scuupatun oloisia yleensäkin engelit olevan? ..vai olisko se recto kuitenkin.. ? Jelppivä, pliis :=) T:peku Tunteella päin vittua. | |
![]() 01.11.2008 21:16:39 | |
Engl E860. Helevetin hyvä, helevetin harvinainen ja helppo roudata. Kuvittele Savage+Blackmore ja siihen 2x50W pääte. Lähetä pikaviestiä jos haluat tietää enemmän. Aka. Dino and 6077dino | |
![]() 01.11.2008 21:20:15 | |
Riveraa en ole kokeilut mutta E570 olen paljonkin soitellut. Jos olet kokeillut E530 niin se on aika lähelle saman oloinen mutta säätövaraa tuplasti. ENGLiä en sanoisi scoopatuksi (paitti jumppapallo) vaan pikemminkin keskialueeltaan todella agressiiviseksi. VHT 2150 ja E570 vois olla julma peli kun kaverilla on kombinaatio jossa on E570 + 2:90 jossa on "kt88" eli 6550:set. Monet tekee ENGLlien kanssa sen virheen että tunkee Gainia ihan suotta ihan liikaa jolloin se tuppaa alkamaan sirisemään :( Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" | |
![]() 01.11.2008 21:21:38 | |
Engl E860. Helevetin hyvä, helevetin harvinainen ja helppo roudata. Kuvittele Savage+Blackmore ja siihen 2x50W pääte. Lähetä pikaviestiä jos haluat tietää enemmän. Omasta kokemuksesta asettaisin E570 tuon E580 edelle. E580 etu ja samalla miinus on sen mahdollisuus tallettaa kaikki potikann asennot. KAveri vaihtoi juuri tuon E580:n E570:ksi. Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" | |
![]() 01.11.2008 21:34:58 | |
Omasta kokemuksesta asettaisin E570 tuon E580 edelle. E580 etu ja samalla miinus on sen mahdollisuus tallettaa kaikki potikann asennot. KAveri vaihtoi juuri tuon E580:n E570:ksi. Siis E860. Tuo peli on itse asiassa ihan oman kuuloisensa. Itse pidän sitä parempana, kuin Engl SE:tä. Tuo E860 on se uber harvinainen Rack head... Aka. Dino and 6077dino | |
![]() 01.11.2008 21:54:16 | |
Riveraa en ole kokeilut mutta E570 olen paljonkin soitellut. Jos olet kokeillut E530 niin se on aika lähelle saman oloinen mutta säätövaraa tuplasti. Tämä nyt ei auttanut e570 gasiin yhtään :( Nimitäin yhden illan testin tuota e530 ,enkä saanut siitä mieleistä saundia ulos . Varsinkin demppisaundia en saanut yhtään sellaiseksi tiukaksi mitä vaadin vaan tuntui jotenkin kasari tyyliseltä laitteelta. .. ..jäi Sansamp Psa-1 taloon ja Framus Cobra sittemmin murskasi senkin. jonkinlaista hypeä olen ollut havaitseminaan tuosta riverasta... onko se sitten slipknot "kupla" vai uutuuden viehätystä tai sitten oikeasti vitun kova uus peli ? Tunteella päin vittua. | |
![]() 01.11.2008 22:04:47 | |
Vähän off: Mistä luulet saavasi Riveran? Eihän noilla ole edes Riveran sivujen mukaan maahantuojaa Suomessa. Oma ääni kyllä menee vahvasti Riveralle mitä olen noita videoita katsonut ja viisaat keksii varmaan toisenkin syyn tuohon;) | |
![]() 01.11.2008 22:10:59 | |
Vähän off: Mistä luulet saavasi Riveran? Eihän noilla ole edes Riveran sivujen mukaan maahantuojaa Suomessa. Oma ääni kyllä menee vahvasti Riveralle mitä olen noita videoita katsonut ja viisaat keksii varmaan toisenkin syyn tuohon;) Viiksikansanmailla yhdestä puljusta saatilattua kummatkin laitteet ja vielä päälle 66vrk vaihto-oikeiden jos ei tykkääkään . Niin, oli hiukan sellanen juonikin mielessä että ensin olisin tilannut tuon englin ja jos ei miellytä niin olisi voinut vaihtaa riveraan:) Mutta mieluiten sitä engliä varsinkin olisin käytettynä hankkinut...... Paha kun kummallakin hienoja klippejä löytynyt .. mutta kun tuo VHT jo valmiina niin engl olisi helpompi/halvempi. Muuten varmaan olisi k_tre hallusa jo. Tunteella päin vittua. | |
![]() 01.11.2008 23:53:07 | |
Tämä nyt ei auttanut e570 gasiin yhtään :( Nimitäin yhden illan testin tuota e530 ,enkä saanut siitä mieleistä saundia ulos . Varsinkin demppisaundia en saanut yhtään sellaiseksi tiukaksi mitä vaadin vaan tuntui jotenkin kasari tyyliseltä laitteelta. Sehän tiukka kuin neitsyt pakastimessa. Olet vääntänyt siihen vaan liikaa gainia :D Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" | |
![]() 01.11.2008 23:55:54 | |
Siis E860. Tuo peli on itse asiassa ihan oman kuuloisensa. Itse pidän sitä parempana, kuin Engl SE:tä. Tuo E860 on se uber harvinainen Rack head... No voi perse laukkasi ajatus kynää nopeammin minä puhuin E580 Tuollainen E860 on täälläkinmyynnissä pyörinyt, ja varmaan on vieläkin silla kaverilla myytävänä. Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" | |
![]() 02.11.2008 00:00:44 (muokattu 02.11.2008 00:03:43) | |
ENGL SE 670 headi täällä, ja eipä tosiaan ole scoopattu peli tuo. Ainakin tässä EL-34 versiossa middle kympissä, contouri ja mid edge päällä ja v30 läpi, niin kyllähän se tulee vaikka läpi harmaan kiven. Tuo scooppaus koskee lähinnä Fire/Powerballeja ja jossain määrin Invaderin kolmoskanavaa. Paras vahvari tuo on, minkä itse olen omistanut. Ei toki tietoa siitä, miltä tuo etunen jonkun toisen päättärin läpi kuulostaa, mutta muuten pitäisi olla aika identtinen tämän SE etuasteen kanssa? Levyistä, joilta tuota kuulee, tulee mieleen ainakin Dimmun uutukainen (In Sorte Diaboli) joka on käsittääkseni aika kokonaan ENGL SE läpi vedelty. Stormblåst 2005 puolestaan soiteltu Powerballilla, ja mielestäni noissa levyissä kuuluu aika hyvin se ero, minkä itse olen PB ja SE välillä kuullut. Edellämainittu sirisee ja scooppaa, jälkimmäinen murisee. | |
![]() 02.11.2008 03:43:41 (muokattu 02.11.2008 03:45:47) | |
Jos e570 on yhtään e530:n oloinen, niin en kyllä suosittelisi sitä... noh, kenellekkään. Ostin joskus muinoin vht 2/90/2 kaveriksi siis ton e530:n ja täytyy sanoa että se on kyllä yksi ylihintainen perse, cube30 treenivahvarinakin pieksi sen sekaisen surinan mikä siitä lähti ulos. Särö oli melkoisen lussua ja dempeissä ei ollu voimaa, liidisärökin oli sellaista sekasta särinää mikä hukku bändin sekaan väkisin ellei volume hiponut tärykalvon murenemisrajaa. Aivan karmea laitos jonka tuotanto pitäis lopettaa kokonaan, antaa huonon kuvan räkkivehkeille. "Distortion always starts with the amp. Pedals just sit on top of the sound. They don't feel like a full part of it, just some fuzz on top." - James Hetfield | |
![]() 02.11.2008 15:24:05 | |
Sehän tiukka kuin neitsyt pakastimessa. Olet vääntänyt siihen vaan liikaa gainia :D nii, sanoisinko että kireähän se oli kuin just se juttu :) mutta sellainen tymäkkä ja "kiinteä" demppi mitä nykyhighgaineissä halutaan niin ei onnistunut millään., Enempi oli sellainen vintagetyylinen pikkupierausu mitä ulos sain ,oli gainit missä asennossa van ja presence -treble osasto piti vääntää miltei nolliin että ärsyttävästä sirinästä joka juurikin sitä kireyttä loi pääsi eroon. Kaveri kyllä sai pidemmällä säätelyllä suht ok saundit ulos. mutta..... ei ainakaan mun jutska. Näitä SE 670 pätkiä kyllä löytynyt aika hyvin ja mukavasti tuntuvat pörisevän. täältää jotain hauskoja +mk4,pb: http://www.soundclick.com/bands/def … t=61&offset=0¤tPage=2 Myös Rocksolidin leper messiah pätkä vakuutti kyllä se:n puolesta! Luulisin että VHT2150 päättellä lähtee vimosen päälle jytinät, jos tykkää KT88 äänimaisemasta, onhan se aika erilainen kuin el34 kuitenkin. kt88, me like a lot :) Tunteella päin vittua. | |
![]() 02.11.2008 15:55:20 (muokattu 02.11.2008 15:55:38) | |
Käsittääkseni tuo E530 on jollain tavalla Screamerin hengenheimolainen tai siihen suuntaan. Jos näin, niin en ihmettele noita kommentteja sirinästä tai ohuesta demppisoundista, koska noiden ominaisuuksien takia aikanaan pistin oman Screamerini lähes saman tien vaihtoon. Ei siitä hyvää ja jymäkkää demppiä saanut millään ja presencet pakko vääntää nollaan. Tuossa ENGL SE, josta tuo E570 pääte suoraan on otettu, ei ainakaan ole juuri mitään yhteistä Screamerin kanssa soundillisesti. Demppisoundi on jotakuinkin niin iso, kuin vain olla voi, ja leadisoundia saa säädettyä oikein hyvin mieleisekseen. Paras leadi imo lähtee, kun laittaa crunch kanavan classic moodissa (boostatut middlet, vähemmän kompressiota, lisää räkää, treblet leikattu) päälle ja boostaa sitä jollain TS-tyylisellä pedaalilla. Kyllä lähtee. Nimimerkkini takaa löytää muuten linkin ääninäytteisiini, jossa on useampikin SE:llä soitettu clippi. Oikeastaan kaikki paitsi neljä vanhinta on SE:tä. | |
![]() 02.11.2008 22:38:44 | |
Nimimerkkini takaa löytää muuten linkin ääninäytteisiini, jossa on useampikin SE:llä soitettu clippi. Oikeastaan kaikki paitsi neljä vanhinta on SE:tä. Ei ollenkaan hassumpia nuo loppupään pörinät :) Tunteella päin vittua. | |
![]() 02.11.2008 23:14:58 | |
Käsittääkseni tuo E530 on jollain tavalla Screamerin hengenheimolainen tai siihen suuntaan. Jos näin, niin en ihmettele noita kommentteja sirinästä tai ohuesta demppisoundista, koska noiden ominaisuuksien takia aikanaan pistin oman Screamerini lähes saman tien vaihtoon. . E530 ei oikeastaan ole kuin kanava rankenteen puolesta screamerin kaltainen. Screameri toimii paremmin crunheissa kuin E530. En kyllä käsitä yhtää tätä E530 Dissausta kun omat kokemukset on aivan päin vastaiset. E570Stä saa kyllä ison aivottoman kuuloisen dempin irti kun käyttää sitä megabotton hanikkaa. E530sen juju on se mid säätö jolla sen soundin saa kohdilleen. Omasta kokemuksesta juri EL34 päättäri toimii sen kanssa parhaiten. Viimmeisin oma kombinaatio jossa sitä käytin oli Laney VH100r josta otin kaiken muun paitsi komppi soundi tulei E530stä juuri sen ENGLimäisen napakkuuden kanssa. Mutta jos noista kahdesta pitäisi valita niin en ehken ottaisi kumpaakaan vaan alkaisin kiikaroida torilla olevaa VHT:n Valvulatoria :) Itse olen hieman kaavaillut että rakentaisin seuraavat kamat Axe FX+ E530 + Mesa 20 / 20 (tosin sellainen tarviisi saada jostain halvalla kun samaan hintaan saa uuden 2:50:2VHT:n) Noin saisin sen repivän komppi särön jota en ole saanut mistään muusta kuin ENGListä ja modatusta 800:sesta. Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)