Aihe: Ensimmäisen putkistyrkan osto edessä!
1 2
Jazz-
27.10.2008 21:00:41
Nyt on pari vaihtoehtoa, joista pitäis valita. Ehdotelkaa toki jos on parempiakin vaihtoehtoja.

Tota Laney:n LC30/VC30:ä oon katsellu, mut nyt on vähän hämärän peitossa, että mikä ero oikeestaan noilla on? Jos joku voisi selventää :D Briteistä tuommosen sais vielä suht halvalla. Toisena Peaveyn Classic 30, jota oon kokeillut ja hyvältä on tuntunut, hinnan puolesta tosin laneyn saisi halvemmalla, joten jos jollain olisi heittää kokemuksia kyseisistä vehkeistä.

Soittelen enimmäkseen blues/hard rock -suuntaista musaa.
epi2
27.10.2008 21:19:52
olen itsekkin miettinyt samoja vahvistimia, tosin pienempia malleja. Onko noilla VC ja LC malleilla minkälaisia eroja?
Painajaismainen
27.10.2008 21:35:38
Laney vs. Peavey kysymykseen vastaisin että Laney. Omistin VC50-combon parisen viikkoa ja oikein mukavanoloinen peli oli. VC30:tä en ole testannut mutta jos se soundaa samalta kuin isoveljensä niin hyvä peli se on.
"Palkkapäivä iskee kuin miljoona GASia" - Kivijalka
Roksennus
27.10.2008 22:06:28
Ässänä hihasta voisin suositella Orange Tiny Terror comboa.
"Time's never wasted when you're wasted all the time!"
Satu ja Tuija
27.10.2008 22:20:49
Laney Lionheart voisi olla myös, vaikkakin suurta hämmästystä aiheutti Orange AD30HTC, kun testasin vs. Vox AC30CC, molemmat aivan loistavan saundisia vahvistimia...pieni ero siinä mitä haluaa.
Mutta ei häpee saundillisesti millekkään jaloin juotetuille poutikueille.
Eemil
27.10.2008 22:50:21
LC-sarja on hieman hevimpi kuin VC-sarja. Kyllä VC:llä aikamoista heviäkin jo vetelee, mutta yleissaundi on pehmeämpi. Laneyltä suosittelen ehdottomasti Lionheartia mieluummin kuin LC- tai VC-sarjalaista. Jos ei ole parista satasesta kiinni.
Kiksaus
28.10.2008 10:25:41 (muokattu 28.10.2008 10:29:28)

Crate v3112 vois sopia kans. Mulla vielä sattuis olemaan myynnissä sellanen. Tuu kokeilemaan, jos kiinnostaa!

http://uk.youtube.com/watch?v=tyWj1-XcX2E&feature=related
"Pieni ryyppy maistuu ruoan kanssa, syö tai ei!"
Terry Pantheras
28.10.2008 10:46:07
Crate v3112 vois sopia kans. Mulla vielä sattuis olemaan myynnissä sellanen. Tuu kokeilemaan, jos kiinnostaa!

Tää on kyl varsin muheva, kerran tuli testattua. Voin suositella myös Laney Lionheartia, omistan nuppiversion ja on kyllä loistava.
Höpsis töppöseen!
Jazz-
28.10.2008 15:52:05
Pistetään lionheart korvan taakse, mites ei peaveytä oo yhtään suositeltu? On muuten aika järkyttävä hintaero brittien ja saksan laney-vahvareissa. T-kaupassa 677€ ja briteissä n. 400€? Laneyt made in UK?
Dropped C
28.10.2008 16:10:30
Lanikat on joo Briteissä tehtyjä. Sekin selittää tuota hintaeroo.
Jazz-
28.10.2008 16:20:37

Mulla ei oo tässä kiirettä tuon hankinnassa niin tunnustelen ensin rauhassa :D
Pitää kattella.
Dirty Hero
28.10.2008 16:28:25
Mä voin todella suositella Laneyn LC-sarjaa. Mä ostin LC-30 käytettynä pari kuukautta sitten ja olen ihan helvetin tyytyväinen. Toimii mulla tällä hetkellä kotivahvistimena, vaikka asunkin kerrostalossa. Pienilläkin äänenvoimakkuuksilla soundi on mahtava. Äänenvoimakkuuden säätäminen tosin on hieman vaikeaa, kun jo ykkösen kohdalla kohdalla mökä on todella kovaa. Master-volumen kanssa saa siis olla alussa aika varovainen, mutta kyllä sen käyttöön tottuu..

LC ja VC-sarjojen ero ei ole mikään kovin suuri, mutta VC on enemmän blues- ja LC on puolestaan rock-henkinen vahvari. Molemmat todella hyviä putkivahvistimia.

Kirjoittelin omasta Laneysta artikkelin, lue läpi jos kiinnostaa: http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=1297
marjastaja
31.10.2008 12:37:06
Fenderin Blues Junior tai Pro junior?? Itte just ostin Bluesin ekaks putkeks.
Krice
04.11.2008 17:18:59

Minäkin haluaisin putkivahvistimen. Onko sellaista vahvistinta, josta saisi kunnon hevisäröt ilman kauheaa mölinää? Tuntuu olevan hevivahvistimet järjestään 100W.
Estranged
04.11.2008 17:26:33
Minäkin haluaisin putkivahvistimen. Onko sellaista vahvistinta, josta saisi kunnon hevisäröt ilman kauheaa mölinää? Tuntuu olevan hevivahvistimet järjestään 100W.

Ei se 100 wattia tarkoita suoraan sitä että se pitää vääntää täysille että saa hyvää soundia. Tuo minun V3 soundaa hyvältä ihan näin kotonakin hiljasella volalla.
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | Carvin-huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=787
Krice
04.11.2008 17:42:31

Selailin noita Crate-videoita ja löytyi tällainen:
http://uk.youtube.com/watch?v=-n_T8sHgVvg

Hyvä kitara kaverilla. Soittokaan ei ole hassumpaa.
Icy-Sun
04.11.2008 17:55:59 (muokattu 04.11.2008 19:38:59)
Laneyt made in UK?

Tähän kysymykseen voisi joku viisaampi oikeastikin vastata. Kyselin tänään musaliikkeestä, että onko kaikki putkilanikat tehty englanninmaalla, mutta ei osannut vastata kuin, että kaippa ne ovat. Eräs tuttu taas sanoi, että uudet Laneyt, joilla on sev vintagempi ulkoasu olisivat tehty koreassa. Hinnat tosin ovat vielä samat. Mm. GH50 on todela edullinen DV:stä, mutta tiedä siitäkin ovatko ne sitten uusia, jotka ovat ehkä korealaisia vai brittivehkeitä.

E: Tuollahan tuo jo sanottiin. Pitäisi lukea ketjut paremmin.

mites ei peaveytä oo yhtään suositeltu?

Classic on oikein hyvä minun mielestäni. Pehmeä ja puhdas clean ja säröosasto on huomattavasti vahvempi kuin vaikkapa Valvekingissäni. Aika rutkasti sitä gainia oli, kun vintagehenkiseksi niitä päältäpäin arvioi. Ainakin näissä nykyisissä classiceissa. Peaveymäisesti vähän kireä yläpää, jos vääntää treblejä yli puolenvälin. Tämähän on tietysti ominaisuus eikä niinkään vika ;) Reverb on classicissa aika surkea ja sitä ei voi kolmosta tai nelosta suuremmalle vääntää. En koklannut isolla volalla, mutta sanovat, että möykkää on kovasti.
Krice
04.11.2008 20:59:00

Onkohan Crate V33 mistään kotoisin? Nuppi maksaisi vähän päälle 300. Siihen joku halpa HB:n laatikko niin ei tulisi liikaa hintaa.. vai yritänkö taas päästä turhan halvalla.
Lancelot
04.11.2008 21:46:50

Krank rev jr. Voin suositella. Komiasti soi kerrostalossa eikä naapuritkaan ole valittanu.
Krice
04.11.2008 23:00:50

Krank rev jr. Voin suositella.

Kuuntelin juuri Rev Jr Pro:n soundeja tubessa ja kuulosti mahdottoman ohuelta ja digitaaliselta, vaikka säröä on kyllä ihan tarpeeksi. Ei kuulosta putkivahvistimelta. Sen sijaan Epiphonen SoCal 50 alkoi kiinnostaa, toisaalta sitä on haukuttu kovasti, mutta ainahan kaikkia halpoja..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)