Aihe: Marshall JVM 215C / 205C kokemuksia?
1 2
tinde
21.08.2008 16:45:03

Mortong

Onko joku päässyt testaamaan Marsun JVM 215C / 205C comboja? Ja mielellään vielä bändin kanssa?

Mun tarve olis saada pienehkö & roudattava combo, josta löytyy jalkapolkimen takaa:

- kunnollinen clean
- puoliroso
- hotrod- marsu
- selkeä lead- särö

Noi combot ainakin nettijuttujen mukaan taipuvat aika moneen, joten olisi kiva kuulla kokemuksia.
tommiot
21.08.2008 16:49:34 (muokattu 21.08.2008 16:50:47)
Mua kiinnostaisi myös kokemukset JVM-nupeista sekä varsinkin Vintage Modern -nupeista. Lähinnä että miten toimii JCM800:n tilalla tollanen Vintage Modern. "Kasarihevi" (vähän rankempi sellainen, Slayer, Annihilator jne) hommiin.
Fiz
21.08.2008 17:20:22
Tässäpä omia kokemuksia JVM 410H:sta, kaappina toiminu Marsun 1960A GT12-75:lla.

Kliinit on oikeasti mun korvaan todella kivat - niissä on paljon lämpöä ja ne soi kauniisti. Heleyttäkin löytyy just niin paljon kun sitä haluaa. Ei mitään valittamista tämän suhteen ja oon aika kriittinen kuitenkin kliinien osalta :)

Pikkurosot on jääny vähän vähemmälle käytölle, mutta tuntuvat aika mukavilta ainakin kevyessä sooloilussa ja sointukuvioiden säröttämisessä. Suht dynaamiset ja säätövaraa löytyy oikeasti julman paljon, kun nämä pikkurosot irtoaa tarvittaessa kaikista neljästä kanavasta jo ilman kitaran volapotikan käyttöä. Sen kanssa sitten on jo oikeasti runsauden pulaa, ettei oikein tiedä enää mistä sitä lähtisi hakemaan sitä parasta rosoa ;)

Rokkisäröt irtoaa aika helposti ja kivasti, suht perus Marsu-osastoa imo.

Hevimmät säröt tässä laitteessa sitten potkii ja aika kovaa, ilman boostejakin. Tuon mun kaapin kanssa potkua löytyy aivan järkyttävän paljon. En nyt tarkoita potkulla särön rankkuutta tai raakuutta. Särössä on vaan parhaimmillaan aivan pirusti munaa. Se on tiukka ja tarkka. Gainia löytyy tarvittaessa just niin naurettavan paljon ku high gain vahvareista yleensäkin. Särö ei oo siinä mielessä moderni ja yhtä raaka esim. vaikkapa ENGLeihin verrattuna, mutta potkua löytyy helposti enemmänkin.

Footswitch vahvistimessa on esimerkillisesti tehty.

Vastapainoksi sitten vähän negailua, ettei ihan pelkäksi ylistämiseksi mene. Kanavien vaihto vähän ärsyttää, vaihdon yhteydessä tuleva pieni katkos tuntuu välillä turhan suurelta. Tätä nyt ei kyllä sitten taas bändiolosuhteissa ole edes huomannut, mutta joskus yksin soitelessa ärsyttää :)

.. muuta pahaa mä en tuosta oikein osaa sanoa. Monipuolinen, pätevä vehje se on. Tämä 2-3kk testailun perusteella.
Michi
21.08.2008 19:49:28
Mua kiinnostaisi myös kokemukset JVM-nupeista sekä varsinkin Vintage Modern -nupeista. Lähinnä että miten toimii JCM800:n tilalla tollanen Vintage Modern. "Kasarihevi" (vähän rankempi sellainen, Slayer, Annihilator jne) hommiin.

Mulla on tuo VM 2266 ollut nyt kuukauden päivät. Ihmeissäni olen kyllä vehkeestä, vintage on soundi.

Tonne Slayer / Annihilator -osastolle ei ilman pedaaliapua (luonnollisesti) taivu. Ite oon ehtinyt vain muutaman tunnin kunnolla tutustumaan kummankin dynamic rangen soundipalettiin, boostereina MXR Zakk Wylde Overdrive ja Boss SD-1. Väittäisin, että molemmilta puolilta oikealla boosterilla löytyy hyvin lähelle esimerkiksi Annihilatorin Never, Neverland -soundia komppiin ja myös soolopuolelle.

Perusperiaattenahan tossa kai on, että low dynamic range on kopioitu suoraan Plexin I inputin soundista, ja high dynamic range ikäänkuin jumppaa sisäisesti I ja II inputit niinkuin vissiinkin oli Plexihommissa tapana tehdä yliohjauksen aikaansaamiseksi.

Valitettavasti JCM800 -sarjan vahvistimista itsellä on niin vähän kokemusta, etten osaa sanoa juuta enkä jaata toimisiko VM sen tilalla, mutta kohtuullisen vahva kilpailija ainakin on.
-Up The Irons!-
tommiot
21.08.2008 21:05:06
Mulla on tuo VM 2266 ollut nyt kuukauden päivät. Ihmeissäni olen kyllä vehkeestä, vintage on soundi.

Tonne Slayer / Annihilator -osastolle ei ilman pedaaliapua (luonnollisesti) taivu. Ite oon ehtinyt vain muutaman tunnin kunnolla tutustumaan kummankin dynamic rangen soundipalettiin, boostereina MXR Zakk Wylde Overdrive ja Boss SD-1. Väittäisin, että molemmilta puolilta oikealla boosterilla löytyy hyvin lähelle esimerkiksi Annihilatorin Never, Neverland -soundia komppiin ja myös soolopuolelle.

Perusperiaattenahan tossa kai on, että low dynamic range on kopioitu suoraan Plexin I inputin soundista, ja high dynamic range ikäänkuin jumppaa sisäisesti I ja II inputit niinkuin vissiinkin oli Plexihommissa tapana tehdä yliohjauksen aikaansaamiseksi.

Valitettavasti JCM800 -sarjan vahvistimista itsellä on niin vähän kokemusta, etten osaa sanoa juuta enkä jaata toimisiko VM sen tilalla, mutta kohtuullisen vahva kilpailija ainakin on.

Joo no ei lähde Dual Rectostakaan rässit ilman buusteria, eikä lähde JCM800:sta. Onhan mulla tollanen Tubescreamer. :)

Tota VM:ää saa sen verran halvalla ettei oo kyllä mitään järkeä ostaa 25 vuotta vanhaa raiskattua ylihintaista JCM:ää.

Pitää käydä kokeilee.
Michi
21.08.2008 21:15:20
Tuosta VMstä vielä, itsellä oli kova henkien taisto, VM 2266 vai JVM205H.

Testaamisen jälkeen vaaka kallistui tän yksikanavaisen puolelle melkoisen selkeästi, sen verran terveemmän oloinen (in the lack of a better term) on tuo VM kaiken kaikkiaan. En missään nimessä tarkoita, että JVM olisi huono tai täysin vastakohta, mutta itselle tän nupin soundi on sitä mitä olen etsinyt, ja kauan.
-Up The Irons!-
tommiot
21.08.2008 21:18:24
Tuosta VMstä vielä, itsellä oli kova henkien taisto, VM 2266 vai JVM205H.

Testaamisen jälkeen vaaka kallistui tän yksikanavaisen puolelle melkoisen selkeästi, sen verran terveemmän oloinen (in the lack of a better term) on tuo VM kaiken kaikkiaan. En missään nimessä tarkoita, että JVM olisi huono tai täysin vastakohta, mutta itselle tän nupin soundi on sitä mitä olen etsinyt, ja kauan.

Mua ainakin jotenkin hirvittää ihan vaan tollanen määrä nappuloita Marshallin vehkeessä. Niidenhän kuuluu olla ykskanavaisia. :) Ja ainakin kasisatanen puhdistui niin nätisti volapotikkaa kääntämällä, ettei ollut mitään tarvetta edes toiselle kanavalle.
Michi
21.08.2008 21:22:15
Mua ainakin jotenkin hirvittää ihan vaan tollanen määrä nappuloita Marshallin vehkeessä. Niidenhän kuuluu olla ykskanavaisia. :) Ja ainakin kasisatanen puhdistui niin nätisti volapotikkaa kääntämällä, ettei ollut mitään tarvetta edes toiselle kanavalle.

Jep, totta tuokin!

Ja tuohan se oli mullakin yksi ostoargumenteista, äärettömän dynaaminen vahvistin tuo VM noinkin, volapotikalla putsautuu (varsinkin low dynamic rangella) tosi nätisti. Ja reagoihan se soittotatsiinkin ihan kivasti ;-).
-Up The Irons!-
tinde
22.08.2008 01:03:21 (muokattu 22.08.2008 01:05:52)

Kiitoksia kaikille kommenteista tähän saakka!

Ja ainakin kasisatanen puhdistui niin nätisti volapotikkaa kääntämällä, ettei ollut mitään tarvetta edes toiselle kanavalle

JCM800 on mun yksi lempparikoneista, niitä on ollut mulla eri versioina 4 kappaletta tähän mennessä. Mulle ainoa probleemi niissä on ollut se, että aina on tarvinnut jonkun matolaatikon siihen eteen sooloihin, tai sitten (niin hölmöltä kuin ehkä kuulostaakin) sen hotrodmarsu- osaston esiinkaivaminen ei ole onnistunut ilman jotain kikkailua.

Nyt olen käyttänyt pitkään Peaveyn 5150 comboa keikkakäytössä, ja kyseessä ei siis ole metallimättö, vaan rokkihommelit.

Mäkin olen tottunut kitaran volumepotikalla soundia säätämään, mutta Mörön kanssa ongelma on ollut se, että cleania siitä ei oikein tahdo saada mitenkään aikaiseksi menemättä gaininamiskaan kiinni. Ja keikalla kun haara-asento on jo valmiiksi turhan leveä + ego pullistelee stagen tukirakenteissa saakka, ei oikein aina muista kipitellä sitä lootaa säätämään oikealla hetkellä.

5150 tarjoaa hyvät soolosoundit ja erinomaiset hotrod- marsut, puolirosokin vielä menettelee, mutta se cleani on se hankala, ainakin mun tyylillä ja käytöllä.

Mutta aika positiivisia mielipiteitä tähän mennessä JVM / VM- sarjasta, hittolainen, tartteepi varmaan hiipiä kauppaan kokeilemaan.

EDIT: eikä ketään kiinnosta roudata sitä PV:tä enää, painaa tonnin
H.Corruption
22.08.2008 21:46:09
Joo no ei lähde Dual Rectostakaan rässit ilman buusteria, eikä lähde JCM800:sta. Onhan mulla tollanen Tubescreamer. :)

Tota VM:ää saa sen verran halvalla ettei oo kyllä mitään järkeä ostaa 25 vuotta vanhaa raiskattua ylihintaista JCM:ää.

Pitää käydä kokeilee.

Kyllä Rectosta lähtee. Olitko Tuskassa 2007, ku LOTD paukutti sellaset soundit et mä ja kaverit oltiin ihan pähkinöinä.

Niin, Recto vaatii sen TS:n gain ja level kaakossa ja EL34:t päätteeseen, ni johan lähtee.
tommiot
23.08.2008 02:10:18
Kyllä Rectosta lähtee. Olitko Tuskassa 2007, ku LOTD paukutti sellaset soundit et mä ja kaverit oltiin ihan pähkinöinä.

Niin, Recto vaatii sen TS:n gain ja level kaakossa ja EL34:t päätteeseen, ni johan lähtee.

Sitähän mä juuri sanoin että ILMAN TS:ää ei lähde. Mutta kyllä siitä TS:n kanssa lähtee. Tosin liian moderni saundi jotenkin oman bändin saundimaailmoihin, eli menee myyntiin, tai sitten pidän sitä varakoneena jos ei kukaan sitä haluu ostaa.
Hän Mies
26.08.2008 14:35:19
VM:stä. Osaatko sanoa kuinka tuo vehje reagoisi jos kliinejä boostais jollain Digitech Death Metalin kaltaisella?
Michi
26.08.2008 14:55:42
VM:stä. Osaatko sanoa kuinka tuo vehje reagoisi jos kliinejä boostais jollain Digitech Death Metalin kaltaisella?

Ei valitettavasti tosta Death Metalista ole minkäänlaista kokemusta, eli en osaa sanoa mitään. MXR ZW-44llä ainakin tuuttaa tosi nätisti rässihenkistä soundia se kliinimpi dynamic range ;-).

Väittäisin kuitenkin äkkiseltään että paremmin pelittää overdrive-tyyppisen pedaalin kuin puhtaan säristimen kanssa tuo vahvistin.
-Up The Irons!-
tommiot
26.08.2008 14:56:06

Tuota noin. Ton pedaalin kohdalla tuskin voi puhua buustaamisesta, kun siinä on sitä gainia niin saatanasti, eikä sille ole säätöä. Eiköhän tohon hommaan järkevämpi ole joku tubescreamer-johdannainen. Tai metal zonellahan monet buustaa gainit nollassa kans. Tai miksi ylipäätänsä tuon nupin saundeja pitäisi pilata ton pedaalin saundeilla? :)
Hän Mies
26.08.2008 19:19:44
Lisää kysymyksiä VM:stä. Sitä olen jo pitkään ollut hankkimassa. Soittelen lähinnä GN'R:ää, AC/DC:tä ja SRV:tä. Kitara on meksikon telecaster, johon asennutin Gibsonin Burstbuckerin. Tuo death metal juttu siksi kun bändissä silloin tällöin joudun vähän rankempaa vetämään, mutta gaini siis riittää pelkällä overdrivellä.

- Miten toimii kotisoitossa?
- Kuuluuko vahvistimestä mitään jos master on nollilla (en oikein näitä juttuja tunne)
- Vaatiiko hyvän kaapin?
Michi
26.08.2008 20:04:07
Lisää kysymyksiä VM:stä. Sitä olen jo pitkään ollut hankkimassa. Soittelen lähinnä GN'R:ää, AC/DC:tä ja SRV:tä. Kitara on meksikon telecaster, johon asennutin Gibsonin Burstbuckerin. Tuo death metal juttu siksi kun bändissä silloin tällöin joudun vähän rankempaa vetämään, mutta gaini siis riittää pelkällä overdrivellä.

- Miten toimii kotisoitossa?
- Kuuluuko vahvistimestä mitään jos master on nollilla (en oikein näitä juttuja tunne)
- Vaatiiko hyvän kaapin?

Vaikea tuosta kotisoitosta kyl sanoa. Periaatteessa ihan ok toimii kotivolallakin tuo 50W versio, mut vaatii sen boosterin selkeesti eteen että saa siedettävää soundia siedettävällä äänenpaineella.

Masterin nollilla ollessa ei kuulu kuin normaali suhinahäiriöhärdelli :=D.

Vaatii, ehdottomasti vaatii hyvän, vintagekaapin. Jokainen määritelköön sit itse tarkemmin 'hyvän' ja 'vintagen'. Itse en ole tyytyväinen H&K Attax 2x12 Celestion Rock Driver -soundiin ton nupin kanssa.
-Up The Irons!-
Arabian Lauri
26.08.2008 21:40:58
Mä onnistuin haalimaan itselleni VM combon. Olen ollut siihen järjettömän ihastunut. Tykkäsin TSL:stä, mutta tuo on monipuolisempi, vaikka siinä ei mitään julmettua kanavahässäkkää olekaan. Mä olen ollut havaitsevinani että kun siinä on nuo kaksi äänialuetta, niin vaikka se isompi säröalue olisi päällä, niin sen alemman saundit löytyy kun pudottaa tipan volumea kitarasta, kun pudottaa lisää muuttuu saundi, ei nyt kristallin kirkkaaksi cleaniksi, mutta sinne päin. Veikkaan että satavattisella nupilla saundin saa paremman headroomin ansiosta pudotettua jopa hyvinkin kliiniksi.

Olen niin julmetun tympääntynyt siihen että joutuu steppaamaan kanavanvaihtajan päällä, että on oikein virkistävää, kun on niin paljon kontrollia kitaran potikoiden takana. Olen tosin kuitenkin buustaillut soolosaundia silloin tällöin Bad Monkeyllä ja sitä combo sietää oikein hyvin. Parasta tuossa vahvistimessa on se että se palauttaa soittajan takaisin perusasioiden pariin. Saundi on vaan niin siisti ja moniulotteinen että ei tee mieli työntää mitään purnukoita siihen väliin.
Kävely kilpalajina on sama kuin kilpailisi siitä kuka kuiskaa kovimmin!
tinde
27.08.2008 09:45:12

Parasta tuossa vahvistimessa on se että se palauttaa soittajan takaisin perusasioiden pariin. Saundi on vaan niin siisti ja moniulotteinen että ei tee mieli työntää mitään purnukoita siihen väliin.

Tää haiskahtaa just siltä mitä etsitään! Mä en nykyisin millään jaksa käyttää noita erillisiä efektilootia, vaan soundien pitää löytyä suoraan vahvistimesta.

Onko sulla se 205 vai 215?

Kanavanvaihtajan / jalkapolkimen kanssa vielä just ja just tulen toimeen, mutta se, että viitsisi joka keikalle / treeneihin huolehtia, että lootat + patterit + piuhat + muuntajat jne. olis kunnossa, niin ei oikein enää jaksa kiinnostaa.

Nimim. "Muutamallakin keikalla efektejä fiksattu & säädelty berberi pystyssä"
Arabian Lauri
27.08.2008 13:48:12
Onko sulla se 205 vai 215?

Siis kyseessä on Vintage Modern 2266c. Siksi kirjoitin kun tuota mallisarjaa kerran tässä keskustelussa sivuttiin myös. Kyseessä ei siis ole JVM 205, eikä JVM 215, joista minulla ei ole mitään tietoa, kuin mitä nyt kuvista olen nähnyt että säätimiä riittää...
Kävely kilpalajina on sama kuin kilpailisi siitä kuka kuiskaa kovimmin!
Michi
27.08.2008 14:44:58
Saundi on vaan niin siisti ja moniulotteinen että ei tee mieli työntää mitään purnukoita siihen väliin.

Täytyy kyl olla ehdottoman samaa mieltä. Ainoastaan jompaa kumpaa boosteria olen käyttänyt vähän tiukentamassa soundia, ja tuomassa sen pienenpienen lisän sustainiin ;-).
-Up The Irons!-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)