Timo JM 19.08.2008 08:56:27 | |
---|
Naapuritalossa asuu kahden pienen pojan äiti joka haluaisi alkaa harjoittelemaan kitaran soittoa. Tämä "hiekkalaatikkotuttu" esitti toivomuksen, että olis kiva jos voisin opettaa yksinkertaista säestämistä jotta hän voisi säestää itseään ja lauleskella lapsilleen. Eli kyse olis lähinnä sellaisesta pelastusarmeija meiningistä. Ensin pitäisi vaan hankkia se kitara. Osaisiko kukaan suositella mallia ja paikkaa mistä sellaisen vois edullisesti hankkia. Hinta sais maksimissaan kuulema olla niinkin vähän kuin 100 € (käytettykin käy), koska vielä ei voi tietää tuleeko soittamisesta ylipäätään mitään. Ilmeisesti metallikielisestä kannattaa kuitenkin lähteä? Eli pyytäisin pientä jelppiä asiassa jotta pääsen opastamaan viehättävää naista kitaransoiton saloihin ;-) ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido | |
Lonesome 19.08.2008 09:11:50 | |
---|
Eli pyytäisin pientä jelppiä asiassa jotta pääsen opastamaan viehättävää naista kitaransoiton saloihin ;-) Ilman muuta jelpataa... :) En tiedä, onko metallikielinen paras lähtökohta, mutta ainakin Yamahan halvin(?) malli F 310 on varsin asiallinen peli. Minun Mielestäni. Soittokelpoisia nailonkielisiä saa reippaasti halvemmalla. Kaveri osti Mononetistä 40€:llä aika hyvältä kuullostavan kiinalaisen. Saattais olla hyvä valinta, ihan oikeesti. "When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" |
weelie 19.08.2008 09:34:59 (muokattu 19.08.2008 09:54:44) | |
---|
Nailonkielinen mielestäni voisi olla jopa parempi vaihtoehto. Ei tule sormenpäät niin kovin kipeäksi. Ei mene setup selälleen niin helposti, kun ei ole niin kova jännitys kaulalle (oma Yamaha C-40:ni sen 9 vuotta palveli minua kesät talvet ilman kostuttimia ja koteloita, myin sitten kaverille). Yamaha C-40 on mielestäni yhä hyvä vaihtoehto. Muitakin noin 100€ nailonkielisiä löytyy toki markkinoilta. 50€ kitarat mielestäni ovat useimmiten selvästi huonompia kokemattomalle silmällekin. Ja huntin teräskieliset helposti todella vaikeita soittaa. http://www.youtube.com/watch?v=w8csI6Gv8z8 |
Timo JM 19.08.2008 10:21:25 | |
---|
Nailonkielinen mielestäni voisi olla jopa parempi vaihtoehto... Itsekin kyllä ajattelin tätä mutta olen vähän hakoteillä kun noista nailonkielisistä ei ole oikein mitään kokemusta ja kun niitä myydään klassisen kitaran nimikkeellä. ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido | |
Kefiiri 19.08.2008 10:23:20 | |
---|
Jammu on kyllä varma valinta. Tuon hintaluokan teräskieliset tuppaavat olemaan turhan suurikokoisiakin, kun ovat järjestään Dreadnought-mallisia. Laulun säestämiseen nylonkielinen käy mainiosti. |
PappaSF 19.08.2008 11:56:37 | |
---|
Nailonkielinen kitara varmaankin olisi hyvä valinta näin aluksi. 100 eurolla saa jo aloittelijalle sopivia nailonkielisiä. MusaFasulta ainakin löyty suht monta mallia satasen molemmin puolin. Ja onhan noita muitakin musakauppoja. |
TommyGun 19.08.2008 12:10:37 (muokattu 19.08.2008 12:12:33) | |
---|
3/4 koko vois olla hyvä, niin otteiden ottaminen on helpompaa hieman kaposemman kaulan ansiosta. Miksipä ei vieläkin pienempi. muokkausta... * otteiden = puoli nelsonin jne.. eiku sointujen ottaminen. - Aina on myötätuuli jonnekkin - |
weelie 19.08.2008 12:31:42 (muokattu 19.08.2008 12:32:22) | |
---|
3/4 koko vois olla hyvä, niin otteiden ottaminen on helpompaa hieman kaposemman kaulan ansiosta. Miksipä ei vieläkin pienempi. Tai ukulele! On meinaan helpot otteet ja helppo kuljettaa mukana. Mulla on noita kaksi. :D Ei mutta 3/4 kitarat ovat monesti myös hivenen halvempia. Itse olen soitellut Tenson 3/4:lla se oli mielestäni ihan hyvä peli, maksoi jonkun 60-80€ hellaspianossa. http://www.youtube.com/watch?v=w8csI6Gv8z8 |
Zakk 19.08.2008 12:38:56 | |
---|
Kaveri osti Levytukusta täältä Helsingistä 99eurolla ihan ok sointisen Ibanezin metallikielisen, mikä varmasti toimii aloittelijalle ihan hyvin. |
Johann Onn 19.08.2008 12:47:08 | |
---|
Siskon tenavilla testettua: Nailonkielinen Landola - Soittointoa riitti, ei valitusta että sormet sattuu. Teräskielinen Noso - "...sormiin sattuu..." ja soittointo loppui aikas äkkiä. Eli henk.koht. kehoittaisin hankkimaan ensin nailonkieleisen. |
Avohaava 19.08.2008 17:23:49 | |
---|
Isket sille kepin käteen ja näytät pari venytystä. Batman ja Robin, anaaliseksiä vuodesta 1939! |
s151669 19.08.2008 21:29:42 | |
---|
Kaverin about 50euron teräskielinen harley benton vaikutti itse asiassa todella hyvältä kitaralta hintaisekseen, kunhan satulaa viilattiin alapuolelta vähän ja vaihdettiin kunnon kielet 'ruosteisten rautalankojen' tilalle. Pitkäaikaiskestävyydestä ja tämänhetkisten harrikoitten laadusta en sitten osaa sanoa juuta tai jaata... Jyrki |
Timo JM 01.11.2008 12:33:50 (muokattu 01.11.2008 13:13:22) | |
---|
3/4 koko vois olla hyvä, niin otteiden ottaminen on helpompaa hieman kaposemman kaulan ansiosta. Miksipä ei vieläkin pienempi. Mistähän selviäis noiden eri kokojen käytännönerot? EDIT: Itsellekin pitäis saada joku jota vois käyttää omassa musassa niissä harvoissa äänitystilanteissa kun biisi kaipaa nailonkielistä. Onko kenelläkään kokemusta noista eri halpismalleista, vaikkapa tällaisesta Barbi Bentonista? http://www.thomann.de/fi/harley_benton_hbcg300ce_konzertgitarre.htm Ainakin toi on hienomman näköinen kuin se Yamaha C-40 ;-) ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido | |
FensonGibder 01.11.2008 20:12:16 | |
---|
Osaisiko kukaan suositella mallia ja paikkaa mistä sellaisen vois edullisesti hankkia. Hinta sais maksimissaan kuulema olla niinkin vähän kuin 100 € (käytettykin käy) Anttila, HobbyHall sekä Lidl on ainakin varmoja paikkoja. Gigantissakin oli vuosi sitten kitaraa myynnissä, mutta en tiedä onko enää. |
stratocatcher 01.11.2008 22:37:40 | |
---|
Eikö lähipiirissä ole ketään joka lainaisi jonkun pahvilaatikon tähän tarpeeseen? Sitten kun menee kauppaan niin ostaa samalla kunnollisen ja satsaa siihen pari sataa lisää. Kokeilun voisi hoitaa mahdollisesti lainakitaralla. Näin tulee pitkällä jänteellä ostettua 1 kitara vähemmän ja ehkä ympäristökin säästyy hieman...? Luulin olleeni väärässä, mutta erehdyin. |
eewo 02.11.2008 12:01:05 | |
---|
Mistähän selviäis noiden eri kokojen käytännönerot? EDIT: Itsellekin pitäis saada joku jota vois käyttää omassa musassa niissä harvoissa äänitystilanteissa kun biisi kaipaa nailonkielistä. Onko kenelläkään kokemusta noista eri halpismalleista, vaikkapa tällaisesta Barbi Bentonista? http://www.thomann.de/fi/harley_benton_hbcg300ce_konzertgitarre.htm Itselläni on tuollainen ja sillä aloittelin kitaristin taivaltani 4-5v sitten. Ja vieläkin soittelen sillä aina välillä omaksi ilokseni. Kaula oli aivan matava, sopi käteen kuin valettu ja muutenkin kaikin puolin kestävä ja toimiva peli. Ei kalpene C-40:lle lainkaan (sellainenkin nurkissa pyörii) ja itse pidän tämän soundistakin enemmän. Jotenkin kirkkaampi ja erottelevampi. Toi mikkisysteemi nyt ei mikään hyvä ole, hirveän diskanttivoittoinen. Mutta tone nollissa olen sillä yhden "keikan" vetänyt (tosin yleisössä oli pari mummoa, jotka olivat tulleet paikalle juomaan kahvia eivätkä seuraamaan parinkymmenen minuutin showta...) Kyllä sillä yhteislaulua komppaili basson ja syntikan kanssa. "The blues ain't about feeling better. It's about making other people feel worse." |
Detox 02.11.2008 21:13:34 | |
---|
Yamaha C-40 on mielestäni yhä hyvä vaihtoehto. Muitakin noin 100€ nailonkielisiä löytyy toki markkinoilta. 50€ kitarat mielestäni ovat useimmiten selvästi huonompia kokemattomalle silmällekin. Ja huntin teräskieliset helposti todella vaikeita soittaa. Itselläkin oli eka kitara tuo jammun C-40. Oikein hyvä peli, vaikka Sweet Child o Minen alku olikin vaikeaa soittaa ilman soololovea. Mä kyllä komppaan ideana nylon kielisen kitaran paremmuutta ensimmäiseksi kitaraksi. Mesa 4 Life!
Check this Shit out!!! |
Snapo 02.11.2008 22:53:06 (muokattu 02.11.2008 22:53:29) | |
---|
Itselläkin oli eka kitara tuo jammun C-40. Oikein hyvä peli, vaikka Sweet Child o Minen alku olikin vaikeaa soittaa ilman soololovea. Mä kyllä komppaan ideana nylon kielisen kitaran paremmuutta ensimmäiseksi kitaraksi. Kompataan edellistä. Itellä on ollut tuo C-40 muistaakseni 9 vuotta ja ihan mukava sillä on minusta soitella kun akustisen ääreen jaksaa istahtaa, suosittelen. "Heavy kitarat on toinen juttu mutta ne on ohut kaulasia ja sopii lähinnä pelkkään tilitykseen." -zanteri |
kivi 02.11.2008 23:33:29 | |
---|
TimoJM: Itsellekin pitäis saada joku jota vois käyttää omassa musassa niissä harvoissa äänitystilanteissa kun biisi kaipaa nailonkielistä. Onko kenelläkään kokemusta noista eri halpismalleista, vaikkapa tällaisesta Barbi Bentonista? Jos haussa on geneerinen halpiskiinalainen, kannattaa pistäytyä Albertinkadun Woodwindsissä. Niillä on varmaan vieläkin kokeilussa ihan asiallinen oma kiina-maahantuonti, geneeristen mutta soitettavien kiina-akkareiden hinnat on ihan paristakympistä alkaen. Löytyy myös nailonkielistä ja yllättäen dobroa. Tai löytyi kun viimeksi kävin, sillä säävarauksella. |