Aihe: Tallan vaihto grg170dx'ään.
1
Warpath
07.11.2008 14:32:02
Ajattelin vaihtaa tallan kitaraani, koska uuden kitaran hommaaminen siirtyy hamaan tulevaisuuteen. Pitäisi tällä vanhalla pärjätä aika pitkälle, eikä mulla ole mitään hajua minkälaiset tallat ovat tähän yhteensopivia. Olis kiva jos saisi jonkinlaista informaatiota. :D
Icy-Sun
07.11.2008 15:01:04
Jos haluat vaihtaa erityyppisen tallan, mieti kehtaatko alkaa itse porailemaan reikiä. Haluatko siis erilaisen tallan vai miksi ylipäätään sitä olet vaihtamassa? Jos on vireongelma, koita laittaa vaikka luusatula aluksi. Kuulostaa vähäpätöiseltä, vaan kyllä se on monessa kitarassa ainakin parantanut.
Having enough rock n roll probably kills you.
Warpath
07.11.2008 15:02:38 (muokattu 07.11.2008 15:03:56)
Ajattelin vaihtaa vain vähän laadukkaampaan tallaan, jos samanmoisia, mutta parempia löytyy. :D

Tässä on siis Fat 10 talla.
Icy-Sun
07.11.2008 15:04:51
Okei, mutta miksi haluat laadukkaamman tallan? :) Katsos ne laadukkaat tallat eivät ole ilmaisia ja maksavat itten sen kolmasosan tuosta sun kitaran hinnasta.
Having enough rock n roll probably kills you.
Warpath
07.11.2008 15:08:00
No haluaisin päästä käyttämään kampea, ilman että se syö virettä.
Rahaa tulee joulun alla sen verran, että uuden tallan saan. :D
Diego
07.11.2008 16:04:56
Millaiseen käyttöön kampi sulla on? Varmaan määrittää aika pitkälti myös tarpeen vaihtaa nykyinen.

Henkilökohtaisesti en välttämättä vaihtaisi, koska asennus ja tietenkin itse talla maksavat selvästi rahaa.
"Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." - Ushimir @ Suomi24.fi
atimoc
07.11.2008 16:46:16

Paraskaan talla ei pidä virettä, jos kitaran toisessa päässä ei ole kaikki kunnossa. Floikkatyyppisissä tämä tarkoittaa yleensä lukkosatulaa, joka estää kielten lipsumisen viritintapeissa. Stratotyyppisissä talloissa (jollainen GRG:ssäkin on) tämä puolestaan tarkoittaa vähintään hyvin uritettua satulaa ja huolellisesti viritintappeihin laitettuja kieliä, ja usein myös lukittuvia virittimiä, liukkaampia kielenohjaimia ja parempaa satulaa.

Perstuntumalta veikkaisin, että tallalle ei löydy korvaajaa, joka menisi heittämällä paikalle. Lisäksi joutuisit jyrsimään vähintään lukkosatulalle paikan, tai ostamaan em. päivitysosia. Summa summarum, homma on niin työläs ja kallis, että se ei varmaankaan kannata. Grafiittisatulaa voisi kokeilla, se ei montaa euroa maksa, ja se saattaa hyvinkin auttaa hieman, mutta jos tavoitteena on vireen pysyminen divebombien jälkeen, niin paras ratkaisu on valitettavasti kokonaan uusi kitara.
"These songs are long... and there are fast parts... so that automatically means that they're good!"
Krice
07.11.2008 17:58:03

GRG:ssä on aika karsea muovisatula, se kannattaa vaihtaa grafiittiseen tai muuhun parempaan. Tallahan on niin hyvä, ettei sitä kannata edes vaihtaa. En tiedä onko edes olemassa vintage-tyyppistä tallaa, joka pitää vireen täydellisesti.
Diego
07.11.2008 18:04:35
En tiedä onko edes olemassa vintage-tyyppistä tallaa, joka pitää vireen täydellisesti.

Tämä. Kyllähän laadukas talla tosin oikein säädettynä ja hyvässä kitarassa pitää pienessä huojutuksessa kyllä vireen, mutta ei noita ole tarkoitettukkaan divebombeihin ja muihin kampikikkailuihin, Floyd Rose on varmasti niissä toimivampi.
"Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." - Ushimir @ Suomi24.fi
UKKOMIES
07.11.2008 18:34:15
Suosittelen aluksi viemään kitaran säätöihin joka sitten urittaa satulasi paremmin yms. että pitää virettä paremmin.
Soitan mitä haluan, milloin haluan, millä haluan ja missä haluan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)