markku66 06.11.2008 13:07:32 | |
---|
Olen harkitsemassa putkicombon ostoa ja mietinnässä on ollut mm. seuraavia laitteita: * Hughes & Ketner Statesman 20 w dual EL 84, jonka saisin ihan suomalaisesta liikkeestä noin 750 €:n hintaan. * Crate V33-212, alin hinta johon suomessa olen törmännyt toistaiseksi 420 € * Crate V50-112, alin hinta suomessa hiukan alle 400 € Millaisista paikoista noita voisi mahdollisesti saada vieläkin edullisemmin ? Siis netistä tilaamalla ? Jenkeissä hinnat halpoja mutta tuskin lähettävät tänne pohjolaan ja on tullit sun muut joten taitaa olla turhan monimutkaista hommaa. Miten muuten kommentoisitte noita vermeitä ? Pitäisikö ottaa vielä muita koneita mietintään ? Esim. Crate V3112T, jonka saisi ehkä alle 700 €, mutta valmistus on lopetettu ja koneita ei paljoa myynnissä ole ? Olen harrastelija joten musiikityylit vaihtelee fiiliksen mukaan. Naapureiden häiriöiksi ajattelin kuitenkin hankkia laitteen jolla saa hiukan höpinää aikaan :) Kiitokset jo etukäteen kommenteistanne. |
Shock Me 06.11.2008 14:10:22 (muokattu 06.11.2008 14:11:28) | |
---|
"Music is Magic, Magic is life."- JH |
McNulty 06.11.2008 14:14:45 | |
---|
Osta sieltä missä voit testata laitteen ja todeta sen hyväksi sekä toimivaksi. Sikana säkissä en suosittele ostamaan, ellet sitten varmasti tiedä jonkin tuotteen hyväksi ja itsellesi käypäksi. Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you. |
PappaSF 06.11.2008 14:22:48 | |
---|
Osta sieltä missä voit testata laitteen ja todeta sen hyväksi sekä toimivaksi. Sikana säkissä en suosittele ostamaan, ellet sitten varmasti tiedä jonkin tuotteen hyväksi ja itsellesi käypäksi. Itse olen samaa mieltä että ehdottomasti nuo itse on testattava ja vähintään sen jälkeen sitten tekee ostopäätöksiä. Itse en suosi nettimyyntifirmoja ulkomailla ihan sen takia, että jos pitää sitten ongelmatilanteissa huoltoon saada niin on työläämpää hoitaa homma kuin, että asiasta voi helpommin hoitaa kotimaisissa musaliikkeissä, jotka löytyvät sopivan matkan päästä kotoota/treenikämpiltä. Toisaalta, hintahan voi olla hyvinkin edullisempi ulkomaan nettifirmoissa, joten se kyllä houkuttaa ja varsinkin siinä tapauksessa, jossa ei omalla paikkakunnalla ole yhtään musiikkiliikettä. Mutt joo, itse nuo pitää testata ja sitten tehdä päätökset vasta. |
Kiksaus 06.11.2008 23:14:41 | |
---|
Mulla olis se alkuperäinen Crate v3112 (USA), myynnissä. Sitä saa tulla ihan vapaasti testaamaankin ;-) "Pieni ryyppy maistuu ruoan kanssa, syö tai ei!" |
Focke Wulf 06.11.2008 23:36:23 (muokattu 06.11.2008 23:38:24) | |
---|
Life is hard, then u die |
Shakata 06.11.2008 23:41:54 | |
---|
Otin summassa ton soundslive.co.uk crate v50-112 on siellä 299 puntaa se kerrottuna tän päivän kurssilla on 372.6€+ se rahti 20€. tohon tulee viela tullit päälle.... EU:n sisällä ei onneksesi tule tulleja. Kalamies #? |
Focke Wulf 06.11.2008 23:45:29 (muokattu 06.11.2008 23:59:35) | |
---|
EU:n sisällä ei onneksesi tule tulleja. Hupsista GB onki EU,ta:) Pointti oli se että jos Brittien saarilta saa sen n.392.6€ ja Suomesta "hiuka alle 400€" niin mistä kannattaa ostaa? Life is hard, then u die |
Satu ja Tuija 07.11.2008 00:13:48 | |
---|
No Cratesta en tiedä, mutta englannista saa Voxit, Marshallit ja Oranget niin paljon halvemmalla etten viittis edes suomalaisia musaliikkeitä niillä hinnoilla lähteä kiusaamaan. Tai ehkä kandee kokeilla...löytyypä innokkaalle kauppiaalle kummasti muuta tekemistä. ;D |
jonn 07.11.2008 08:17:14 | |
---|
Mitä ite testasin noita Crateja niin en tykänny yhtään noista 33:sta enkä 50:stä. Päädyin ite tohon 3112:seen. Onhan niillä hintaeroa ja soundatassa sanoi, että ostin viimesen semmosen niiltä. |
Karhukoira74 07.11.2008 09:01:08 (muokattu 07.11.2008 09:02:03) | |
---|
Eikun vaan testisou pystyyn ja liikkeitä kiertämään kotomaassa. Itsellä kanssa taitaa olla edessä se....no jooh, Mesan Roadster 2x12 combo on SE vahvistin...mutta taitaa joutua (toivottavasti vain väliaikaisesti =P) tyytymään nyt johonkin "hieman" edukkaampaan comboon tähän hätään. Vie nuo kitaran pahalaiset kaikki rahat ;) Ja sen verta on tullu nyt pelauduttua edes takas näitten pönttöjen kanssa, että aion seuraavan vahvarihankinnan kyllä testata jokaikisen...en kuulematta mee ja t-kaupasta tai vast. tilaa. Oikeastaan ENGL (Screamer) osoitti että näin pitää tehdä ;) Luin näitä keskusteluja ja kattelin speksejä sun muita nettisivuilta, ja oli jo mielessä että tilaan/ostan torilta testaamatta. Onneksi satuin pariin liikkeeseen missä oli combona ja stackina toisessa....ja huomasin että ei se ENGLin särö kuitenkaan ollut mulle sitä mitä olin hakemassa. Ihan siisti, mutta ruuvailujen jälkeenkään ei löytyny sieltä sitä omaa. Jäi sellainen yhden asian maku. Ja lopuillaan, jos myyjä haluaa tehdä kauppaa, ja varsinkin kun johonkin liikkeeseen täällä kotona saat suhteet solmittua, niin nuo hinnatkin alkaa olla sillä tasolla että ei viitsi ulkomailta enää tilailla. Mielipiteet ovat kuin persereikiä. Jokaisella on sellainen. |
Mandarax 07.11.2008 10:13:09 | |
---|
No Cratesta en tiedä, mutta englannista saa Voxit, Marshallit ja Oranget niin paljon halvemmalla etten viittis edes suomalaisia musaliikkeitä niillä hinnoilla lähteä kiusaamaan. Tai ehkä kandee kokeilla...löytyypä innokkaalle kauppiaalle kummasti muuta tekemistä. ;D Näinhän se menee. Ja kyllä sieltä huomattaviakin hintaeroja löytyy - esim. tuossa hetki sitten harkitsin Marsun JVM 410H:n hankkimista ja katsastin niin suomalaisten kuin muun euroopan hintatasoa ja haitari venyi kyllä aivan päästä päähän. Parhaimmillaan hintaeroa tuli tuplaten samasta laitteesta. Tuossa esimerkkejä googlen haun ensimmäisistä: Keuruun Musiikki: 1745e Thomann: 1555e Soitin Huttunen: 1500e Musiikkiliike.fi: 1395e SoundsLive: 926e Eipä olisi tarvinnut montaa kertaa miettiä mistä ostaa... Toki noista suomalaisista luultavasti jonkinmoista rabattia käteiskaupalla saisi, mutta tuskinpa tuonne alle tonnin sentään mentäisi. I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx- |
Jucciz 07.11.2008 10:43:59 | |
---|
Hupsista GB onki EU,ta:) Pointti oli se että jos Brittien saarilta saa sen n.392.6€ ja Suomesta "hiuka alle 400€" niin mistä kannattaa ostaa? No Englannista tietty. Erotuksellahan saa mäyräkoiran. |
s151669 07.11.2008 12:39:25 | |
---|
Hupsista GB onki EU,ta:) Pointti oli se että jos Brittien saarilta saa sen n.392.6€ ja Suomesta "hiuka alle 400€" niin mistä kannattaa ostaa? St Pauls Soundista 375 ? :-) Jyrki |
Focke Wulf 07.11.2008 21:55:28 | |
---|
No Englannista tietty. Erotuksellahan saa mäyräkoiran. Totta. Mitä olisikaan elämä ilman stimulantteja. Life is hard, then u die |
Kontiak 07.11.2008 23:52:05 | |
---|
Osta sieltä missä voit testata laitteen ja todeta sen hyväksi sekä toimivaksi. Komppaan, ei se ole ilmaista pitää niitä kamoja kokeiltavana. |
Lilli 08.11.2008 05:59:13 | |
---|
Olen harkitsemassa putkicombon ostoa ja mietinnässä on ollut mm. seuraavia laitteita: * Hughes & Ketner Statesman 20 w dual EL 84, jonka saisin ihan suomalaisesta liikkeestä noin 750 €:n hintaan. * Crate V33-212, alin hinta johon suomessa olen törmännyt toistaiseksi 420 € * Crate V50-112, alin hinta suomessa hiukan alle 400 € Millaisista paikoista noita voisi mahdollisesti saada vieläkin edullisemmin ? Siis netistä tilaamalla ? Jenkeissä hinnat halpoja mutta tuskin lähettävät tänne pohjolaan ja on tullit sun muut joten taitaa olla turhan monimutkaista hommaa. Miten muuten kommentoisitte noita vermeitä ? Pitäisikö ottaa vielä muita koneita mietintään ? Esim. Crate V3112T, jonka saisi ehkä alle 700 €, mutta valmistus on lopetettu ja koneita ei paljoa myynnissä ole ? Olen harrastelija joten musiikityylit vaihtelee fiiliksen mukaan. Naapureiden häiriöiksi ajattelin kuitenkin hankkia laitteen jolla saa hiukan höpinää aikaan :) Kiitokset jo etukäteen kommenteistanne. No tämäpä sattui sopivasti! Voin lonkalta viskata juuri koetun pohjalta: tilaa Markun Musiikista Statesman Dual EL84. - Itsellä oli V30 nuppi. Kokeiluista huolimatta ei sopivaa soundia löytynyt, ei sitten millään. No... möin ja ostin MM:sta Statesmanin, johon olen edelleen puolenvuoden kokemuksen pohjalta erittäin tyytyväinen. Tavallisesti puolessa vuodessa alkavat huonot puolet pukata pintaan ja vehkeestä katoaa uutuudenviehätys, mutta ei tästä. Ja tuosta MM:sta - aivan ulkomaanliikkeiden hintatasolle sain tingittyä (paria kymppiä päälle muistaakseni) mutta ero kompensoitui kivalla lippiksellä ja T-paidalla...;-) But she never lost her head
Even when she was given head She says, hey babe, take a walk on the wild side |