Aihe: Squier telecasteriin parempi mikki?
1
dust sucker
06.09.2008 16:48:13
Nostin naftaliinista nurkassa olleen vanhan Squier telecasterin ja totesin sen olevan ihan hyvä vehje noin niin kuin akustisesti. Kun sen laittaa vahvariin, soundi on jotenkin yksiuloitteinen, tunkkainen, siinä ei olen telelle tyypillistä räminää ja syvyyttä, toisin sanoen dynamiikka on huono.

Mites suosittetteko jotain tiettyä mikkiä jolla ongelma saataisiin korjattua? Kannattaako edes? Käytän erityisesti tuota etumikkiä jossa on se huulipunapuikkomikki ja erityisesti sellainen paksumpi natiseva stydi mutta puhdas soundi kiinnostaisi.
McNulty
06.09.2008 16:49:53
No, eihän perus-Skujusta välttämättä timanttia saa hiottua, mutta jos tykkäät soittaa sillä ja olet tyytyväinen sen sointiin, niin DiMarzio TwangKing on mainio tallamikki Teleen. Siinä on klangit ja twängit kohdallaan. Se olisi miun valinta Teleen.
Laidallinen Mul Mul!
dust sucker
06.09.2008 17:59:00 (muokattu 06.09.2008 17:59:12)
No, eihän perus-Skujusta välttämättä timanttia saa hiottua

Näinpä varmaan. Onneksi tää on 90-luvun alun tele. Mites tuo Seymor duncanin Quater pound setti? Olisko se hyvä? Eikös noi kannata ostaa settinä kuitenkin?
Freewheeler
06.09.2008 18:08:39
No, eihän perus-Skujusta välttämättä timanttia saa hiottua, mutta jos tykkäät soittaa sillä ja olet tyytyväinen sen sointiin, niin DiMarzio TwangKing on mainio tallamikki Teleen. Siinä on klangit ja twängit kohdallaan. Se olisi miun valinta Teleen.

Komppaan! Osta settinä DiMarzio Twang Kingit, koska se etumikki vasta loistava onkin!
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
Osteri
07.09.2008 00:55:29
Helou. Sama homma täällä hakusessa Tokaihin.
Twang Kingeistä kuultu positiivista. On todellinen vaihtoehto.
Itse olen miettinyt Duncanin STL/TR-2, koska kuvausten mukaan "increased output" eli käsittääkseni hieman perus-telemikkejä tuhdimmat. Hakusessa siis tele-sound pop-rock musaan. SD Quarterpounder taas vaikuttaa liian tuhdilta. Osaako joku vertailla näiden välillä ? Kiitos.
dust sucker
09.09.2008 16:57:19
Noiden kaulamikkien asennus taitaa mennä ihan noin vaan, mutta tallamikin asennus on vissiin vaikeampaa? Joutuuko puuta veistelemään jos Twang Kingit heittää Squieriin?

Mulla on muutenkin tuossa menossa pleksi uudeksi. Pleksi on tuollainen yhden kerroksen pleksi ja ihan kuprulla. Tilasin Ebaystä 16 eurolla postikuluineen kolmikerroksisen mustan pleksin. Saas nähdä sopiiko, koska tuollainen yksikerroksinen pleksi on ilmeisesti Nocasterin eikä varsinaisesti telen pleksi?
Dunga
09.09.2008 17:02:19
Noiden kaulamikkien asennus taitaa mennä ihan noin vaan, mutta tallamikin asennus on vissiin vaikeampaa? Joutuuko puuta veistelemään jos Twang Kingit heittää Squieriin?

Ei tartte. Eiköhän se samankokoinen palikka oo kuin se orkkismikki?

Mulla on muutenkin tuossa menossa pleksi uudeksi. Pleksi on tuollainen yhden kerroksen pleksi ja ihan kuprulla. Tilasin Ebaystä 16 eurolla postikuluineen kolmikerroksisen mustan pleksin. Saas nähdä sopiiko, koska tuollainen yksikerroksinen pleksi on ilmeisesti Nocasterin eikä varsinaisesti telen pleksi?

Yksi- ja kolmikerrosplekseissä eivät reikien paikat usein mätsää. Joten tulee varmaan poraushommia jos haluat jokaisen ruuvireiän käyttää.
Interstellar overdrive.
dust sucker
09.09.2008 17:38:36
Ei tartte. Eiköhän se samankokoinen palikka oo kuin se orkkismikki?

Ai. Se base plate ei siis vie lisää tilaa?

Joten tulee varmaan poraushommia jos haluat jokaisen ruuvireiän käyttää.

Tuo on vielä ihan iisiä.

Maahantuojalta mikit onkin vissiin just nyt loppu.
dust sucker
15.10.2008 18:01:15
Uuden kolminkertaisen pleksin tilasin Ebaystä. Ajattelin vielä vaihtaa virittimet, ne lienee 90-luvun alun Squiereissa heikko lenkki.

Tämmösiä olen katsellut. Onko hyvät?
http://www.beatman.fi/product_details.php?p=1227

Virittimet eivät kai soitettavuutta paranna. Kaulan hiominen varmaan auttaisi. Kaula on aina pölkky. Entäs satulan vaihto, sitä ei varmaan kannata hiomatta vaihtaa vaikka kuinka grafiittia olisi?
Quill
15.10.2008 19:07:57
Virittimet eivät kai soitettavuutta paranna.

Eivät, mutta kun itse vaihdoin Squierin stratoon uudet virittimet, niin kyllä vire pysyy (tähän saattaa tosin vaikuttaa myös satulan vaihto)

Näitä voin suositella: http://www.beatman.fi/product_details.php?p=677
dust sucker
15.10.2008 19:55:06 (muokattu 15.10.2008 21:20:12)
vire pysyy (tähän saattaa tosin vaikuttaa myös satulan vaihto)

Mimmoista satulaa suositatte? Eikös se pidä tarkkaan hioa?

EDIT: voiko tuommoisen vaan lykätä kitaraan ja minkälaista liimaa pitää käyttää?

http://www.beatman.fi/product_details.php?p=1260
tai tämmönen
http://www.beatman.fi/product_details.php?p=1256

EDIT:
Tää meni jo eri asiaksi. Jatkoin keskustelua splittaamalla Satulasta täällä, jatkan tässä topicissa kun olen saanut Twang Kingit vihdoin.
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=170321&
gtrhead
15.10.2008 21:29:52
dust sucker
28.10.2008 17:33:43
Twang Kingit saapuivat. Mitäs, uskaltaako noi asentaa itse? Onko uhkia epäonnistumiselle?

Piuhojen kolvaaminen, mikin asetus paikalleen, ne lienevät vielä helppoa, mutta sitten mikin etäisyys kielistä vaatii säätöä?
Diego
28.10.2008 18:34:21
Twang Kingit saapuivat. Mitäs, uskaltaako noi asentaa itse? Onko uhkia epäonnistumiselle?

Piuhojen kolvaaminen, mikin asetus paikalleen, ne lienevät vielä helppoa, mutta sitten mikin etäisyys kielistä vaatii säätöä?

Itse oon monet mikit itse kolvaillut, ja en todellakaan ole kolvin kanssa mikään suurmestari, mutta helppo homma tuntuis olevan, kun yksikelaisia ja humppareita olen asennellut. Kunhan vaan paikoilleen saat, niin korkeudet sun muut on sitten sitä hienosäätöä.
"Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." - Ushimir @ Suomi24.fi
dust sucker
06.11.2008 22:24:17 (muokattu 07.11.2008 00:18:21)
Nyt on Twang Kingit asennettuna. Ihanat on. Etumikki on aikas tukeva ja läheinen, preesenssiä löytyy. Takamikki kuulostaa nyt oikeasti - rämäräms - telecasterilta. Ja mikä parasta tuo kykin keskellä asetus toimii hyvin. Harvassa kitarassa toi kytkin keskivaiheilla toimii. Ruuvasin etumikin aika lähelle kieliä, taidan hieman pudottaa.
Osteri
07.11.2008 22:07:11
Juu, nyt on ne Twang Kingit sitten Tokaissa kiinni. Mitä voi sanoa ?
I love the Sound !
Ei muuta tarvitse. Se on siinä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)